Stránka 12 z 20
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 11:01
od teslo
presne na to narazam...P38 ma inak tvarovane zvody a do RRC, D1, D2 nevojdu (asi

). Ale maju vyrazne vacsie priemery (dokonca vacsie ako janspeed). Tym sa vynara otazka ake zvody je idelane pouzit na 4.6 do mojho RRC. Neviem ci original 3.9 zvody a zvysok vyfuku su na mierne vytunovanu 4.6 dostatocne. Nepotrebujem mat z toho formulu, ale zas aby ten motor aj dychal. Teraz mam rev limiter nastaveny do 5200 (resp. 5500 cut fuel) a priznam sa ze obcas to vyuzivam.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 11:24
od Mirko
No tak to ho docela šetříš, když Pešl toho mého chtěl nechat točit do 6000. 5500 už jsem tam měl a žádný rev limit nenastal.
Svody na disko jsem opravdu všude na ebayi a podobně našel jen litinové, které vypadají stejně jako "naše" z 3,9. Ty standardní svody budou asi vždy kompromis, Rakušák mě od nich taky odrazoval, nicméně opět si myslím, že získáš hlavně "nahoře". Měla DII v 4,6 papírově jiný výkon než 4,6 v P38?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 11:55
od teslo
v mojom pripade je rev limit otazkou 10 kliknuti a bude aj 6k

len ci potom este bude co limitovat
P38 165kW, D2 162kW
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 12:14
od Mirko
No právě, to tvoje omezení zavání skoro sebetrýzněním

Tak ten výkonový rozdíl by mohl být ve svodech...nebo v marketingu
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 16:08
od teslo
kludne to moze byt marketing...bola mna su parametre v katalogoch aj tak max. best guess...kazdy motor je iny a ked ho krmis generickou mapou, tak kazdy moze mat trochu odlisne hodnoty...
Co sa red line-u tyka, tak asi sme velke cintlavky...keby ten motor chytil do ruky nejaky zavodnik, tak by sa nad vytocenym motorom ani len nepozastavil

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 06 lis 2013 19:42
od Mirko
No Pešlovi prý točil závoďák 7000...
Teď jsem se vrátil od plynaře a jsem rád, že mohu konstatovat, že plyn nemusí zabíjet zábavu
Jede dobře, opravdu srovnatelně s benzínem, pěkně se rozjíždí a točí přes 5200 otáček (skoro 160 na trojku

) Prostě je s ním stále hezké ježdění, ten plyn se mi zdá vždy ještě trochu vhodnější na cruising, protože motor působí, že jede klidněji.
Na benzín jsem ho dnes už nezkoušel a hlavně teď jsem zvědavý na spotřebu.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 08:50
od teslo
pri dobre vyladenom motore su tie hodnoty dosiahnutelne...ale to uz su v hre aj veliciny ako zotrvacnost komponentov atd...ja teda tu ambiciu nemam:)
Kludne mi staci aj 5k otacok - pokial do tych 5k pojde ako drak
S tym plynom Ti gratulujem. ja ho pouzivam vyslovene iba na presuny, resp. nejake vyslovene light vozenie, ked nepotrebujem robit hlasny zvuk:) BTW: pri poslednej ceste do RO som mal priemerku tusim 17L lpg. priemerka okolo 90-100, bez vozika a cestne MT-cka na 2.5atm...

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 10:33
od MadTom
To je velmi hezká spotřeba LPG. Ještě se pochlub, jak daleko ti to na LPG dojede, bez nutnosti tankovat? To byla totiž pro mě zásadní věc, proč V8 ne.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 10:47
od teslo
MadTom píše:To je velmi hezká spotřeba LPG. Ještě se pochlub, jak daleko ti to na LPG dojede, bez nutnosti tankovat? To byla totiž pro mě zásadní věc, proč V8 ne.
co Ti poviem...malo
rekord je cca 380km
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 11:15
od Mirko
Souhlas, 17l je hezké, při mírné jízdě jsem se tam se svou 3,9 dostával taky, i pod 17 jsem občas jezdil. Ale to mám v sériovém stavu bez velkých kol a s aerodynamickou pomůckou předního spoileru (Zase nemám tvůj účinnější systém zapalování)
Zrovna jsem dokončil zakázku tak je čas na trochu počítání:
Mě teď plynař upravil velikost nádrže posunutím plováku. Mám tam 80l válec, do kterého jsem dostával 56-58l, po úpravě tam šlo při prvním natankování 73,5, reálně by pak mělo být použitelných kolem 70l.
Předtím jsem měl průměrný dojezd nějakých 280 km, max něco přes 350, takže teď předpokládám dojezdy bězně kolem 350-400 km, což už je skoro stejně jako s benzínovou nádrži (Ta má papírově 82l). Takže dohromady na obě nádrže mám dojezd jako Diesel, ale stojí mě to cca. o třetinu víc v palivu.
- 390 km LPG při spotřebě 18l - 70,2l x 17,5Kč - 1230 Kč
- 500 km na benzín při spotřebě 15,5l - 77,5l x 35Kč - 2710 Kč
Celkem 890 km za 3940 Kč - 4,43Kč/km
vs.
- 950 km na naftu při spotřebě 9,5l - 90,25l x 35Kč - 3160 Kč
Celkem 950 km za 3160 Kč - 3,32Kč/km
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 11:45
od MadTom
A ještě se zeptám - vám ta nádrž v autě nezavazí? U D2 by byl dobrej toroid místo rezervy, ale nevím jak by se na to tvářili, když rezerva je zvenku na dveřích.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 11:58
od Mirko
Zavazí jak sviňa...
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 07 lis 2013 16:17
od teslo
nezavadzia...mam toroidnu na stojaka na mieste kde bola povodne rezerva...

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 lis 2013 20:57
od Neklan
Já jsem měl negativní rekord na LPG 175km

a ten pozitivní 255km. Byl to toroid na místě normální nádrže (+ 30 l benzinová v podběhu) a našlapal jsem do něho vždycky cca 53 - 56 l (80 l kapacita). Zajímavé je, že teď tam mám už delší dobu zpátky normální benzinovou nádrž a dostanu do ní jen 70 l, nevíte, čím by to mohlo být?
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 08 lis 2013 21:31
od Mirko
Tim,ze jeste nemas 82l, ale jen 73l. 82l byla az s tim hrdlem nahore od MY 91
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 09 lis 2013 12:06
od moon13
Mirko píše:Tim,ze jeste nemas 82l, ale jen 73l. 82l byla az s tim hrdlem nahore od MY 91
A tobě doporučuju léčbu...čím dřív, tím líp... věř mi

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 10 lis 2013 16:01
od Neklan
Je zajímavé, že v originální uživatelské příručce z roku 1983, a jsem patřičně hrdý, že jsem ji k autu dostal, se píše, že objem nádrže je, cituji: "81,5 litres / 18 Imperial gallons /21,5 US gallons". Podotýkám, že v příručce je RRC se spodním provedením uzávěru nádrže vyobrazen a také James Taylor ve své knize "Original Range Rover" se nikde nezmiňuje o tom, že by v karburátorové éře měl být objem nádrže jiný, než shora zmíněný. Mimochodem, chápu, že vyšší umístění uzávěru má své výhody, ale když ten spodní uzamykatelný uzávěr je tak krásný ! Navíc považuji za velký úspěch, že jsem ho ještě u Craddocka sehnal, když ten původní už netěsnil.
Nicméně tohle vše by bylo relevantní, kdybych měl původní nádrž. Tu, co tam mám, někde vyhrabal Jarin Pešlik a pokud existoval nějaký menší mezityp, je možné, že je to zrovna ten, který tam mám.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 lis 2013 10:01
od Mirko
Žil jsem s vědomím téhle informace několik desetiletí. nebylo to v souvislosti s karburátorovou érou, ale přechodem z víka na správném místě na to vysoce umístěné víko a zároveň plastovou nádrž, která je jinak tvarovaná...Zřejmě omyl z mé strany, omlouvám se. Obsah rezervy je u Range myslím docela velkorysý, takže ani já do svého jsem často nedostal přes 70 litrů, i když už mi kontrolka svítila.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 lis 2013 10:19
od teslo
Priznam sa, ze v starom Range-ovi mi dosiel benzin 2x (z toho raz som aj zadrel palivove cerpadlo

). Kolko som nasledne dotankoval si sice napamatam, ale zato si pamatam, ze to bol tak silny zazitok, ze odvtedy zacinam poskulovat po pumpe uz ked rucicka klesne pod 3/4 a vacinou tankujem okolo 1/2

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 11 lis 2013 10:35
od Mirko
Jako vždy u Range asi kus od kusu...