Stránka 2 z 2
Napsal: 05 bře 2009 16:40
od Luboš M.
JenaN píše:A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?
myslim ze 85 stup!?
Napsal: 05 bře 2009 17:49
od teslo
Toto je informacia od RPI engineering pre V8 motor. Pytal som sa ich na to strasne davno ked som na svojho RRC daval Kenlowe vrtule.
"You should set fans to switch in around 90-95 deg/
Kind regards
Chris"
Napsal: 06 bře 2009 10:00
od PavelU
Někde na anglické fóru jsem četl, že se pro dieselové motory nastavuje v rozmezí 82 - 89C, nemůžu to teď najít. Jestli, tak mě někdo opravte.
Napsal: 06 bře 2009 12:38
od OME
Spínač by asi měl být ve spodní hadici chladiče,aby spínal až když nestačí náporově chlazení.V horní by spínal asi furt,Nebo se pletu?
Napsal: 06 bře 2009 15:22
od discover
Napsal: 17 bře 2009 17:00
od Piskot
Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Napsal: 17 bře 2009 18:13
od karel
Piskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíš

Napsal: 17 bře 2009 18:27
od Piskot
karel píše:Piskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíš

Děkuju Karle, pochopil jsem

.
Z toho vyplývá, že ta moje visco byla stejně na výměnu neb i při studeném motoru šla poměrně ztuha. Díky!
Napsal: 17 bře 2009 22:09
od Černý Jiří
Zdravím pánové, já tam dal viskozní z Transita 2,5D je o něco menší,motor je tišší, teplejší, ale i v letě je teplota v pohodě a co se týče spotřeby to jsem nic nezpozoroval.Zdarec
Napsal: 18 bře 2009 15:21
od harvy
Černý Jiří píše:Zdravím pánové, já tam dal viskozní z Transita 2,5D je o něco menší,motor je tišší, teplejší, ale i v letě je teplota v pohodě a co se týče spotřeby to jsem nic nezpozoroval.Zdarec
Čus a to tam šla uplně bez úprav

nebo jsi musel dělat nějakou redukci

jinak mi to přijde jako dobrý nápad a hlavně se dají krásně sehnat

Napsal: 18 bře 2009 16:10
od Černý Jiří
Z transita tam jde normalně má stejný závit akorát je trochu menší
Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?
Napsal: 10 kvě 2009 22:50
od kubasaki
Protože moje visco spojka ventilátoru dosloužila, nahradil jsem jí elektrickým ventilátorem. Dal jsem tam čidlo co spíná v rozmezí 97-92 stupně. Ještě s viscovrtulí jsem zkoušel měřit provozní teplotu motoru přídavným digi teploměrem a vyšla mi 70-95 stupňů podle režimu jízdy. Elektrický ventilátor se mi sepne jen při jízdě do dlouhého kopce a nebo při pomalém ježdění v terénu, zajímavé je že originální teploměr v přístrojovce se při teplotě kolem 50 stupňů dostane zhruba na půlku stupnice a tam už zůstane i když teplota stoupne skoro ke stovce. Když jsem ho zkoušel s vyndaným čidlem, které jsem zahříval mimo motor tak se normálně ručička dostávala až do červeného pole tak že je zřejmě v pořádku, čidlo přídavného teploměru jsem měl na stejném místě jako je originální čidlo tak že rozdíl teplot by měl být minimální. Víte někdo jaká je normální provozní teplota motoru 300 Tdi a nebo při jaké teplotě by měla spínat visco spojka orig ventilátoru? V manuálu jsem to nenašel. Díky