Přestavba RRC na 4,6 V8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#241 Příspěvek od Neklan » 11 lis 2013 11:27

Mně právě došel benzín krátce po demontáži LPG a montáži velké benzinové nádrže. Žil jsem v tom, že tam musí ještě deset litrů být, ale nebylo. Z kanystru jsem tedy do prázdné nádrže nalil 20 l a odjel rovnou k pumpě za rohem, kde jsem dočerpal 50 l a víc to nešlo. Nicméně zas tak velký problém to není, s Rangiem se do Afriky nebo Asie nechystám a po Evropě je dojezd 450km plně kompatibilní s hustotou sítě čerpacích stanic.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#242 Příspěvek od Mirko » 11 lis 2013 11:58

na range-rover-classic.com jsem našel toto:

A completely new fuel system was fitted to all Range Rovers in 1991. The enlarged fuel tank, made of high impact resistant polyurethane, gives an increase in capacity.

The corrosion resistant tank holds 18 gallons (81.8 litres) compared to the capacity of 16.8 gallons (76.4 litres) of the previous tank.

For usable capacity for petrol models increased by 14 per cent (2.2 gallons/10 litres) and on diesel models by 10 per cent (1.6 gallons/7.3 litres).

The fuel filler flap is released by a button on the steering coloumn.


Což by odpovídalo mému povědomí (akorát jsem se sekl o tři litry u té staré verze)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#243 Příspěvek od Mirko » 24 lis 2013 15:41

Tak první měření spotřeby: chlastá - 20,5l na 100 při mírné jízdě po okreskách a kousku dálnice.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#244 Příspěvek od Mirko » 09 pro 2013 17:18

S panem Kolbábkem jsme si nad spotřebou ještě sedli, zkoušeli jsme vyrobit různé vložky do směšovače, nakonec se průměr ještě zvětšil na 41mm a vyrazil jsem do Německa. Následné změření spotřeby bylo totálně katastrofální, ale zřejmě se tam jedná ještě o jinou poruchu, protože se mi na plyn volnoběh zvedl a na benzín klesl na úplné převalování až chcípání. Nicméně cestu do Hannoveru a zpátky jsme zvládli se spotřebou vražedných 27l na sto. Nádrž nabere poctivých 70 litrů ale i tak jsem končil obvykle po 250km, jen jednou to kleslo pod 25l. Styl jízdy na to neměl valný vliv, v Německu jsem nasadil cestovní rychlost 170 a nádrž odešla stejně rychle jako po českých dálnicích se stotřicítkou. Páteční protivítr to taky nebyl, včera zpátky to bylo úplně stejné. Navíc mi chvíli trvá než natlakuje olej, takže v úterý pojedeme opět k Pešlovi na výměnu olejového čerpadla, které bylo převzaté z mé 3,9ky - britpart holt.
Well, ještě ta akce není u konce.
Jinak jsem teda úřadoval 4 týdny v Lysicích a s Ottifantem jsme tady vytvořili takový wellness pobyt pro několik naších Classiců:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#245 Příspěvek od Mirko » 09 pro 2013 17:23

A tady je pár obrazů finální zástavby 4,6-ky v mé novější Beluze. Motor jsem nečistil, mrzí mě, že už nevypadá jako na ponku:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#246 Příspěvek od Mirko » 19 led 2014 19:56

Tak já stále laboruju. Výměna čerpadla nevyřešila pozdní nástup tlaku oleje. Kontrolka zhasne ráno až po osmi vteřinách a motor si mezitím hezky zaklepe. Taky jsme stále nevymysleli ty starty. Dostal jsem nabídku od Norberta, že mi na dobu neurčitou zapůjčí jednu řídicí jednotku s Tornado Chipem, která mu přebývá a dala by se naprogramovat na motor 4,6. To by snad mělo vyřešit starty. Bude potřeba k naprogramování znát přesnou specifikaci vačky, a tu právě neznám, jen vím, že to je Crowercam a že už předchozí majitel říkal, že zabere pořádně nad 3500 otáček. Akorát jsem si teď po dlouhé jízdě v 3,9ce a následnému přesednutí do své 4,6 uvědomil,jak moc je ta stávající orientovaná do vyšších otáček, kde ten motor teprve pořádně zabere. Jelikož mi k mým účelům více vyhovuje tah odspodu a taky si myslím, že současná charakteristika má na svědomí to, že jsem se nedostal se spotřebou pod 20 (šílená spotřeba 27 byla způsobená sklouzlou hadici podtlaku a netěsnosti u snímače klapky), tak zřejmě nakonec dojde na zmiňovanou vačku Crower 50229 a tím pádem se může řídicí jednotka i přesně naprogramovat. Jelikož se pro řešení tlaku oleje stejně musí sundat prsa, tak to budou prakticky tři mouchy jednou ránou a doufám, že pak už to bude otázka drobností, abych motor mohl konečně sloužit bez zásahů :mrk

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#247 Příspěvek od Mirko » 22 led 2014 00:57

Včera jsem s kamarádem rozchodil diagnostiku na vstřikování Hotwire, ještě musím trochu vylepšit propojovací kabel, nicméně už mi to stihlo nahlásit vadu na stepper motoru a tzv. tune resistoru, který se používá na přehození režimu lambdasond v ECU. Musím prověřit, jestli se do auta nedostala starší řídicí jednotka bez této možnosti a co chybí stepper motoru, protože seřizuje - může tam být i další zdroj falešnýho vzduchu. Ostatní čidla zdánlivě fungují jak mají.

Uživatelský avatar
moon13
Příspěvky: 2484
Registrován: 06 dub 2009 12:15

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#248 Příspěvek od moon13 » 22 led 2014 21:43

Mirko píše: prej wellness centrum :grin:
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#249 Příspěvek od Mirko » 13 dub 2014 13:32

Zahajují druhé kolo:
V pátek jsme motor opět rozebrali, tentokrát v autě. K problémům s tlakem oleje se přidal i únik vody.
Obrázek
Při rozborce, měření komprese a natlakování vodní soustavy jsme zjistili:
- Vodní čerpadlo teče
- Vačka vydřela rýhu na prvním ložisku
- Ozubený náhon rozdělovače na vačkové hřídeli byl okousaný
- Tyč vahadel je celkem vychozená, uvolněný jeden šroub tyčky vahadel

závady vačkové hřídele souvisí zrejmě s tím, že si nenašla správnou polohu po nasazení. Poloha vačky je v podstatě vymezená tím náhonovým kolečkem a asi si ti dva (staré kolečko a nový rozdělovač)nesedli.
Pozdní nástup tlaku oleje bude zřejmě tou tyčkou vahadel.
Takže nezbývá než sehnat vodní čerpadlo a vyměnit tyčky vahadel a vahadla za nové - nemají se nikdy měnit samostatně. Pak se může začít skládat. Čip už by taky měl být na cestě. Mark Adams je snad příbuzný s panem Pešlem :mrk
Mirko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#250 Příspěvek od Mirko » 25 dub 2014 00:55

Dnes dorazil z Anglie čip:
Obrázek
a taky nové ocelové vahadla s tyčemi - jenže:
Aftermarket kvalita (Allmakes) je u těchto tak mizerná, že ta vůle na první pohled vypadá horší než na vychozených originálech. Budeme to ještě přeměřovat. Prodejce Paul z V8tuner mě sice upozornil, že kvalita originálu je zde jiná, ale tohle jsem nečekal. Originál je bohužel v tomto případě desetkrát dražší. Levněji dokonce vychází nádherné australské CNC frézované závodní vahadla! Ale to by pak zas chtělo průhledné víka ventilu :chuckle
Paul nicméně tvrdí, že tyhle ocelové náhrady používá i v závodních motorech, kde vydrží víc než hliníkové origo, ale je potřeba zbrzdit průtok oleje do hlav vložením asi 25mm kusu užší trubky do přívodu oleje pro vahadlovou tyč, aby se prostor nad gufery ventilu netopil v oleji. Nově jsem ale četl, že Bearmach dle svých slov s platnosti od letošního dubna výrazně pozvedl kvalitu svých vahadel.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#251 Příspěvek od teslo » 25 dub 2014 09:58

vidim spravne na tom cipe, ze RevLimit: 6500? :D
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#252 Příspěvek od Mirko » 27 dub 2014 10:03

No...
Přišel zároveň i čip na toho šedého Španěla. Ten má revlimit 6200 ale zajímavější je, že já mám nastavený volnoběh na 800 ot/min, než to 3,9 bude mít jen 700 ot/min. Španěl má původní motor, jen bude mít vačku Crower 50229 a bude provozovaný jen na benzin.
Ono na konci jsou tyhle čipy taky jen varianta "Best guess", větší efekt má dle Marka Adamse, když ho opravdu vyladí na válcích, což běžně dělá u sporťáku typu TVR a okruhových závoďáků. Já si ale myslím, že na brněnský malý městský okruh bude stačit i "best guess".

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#253 Příspěvek od Mirko » 02 kvě 2014 14:32

Opět se trochu pokročilo. Byla namontovaná nová vačka a rozvody.

Na vačce je vidět úplně jiný průběh než na té, co byla doposud v autě. Zatímco nová má ostrou špičku a o více než milimetr vyšší zdvih, tak stará je taková baculka.

Obrázek

Obrázek

Podle vyražených znaků jsou opravdu obě od Croweru (CWC)

Pak jsme vyvrtali větší otvory v hlavách pro vedení vahadlových tyček - koupil jsem heavy duty a ty jsou tlustší:
Obrázek

Dále se pak omezil přívod oleje k vahadlům podle doporučení Paula z V8tuner. Místo na přívodu jsme je omezili až na vývodu pod jednotlivými vahadly...Uvidíme jaký to bude efekt. Jinak prý hrozí, že se hlavy zalijí olejem a ventilové těsnění se v něm topí.
Obrázek

Pak jsme vymezili vůli na ventilech - u ostřejší vačky nezbytná věc. Dělá se to tak, že se podkládají sloupky trubky vahadel. Vůle u hydroštelů by se pak měla pohybovat v daném rozmezí, což se nakonec i podařilo, ale bylo potřeba podložit docela dost.
Obrázek
Takže po mechanické stránce je vše nachystané na proplach (kvůli případným šponám z vrtání)a poskládání.
Obrázek

Čip už je taky na svém místě. Držáky čipu letovala firma specializovaná na výrobu základových desek řídicích jednotek.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#254 Příspěvek od Lukasino » 04 kvě 2014 21:57

Pěkně jedeš! :shock: To musí být v RRC moc zajímavý :grin:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#255 Příspěvek od Mirko » 04 kvě 2014 22:15

No uvidíme, když to půjde dobře, tak se bude v úterý startovat. Jsem sám zvědavý na výsledek. Zvlášť, jestli se podaří vyřešit ty studené starty a spotřebu. Výkon je celkem druhořadý, na Classica ho bylo i předtím dost.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#256 Příspěvek od Lukasino » 04 kvě 2014 22:54

Tak držím pěsti ;)

Chápu, že to není jen pro výkon, ale i tak už to musí být hodně zajímavý :grin: Kam by ses chtěl dostat se spotřebou?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#257 Příspěvek od Mirko » 04 kvě 2014 23:17

Chtěl bych se dostat tam, kde jsem byl před přestavbou s mou 3,9kou, která jezdila mimo města do dvaceti litru LPG. Mám potvrzeno z několika zdrojů, že to jde i se 4,6. Bylo by to víc než snesitelné za ten výkon.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#258 Příspěvek od Lukasino » 04 kvě 2014 23:19

Tak to určitě, držím pěsti :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#259 Příspěvek od pooh » 05 kvě 2014 11:02

Mirko píše:Chtěl bych se dostat tam, kde jsem byl před přestavbou s mou 3,9kou, která jezdila mimo města do dvaceti litru LPG. Mám potvrzeno z několika zdrojů, že to jde i se 4,6. Bylo by to víc než snesitelné za ten výkon.
moja 4.6-ka jazdi okolo 20-21, ale je uplne seriova. zaujimave by bolo porovnavat nastavenie s ostatnymi, hlavne kto ma aj nizsiu spotrebu ( aj ked to zavisi aj od komponentov asi). na benzin mimo mesta dostanem sa aj na 12-13 litrov kludne ( ak idem ako miss Daisy :Pohoda: ), ale s lpg nedostanem to pod 20. moja predstava bola okolo 15-16l za tych istych podmienok
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#260 Příspěvek od Mirko » 05 kvě 2014 14:27

Motor se sice taky 4,6, ale přece jen je P38 už zas docela jiné auto. Jiný způsob zapalování, jiná váha, jiná aerodynamika, jiné elektrické příslušenství.

Odpovědět