Stránka 2 z 3
Napsal: 15 led 2009 22:36
od Land Jirka
Na devadesátce podle mně nejlépe funguje rozměr 255/85/16 popř 33/10,5/15
Napsal: 15 led 2009 22:39
od brudr
Podle me na to ma vliv,ten benzin je takovej zivjejsi,je to urcite velky plus.
Tady jeden "pan def",lital ve skoroticich a jezdil tam o poznani lip nez ja s dislem.Mel sirsi gumy,ale bylo videt ze ten motor tomu autu dal uplne jinou dimenzy.A zvuk.

Napsal: 15 led 2009 23:27
od Sláma Karel
Á Modrej Jura s jedním z mých bývalých Mammuťátek.
Jinak ten benzín v automatu jede o hodně jinak než nafta. (teda když to není ve vodě). Má na tom simexy 33x10,5x16.
Napsal: 16 led 2009 07:10
od jezbera ivan
Pama píše:S tou fyzikou sem si to taky myslel, ale překvapilo mne, jaký mám problémy v blátě po namontování úzkých gum.
Naopak v nějakém vlákně byla diskuze o výhodách širokých gum
v blátě.Navíc loni vo Vydrnej sem viděl "Pana Defa" projíždět
zablácený terén s bravurou právě na širokých gumách.
To šůchanie při rejdu by se mělo vyřešit nastavením dorazu,
samozřejmě s omezením rejdu a možná už to mám tak nastaveno nyní,
protože jsem Defa koupil na 265kách a problém sem neměl,
ale je pravda, že ty jsou v profilu a tím v průměru menší....
Nemáte někdo fotky úpravy těch plastů?
Siroke Simex nemozno porovnavat so ziadnou inou ci uzkou, ci sirokou pneu, tam funguje agresivny dezen. Ale ak porovnas BFG MT 265 a 235, tak 235ky sa ti v blate budu smykat menej. Ale o tom uz bolo.... Ked tak si kup 32ky simex Extr trekker a mas po probleme s blatom a s liftom. Simex pneu by som vyradil zo vsetkych porovnavani a uvah, lebo sa porovnavat nedaju! Ak uvazujes o beznych MT, tak ako pise Jirka 255/85 su naj pre beznu upravu! Podhustenie beznych MT do terenu ti prinesie podstatne lepsiu trakciu a citelne vyssi komfort. 255 jazdim na 1.2 atm
Rajd si mozes zvacsit no pre mna to je kontraproduktivne riesenie. Ale ak sa ti chce v trialovych pasazach stale cuvat, prosim. Zmensenie ET niekam ku 0 ti ho naopak zmensi a zlepsi stabilitu, negativa niesu zname.
Uprava plastov ak to teda nezdvihnes je minimalna, z ich zadneho konca treba odrezat nasikmo tak cca 2cm (to ti ukaze pneu) a ak nechodis veci, kde to riadne krizis tak ti to suchat asi nebude.
Napsal: 16 led 2009 08:18
od Stavros
dost se ted resi ty simexy nebo kopie, jsou to uzasny gumy, do blata. Jak to ale delate, kdyz chcete jet treba na ukrajinu, nebo nekam dal nez 100km, berete si je do kufru a na miste prezouvate? Nedokazu si s nima predstavit nekam jet.
Napsal: 16 led 2009 08:29
od karel
Stavros píše:dost se ted resi ty simexy nebo kopie, jsou to uzasny gumy, do blata. Jak to ale delate, kdyz chcete jet treba na ukrajinu, nebo nekam dal nez 100km, berete si je do kufru a na miste prezouvate? Nedokazu si s nima predstavit nekam jet.
Já si zase neumím představit ládovat do kufru 4 ks simexů 35", kam bys dal ostatní nutné věci pro expedici

Prostě musíš jet s tím co máš, nejhorší bývá prvních 1000 km pak už si zvykneš

PS pěkně ti ta Toyka v nicku kříží

Napsal: 16 led 2009 09:16
od Stavros
takze asi jezdit na tech simexech rovnou, co? Ruda a ted i ja premyslime o tech Paddcok protektorech.
Jinak ta Toyka neni moje, ja jsem vcera, kdyz jsme delali podvozek zapomnel fotak, ale chtel jsem tam neco mit.
Jinak mam australskej podvozek, kvalita vyborna a vyska taky. Mimochodem umim od nich temr vsechny auta, maj to super zmakly. Dle meho lepe ne OME, Ironman atd.
Napsal: 16 led 2009 14:02
od Land Jirka
Co je to za podvozek?
Napsal: 16 led 2009 17:59
od Stavros
SZ
Napsal: 16 led 2009 18:17
od jezbera ivan
To ze ma SZ, to mu pride mailom. Sem radsej napis co to je a preco to je lepsie. I ked podla mna je vsetko lepsie ako OME alebo IM.
Pan Def
Napsal: 16 led 2009 18:36
od Pama
...to je vón ten Pan Def co řádil vo Vydrnej:-)
jinak díky Ivane za cenné rady, není nad praxi a já ji zatím nemám.
Po nákupu těch 255 teda jen odříznu ten přebytečný plast, protože
jezdím jen rekreačně a žádné divočárny nechystám.
Nejsi někde od Půchova? Mám v Zariečiu bratránka a tak bych se někdy stavil na radu pokud bych mohl.
Napsal: 16 led 2009 18:55
od Land Jirka
jezbera ivan píše:To ze ma SZ, to mu pride mailom. Sem radsej napis co to je a preco to je lepsie. I ked podla mna je vsetko lepsie ako OME alebo IM.
Je to tajný.
Až si taky pořídíš nezničitelnou Toyotu LC tak ti to řeknem.
http://www.dobinsons.pl
http://www.dobinsonsprings.com/site/index.php
Napsal: 16 led 2009 19:05
od low
stavrosu posli mne mailem tu nabidku podvozku na hiluxe
Pan Def
Napsal: 16 led 2009 19:19
od Pama
....tak to mám pech, ale až budu velkej, možná dostanu rozum a nebudu chtít Defika:-)
Napsal: 16 led 2009 20:35
od brudr
Tak tos musel videt rozdil mezi V8 a "traktorem"

Napsal: 17 led 2009 11:31
od MOPADŽI
jezbera ivan píše:To ze ma SZ, to mu pride mailom. Sem radsej napis co to je a preco to je lepsie. I ked podla mna je vsetko lepsie ako OME alebo IM.
Ivane, co tedy preferuješ za podvozek a jaký je tvůj názor na "zvojení" tlumičů, mimo snížení jízdního komfortu a naopak, zvýšení boční stability.
Napsal: 17 led 2009 13:42
od jezbera ivan
Nemam rad (a myslim, ze nie som sam) australske OE a IM lebo su to skor expedicne HD podvozky, pre bezny vikendovy offroad tvrde a nepohodlne. Viac sa mi pacili anglicke struny BP s deCarbon tlmicmi. Myslim, ze v nasich podmienkach dobre a ekonomicke riesenie. Teraz som ale neodolal a kupil struny +2" od Scorpion Racing na D90 a k tomu +2" Koni HeavyTrack tlmice. Zadne struny su tocene nelinearne a tlmice su dost tvrde takto na omak. Pravda je, ze tento setup stoji raztolko ako BP + deCarbon. Zajtra to chcem nahodit a uvidim "zac je teho loket". Prikladam foto, struny su uz prefarbene, origo boli oranzove.
Zdvojenie tlmicov nepoznam osobne a ani by som to nerobil na bezne offroad jazdenie. Bocna stabilita na Defe je dobra a cim viac pomocok clovek ma aby sa neprekotil, tym viac mu odchadza obozretnost a skor sa prekoti.
Napsal: 18 led 2009 18:45
od MOPADŽI
Díky Ivane za názor. Napiš sem pak své poznatky, s podvozkovou kombinací, kterou jsi výše popsal - tedy pružiny Scorpion+tlumiče Koni.
Já mám zatím OME. Už to bude ale letos třetí rok, tak si myslím, že brzká obměna podvozku, mně nemine. Hledám také něco spíše expedičního charakteru, než "tvrdý" Off...
Napsal: 18 led 2009 18:50
od Stavros
ty OME tam zatim nech, jinak jak mam katalog od toho Dobinsona, tak delaj pekny lifty, treba i vice palcovy, dva az sest palcu treba. Koni jsou docela drahy, to je lepsi si nechat udelat od nekoho stavitelny na miru.
Napsal: 18 led 2009 19:11
od low
Ivane pls omer to pred namontovanim, myslim, ze by se to melo nechat normlane vytocit v perarne pokud budou rozmery