Stránka 2 z 6

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 30 led 2010 01:35
od Luboš M.
sema píše:Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?
Moje rada: prostě jí tám vraž, pak 2 a plnej voves. Budeš koukat co Def dokáže :mrgreen:

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 30 led 2010 09:02
od hokulia
tak dobre, ja to tedy taky psal jen z legrace. Na puvodni otazku sema odpovedel tedy nejlip rosi : pokud umis anglicky tak si precti navod na pojistkove skrince.

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 30 led 2010 21:25
od eliott
Taky doporučuju ji necht zapnutou po celou dobu, kde je auto na nezpevněném povrchu, protože mnohdy člověk ani nepostřehne, že hrabe jen jedna náprava a mezinápravový diferenciál dost trpí, při repasích LT230 se často setkávám s vydřenými kluznými plochami satelitů, což je důsledek jízdy bez zařazené uzávěry.

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 02 úno 2010 13:08
od ivoš
Trochu postřehů - i když za sebe asi udělám blbce :
Před čtyřmi roky jsem koupil Defendra se zadní špérou.Nikdy před tím jsem v podobném autě neseděl a už vůbec ne s uzávěrkou.Okamžitě jsem vyrazil do lesa a samozřejmě hned zapadl.Vyrazilo za mnou asi deset lesních dělníků zapnul jsem špéru a podařilo se mi jim ujet.Špéru jsem řádně vyřadil a odjel.Jezdil jsem skoro čtrnáct dní,než mi to nedalo,zajel jsem do servisu s tím,že "něco asi není v pořádku".Celkem okamžitě zjistili,že je špéra vadná - nevypnula.Takže asi tak co defendr vydrží.Nestalo se vůbec nic.
Jinak souhlasím že s mezinápravou jezdím v těžším terénu pořád,přední a zadní zavírám velice mimořádně těsně před problémem a vypínám hned po něm.

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 10 úno 2010 13:06
od spiti
Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 10 úno 2010 13:20
od Kawa12
Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 10 úno 2010 16:05
od OC
Kawa12 píše:... mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
No nevím, v Defu jsem jakživo neseděl, ale nemám dojem, že by mezináprava měla tenhle efekt dávat moc výrazně :?:

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 10 úno 2010 16:08
od pajam
Kawa12 píše:Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
No toto jsem ještě u mezinápravy nepoznal. Jo přední uzávěra to je jiná :mrgreen:

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 12 úno 2010 19:56
od meresjev
spiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 12 úno 2010 20:18
od pajam
meresjev píše:
spiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle :( nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat :(
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsaný

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 12 úno 2010 20:42
od KRANG
Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola :D ..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne :?

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 09:12
od skritekcrx
pajam píše:
meresjev píše: zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsaný
to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 09:43
od Pama
[quote="skritekcrx"][quote="pajam"][quote="meresjev"]
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje :wink:[/quote]

no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem [url]http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20[/url] tam je to popsaný[/quote]

to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli[/quote]

jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 10:12
od skritekcrx
Pama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vliv

priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a

sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit

takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 11:25
od pajam
skritekcrx píše:
Pama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vliv

priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a

sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit

takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli
:Ja blb: jj máš plnou pravdu uzávěra mezinápravy se chová stejně jako u nápravových diferáků a musí napevno spojit předek ze zadkem. Ještě jednou omluva za mystifikaci. :Sorry: :Sorry: nekamenujte mě

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 13:09
od Pama
takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli[/quote]

:Ja blb: jj máš plnou pravdu uzávěra mezinápravy se chová stejně jako u nápravových diferáků a musí napevno spojit předek ze zadkem. Ještě jednou omluva za mystifikaci. :Sorry: :Sorry: nekamenujte mě[/quote]


No asi jsem z toho volaaký zmetený. :coze: ..... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 13:30
od skritekcrx
Pama píše:

No asi jsem z toho volaaký zmetený. :coze: ..... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....

predpokladam ze vis jak funguje dif takze mezinapravovy dif je vlastne to same. pokud jedes rovne kazde kolo se toci stejne rychle,ale pokud jedes do zatacky leve a prave kolo se toci jinak rychle a i predni a zadni kola se v zatacce toci jinak, takze predni kola se toci rychleji nez zadni neb jedou po delsi draze a pokud mas mezinapravovi dif ten to pobere a ty nic necitis pokud ho tam nemas nebo ho mas zavrenej musi minimalne jedno kolo dohnat rozdil tim ze se protoci ale tim na penmem povrchu vznikaji razy diky kterym trpi cele hnaci ustroji.

Takze v zatacce jde na predni kardan treba ??? 21 otacek/s na zadni jde 15ot/s v difech se samo vydeli deleno jeho prevodovy pomer (1:3) tedy predek 7 otacek zadek 5 otacek a dify rozdeli tyto otycky v nejakem pomeru na vnitrni a vnejsi kola.

pkud tam mezinaprava neni jde to VZDY 50na 50 tedy predek 21 otacek zadek taky 21 otacek
ale i pres to dify v naprave rozdeli otacky na vnitrni a vnejsi kolo v nejakem pomeru

jo to s tim rozdilem otacek jsem prehnal, samo ze se jedna jen o maly rozdil, ktere kolo ujede v řádech nekolika cm a pri obvodu kola 2m se jedna o male procento otacky kola, ne nekolik otacek ja to takhle napsal jen aby to bylo patrne.
Co tedy nechapes?

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 14:19
od Jenda
...nekde tu je krasne video s animaci diferaku,radost pokoukat :wink:
Honza

Re: jak jezdit v terénu

Napsal: 13 úno 2010 14:30
od RudaK
KRANG píše:Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola :D ..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne :?

Todle je teď nejlepší. Já na sněhu zařadil,až přestalo auto jet ,tak vystoupil a kuk - točili se všechny čtyři tak že uzávěrky všechny fungujou ( ona funguje i kontrolka,ale to ještě nic neznamená ) A nejlíp to je cejtit na tvrdým,jak se to přetahuje :wink: