Stránka 12 z 19
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 25 zář 2011 21:21
od Miky_CZ
petriiik píše:motor mi este nevrci ale chcel bych tiez trochu vykonu naviac, nedocital som sa ci sa da u el.cerpadla v disku 300TDi automat zdvihnut vykon, da sa pridat na cerpadle alebo ako to trochu viac vyladim? vstreky su/boli naladene, kat a stredny tlmic som vyhodil a zadny tlmic vykuchal, cooler som vycistil a co dalej? rozmyslal som ze vymenim cerpadlo za mechanicke ale ked je este pojazdne tak to necham tak
me by teda zajimalo co si kuchal na zadnim tlumici, je teda mozne ze mas naky jiny ale ja sem ho mel pruchozi, takovy jako je na motorkach
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 25 zář 2011 22:06
od petriiik
no vybral som tu tlmiacu vatu
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 03 říj 2011 19:59
od masar
Nevím zda to někde sleduje na FB, ale
mopagi testoval na Defíku 90 300Tdi kit pro zvýšení výkonu, který prodávají, více tady:
http://mopagi.wordpress.com/2011/10/03/ ... e-krakena/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 říj 2011 10:10
od Filip
Uz som tu par krat cital o vycisteni intercooleru. Viete mi poradit ako na to, cim to vycistit a na co si dat pozor? Uz sa mi 3 mesiace nic nepokazilo a mam z toho depresie. Nutne sa potrebujem v niecom vrtat a nieco rozobrat

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 říj 2011 10:28
od powl
Tak se poradne projed po lese jestli nemas co opravovat

Jinac ten intercooler se tady nekde uz resil, nic na tom neni. Vyndas ho, nalejes do nej benzin, hrkas s nim, vylejes....takle to opakujes dokud te to bavi a dokud z toho tece cerna sracka. Pak ho profoukni fenem at se vysusi a motor nenasaje ten benzin (to by mohla bejt patalie). Pak ho tam vratis a jedes, je to fakt znat. Nejtezsi je asi vymotat se s tim sahara plastem, myslim ze sem sundaval vrtuli pro lespi pristup, jinak na tom fakt nic neni

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 říj 2011 10:32
od powl
z trikila se da dostat slusny vykon i se seriovym turbem
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 říj 2011 10:45
od Filip
powl píše:Tak se poradne projed po lese jestli nemas co opravovat

To chodim stale a vsetko stale podozrivo funguje. To snad ani neni LR. Teraz zakrmujeme krmelce a disco nema problem nalozit 16 mechov obilia. Traktor co mame nalozi 20

. Len potom vyzera ze ma sportovy cestny podvozok.
A vdaka za radu

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 říj 2011 10:49
od brudr
Filip píše:Uz som tu par krat cital o vycisteni intercooleru. Viete mi poradit ako na to, cim to vycistit a na co si dat pozor? Uz sa mi 3 mesiace nic nepokazilo a mam z toho depresie. Nutne sa potrebujem v niecom vrtat a nieco rozobrat

To vycisteni mas popsany v tomto vlakne o stranku nazpet

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 25 úno 2012 23:29
od Kraky
(můj názor) Nevšim jsem si,že by to tu někdo řešil,docela zásadní je nastavení předvsřiku,alespoň poslechově,vyzkoušením, (takhle mi narosla účinnost motoru o možná 20%) Takže při stejném zatížení má mnohem menší spotřebu...
U čerpadla zkontrolovat propojení mezi horní membránou a turbem,jesti někde neuchází,..excentr na přidání nafty při tlaku turba nastavit asi klidně na max.přidání.
A nakonec množství nafty bych nastavil tak,aby to při plným výkonu nekouřilo,možná testnout(malinko ubrat/přidat) trvá to minutu práce...
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 úno 2012 10:33
od RudaK
Kraky píše:A nakonec množství nafty bych nastavil tak,aby to při plným výkonu nekouřilo...
Podle mého zjištění diesel,který nehulí,
nejede 
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 26 úno 2012 22:30
od Kraky
RudaK píše:Kraky píše:A nakonec množství nafty bych nastavil tak,aby to při plným výkonu nekouřilo...
Podle mého zjištění diesel,který nehulí,
nejede 
Já zas vidím,že většina dieselů hulí jak fabrika a výkon nikde

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 27 úno 2012 13:36
od RudaK
Kraky píše: Já zas vidím,že většina dieselů hulí jak fabrika a výkon nikde

No právě a když nehulí,tak ani nejedou,natož výkon

Obsah žádným štelováním nenahradíš a co bys chtěl od 2,5 TD

při váze cca 2,5 tuny ....
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 31 kvě 2012 19:14
od Dockar
Dnes jsem trochu poladil Rangieho, jede jak z praku a při plnym kotli krásně hulí

teď budu čekat, kdy a kde odplivne těsnění

zkoušel jsem wastegate a rukou s ním nemůžu hnout jak ztuha, nebo lehce by s ním mělo jít hnout:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 02 čer 2012 17:08
od Dockar
Trošku sem se v tom ještě dnes pohrabal a myslím, že sem spokojen. Táhlo na obtoku sem přitáhl. Jede pěkně, akceleruje v celým chodu plynovýho pedálu, nekouří. Až po prošlápnutí na podlahu pěkně zahulí

eště by to trochu vzduchu sneslo, ale bez měření tlaku mám bobky

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 20:24
od brudr
Tak jsem dneska vycistl intercooler a asi jsem ho nechal malo vyschnout(cistil jsem ho jenom technickym benzinem a vodu jsem nepouzil)asi 1hodina.Vse jsem namontil nazpet a nastartoval a neco jakoby prolitlo motorem a z vyfuku vylitl popel a trochu koure a smrad

Takze jsem to rychle chcipnul a nastartoval znovu a uz v pohode i to jede normalne
No a problem mam v tom ze jsem i vymenil ty hadice co vedou do i z intercooleru a koupil jsem na radu prodavajiciho takovou divnou hadici,kterou prej vsichni kupujou na tyto ucely
http://www.gumex.cz/vulcano-tpr-a-13804.html" onclick="window.open(this.href);return false; .Hodne se nafukuje pri pridani plynu a krouti se. a pri 2000otackach me to hrozne zacne piskat.ale jede to jako pred tim,takze vzduch nikde neunika to jsem kontrolaval
V kolika otackach zapina turbo?
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 20:38
od MadTom
Turbo nezapíná, točí se furt. Kde furt berete, že se turbo zapíná? To si pletete s mechanickým kompresorem u klimatizace nebo s elektrickým větrákem na chladiči?

Turbo jsou vlastně dvě vrtulky na jedné hřídeli, na tu první fouká výfuk a tím ji roztáčí, ta potom přes společnou hřídel roztáčí druhou vrtulku a ta fouká do sání. Žádné zapínání tam nikde není. Maximálně řízením maximálního tlaku obtokem (waste gate) - to aby při velkých otáčkách motoru a dostatku výfukových plynů se turbo netočilo moc rychle, nebo řízení naklápěním lopatek na statoru (směřují plyny co jdou z výfuku na tu první vrtulku). Ani jedno turbo nezastavuje a nezapíná.
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 20:41
od brudr
Aha,ja jsem to nekde slysel ze turbo zacina fungovat pri xxx otackach
Tak by me zajimalo co me tam tak piska

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 20:58
od skritekcrx
brudr píše:Aha,ja jsem to nekde slysel ze turbo zacina fungovat pri xxx otackach
Tak by me zajimalo co me tam tak piska

to mas pravdu turbo zacina fungovat v XXXotackach ale hlavne zalezi na seslapnuti plynu i v 2000otackach bude davat treba 0,5 baru kdyz to budes jen tak solichat ale i max nastaveny tlak u me treba 1,3 baru kdyz slapnu plnej plyn zalezi na tom kolik spalin motor vyprodukuje podle toho turbo dava tlak
jinak piskani je bud nekde nandana spatne hadice coz tezko poznas nez kazdou znovu povolit zkontrolovat a zase utahnout nebo ucpat na zacatku a na konci a fouknout kompresorem a nebo mas turbo v p..... a jsou rozvazeny vrtulky
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 21:57
od brudr
skritekcrx píše:brudr píše:Aha,ja jsem to nekde slysel ze turbo zacina fungovat pri xxx otackach
Tak by me zajimalo co me tam tak piska

to mas pravdu turbo zacina fungovat v XXXotackach ale hlavne zalezi na seslapnuti plynu i v 2000otackach bude davat treba 0,5 baru kdyz to budes jen tak solichat ale i max nastaveny tlak u me treba 1,3 baru kdyz slapnu plnej plyn zalezi na tom kolik spalin motor vyprodukuje podle toho turbo dava tlak
jinak piskani je bud nekde nandana spatne hadice coz tezko poznas nez kazdou znovu povolit zkontrolovat a zase utahnout nebo ucpat na zacatku a na konci a fouknout kompresorem a nebo mas turbo v p..... a jsou rozvazeny vrtulky
Ty trubky jsem vsechny prekontroloval a utahl fest,takze asi to turbo

pujde to nejak opravit/zrepasovat a je to lepsi hned nebo az odejde uplne

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Napsal: 23 srp 2012 22:10
od Dockar
Není to dogma, ale turbo začíná být efektivní právě kolem 2000 ot. Tím množstvím spalin bych moc neoperoval, i když samozřejmě principiálně je to pravda. Nicméně, pokud se motour netočí, není co by točilo vrtulkama

proto se nizkoobrátkový motory osazujou kompresorem. Zejména velkoobjemový ameriky, kdy motor v běžným chodu točí 1000-1500 ot. Nebo biturba, kdy menší turbína nabíhá v menších otáčkách a tím se rychleji roztáčí větší. Nebo proměnná geometrie lopatek a tak dále a tak podobně

turbo může hvízdat i při běžným chodu. Může být na pochodu ložisko, může to být jal píše skřítek i netěsnost.