Stránka 2 z 2

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 12:21
od Mirko
V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 12:44
od majkro
Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko
Jenze bez te zamknute trojky se fakt spatne predjizdi.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 12:47
od zbynek
Možná proto je řazení mezi D a 3 bez aretace, aspoň tak to mam já na DII......

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 13:03
od Acon
Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
....
Ono sa dá samozrejme aj tak. No tu sú návody ako optimalizovať prácu prevodovky a jej životnosť. Chvalabohu repeas ZFky v LR nie je finančne náročný, ale radšej si za to kúpim nejakú inú roztopaš.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 13:25
od Mirko
Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 13:28
od majkro
Mirko píše:Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...
jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5 :D

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 13:42
od zbynek
jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5 :D[/quote]

:mrgreen: :mrgreen: V8 řve i jede, Td5 jen řve............

ovšem na posledním akci, jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy. :mrgreen:

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 16:00
od Mirko
Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 17:28
od RudaK
zbynek píše: jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy. :mrgreen:
Jestli jste jezdili na spotřebu ( tz ekorally ),tak to jó . Jinak pořádný motor musí zákonitě něco spolknout . Traktory jezdí za málo,můžou jezdit na zelenou naftu a ještě dostanou dotace z EU :rofl :chuckle TD5 ani neřve ...... :hi

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 20:26
od zbynek
No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace :mrgreen: :mrgreen:

Re: ako s automatom

Napsal: 14 dub 2011 20:50
od Acon
Mirko píše:Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.
To nie je tým. Z, pre mňa, nepochopiteľných príčin má TD5 v štandarde menič, ktorý nie je schopný preniesť Nm toho motora. Teraz mám väčší menič a motor nereve a ťahá aj bez uzamknutého meniču. No so zamknutým je to samozrejme o inom. Priamy prevod je vždy iná káva ako nepriamy. V8 je samozrejme V8 no ten dojazd :roll: A myslím, že aj tá V8 by inak potiahla na 3 s uzamknutým meničom. Opäť je to o priamom zábere alebo so stratami. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.

Re: ako s automatom

Napsal: 15 dub 2011 08:11
od teslo
Acon píše:. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.
najvacsi menic sa daval do 4.6 iba do urciteho casu. Novsie 4.6 maju "stredny" menic.

Re: ako s automatom

Napsal: 15 dub 2011 11:54
od RudaK
zbynek píše:No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace :mrgreen: :mrgreen:
JJ))) a žádost o dotaci musíš poslat do Bruselu ..... :D

Re: ako s automatom

Napsal: 17 říj 2011 15:03
od pokemon
Ahoj,offroadaci,mam freecko s automatem a chtel bych vymenit prijistotu olej v prevodovce,Nemate prosim nekdo navod jak vymenit olej?Original olej do prevodovky jsem sehnal u defender.cz,ale nevim jestly to zvladnu doma sam vymenit.Jen jsem se docetl,ze vylit olej,nalit novy a kontrolnim sroubem kontrolovat jestly je toho dot pri zapnutem motoru s neutralem.

Re: ako s automatom

Napsal: 17 říj 2011 18:11
od Acon
Niečo málo je spomenuté Tagrom v tomto vlákne http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=3610" onclick="window.open(this.href);return false; inak je tu o automate Freečka popísané málo, alebo sa to ťažko hladá. Friťáci sa akosi neodhodlali spraviť poriadok vo svojej sekcii na spôsob Disco, viď prvých 5 tém v sekcii Disco http://landroverforum.klape.cz/forum/viewforum.php?f=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ako s automatom

Napsal: 17 říj 2011 19:16
od tagr
Ahoj je to tak že musí být trochu teplý,pak ho vypustíš,zavvřeš zátku nalleješ než začne přetékat kontrolní, pak zavřeš nastartuješ necháš 2-3 minuty běžet,vypneš a zase doleješ než začne přetékat kontrolní.Mělo by se Ti tam vejít cca 5-6 litrů nového. Měla by to být na 90% polosyntetika tedy nedávat univerzál, plná žere u free gumičky na přepouštěčích a pak je to drahá sranda.Aspoň tak to tvrdí ve dvou automat.servisech nezávisle na sobě. Ještě se zeptej co tam dávaj za olev v WV sharonech je to,,stejná" sestřička :)

Re: ako s automatom

Napsal: 17 říj 2011 21:24
od pokemon
Neni prosim nejaka fotka nebo nakres kde je kontrolni sroub?Mam servisni manual a tam je nakresleny kontrolni zatka,ale nenasel jsem ji na prevodovce.
Diky

Re: ako s automatom

Napsal: 17 říj 2011 21:31
od Honza_offroad
treba to pomuze...

H.

Re: ako s automatom

Napsal: 15 lis 2011 20:29
od Acon
zaujímavá odpoveď na radenie N počas jazdy
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 41990.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ako s automatom

Napsal: 15 lis 2011 20:34
od tagr
zajímavé :)