Stránka 2 z 3
Napsal: 12 led 2009 19:32
od Land Lover
No co když už jsem to prokaučoval, a už nenastartuju?? co stim.
Přes víkend to stálo na mraze a je konec, nechytne to.
To čerpadlo ječí když je větší mráz, ale jinak je v pohodě (např. při odpoledním startování). Ječí to jen když to stálo dlouho na mraze.
A myslim, že nic zacpanýho nemám, protože to startovalo v pohodě, prostě to zamrzlo a je konec.
Mám teda Disco Td5 a ne defa, ale nechci začínat nové téma.
Napsal: 12 led 2009 20:33
od Pama
Tak už mám bohužel stejnou zkušenost,ráno jsem vlez do Defa a jako z kopíráku:ječelo čerpadlo, motor šel na prase, (to sem ale myslel, že jsou to ty čtyry žhaviče na pěti válcích -TD5....).Rozdí byl jen v tom,že mi Defin po půl kilometru na silnici chcíp...
Nalil jsem litr benzínu do nafty a po chvíli startování vše ok.
Takže jsem si jist, že čerpadla u všech jsou v poho. jen jsme zapoměli
aditivovat proti parafinování v mraze....
Myslím si ale,že je dobrej nápad přidat olej, ale ne kvůli zamrzání (jak někteří kluci myslí), ale pro namaštění směsi, aby nešlo srát čerpadlo a rozhodně dám dvojtakťák motorový. Klucí dík za inspiraci!
Nejsem motorář, ale rozhodně bych nedával hydrauliku,převodovej a už vůbec né rostlinej (řek bych, že se bude blbě rozpouštět a při spalování bude karbonovat). ale chtělo by to radu odborníka.
Napsal: 12 led 2009 21:43
od Land Lover
Takže benzín to srovnal? A když mám asi 3/4 nádrže nafty, kolik tam mám dát benzínu?
Napsal: 12 led 2009 21:44
od Jenda
Co takhle v tehle mrazech natankovat poradnou naftu.
Ac je nemam rad,tak treba Verva od Benziny vypada ze se jen netvari jako neco co neni.Mam na mysli Shell
Honza
Napsal: 12 led 2009 22:05
od zdenek666
Mě taky ječelo čerpadlo, jenom když jsem měnil pal. filtr, jak se to ovzdušnilo, bylo to OK.
A jakej olej tam zítra teda nalít?
Napsal: 12 led 2009 22:54
od Land Lover
Nafta co zmrzne při -20°C to je nic moc.
Asi zkusim tu Benzinu, až se mi to podaří zprovoznit.
Napsal: 12 led 2009 23:30
od Luboš M.
Land Lover píše:Nafta co zmrzne při -20°C to je nic moc.
Asi zkusim tu Benzinu, až se mi to podaří zprovoznit.
Včera natankováno na doporučení u beníny a čerpadlo jenom ševelí. Start ráno super, vůbec nekoktal.
Jinak mám na dvoře 4 defíky dovezené ze španěl a každému řve čerpadlo. Tedy si myslím že je to opravdu naftou nebo zavzdušněním čerpadla.
Pískající čerpadlo:
Napsal: 13 led 2009 15:32
od Pama
Můj názor:
- Pískot je pro zvýšený odpor v průtoku rozvody pro zaparafinování,
nebo zamrznutí vody z nádrže.
- A pořádnou naftu....kde ji brát?já bral výhradně u Shell
(páč sem si myslel,že ta je nej, ale:-(.....).Takže určitě budu po této zkušenosti přidávat směs benzínu s olejem (tak jako do dvojtaktů,
snad troch větší poměr,tak 1:30-doporučení pro dvojtakty je 1:50).
- A poměr nafty a benzínu-kámoš motorář mi říkal, že v manualu pro Ibizy byl předepsanej poměr pro mrazivé dny 1:10, takže se tím asi budu řídit.
Pokud má někdo jiný pohled na věc, díky předem za radu-jsem laik
a Defina bych si nechtěl polámati.
Jo a kámoši od OMV mi tvrdili, že ta jejich nafta s vločkou na pistoli čerpadla je prý bez chyby.Prý se mohu spolehnout, ale sichrovat to
tím koktejlem budu.
Napsal: 15 led 2009 18:00
od Land Lover
Tak dneska čerpadlo neječelo, bylo jenom -3 stupně, ale startovat jsem musel přes kabely,
jedu si koupit aditivum...
uvidíme zítra ráno.
Napsal: 15 led 2009 18:23
od JiriN
No díky. U OMV jsem jednou v Hradci Králové natankoval do plný, jelo to normálně, a po ujetí asi 100 km (do Jablonce) jsem opět do plný dotankoval 35 litrů...... A od té doby tankuju výhradně Shell, Paramo nebo Slovnaft a čerpadlo mi nikdy nezapískalo.....
Teda zatím a nerad bych to zakřiknul.....
Jinak na Shelu jsem u nás v Jbc natočil špatnou naftu a zníčil se mi vstřik na H1 CRDi a tak mi řekli ať donesu fakturu, že mi opravu proplatí !!!!!! Já to pak teda uhrál na záruku, ale od té doby jedině Shell.
A aditivum můj motor nikdy neviděl a to když ráno jedu makat a máme v Jizerkách -25, tak kupodivu jede normálně.
Možná až bude -30 a nenatočim, dojedu si favoritem pro ty aditiva

Napsal: 15 led 2009 18:29
od Jenda
Land Lover píše:Tak dneska čerpadlo neječelo, bylo jenom -3 stupně, ale startovat jsem musel přes kabely,
jedu si koupit aditivum...
uvidíme zítra ráno.
...doporucuju,novou baterii a nacerpat kvalitni naftu.Nerad jim delam reklamu,nemam je rad ale nafta VERVA od benziny fakt funguje.
Je to jen o tom v mrazech dodrzovat urcita pravidla a to obvzlaste u nafty
Honza
Napsal: 15 led 2009 19:21
od Zanzibar
Řešil jsem stejný problém , ráno při -15 st. jekot a koktání u Td5 až mi bylo toho auta líto . Šplouchnul jsem tam aditivum do nafty ( STP diesel treatment 250 ml na cca 50 ltr. nafty za 150 Kč ) a je klid . minimálně na 3000 km . A to už snad bude tepleji

kvalitní nafta
Napsal: 15 led 2009 19:59
od Pama
...Kvalitní naftu, ale jak ji poznat (čerpal jsem jen u OMV nebo SHELL)....já na kvalitní naftu rozhodně spoléhat nebudu,protože ji nepoznám a těch pár korun navíc za aditivum,nebo
za mix pro dvojtakty, stojí za tu jistotu.
(zkušenost s pištějicím čerpadlem a chcíplým Defem uprostřed silnice
mi stačila jedenkrát).
Napsal: 15 led 2009 21:05
od Land Lover
Zaslechl jsem odborný názor, že do nafty je vhodné přidat petrolej pokud neni žádné aditivum. Benzín do nafty se nedoporučuje. A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná a pokud nemáte vyměněný palivový filtr tak můžete mít problémy už při -17°.
Jinak kopil jsem nějaký zimní aditiv, promíchal jsem to jízdou po voranici, tak uvidíme.
Napsal: 15 led 2009 21:41
od Pama
Ten petrolej je asi lepší než čistý benzí, neb je mastnější a to
protřepání po té oranici taky dobrá rada.
Jakej je problém s tím palivovým filtrem?
Napsal: 16 led 2009 10:22
od Hunter
Land Lover píše:..A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná ..
Zimni nafta jiz nemuze byt pryc, a to z prosteho duvodu, predpisy to nedovoluji:
Dělení motorové nafty podle použitelnosti v závislosti na klimatických podmínkách a její distribuce Třída B - filtrovatelnost: 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09. Třída D - filtrovatelnost: -10° C, distribuce: 01.10. - 15.11. Třída F - filtrovatelnost: - 22° C, distribuce: 16.11. - 28.02. Třída D - filtrovatelnost: - 10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.
Napsal: 17 led 2009 11:46
od Land Lover
Palivovej filtr, který se před zimou nevymění tak hůř filtruje při nižších teplotách, protože nafta zparafinazuje a zacpe se to snáz než u novýho filtru.
Jinak tou zimní naftou jsem myslel arctic verze nafty, která vydrží třeba -30°
Filtrovatelnost -22° to je normální nafta pro zimní období, asi jsem se prve špatně vyjádřil.
Nevím kdo jste z naftařské branže, ale arktická nafta protě neni, možná byl jeden zásobník v Litvínově, nebo kde to maji, a ten už je fuč.
Ta Verva od Benziny je opravdu lepší, určitě splnuje zimní podmínky, možná i trochu víc.
Napsal: 17 led 2009 16:32
od RudaK
Pravda filtrovatelnost neřeším,bo sem palivový filtr vyměnil před zimou ( dělám to u každýho dieselu,jestli nákladní nebo osobní je fuk ) a zatím jezdím bez problémů.

Napsal: 17 led 2009 20:52
od Dusan
Ja uz mam vyreseno

. Dnes jsem nenastartoval, ani to neblavne, jen se to toci. Cerpadlo jeci a lezou z nej chroupavy zvuky. Takze je asi jasno.
Napsal: 29 led 2009 01:51
od Dusan
Tak jsem stasnym majitelem okenka v podlaze kufru s vyhledem na nove cerpadlo :-D. To je lahoda...