Stránka 2 z 2

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 14:39
od Tomy
Nie, v oboch pripadoch mam vyradenu rychlost, len ked drzim spojku tak to ide tazko a robim to teda: auto stoji, rychlost je vyradena, spojka nie je stlacena - preradujem na redukciu... Dufam, ze je to teda ok...

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 28 črc 2009 15:34
od teslo
nevidim dovod preco by to malo byt zle.

K tomu zvlastnemu chovaniu ma napada akurat, ze to moze suvisiet s hlavnou prevodovkou.
Mozno ked je vymacknuta spojka je prevodovka ztuhnutejsia. Ked je spojka v zabere toci aj hriadelom v prevodovke a mozno to ma za nasledok, ze je jednoduhsie pretocit jej vystupnym hriadelom( alebo jej vystupny hriadel ma tendenciu sa otacat a tym padom pomaha najst spravnu polohy pre zaskocenie ozubeni v rozvodovke).

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 19 dub 2016 08:29
od strelec7
čau chlapy,

jsem ještě panna, chci koupit disco 1. mát o uzávěrku nějakou standardně asi mezinápravovou ne? ta se řadí zvlášť nebo jen společně s redukcí? nebo jak to funguje? (LD D1 r.v.1997, 2,5Tdi)

mam zkušenost jen žigulíkem (NIVA).

dík:)

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 19 dub 2016 08:34
od VencaZE
Uzávěru lze řadit lze řadit prakticky kdykoliv kdy máš jistotu že se kola neprotáčí na kluzkém. Prostě jen přesuneš páku doleva. Tedy třeba i v 80km/h :D.
Je to tu popsáno někde x krát, zkus víc hledat.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 19 dub 2016 19:28
od strelec7
joo fajn už jsem to vyčmuchal, celkem šikovně udělaný jednou pákou:) ale že bych tam lupnul záver v 80 to asi nehrozí:) leda omylem. to spíš asi zapomenu vypnout pokud zapomenu jak svítí kontrolka.

dík.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 dub 2016 09:18
od strelec7
tak nejvíc mě překvapilo jak je to hodně zredukovaný... na 5ku redukovanou maximálně 40km/h pak už je ten motor takovej přetočenej nepříjemně. Hustý jak si to do kopečku chroupe a plynule jede, asi mam novou milenku:)

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 dub 2016 11:08
od MadTom
A v čem je problém - do 40km/h se na redukci dá v pohodě jet, pokud je k tomu důvod, a když potřebuju rychleji, tak odredukuju a jedu. S trochou cviku, není problém řadit redukci i za jízdy. Stejně jako se řadilo u aut bez synchronizované převodovky, třeba V3S.
Je pravda, že pokud by ta přídavná převodovka byla synchronizovaná, tak by to bylo téměř dokonalé. Pomalá redukce je výhoda, když je potřeba jet doopravdy pomalu,, nemusí se to tahat přes spojku.

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 dub 2016 11:52
od strelec7
jo to práve je skvelý, je to fakt pravej offroud, já v tom nikdá nejel tak mě to mile překvapilo:) žádná spojka jen šolíchat motor jak je třeba.

...tak s meziplynem dát redukci nebo ji vindat to si asi nelajznu, dit je to srašně zredukovaný to vůbec netrefim otáčky, to tak dát neutrál vyřadit redukci na hlavní podřadit, a lupnout tak 2ku na redukčce a do toho ladit plyn a spojku, to mi hlava nestihne:) a hlavně mé nohy.. nerad bych si pokurvil převodovky:) leda že by mi to někdo pučil na trénink :)

Re: zařazování redukce a závěrky

Napsal: 26 dub 2016 12:09
od MadTom
Však uvidíš, chce to trošku pochopit, jak to má fungovat uvnitř převodovky a pak už se to řadit dá. Já to využívám občas při rozjezdu do kopce, kdy na jedničku bych to musel tahat přes spojku. Tak to rozjedu na redukci a tu vyřadím až za jízdy. Na druhou stranu v Alpách, když jsme se kochali a jelo se pomalu, jsem tak prostě tu redukci nechal, i když by to na jedničku šlo. Takhle jsem si v klidu mohl zpomalit, bez toho, abych to rozjížděl zpátky přes spojku.