Stránka 2 z 3
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 20:53
od eliott
Myslíš? Měl jsi nějakého bez znaku?
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 02 pro 2009 21:48
od PavelU
Já jsem spíš neměl ze znakem, teda ne z RRC, z Alfy ano. RRC má ty víka čtyři samostatné a Alfa má jedno v kuse...

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 03 pro 2009 09:58
od eliott
mysleli jsme prsa, ne víka

Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 03 pro 2009 10:25
od PavelU
Tak tam bývá znak VM...
Hoďte sem fotku s tím znakem Alfy.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 14 pro 2009 20:57
od Mattyfu
Ahoj všichni
Tak mám nemilou zprávu, tdíčko nebude, bohužel......neklaplo to a moc mě to mrzí. Všem moc děkuji za důležité rady, které mi velmi pomohly, nicméně se budu muset podívat po náhradní variantě a to VM-které bude v lepším stavu než moje současné, už se zde nakously rozdíly mezi 2,4 a 2,5 nějaké ty rozdíly v hlavách jsem měl možnost vidět škorpiku vs můj Brumla, jinak vše se zdá stejné více méně stejné. Nevíte kde by se tyto motory povalovaly??? Už jsem volal na vrakoviště alfy Romeo a s neúspěchem, jinak podotýkám že jelikož si to budem přehazovat s otcem a do naší dílny se landy nevjede, maximálně tam projede jeho niva, takže budu čekat na jaro.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 13 led 2010 21:16
od Mattyfu
Ahojte
Tak se mi podařilo sehnat motor a v nejbližší době si pro něj pojedu, díky tomu že jsem prodal své civilní přibližovado (saaba) tak mi zbývá už jen dědeček brumla a přítelčino přibližovadlo, sice jsem měl v úmyslu čekat s prohozením na jaro, ale půjdu do přehazování už v průběhu února, tak mi držte palce, ať se vše daří a nepotkají mne vážné špeky, stejně potkají. Tak hurá do práce a budu sem přispívat s pokroky. No a jestli jste už někdo přehazovali Vm-ko a máte tipy na co si dát pozor nebo jakoukoliv jinou radu , budu rád za vše.
Re: Výměna motoru VM2,4
Napsal: 10 čer 2010 21:07
od Mattyfu
Ahojte všichni
Po dlouhé době kdy nebyl čas pomalu na nic oživím toto téma. Jelikož mi v renči umíralo moje VM-ko rozhodl jsem se jej vyměnit. První verze byla výměna za 300 TDI, to však nedopadlo a tak jsem se musel podívat po jiném, zdravějším motoru.
Pomocnou ruku mi nabídl Mirko, kerý zrovna jednoho renče s VM- měl přichystaný na rozebírání. Tak jsem se domluvili a začali čekat na poněkud příjemnější počasí, byl přelom ledna a února. Na začátku března kdy se zdálo, že se počasí umoudřilo, jsem si zapůjčil dodávku a v sobotu časně ráno s kamarádem Honzou vyrazil z Prahy k Brnu. To že by se počasí umoudřilo sem si mohl nechat zdát, 100 km přestalo hustě sněžit,ale teplota byla kolem -7 a během dne spíš klesla, než aby rostla.
Nicméně po šestnácti hodinách práce byl motůrek venku z Renče. Tímto chci Mirkovi velmi poděkovat za obětavou pomoc, bez tebe by to neklaplo.
Pak jsem si už skutečně počkal na oteplení. Takže v dubnu jsem začal s demotáží svého Renče. Jelikož mám stodolu přes 80 km od baráku a dělal jsem to jen po sobotách a nedělích tak mi trvá práce dost dlouho.
Samotné vytažení motůrku mi trvalo asi půl dne, ale podotýkám, vše si dělám sám a auta jsou můj koníček, živím se jako kancelářská krysa, ikdyž nějaké technické vzdělání jsem utrpěl a na pár autech jsem se realizoval.
Po vytažení motůrku jsem musel, odmastit,oškrabat a natřít motorový prostor. Na novém motůrku jsem vyměnil pár těsnění, dal jsem novou keramickou spojku, teda nechal jsem si jí nově přeložit, dal nové spojkové ložisko a přítlačák sice použitý,ale byl nedávno měněný a nepoškozený. Raději jsem i přetahal elektriku ze starého na nový, nějak mi neseděli všechny kablíky.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:23
od Mattyfu
Takže nyní, mám nový motůrek očištěný, elektrika mi sedí, spojka je vystředěná, motorová díra je natřená tak jsem minulý víkend lupnul nový motůrek do renče. Zatím jsem ho nestačil pozapovovat,ale to nejtěžší mám myslím za sebou.
Jen mám jeden dotaz, musel jsem vymontovat řízení, při demontáži mi narazil motor na tuto překážku a nešel dál, jen mi poraďte, když už ho mám zpět namontované, a když ho zaleju servo olejem, jakým způsobem se odvzdušní????
Jinak se pokusím i dodat pár fotek. Ti co podobné věci provádí tyto věco každý den zřejmě nepřekvapí,ale k něčemu se přiznám, pro mě je to jedna z největších operací do kterých jsem se sám pustil.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:35
od Mattyfu
Nejdříve jsem stavěl šibenici a pak se šlo na věc
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:38
od Mattyfu
Nový motůrek, už umytý
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:39
od Mattyfu
A ještě jednou
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:43
od Mattyfu
Pomalu ale jistě jsem začal vytahovat, raději jsem zvolil, dvojí jištění, hupcuk a nezávisle jestě kladkostroj. Jistota je jistota
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:45
od Mattyfu
Zátišší
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 10 čer 2010 21:50
od Mattyfu
Montáž zpátky byla téměř stejná, jen kupodivu, jsem ho měl nasazený asi za tři hodiny, nicméně k tomu mi pomohl již zmíněný kamarád Honza, také ti děkuji.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 11 čer 2010 09:14
od Mirko

Konečně fotky

Takového místa ve stodole, to je úžasný. A ty tři hodiny montáž to je tou praxi. Doufám že ti to všechno bude klapat a brzy vyjedeš.
Mirko
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 14 čer 2010 21:26
od Mattyfu
Ahoj
V neděli jsem zase něco zapojoval a narazil jsem na jednu neznámou, nejsem si jistý kam mám zapojit tlustý hnědý kabel co mi jde ze startéru, na stejnou svorku (přívod mi jde i plusový červený kabel, poraďte mi prosím.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 14 čer 2010 21:38
od eliott
Hnědý je u LR vždy +, podle mne by měl jít k alternátoru.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 14 čer 2010 22:03
od Mattyfu
Jo to zní logicky a ještě jedna věc nad kterou se drbu na hlavě, plusový kabel z levé i pravé baterky je přichycen k pravému blatníku a to origál odhalenými kontakty s očky, vyfocené toto nemám, ale vedou tam i další hnědé kable ze svazků. Moc se mi nezdá že by se plus měl dotýkat karosérie. Ale v tom potřebuji ujištění žee jo páč to tak bylo ale....
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 14 čer 2010 22:43
od eliott

+ na blatník?? snad kostra , ne? A tu bych připojil prvně na blok motoru a pak až na karoserii.
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Napsal: 15 čer 2010 16:52
od skritekcrx
JE TO PLUS.POD PRAVOU BATERKOU JE SROUB VEDOUCI Z KASTLE ALE JE OD NI ODIZOLOVANEJ A JE TO OPRAVDU PLUS. ZE STARTERU JDE JEDEN KABEL NA STEJNY SROUB KTERY JE PRED SPOLUJEZDCEM JE ZASE ODIZOLOVANY OD KASTLE A VEDE ZKRZ A POD PRISTROJOVKOU JE NA NEJ NASROUBOVANO ASI 10 KABELU PLUSU KE VSEM MOZNEJM NESMYSLUM. Je mel jsem caps Lock. RRC Je jedine auto u ktereho jsem tento system videl ale vazne je to tak. Takze plusy spojit pod pravou baterkou pak na starter a ze starteru na sroub co vede skrz kastli do interieru. Na ten mam jeste pripojeny relatko zhaveni. Dobijeni mam tez ze starteru ale myslim ze kdyz to bylo jeste VMko tak jsem ho mel taky na ten sroub co vede do interieru.