Stránka 2 z 2

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 17:07
od MadTom
Je to s největší pravděpodobností čerpadlo v nádrži. Já taky slyším že vrčí (dokud nenastartuju) a stejné to bylo i v několika jiných autech, takže pokud nepíská zrovna super nahlas, tak to snad není akutní problém. Už se tady objevily fotky, že bylo celé pěkně zasrané od bordelu v nádrži - takže občas vyčistit. Výměna na D2 není složitá - je k němu přístup skrz podlahu v kufru, je potřeba buďto demontovat nebo rozříznout koberec na podlaze, pod ním je kulatej kryt na šroubky, ten sundat a pod ním už je nádrž a čerpadlo. Je utažené takovou velikou maticí - povoloval jsem ji šroubovákem a kladívkem - šlo to v pohodě. Akorát tam bylo okolo fůra čurbesu, tak nejvíc času zabralo vyčištěnní - ideální je kombinace stlačený vzduch na vyfoukání a vysavač na odsátí, aby to nebylo v celém autě. Vedou k němu 4 hadičky na rychlospojky a jeden konektor. Jo a jedna drobnost - ideální je, dělat to s nádrží která je spíš prázdná, než plná, když do ní něco spadne (a to se stane :twisted: ), tak lovení v plné nádrži není nic moc.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 17:18
od eliott
Doplním že demontáž palivových trubek v tomto počasí je docela riskantní, zimou zkřehlé plastové koncovky jsou náchylné na prasknutí, je lepší to dělat ve vyhřáté garáži/dílně. Za poslední týden už mi volali dva lidé, co je ulomili.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 17:19
od MadTom
Doplním doplněk - v téhle zimě je riskatní skoro všechno - jde jenom o to, jestli pro auto nebo pro člověka. :mrgreen:

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 17:31
od speedy
MadTome, dik za rychlu odpoved.
Do patku jsem podle zvuku nevedel, ze tam nejake cerpadlo mam, ted ho zvenci velice zretelne slysim i pri nastartovanem motoru, t.z. ze rapidne pridalo na hlasitosti.
Jak se cisti cerpadlo, nebo co se na nem cisti? (napr. rozebrat - jak moc, umyt -cim, ....)
Rychlospojky se nelamou, nebo nepraskaj? (nevim jak fungujou a z ceho jsou, ale ted je docela kosa)
Nadrz mam skoro plnou :envy , asi si zacnu vybavovat rybarsky listek :sad . Kdyz si predstavim strkat ruce do ty studeny nafty, brrr :Ale fuuj:
V pondeli to cvicne rozeberu, ale tak to vypada, ze bez nahradniho cerpadla na SK nevyrazim

... a ted ctu doplnky, hmmm, du schanet garaz, kde se Disko vejde ...

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 19:26
od MadTom
Prohledej fórum - jsou tu i obrázky toho zalepenýho čerpadla - ono má zvenku takovou hrubou plastovou síťku a ta u dotyčného byla z velé části obalená bordelem, takže čerpadlo mělo trošku problém sát. A s tím teplem je to velice dobrý nápad, když budeš šikovnej, tak ruce do nafty strkat nebudeš (taky jsem nechtěl), ale těleso čerpadla je plastový a plastový jsou i ty hadice a rychlospojky co je drží. A ty plasty v zimě hodně křehnou.
Pokud bude vyndávat koberec v kufru, tak musí pryč spodní plastové kryty na obou stranách kufru, ono i když to nevypadá, tak koberec je zasunujte asi 20cm pod ty plasty a nedá se to jenom vytáhnout - hrozí roztrhnutí koberce - jde to rychle, mám teď takovej koberec v autě, byl podstatně lepší, než můj nacucanej olejem :twisted: .
Ale pokud to začalo teď v zimě, může to být i naftou - zkus vytáhnout nějakou naftu hadičkou z nádrže - ode dna. Jestli bude pěkně čirá, tak je to asi v pohodě, jestli zakalená, tak ohřát a doplnit aditiva - ve studené naftě nefungujou.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 20:00
od eliott
MadTom píše:Pokud bude vyndávat koberec v kufru, tak musí pryč spodní plastové kryty na obou stranách kufru.
stačí vlevo..

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 22:36
od speedy
Ty fotky jsem nasel v sekci u defiku, resili tam TD5 motory, takze je to skoro stejny. Tady je odkaz kdyby to nekdo hledal, ten humus na sitke je fakt humus :coze:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... %8Derpadlo" onclick="window.open(this.href);return false;
Koberec asi budu muset rezat a pak prilepit nazpatek, ty kovove oka v podlahe na uchyceni nakladu jsou zarezle, bojim se ze by dalo hodne prace se s tim hrat, uvidime.
Dam vedet jak to dopadlo...
Diky za rady.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 19 pro 2010 23:54
od zdenek666
Mě to bzučí už asi rok a pořád v pohodě.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 20 pro 2010 07:53
od MadTom
Kovová oka opatrně stříkni WDčkem nebo lépe uvolňovačem na zarezlé šrouby - a potom pomalu rozhýbat. Tak je mám jakési nehezké, ale docela to šlo.

Re: čerpadlo DII.

Napsal: 23 pro 2010 15:49
od speedy
Tak Diskoska konecne jezdi, v pondeli muzu spokojene na SK :Pohoda: .

Eliotte, velke diky za cerpadlo, bylo u nas na poste uz druhy den rano. Dobra prace... :yes

Disko ale muselo do servisu potupnym zpusobem... (viz foto)

Cerpadlo pri startovani ani neceklo, pravdepodobne sa pridrelo nebo zatuhlo natolik, ze sa ani neroztocilo. Bolo ale par stupnu nad 0. Nasledne pri pokusech nastartovat sa vymlatila baterie a ja musel z prace domu, protoze manzelka si uz dal poradit nevedela. Poprosil jsem vedle stojici dodavku, propojili jsme baterky, starter tocil ale cerpadlo stale nic. Takze odtah, servis,...
V servisu po nabití baterie se cerpadlo roztocilo (a piskalo).
Cerpadlo je vymenene, stare mam, skusim ho rozebrat a vycistit a jestli bude funkcne, necham si ho jako rezervni. Koberec se rezat nemusel, jenom /podle slov technika/ oddelal zadni listu a vytahl.

Vsem diky za rady a trpelivost.