Stránka 2 z 4

Napsal: 09 úno 2009 22:24
od jezbera ivan
walter píše:Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
Ak ma na odtahovke 12.000 lbs navijak a taha s tym bezne auta na korbu tak pri aute o celkovej hmotnosti 3 tony dava navijaku zataz asi tak na 20-30% jeho moznosti, cize ziaden zahul ale pianko akurat niekolko krat za den. Odpojovacom mas prud na navijajk stale odpojeny a zapinas ho len vtedy ked chces pouzit navijak. Odpojovac prudu je na to, aby ti nezhorelo auto. Kto si mysli, ze mu nezhori, nech si ho neda, to nema zmysel ani len vysvelovat. Nebude to prvy a ani posledny ohen z tohoto problemu a mozno bude mat stastie a nikdy sa mu nic nestane, tak to proste je, ale nesvedci to o tom, ze to netreba. Ked stavias dom, tiez tam nepotrebujes poistkovu skrinu kym nedojde k pretazeniu alebo skratu. Potom ju vsak budes potrebovat velmi.

Napsal: 10 úno 2009 01:36
od DjALF
Navijak ti blafne jedna dve :idea:

Napsal: 10 úno 2009 09:04
od jezbera ivan
Pre niektorych je ale lepsie raz zazit ako trikrat pocut :D

Napsal: 10 úno 2009 14:19
od DjALF
jezbera ivan píše:Pre niektorych je ale lepsie raz zazit ako trikrat pocut :D
:idea: :Sorry: tak to je.

Napsal: 10 úno 2009 15:28
od walter
hmmm už tomu rozumím, dám si ho tam. Díky za vysvětlení. Není někde napsaný návod jak to zapojit a jaký odpojovač je vhodné použít?

Napsal: 10 úno 2009 21:54
od jezbera ivan
Odpojovac je mechanicky alebo solenoid. Solenoid je pohodlnejsi.

Napsal: 11 úno 2009 09:21
od walter
jezbera ivan píše:Odpojovac je mechanicky alebo solenoid. Solenoid je pohodlnejsi.
Moc nerozumím. Mechanický sice chápu, ale solenoid? Solenoid přeci naviják má, a ten odpojovač dooručujete přece právě kvůli tomu, že může zůstat solenoid sepnutý. To znamená předřadit ještě jeden solenoid?

Napsal: 11 úno 2009 10:56
od RudaK
Ano předsazený ( teda třetí ) bude suplovat mechanické odpojení.Je to pohodlnější ( vypneš vypínačem ). Já mám teda mechanický ( je to levnější varianta ) a nejlíp,aby byl v dosahu zvenku ( když to zůstane seplý,tak je každá vteřina dobrá. :wink:

Napsal: 11 úno 2009 11:40
od krtek007

Napsal: 11 úno 2009 12:18
od walter
krtek007 píše:klasika mechanicka napr tohle: http://4x4adventure.cz/index.php?cnt=dt ... 33cfe1b1e9

elektricka varianta tehoz: http://www.allmetal.sk/shop.php?id=elek ... ovac_pt211
Děkuji moc, ten mechanický odpojověč mi přijde dostatečně Defender kompatibilní. :D

Napsal: 11 úno 2009 15:55
od OC
Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít, ať je to mechanika nebo solenoid. Tečou-li někde stovky ampérů skrz mechanický spínač s malou mezerou -- a je úplně fuk, jestli je ten spínač ovládán páčkou nebo elektromagnetem (=solenoid), může se tam udělat moc pěkný oblouk, a to, co mělo požáru zabránit, jej vyrobí :)

Nejlepší by asi byl nějaký bezkontaktní spínač, jenže ty zas pokud vím nezvládají takhle velké proudy. Nejlepší co znám jsou SSD relé Hellroaring, a ta se pohybují někde v řádu maximálně 100 A, plusmínus... :(

Napsal: 11 úno 2009 23:54
od RudaK
Co sem zatím slyšel,tak se mechanické osvědčily.

Napsal: 12 úno 2009 00:54
od low
jenom pozor delaji se slabsi a silnejsi, tak rozhodne ten silnejsi (sroub medenej je M8)

Napsal: 12 úno 2009 07:22
od RudaK
já myslel klasický bateriový na nákladáky nad 12 ton :wink: ( 24V , 360 Ah )

Napsal: 12 úno 2009 07:30
od jezbera ivan
OC píše:Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít
Nic! Ked ho odpojujes tak navijak samozrejme nie je v akcii, tzn nic k nemu netecie! :idea:

Napsal: 12 úno 2009 09:07
od walter
jezbera ivan píše:
OC píše:Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít
Nic! Ked ho odpojujes tak navijak samozrejme nie je v akcii, tzn nic k nemu netecie! :idea:
Tak se mi zdá, že tohle je protimluv. Důvodem pro instalaci odpojovače má být to, že zachraňuje situaci v okamžiku kdy zůstane zapnutý selenoid a může dojít k hoření kabelů a teď píšeš, že kdy ho odpojuješ tak je naviják v nečinnosti :?: to ti pak slouží pouze jako pojistka proti samovolnému sepnutí a ne jako poslední záchrana. Já jsem to pochopil tak, že díky odpojovači je naviják po celou dobu vypnutý a když jej používáš a dojde k výše popsanému problému tak jej tímto zařízením odpojíš od proudu. V tuto chvíli je, ale samozřejmě pod proudem...

Napsal: 12 úno 2009 09:11
od walter
DjALF píše:Navijak ti blafne jedna dve :idea:
Ještě si neodpustím jednu šťourací otázku.. :D Na té fotografii vyhořelého navijáku zřetelně vidím zde diskutovaný odpojovač :D
Je to tak, nebo se pletu?

Napsal: 12 úno 2009 09:14
od jezbera ivan
:shock: Asi sa nerozumieme, ale mna to uz nebavi vysvetlovat, prepac, asi to neviem dobre vysvetlit...

Napsal: 12 úno 2009 10:22
od RudaK
No naviják je standartně tím "odpojovačem" odpojený od přívodu proudu ( tím pádem nejde + proud ani na selenoidy,které spínají přívod proudu na naviják ). Když chceš naviják použít,tak zapneš odpojovač a navijákuješ.V případě,že zůstane slepený selenoid ( nestačí vypnout ovládacím vypínačem ),tak odpojovačem vypneš proud a přerušís obvod - naviják i selenoidy jsou bez proudu a tím pádem nefunkční ( nemůžou se kabely spéct - příčina požáru).A auto nemůže chytnout plamenem.Taky to jinak nedokážu vysvětlit. :wink:

Napsal: 12 úno 2009 10:41
od low
walter píše: Ještě si neodpustím jednu šťourací otázku.. :D Na té fotografii vyhořelého navijáku zřetelně vidím zde diskutovaný odpojovač :D
Je to tak, nebo se pletu?
no jo ale pokud se poradne podivas tak ten blb ho ma pod kapotou a tedy kdyz uz se neso vysralo, tak asi nebyl dostatecne rychlej k tomu kapotu otevrit najit odpojovac a odpojit, ZAVER odpojovac musi byt po ruce.

uz je ti to jasny????