Stránka 2 z 5

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 26 čer 2009 10:31
od MOPADŽI
Tak toto mne to dělá také a tak jako ty, už prostě nevím...
-silemloky všechny nové
-ložiska v kolech nové
-koreční ramena vyměněna přední i zadní
-tlumič řízení (byl nový cca před 2roky OME) že by ?
-uvažoval jsem s Jirkou o zdvojení tlumiče řízení, pak jsme od toho upustili. Důvod byl, že by se nevracel volant do 0 polohy
-všechny čepy na nápravě vyměněny
-obě rejdové koule vyměněny
-rozšiřující podložky pod kod koly, vystředěny (udělali jsme přesné středící kroužky, přesně na pr. středovéch otvorů v discích)
-kola vyváženy snad 5x pro ověření
-Pružiny mám pro zátěž, tedy +150Kg a ta zátěž tam u mně je, bez diskuze
-prostě nevím................

Co ale hodně pomohlo, bylo vystředění kol na nábojích. V discích jsou větší díry a když nasadíš kolo, lehce dotáhneš, pak dáš na "zem" a dotahneš napevno, může se kolo "vyosit". Správně by měli kolo vystředit kužely na kolových maticích vůči kuželovým odvorům v discích, ale není to asi tak přesné... Změř tedy vůli v jednotlivých bodech po kružnici, mezi diskem a nábojem kola. Je stejná ve všech bodech ?
Dále to můžou dělat "oválně vytahané" díry k upevnění kola na náboj. Tzn. jestli jsi měl někdy málo dotáhlá kola, díry se prostě jízdou "vytáhnou" a pak již je nikdy, nevystědíš, ať je dotáhneš, jak chceš silně. Kolo prostě v těch oválech pří jízdě "pracuje" a náprava pak vibruje. Takové disky snad jedině vyhodit...
Zkus si ještě půjčit kola od někoho jiného z Defíka, nasaď je a uvidíš po projetí, jestli to nezmizí. Jestli ano, budou to s největší určitostí ty oválné díry... Každopádně, než budeš cokoli dalšího měnit, zkus jiná kola !

Já mám toto vše v pořádku a přesto mně to dělá :Ja blb:

Jediná co mně napadé v mém případě je:
-když jsem tam dal s Jirkou BFG MT 285/75x16 zmizelo to ! Alespoň se to neprojevilo po dobu co jsem je tam měl. Pak jsem je prodal Lubošovi.
-nasadil jsem BFG AT 285/75x16 a dělá to zase
-čekám na nové BFG MT KM2 255/85x16, které nasadím na nové disky a UVIDÍME !
-jestli to zmizí, bude to paráda
-jestli ne, oddělám podložky pod koly, to je poslední co mně napadá...
-PAK UŹ BUDU BEZRADNÝ !!!

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 26 čer 2009 16:53
od Luboš M.
Já mám podezření na ty BFG, jedno kolo nešlo vůbec vyvížit. Několikrát pootočeno, prohozené disky a ta pneu je prostě nějak špatně odlitá bo co. měl jsem ho i na origo alu a stejný výsledek. Na 235/85/16 mi to jelo jak má, ale ty už nechci. Tak nevím.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 27 čer 2009 08:09
od Jamro LRD90
Prečo nechceš 235/85/16 :idea: :idea: :idea: :hmm:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 27 čer 2009 14:20
od Luboš M.
Jamro LRD90 píše:Prečo nechceš 235/85/16 :idea: :idea: :idea: :hmm:
Mno, jsou na mě moc maléééé :lol: Jezdím 285/75.....

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 00:28
od Luboš M.
Dořešil někdo to házení???
Nechal jsem převážit kola (jsou na 0)
Překontroloval jsem všechny vůle, kardany atd. (OK)
Vyndal jsem rozšiřovací podložky
Nechal udělat středicí kroužky na disky
A co myslíte??? STÁLE HÁZÍ :? :( :( :(
Zítra jedu na souběh. Jestli to nepomůže tak to zapálím a bude. :|
Jardo co ty nová BFG?

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 06:29
od RudaK
Tak si kupte břichoplazku :D :!: Jak říká kamarád : :P " Se správným Offroadem se musíš prát neustále i po silnici " . :P

p.s. tím sem D III vyřadil z offů,bo to je jak v bavlnce :wink: - dokud nezakokrhá :mrgreen:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 10:12
od PavelU
Luboš M. píše:Dořešil někdo to házení???
Nechal jsem převážit kola (jsou na 0)
Překontroloval jsem všechny vůle, kardany atd. (OK)
Vyndal jsem rozšiřovací podložky
Nechal udělat středicí kroužky na disky
A co myslíte??? STÁLE HÁZÍ :? :( :( :(
Zítra jedu na souběh. Jestli to nepomůže tak to zapálím a bude. :|
Jardo co ty nová BFG?
Už jsem se o tom bavil s Mopadžim a na 99% to bude těma kolama, zkus to přehodit na jiné (jestli máš možnost) a uvidíš... :wink:

Pálit to auto nemusíš, máš ještě minimálně dvě možnosti, dát 235/85R16 které jak píšeš byly v pohodě anebo jak píše Ruda, jestli máš správný offroad, tak se musíš po silnici neustále s ním prát... :wink:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 11:06
od Luboš M.
Nedovedu si představit 235 na svém autě :mrgreen: . Právě jsem to dal na souběh tak poreferuji později. Při tich vybracích se bojim že odejde něco víc.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 11:26
od DanoDEF
Luboš M. píše:Dořešil někdo to házení???
Nechal jsem převážit kola (jsou na 0)
... tak trosicku prispejem aj ja mojou story

... minuly rok som mal problem s trasenim hlavne v zatackach. pripominam, ze jazdim 285/75R16 BFG MT zjazdene boli tak na 65%. Pri pouzivani sady 265/75R16 T3 prasenie ziadne.
... prislo na rad vyvazovanie a vysledok ziadny
... potom vymedzenie vole zvislych lozisk a vysledok ziadny
... potom prisla zima obul som nove zimaky 235/85R16 a trasenie zmizlo
... prisla jar obul som nove 285ky MT. Trosku som spekuloval ci obut na stare disky. Najprv som dal na vyvazovacku skontrolovat samotne disky a tie nevykazovali ziadne hrozive parametre. Po nahodeni tejto sady trasenie ziadne a to sa priznam, ze som pri vyvazovani nebol takze nemozem povedat, ze som na vlastne oci videl "0".

... je tu este jeden poznatok kazdopadne treba si pozriet co mate za puzdra v panhardke !

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 12:16
od PavelU
Luboš M. píše:Nedovedu si představit 235 na svém autě :mrgreen: . Právě jsem to dal na souběh tak poreferuji později. Při tich vybracích se bojim že odejde něco víc.
No já si je dovedu představit :roll: stačilo by dát zpět originál lemy :idea: ...ale to je jedno, ono to nemusí ani tolik vybrovat, ale stačí už jenom ten rozměr co tam máš a bude ti odcházet "něco víc"... :wink:

Mě napadlo zkusit dát do té gumy takové ty kuličky, ale nemám vůbec žádné zkušenosti, jenom vím, že si to kluci na velkých kolech pochvalují... :wink:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 12:26
od PavelU
DanoDEF píše:... je tu este jeden poznatok kazdopadne treba si pozriet co mate za puzdra v panhardke !
Jak to myslíš Dano, zkontrolovat vůle (píše, že kontroloval), nebo myslíš druh silentbloku... :?:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 14:05
od MOPADŽI
Mně stále také hází :twisted: Co nechápu je, že celá UK (tedy to co jsem viděl) jezdí na kolech, velkých kolech !!!, a zřejmě to nikdo neřeší...nebo jim to nedělá ??? Nechápu...
Celý víkend na akci jsme o tomto problému diskutovali s Karlem Slámovým a ostatními Defíkáři. Když jsem jim řekl, co vše jsem již podniknul proti třesení volantu (nápravy), konstatovala se snad poslední věc - zdvojení tlumičů na přední nápravě. Vše jsem tedy v UK pokolpil a v neděli to namontoval na auto. (Zvojené tlumiče nápravu více přitlačí k podkladu a neměla by se tedy rozkmitat.) Teď čekám na obutí kol, které mám v pneuservisu (čekal jsem do dnes na "skryté" ventilky, nebyli skladem). Disky mám plechové 7J16 z Padocku a pneu BFG 255/75x16 KM2. Zítra odpoledne tam kola dám a budu jak na trní, co bude...
Ještě mám připraven nový tlumič řízení De Carbon. Než ho ale vyměním, zkusím to, abych věděl. Ten co tam mám je 2,5roku starý OME a nepředpokládám, že by byl špatný...

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 14:29
od DanoDEF
PavelU píše:
DanoDEF píše:... je tu este jeden poznatok kazdopadne treba si pozriet co mate za puzdra v panhardke !
Jak to myslíš Dano, zkontrolovat vůle (píše, že kontroloval), nebo myslíš druh silentbloku... :?:
... ano presne to.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 15:12
od PavelU
Jestli teda myslíš druh silentbloku, jaký doporučuješ... :?:

Používám original polybush modrý a po půl roce je na panhartce vymačkaný, chystám se koupit nastavitelnou panhartku. Při vymačkaném polybushu mě auto plave, volant mi nerozkmitá... :wink:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 15:14
od PavelU
MOPADŽI píše:Ještě mám připraven nový tlumič řízení De Carbon. Než ho ale vyměním, zkusím to, abych věděl. Ten co tam mám je 2,5roku starý OME a nepředpokládám, že by byl špatný...
Pozor na ten DeCarbon, některé tlumiče řízení od nich mají snahu táhnout řízení na stranu, Low by mohl vykládat a já už taky... :idea:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 15:23
od teslo
:shock: pozeram, ze mate celkom zaujimave poznatky. Ja jazdim na Simex-och 34". Rozkmitaju sa iba pri dosiahnuti rychlosti okolo 60km/h. Obcas tie pneu dam vyvazit, ale olovka stratim vzdy pri prvom vylete do terenu. Tlmic riadenia ma mrtvy chod tak cca 1 cm( Procomp).
Dalsi dvaja kamarati( Disco1, Def90) jazdia na Simex-och 35" tiez bez vyvazenia a bez problemov.
Co som odpozoroval je, ze na trasenie ma obrovsky vplyv ET diskov.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 28 črc 2009 15:31
od PavelU
Od té doby co dělám pravidelně údržbu, taky nevím co je to kmitání a to mám 33" protektory ala Simex, které nejdou rozumě vyvážit... :wink:

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 29 črc 2009 10:36
od DanoDEF
... ono aj kazdy pod pojmom kmitanie si predtavuje nieco ine a nemusi to byt to iste.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 29 črc 2009 10:50
od Luboš M.
DanoDEF píše:... ono aj kazdy pod pojmom kmitanie si predtavuje nieco ine a nemusi to byt to iste.
Souběh je ok, objednal jsem ještě sadu pouzder tak jsem zvedav.

Re: Defender-kmitání volantu

Napsal: 30 črc 2009 16:57
od teslo
vcera vecer som vymenil tlmic riadenia za OME a aj trasenie/kmitanie/vibrovanie co bolo okolo 60-tky prestalo...

Dano s vykladom pojmov mas pravdu. Kazdy ma ine meritko, skusenosti a pod...