Re: Granátník
Napsal: 28 lis 2023 11:59
No ono to je 31,6´, ale i tak mě to prostě přijde malé
Pro příznivce této anglické značky
https://nove.landroverforum.cz/forum/
Jako bývalý vlastník Grenadiera si dovolím s několika věcmi nesouhlasit. Především je to srovnání s Géčkem, tedy pokud nebyl myšlen Wolf (vojenská verze) nebo nějaký starší kus. V době, kdy jsem kupoval Grenadiera (podzim 2023) jsem ještě projížděl nový G500 a to je naprosto jiný svět a to ve všech aspektech. Proti Géčku je Grenadier uskákaná koza. Roky jezdím ve VW Caddy na listových perech a subjektivně je to auto pohodlnější, než Grenadier. Zkrátka podvozek je velmi tvrdý, zato v zatáčkách drží jak přikované i při vyšších rychlostech. Na tu výšku a váhu je to až neuvěřitelné, stejně jako nástup a účinek brzd. U těch sedaček to bude asi taky individuální. Recara jsou špička, ale mě přišly tvrdé, pro objemnější postavy budou možná i úzké.Kokesek píše: 18 pro 2023 11:08 Toto auto si mě po 1tis km získalo hlavně anatomií sezení, kvalitním zpracováním sedaček – ty nemají chybu. V autě není přemíra místa, ale nevidím to jako nedostatek, celkově se karoserie jeví velmi funkčním dojmem. Do kufru se vleze i motor z Land Rovera
. Auto má skvělou loketní opěrku ve formě tapecírungu dveří. Je tuhé na ovládání, avšak s mírným nedotáčivým a posléze přetáčivým efektem, to je způsobeno zemědělskou převodkou řízení ve spojení s váhou vozu. Jak již jde vidět na fotkách, zpracování rámu je mohutné, bytelné, s velmi dobrou povrchovou úpravou a voskováním. Všude je dostatečný přístup. V základu je absence krytí motoru a převodovek, které jsou uloženy dostatečně vysoko nad terénem. Hrozí pouze propíchnutí při zvednutí překážky (roxor, větev). Ze začátku se převodovka chovala divoce až nekultivovaně, po 1tis km se vše uklidnilo a systém začal pracovat, tak jak bych očekával u nového vozu. Spotřeba je trochu vyšší. S vozíkem 16,5 litru v manuálním režimu. Musím pochválit podvozek a jeho jízdní vlastnosti. S vozíkem daleko lepší pocit než např. Ram 1500, Range Rover L405. Grenadier se chová jako by byl na vzduchu. Při váze 2700 kg dokáže vyžehlit nerovnosti. Brzdy jsou efektivní, dostatečné s lineární progresí. Celkový pocit mám jako bych řídíl Mercedes G. Hlavně není vozidlo přeposilované, ale musí se opravdu řídit. Diesel má prakticky stejnou hlučnost na volnoběh jako benzín. Je trochu méně kultivovaný na první a druhý stupeň převodovky, kde se snaží motor přetáčet. Vyšší rychlostní stupně spíše podtáčet. Benzín je kultivovaný ve všech rychlostních stupních, ale jde cítit nižší váha na přední nápravě. Při prudším výjezdu ze zatáček nebo kruhového objezdu má snahu podhrábnout přední kolo, což se u diesela ještě s navijákem nedělo.
Abych jenom nechválil, tak muzika je dobrá na to poslechnout si zprávy. To budu muset ještě vyladit. V modelu 2024 už jde objednat premium muzika na úkor absence druhé baterie. Zadní kamera – to je prostě výsměch. Kamera je umístěna mimo osu tažného zařízení a na displeji se po zařazení R zobrazí okénko 5x7cm, ve kterém nejde vůbec nic vidět. Tato funkce je tam pouze proto, aby mohla být napsaná v katalogu. Systém topení je trochu chaotický, moc neodpovídá tomu, co nastavíte např. při nastavení polohy okno a nohy, topí pouze na okno, na nohy jde studený. A tato posloupnost se opakuje prakticky ve všech kombinacích. Nejmenší zlo je topit na nohy a střední výdechy, které si přiškrtíte, pak topí i na okno. Absence režimu SPORT nebo TOWNING. Zrcátka by měly být o 1,5cm na každou stranu větší. To samé poměr pátých dveří, ty malé by mohly mít +3cm na úkor dveří velkých. BMW řadící páka po přehození do levé strany, vynechá SPORT mód a přejde přímo do manuálního režimu. To mi teda vadí hodně. Nemožnost nastavení jasu obrazovky pro režim denního/nočního svícení. Ve skutečnosti si jas obrazovky musíte neustále manuálně dolaďovat přes nastavení. Při spojeném CAR PLAY a aktivním hovoru při vypnutí klíčku protistrana po čase nic neslyší a je třeba klíček znovu zapnout. Mikrofon je totiž napájený přes 15 klíčku....
![]()