Stránka 2 z 3
Napsal: 07 kvě 2008 21:26
od karel
Mirek 1234.cz píše: Možná nějaký Land Cruiser 100 bude vděčnější služebník

A jéje další odpadlík od víry RR během jednoho týdne, nejdřív Kaktus a teď ty

Napsal: 13 kvě 2008 17:09
od OC
Mno. Tak přišlo teplo, a v teple je klimatizaci moc horko, takže netento...
Když nastartuji a koukám pod haubnu, kompresor se rozběhne... zastaví... rozběhne... zastaví... střídá se to tak cca po pěti, deseti sekundách.
Normálně při jízdě se patrně po nějaké době (zdá se, že to patrně souvisí s teplotou) přestane rozbíhat vůbec -- soudím tak z toho, že to nechladí vůbec --, a obvykle se objeví na HEVACu kniha.
Nicméně, dokud se dívám pod haubnu a kompresor chvilkama běží, je na pohmat znát, že jedna z trubek je dost teplá a druhá hodně studená. Takže přinejmenším nějaké chladivo tam asi bude

A také nikde viditelně neutíká (což ovšem ještě může znamenat, že utíká neviditelně, ale stejně...).
Když měřím elektriku přímo na konektoru kompresoru (C166P), je tam v podstatě pořád nula, na malou chvilinku blikne 13V, a zase nula (a kniha).
Napadlo mne změřit to na tlakovém spínači (C162), ale k čertu, jak se tam dolů leze?!? To se asi musí sundat nárazník, nebo co... já se tam prostě nedostanu, ať dělám co dělám
Tak nevím, napadá někoho něco rozumného? Existuje třeba nějaký trik, jak bez dílny, bez speciálního vybavení a bez šikovných rukou

ověřit, zda je tlak v A/C v pořádku?
Napsal: 13 kvě 2008 20:02
od Koudy
Jak to popisuješ, tak to vypadá na malý tlak v systému. Chvíli to nechá tlakový snímač běžet, ale pak to odpojí - je to z bezp. důvodů, aby se nespálil a nezadřel kompresor. V chladícím médiu je olej, který ho maže.
Bez spec. zařízení na plnění a kontrolu tlaků v syst. A/C to nezměříš. Nejjednodušší bude, zajet někam, kde plní klima a tam to zjistí pripojením plničky (syst. odsávaní - plnění a kontrolu tlaků) na tlačnou a vratnou větev.
Napsal: 13 kvě 2008 22:05
od Mirek 1234.cz
OC píše:Když nastartuji a koukám pod haubnu, kompresor se rozběhne... zastaví... rozběhne... zastaví... střídá se to tak cca po pěti, deseti sekundách.
Normálně při jízdě se patrně po nějaké době (zdá se, že to patrně souvisí s teplotou) přestane rozbíhat vůbec -- soudím tak z toho, že to nechladí vůbec --, a obvykle se objeví na HEVACu kniha.
Nicméně, dokud se dívám pod haubnu a kompresor chvilkama běží, je na pohmat znát, že jedna z trubek je dost teplá a druhá hodně studená. Takže přinejmenším nějaké chladivo tam asi bude

A také nikde viditelně neutíká (což ovšem ještě může znamenat, že utíká neviditelně, ale stejně...).
Řešívám u anglánů občas problém: Za jízdy chladí moc nebo málo...
Na každé červené se clima vypíná, po rozjezdu zase chvilku chladí, až se zahřeje motor víc a potřebuje ochladit ventilátorem vodu, clima se vypne, a tak pořád dokola. Problém byl ve ventilátoru chladiče klimatizace. Byl vícerychlostní..., no prostě vadný a foukal jen někdy na nějakou rychlost, ale jelikož byl funkční (nikdo nepoznal, že ne na všechny rychlosti) nikdo dlouho nemohl přijít na problém...
Napsal: 13 kvě 2008 22:23
od OC
Mirek 1234.cz píše:Na každé červené se clima vypíná, po rozjezdu zase chvilku chladí, až se zahřeje motor víc a potřebuje ochladit ventilátorem vodu, clima se vypne, a tak pořád dokola. Problém byl ve ventilátoru chladiče klimatizace. Byl vícerychlostní..., no prostě vadný a foukal jen někdy na nějakou rychlost, ale jelikož byl funkční (nikdo nepoznal, že ne na všechny rychlosti) nikdo dlouho nemohl přijít na problém...
Moment, on když se vypne ventilátor (resp. když neběží na tu rychlost, na niž by měl), vypíná se automaticky i kompresor?
Protože u mne je rozhodně problém v tom, že neběží kompresor, ačkoli by měl. Nevím ovšem, proč prevít neběží... zdá se mi divné, aby byl příčinou ventilátor, ovšem u auta ze Solihullu je klidně možné i to
Díky,
Napsal: 14 kvě 2008 19:54
od Mirek 1234.cz
Při vadném ventilátoru chladiče AC.
Jde o to, že při jízdě se AC chladič chladí náporově. Pokud ale auto zastaví např. na červené, tzn. AC chladič se nechladí náporem vzduchu, ale saharou kterou během chvíle, nebo okamžitě aktivuje... a pokud sahara není na 100% funkční, okruh se přehřeje a odpojí/vypne kompresor.
To je jen jeden přiklad z mnoha verzí... netvrdím, že je to ono.
Napsal: 23 čer 2008 20:59
od OC
No... tak, novinky...
Klimatizace se chová nějak takto:
- zastudena chladí skvěle
- zatepla při vysokých otáčkách (3-5 krpm) chladí skvěle
- zatepla při normálních otáčkách nechladí vůbec
- přitom většinou* nehlásí žádnou chybu na diagnostice (!)
- a když jsem to zkoušel doma, lehké klepnutí klackem přes spojku na kompresoru pomohlo -- zacvakla a začla chladit.
Mně připadá, že by to mohla být ta vůle spojky; Eliott ale tvrdí, že to je blbost, neboť kdyby to byla vůle spojky, neprojevoval by se vůbec vliv těch vysokých otáček.
Ten ventilátor to spíše hádám asi nebude, protože to by bez problémů chladilo při jízdě (když to jde náporově), ne? A ono to při jízdě sice chladí, ale jen při těch zmíněných vyšších otáčkách...
Napadá někoho něco rozumného? Byl bych velmi povděčen...
____
* občas sice zahlásí "heater core temperature sensor open circuit", ale jen občas; zato ten případ 'kdy je jí moc horko než aby chladila' nastává mnohem častěji: to nechlazení pozoruji při každé jízdě, zatímco tu chybu vidím teprve podruhé...
Napsal: 23 čer 2008 21:17
od alap
Já jsem vyměnil ten magnetickou spojku na klimě a funguje to dobře. (pokud teda funguje auto) Někdy mi sepnula a nekdy ne, ale jak nesepnula, tak to bylo v háji, protože se nenatlačila a nevypla aby se mohla zase zapnout. Takže převážně do 15 minut jízdy to bylo v tahu. Zastavit a klepnout a už to zase jelo. Je otázka jestli na to můžou mít vliv otáčky motoru. Větší vibrace a pomůžou k sepnutí, ale to jen plácám, tohle jsem tehdy fakt nezjišťoval, nebo třeba větší voltáž v systému a větší síla v cívce. Těžko říct co se jim v Solihulu povedlo.
Napsal: 23 čer 2008 22:12
od Jirka
Jo jo, OC, tak to mame naklonovanou chybu. Lepe bych to nepopsal.
Napsal: 24 čer 2008 00:33
od motohanz
Ja bych rekl ze tam mas malo naplne......
Napsal: 24 čer 2008 00:49
od Jirka
Nemam, byl jsem u "klimatroniku", a ti zkonstatovali, ze naplne je tam akorat a ma i dobrej tlak. Proste klima jde, jenom kdyz to dostanu do otacek.

Napsal: 24 čer 2008 23:33
od Miloš
Já jsem dneska koukal na kabinový filtry,jsou úplně hrozný (takže je objednám) přičemž jsem hledal to čidlo venkovní teploty a nenašel.Můžete mi to někdo kdo ho měnil přiblížit kde je?Nenašel jsem ho ani u vstupu kabinovýho filtru ani nikde u nárazníku.Kupodivu mi pak chvíli chladila klima,ale jen než jsem to zdechnul.Podle mě je chyba v tom čidle.Protože mi to ukazuje blbě i venkovní teplotu.Jinak jde vše jak má.
Napsal: 25 čer 2008 00:13
od NILO
OC píše:No... tak, novinky...
Klimatizace se chová nějak takto:
- zastudena chladí skvěle
- zatepla při vysokých otáčkách (3-5 krpm) chladí skvěle
- zatepla při normálních otáčkách nechladí vůbec
- přitom většinou* nehlásí žádnou chybu na diagnostice (!)
- a když jsem to zkoušel doma, lehké klepnutí klackem přes spojku na kompresoru pomohlo -- zacvakla a začla chladit.
Mně připadá, že by to mohla být ta vůle spojky; Eliott ale tvrdí, že to je blbost, neboť kdyby to byla vůle spojky, neprojevoval by se vůbec vliv těch vysokých otáček.
Ten ventilátor to spíše hádám asi nebude, protože to by bez problémů chladilo při jízdě (když to jde náporově), ne? A ono to při jízdě sice chladí, ale jen při těch zmíněných vyšších otáčkách...
Napadá někoho něco rozumného? Byl bych velmi povděčen...
____
* občas sice zahlásí "heater core temperature sensor open circuit", ale jen občas; zato ten případ 'kdy je jí moc horko než aby chladila' nastává mnohem častěji: to nechlazení pozoruji při každé jízdě, zatímco tu chybu vidím teprve podruhé...
No, jestli ti kompresor sepne po bouchnuti klackem, soustredil bych se na tu spojku a nezatezoval se jinou pricinou, zatim, logicke zduvodneni nehledej to u klimazavad nefunguje a u tech skvostu z UK uz vubec ne

Napsal: 26 čer 2008 19:10
od Miloš
Tak jsem to čidlo našel,ono je to zrcadlově.
Napsal: 10 črc 2008 03:58
od OC
OC píše:... Mně připadá, že by to mohla být ta vůle spojky ...
A také že byla! Před odjezdem do Alp Eliott vyhodil jednu distanční podložku -- a celou dobu to chladilo naprosto perfektně!
Napsal: 10 črc 2008 16:47
od Jirka
A také že byla! Před odjezdem do Alp Eliott vyhodil jednu distanční podložku -- a celou dobu to chladilo naprosto perfektně![/quote]
Ahoj, nemuzes sem hodit foto nebo nejaky popis, kde to najdu. (ani netusim, jak vypada ten kompresor) Ted kdyz jsme VELCI MECHANICI a je za nama vymena mechu tak bych se na to koukl.

Napsal: 10 črc 2008 20:22
od OC
Napsal: 11 črc 2008 16:18
od Jirka
Dik za odkaz.
Do toho se asi nepustim, sice mi to nic neprelozilo (je to nejakej obrazek), ale z nakresu vidim, ze je potreba ztahovak a spoustu jinych udelatek. A to v nasem "cinskem" kufriku s naradim neni.

Re: Topení P38
Napsal: 15 dub 2014 17:47
od Reverend
Ahoj, pročetl jsem si tady ty příběhy s topením a přidám další. Mě to pro změnu topí furt. I když to dám na LOW a rychlost větráku dle ukazatele by měla být nulová - tedy ukazuje na displeji. Chová se mi to stejně jako u TRABANTU. Když jedu po dálnici, např. pha brno tak bych zdechnul vedrem a jediné co mohu regulovat je, kam chci aby to foukalo, když pak dovalim do jednoho z měst a pojíždim už jen pomalu tak musím větrák zapnout a začít foukat ( žádný nápor vzduchu, žádné topení ). a je to p38 diesel
Re: Topení P38
Napsal: 15 dub 2014 19:08
od ssang
Zkus vyměnit teplotní čidlo, které je na trubce co vede do radiátoru topení. Taky mi to blblo a po jeho výměně pohoda.