jak jezdit v terénu

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#21 Příspěvek od Luboš M. » 30 led 2010 01:35

sema píše:Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?
Moje rada: prostě jí tám vraž, pak 2 a plnej voves. Budeš koukat co Def dokáže :mrgreen:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
hokulia
Příspěvky: 411
Registrován: 29 kvě 2008 08:05
auto: RR S'charged, 2x110
Bydliště: Benesovsko

Re: jak jezdit v terénu

#22 Příspěvek od hokulia » 30 led 2010 09:02

tak dobre, ja to tedy taky psal jen z legrace. Na puvodni otazku sema odpovedel tedy nejlip rosi : pokud umis anglicky tak si precti navod na pojistkove skrince.
Všechno je jinak.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11534
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#23 Příspěvek od eliott » 30 led 2010 21:25

Taky doporučuju ji necht zapnutou po celou dobu, kde je auto na nezpevněném povrchu, protože mnohdy člověk ani nepostřehne, že hrabe jen jedna náprava a mezinápravový diferenciál dost trpí, při repasích LT230 se často setkávám s vydřenými kluznými plochami satelitů, což je důsledek jízdy bez zařazené uzávěry.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
ivoš
Příspěvky: 7
Registrován: 09 zář 2009 11:35

Re: jak jezdit v terénu

#24 Příspěvek od ivoš » 02 úno 2010 13:08

Trochu postřehů - i když za sebe asi udělám blbce :
Před čtyřmi roky jsem koupil Defendra se zadní špérou.Nikdy před tím jsem v podobném autě neseděl a už vůbec ne s uzávěrkou.Okamžitě jsem vyrazil do lesa a samozřejmě hned zapadl.Vyrazilo za mnou asi deset lesních dělníků zapnul jsem špéru a podařilo se mi jim ujet.Špéru jsem řádně vyřadil a odjel.Jezdil jsem skoro čtrnáct dní,než mi to nedalo,zajel jsem do servisu s tím,že "něco asi není v pořádku".Celkem okamžitě zjistili,že je špéra vadná - nevypnula.Takže asi tak co defendr vydrží.Nestalo se vůbec nic.
Jinak souhlasím že s mezinápravou jezdím v těžším terénu pořád,přední a zadní zavírám velice mimořádně těsně před problémem a vypínám hned po něm.

spiti
Příspěvky: 56
Registrován: 25 říj 2007 17:37
Bydliště: Praha 6

Re: jak jezdit v terénu

#26 Příspěvek od spiti » 10 úno 2010 13:06

Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#27 Příspěvek od Kawa12 » 10 úno 2010 13:20

Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit v terénu

#28 Příspěvek od OC » 10 úno 2010 16:05

Kawa12 píše:... mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
No nevím, v Defu jsem jakživo neseděl, ale nemám dojem, že by mezináprava měla tenhle efekt dávat moc výrazně :?:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: jak jezdit v terénu

#29 Příspěvek od pajam » 10 úno 2010 16:08

Kawa12 píše:Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
No toto jsem ještě u mezinápravy nepoznal. Jo přední uzávěra to je jiná :mrgreen:

meresjev
Příspěvky: 50
Registrován: 07 úno 2010 12:07

Re: jak jezdit v terénu

#30 Příspěvek od meresjev » 12 úno 2010 19:56

spiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: jak jezdit v terénu

#31 Příspěvek od pajam » 12 úno 2010 20:18

meresjev píše:
spiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsaný

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: jak jezdit v terénu

#32 Příspěvek od KRANG » 12 úno 2010 20:42

Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola :D ..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne :?
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: jak jezdit v terénu

#33 Příspěvek od skritekcrx » 13 úno 2010 09:12

pajam píše:
meresjev píše: zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsaný
to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Re: jak jezdit v terénu

#34 Příspěvek od Pama » 13 úno 2010 09:43

[quote="skritekcrx"][quote="pajam"][quote="meresjev"]
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:[/quote]

no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem [url]http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20[/url] tam je to popsaný[/quote]

to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli[/quote]

jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: jak jezdit v terénu

#35 Příspěvek od skritekcrx » 13 úno 2010 10:12

Pama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vliv

priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a

sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit

takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: jak jezdit v terénu

#36 Příspěvek od pajam » 13 úno 2010 11:25

skritekcrx píše:
Pama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vliv

priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a

sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit

takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli
:Ja blb: jj máš plnou pravdu uzávěra mezinápravy se chová stejně jako u nápravových diferáků a musí napevno spojit předek ze zadkem. Ještě jednou omluva za mystifikaci. :Sorry: :Sorry: nekamenujte mě

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Re: jak jezdit v terénu

#37 Příspěvek od Pama » 13 úno 2010 13:09

takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli[/quote]

:Ja blb: jj máš plnou pravdu uzávěra mezinápravy se chová stejně jako u nápravových diferáků a musí napevno spojit předek ze zadkem. Ještě jednou omluva za mystifikaci. :Sorry: :Sorry: nekamenujte mě[/quote]


No asi jsem z toho volaaký zmetený. :coze: ..... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: jak jezdit v terénu

#38 Příspěvek od skritekcrx » 13 úno 2010 13:30

Pama píše:

No asi jsem z toho volaaký zmetený. :coze: ..... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....

predpokladam ze vis jak funguje dif takze mezinapravovy dif je vlastne to same. pokud jedes rovne kazde kolo se toci stejne rychle,ale pokud jedes do zatacky leve a prave kolo se toci jinak rychle a i predni a zadni kola se v zatacce toci jinak, takze predni kola se toci rychleji nez zadni neb jedou po delsi draze a pokud mas mezinapravovi dif ten to pobere a ty nic necitis pokud ho tam nemas nebo ho mas zavrenej musi minimalne jedno kolo dohnat rozdil tim ze se protoci ale tim na penmem povrchu vznikaji razy diky kterym trpi cele hnaci ustroji.

Takze v zatacce jde na predni kardan treba ??? 21 otacek/s na zadni jde 15ot/s v difech se samo vydeli deleno jeho prevodovy pomer (1:3) tedy predek 7 otacek zadek 5 otacek a dify rozdeli tyto otycky v nejakem pomeru na vnitrni a vnejsi kola.

pkud tam mezinaprava neni jde to VZDY 50na 50 tedy predek 21 otacek zadek taky 21 otacek
ale i pres to dify v naprave rozdeli otacky na vnitrni a vnejsi kolo v nejakem pomeru

jo to s tim rozdilem otacek jsem prehnal, samo ze se jedna jen o maly rozdil, ktere kolo ujede v řádech nekolika cm a pri obvodu kola 2m se jedna o male procento otacky kola, ne nekolik otacek ja to takhle napsal jen aby to bylo patrne.
Co tedy nechapes?
Naposledy upravil(a) skritekcrx dne 13 úno 2010 14:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: jak jezdit v terénu

#39 Příspěvek od Jenda » 13 úno 2010 14:19

...nekde tu je krasne video s animaci diferaku,radost pokoukat :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: jak jezdit v terénu

#40 Příspěvek od RudaK » 13 úno 2010 14:30

KRANG píše:Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola :D ..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne :?

Todle je teď nejlepší. Já na sněhu zařadil,až přestalo auto jet ,tak vystoupil a kuk - točili se všechny čtyři tak že uzávěrky všechny fungujou ( ona funguje i kontrolka,ale to ještě nic neznamená ) A nejlíp to je cejtit na tvrdým,jak se to přetahuje :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět