Stránka 2 z 3
Napsal: 20 pro 2008 13:39
od DanoDEF
karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic

Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne

Nebo napadá vás něco jiného
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Napsal: 20 pro 2008 15:11
od karel
Díky Dano, ano mám 4 solenoidy, ale podle mě cvaká jen jeden a to ten pravý krajní při pohledu zepředu, zkusím to ještě zítra znovu a uvidím.
Pokud bude solenoid KO, kde se dá sehnat nějak rozumně a je problém s jeho výměnou

Napsal: 20 pro 2008 18:49
od OME
DanoDEF píše:karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic

Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne

Nebo napadá vás něco jiného
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK

Napsal: 20 pro 2008 19:44
od DanoDEF
OME píše:DanoDEF píše:
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK

... blbost
... tak to by som chcel vidiet. bavime sa o W a ten ma tzv. seriovy motor tj. do serie je radene vinutie v statore a rotore. smer otacania sa urcuje magnetickym polom, ktore vytvoria elektromagnety v statore ...polaritou vinutia v statore ( kontakty F1 + F2 ).
... ak by bolo jedno vinutie vadne motor stoji.
Napsal: 20 pro 2008 22:26
od karel
Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční
Díky Karel
Napsal: 20 pro 2008 22:34
od DanoDEF
karel píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční
Díky Karel
... ano je to tak pre navijanie su 2 a pre odvijanie 2... teda vzdy musia ist 2
... len pozor hrajes sa s velkymi prudmi
Napsal: 20 pro 2008 22:51
od karel
Díky moc Dano, musím to nějak opatrně odzkoušet

Varianta zapojení navijáku
Napsal: 21 pro 2008 09:25
od Miloš II
Dvousolenoidové zapojení. Miloš II
Napsal: 21 pro 2008 09:37
od low
mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
Napsal: 21 pro 2008 09:39
od Miloš II
low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
Máš tam tři

Dvakrát plus a jedenkrát mínus

Miloš II
Napsal: 21 pro 2008 09:52
od RudaK
Miloš II píše:low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
Máš tam tři

Dvakrát plus a jedenkrát mínus

Miloš II
Aby to nebylo jak s těma diskama . Má Britpárt a kdo ví jak to angláni zrobyli.
Napsal: 21 pro 2008 09:59
od low
vazne si myslim, ze mam jen dva

Napsal: 21 pro 2008 11:01
od karel
To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota

Napsal: 21 pro 2008 11:55
od RudaK
karel píše:To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota

Svatá prauda.

Napsal: 21 pro 2008 14:34
od OME
To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.U Warnu má stator dvoje vinutí a při reverzaci je vždy jedna polovina zkratovaná.Jinak nelze reverzovat.Pro snadnější pochopení si to zkus na starteru.Ať zapojíš na kostru plus nebo minus točí se furt stejně.U čtyřreleového ovládání má Warn vždy dvojité vinutí statoru s připojením uprostřed a na obou koncích. Jinak je to u navijáků s permanentním magnetem.Tam stačí přepolovat napájecí napětí,ale to je jiná kategorie navijáků.

Napsal: 21 pro 2008 14:55
od karel
Nevím jak to správně funguje, ale jak psal Dano, že motor u typu HS 9500 i je seriový tak to je pravda.Jinak když jsem měl rozdělaný motor, tak jsou tam tři samostatná vinutí statoru, která jsou od stěny statoru izolována "papírem" z nichž jeden patrně vlivem vlhkosti už nebyl tiptop, tak možná by byla chyba i tady, pokud nebude u solenoidu

Napsal: 21 pro 2008 15:13
od DanoDEF
OME píše:To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.
... no nemam potrebu sa s tebou hadat ale za svojim si 100% stojim
... ak by to bolo tak ako pises tak kludne jeden z vyvodou F1 alebo F2 mozes odpojit ale ak to odpojis tak ti nepojde navijak ani jednym smerom
... zdoraznujem smer otacania motora sa urcuje smerom magnetickeho pola vytvaraneho elektromagnetmi v statore
... pre nazornost prikladam obrazky
Napsal: 21 pro 2008 20:00
od OME
To vypadá věrohodně.
Napsal: 21 pro 2008 20:17
od DanoDEF
OME píše:To vypadá věrohodně.
... nejen vypada... ale si mne "nasral" a tak aby som nebol za blbca som si to overil a rozobral motor. ( to nasral ber sportovo...

) isty som si bol aj predtym lebo som to riesil uz niekolkokrat.
Napsal: 21 pro 2008 20:21
od OME
alespoň sis ho zrevidoval,ale uznej,že by to mohlo fungovat i tak,jak jsem to popsal já.
