TD5 EGR ventil
Moderátor: Miky_CZ
Re: TD5 EGR ventil
Mel jsem taky pred EGR jen strcenej plisek, vsechno ostatni zustalo jak bylo. ted bych to rad udelal poradnej. Muzu se zeptat :
1. je nejakej problem, kdyz tuhle trubku taky zaslepim v tomhle miste jako halo (o 2 prispevky vys) a vyhodim ten vodni ohrejvac celej ? Nepropali se treba ta trubka od vyfuk. svodu brzo ? Do ted to vlastne koncilo v ohrejvaci... Od svodu trubku proste bez utrzeni sroubku povolit nejde...
2. co delate s tou vodou-hadicema do ohrejvace - jen propojit ?
3. nahoru na sani staci udelat tesneni jen z tvrdyho papiru a silikon ?
Diky.
1. je nejakej problem, kdyz tuhle trubku taky zaslepim v tomhle miste jako halo (o 2 prispevky vys) a vyhodim ten vodni ohrejvac celej ? Nepropali se treba ta trubka od vyfuk. svodu brzo ? Do ted to vlastne koncilo v ohrejvaci... Od svodu trubku proste bez utrzeni sroubku povolit nejde...
2. co delate s tou vodou-hadicema do ohrejvace - jen propojit ?
3. nahoru na sani staci udelat tesneni jen z tvrdyho papiru a silikon ?
Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 02 pro 2014 22:40
- tel.: +421905214172
- auto: Discovery II, 2.5 TD
- Bydliště: R.Sobota
Re: TD5 EGR ventil
nazdar mam dotaz vyhodil som EGR ventil len neviem naco su tieto dve zaslepky co treba este zablendovat.?
- Přílohy
-
- Snímka obrazovky (48).png (419.13 KiB) Zobrazeno 10019 x
Naposledy upravil(a) tanak dne 12 čer 2015 17:44, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Hadičky od ovládacího ventilu - aby ti to nepřisávalo vzduch.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 02 pro 2014 22:40
- tel.: +421905214172
- auto: Discovery II, 2.5 TD
- Bydliště: R.Sobota
Re: TD5 EGR ventil
to je kde _? nieso mechanik max natankovat robil som to podla netu jednu som dal na hadicu hore co ide od ventilu prima foto
Naposledy upravil(a) tanak dne 12 čer 2015 17:49, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Z EGR ventilu jako takového vedla jedna nebo dvě slabé hadičky když půjdeš po nich, tak najdeš i ovládací ventily - elektromagnetické ventily, které pouštěly podtlak do baňky na vlastním EGR ventilu a tím ho ovládaly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Druhej je pouze u Euro3 motoru, kterej má v tělěse EGR ventilu 2 klapky - jedna otevírá propojení sání - výfuk, tu má i Euro2 motor, a druhá škrtí sání, tu Euro2 motor nemá. A ta sada je univerzální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 02 pro 2014 22:40
- tel.: +421905214172
- auto: Discovery II, 2.5 TD
- Bydliště: R.Sobota
Re: TD5 EGR ventil
tak ze staci ten jeden zaslepit
- VencaZE
- Příspěvky: 3589
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
Už se to tu probíralo ale nemůžu to najít- z hlediska emisní kontroly- předpokládám správně že vyřazený EGR u Euro3 rok 2002 nelze diagnosticky nijak odhalit? Td5 nepodporuje readiness kódy a egr pracuje až při zatížení motoru, což není stav při emisní kontrole.
Všechny komponenty tam zůstanou, jen klapka bude nahrazená tou sadou od Terrafirmy, plus záslepka na potrubí..
Všechny komponenty tam zůstanou, jen klapka bude nahrazená tou sadou od Terrafirmy, plus záslepka na potrubí..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
U TD5ky, pokud se před emisema vymažou chyby, tak to není jak poznat. Jedině pohledově, pokud tam ten EGR ventil celej není, ale pokud se tam dá jenom záslepka, tak ani to není jak poznat. A pokud je na motoru plastovej odhlučňovací kryt, tak EGR stejně není vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3589
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 EGR ventil
Jj, hlukový kryt tam bude .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: TD5 EGR ventil
mam EU3MadTom píše:Druhej je pouze u Euro3 motoru, kterej má v tělěse EGR ventilu 2 klapky - jedna otevírá propojení sání - výfuk, tu má i Euro2 motor, a druhá škrtí sání, tu Euro2 motor nemá. A ta sada je univerzální.
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Začnu od konce - SW v řídící jednotce se dá upravit tak, aby jednotka nechtěla za EGR ventil tahat vůbec, ale není to úplně triviální.
U Euro2 motoru jsem u D2 vyhodil celej EGR ventil, a nahradil ho trubkou. Po záslepku na výfukových svodech jsem nic nedával, vysokoteplotní silikon je stejně málo. A vyhodil jsem i komplet ventily - zavazely, potřeboval jsem prostor na druhou baterku.
U Euro 3 jsem to neřešil, musel bych nastudovat. Ale nejjednodušší bude dát tam jenom plechovou záslepku mezi výfukové potrubí a trubku co vede do EGR ventilu. Ani to nebude vidět.
U Euro2 motoru jsem u D2 vyhodil celej EGR ventil, a nahradil ho trubkou. Po záslepku na výfukových svodech jsem nic nedával, vysokoteplotní silikon je stejně málo. A vyhodil jsem i komplet ventily - zavazely, potřeboval jsem prostor na druhou baterku.
U Euro 3 jsem to neřešil, musel bych nastudovat. Ale nejjednodušší bude dát tam jenom plechovou záslepku mezi výfukové potrubí a trubku co vede do EGR ventilu. Ani to nebude vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 EGR ventil
1) odpojil som konektory z oboch ventilov a vyvody co isli do EGR som zaslepil samerezkami s trochou silikonu (pre istotu).mco píše:mam EU3
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)
2) vodnu hadicu som neriesil lebo moja EU3 nemala chladic na EGR
3) pod zaslepku som nedaval ziadne testnenie, islo to kov na kov...po troch rokoch tam nic nefuci
if it ain't broke, don't fix it
Re: TD5 EGR ventil
mozno by stacilo prepojit tie dve vodne hadice?petmic píše:1) odpojil som konektory z oboch ventilov a vyvody co isli do EGR som zaslepil samerezkami s trochou silikonu (pre istotu).mco píše:mam EU3
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)
2) vodnu hadicu som neriesil lebo moja EU3 nemala chladic na EGR
3) pod zaslepku som nedaval ziadne testnenie, islo to kov na kov...po troch rokoch tam nic nefuci
teda ziadne zmenu do ECU v suvislosti s odstranenym EGR?
Re: TD5 EGR ventil
Byl už někdo s odstraněným EGR ventilem na "regulerním" měření emisí? Mam DII euro 3 a přemýšlím o té sadě na odstranění, ale představa, že neprojdu emisema mě trochu děsí.
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: TD5 EGR ventil
Já jsem byl se služebním nissanem a technik pravil,že má emise jak s filtrem. A má najetí asi 250t na druhým motoru.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 EGR ventil
Zásadní je, před emisema auto pořádně prohnat, ať se z výfuku vyženou saze. Zamysleme se, kdo auto v provozu točí běžně přes 3500 otáček, ono to nějak není potřeba, a emise jdou ještě o kus dál. Jinak normální TD5ka nemá důvod kouřit, aby to na emisích dělalo problém.
A EGR ventil jednak kouřivost zhoršuje, ale hlavně funguje hlavně v režimu částečného zatížení motoru, a vytáčení motoru na emisích je něco úplně jiného, než částečné zatížení.
A EGR ventil jednak kouřivost zhoršuje, ale hlavně funguje hlavně v režimu částečného zatížení motoru, a vytáčení motoru na emisích je něco úplně jiného, než částečné zatížení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 EGR ventil
Tak jsem sadu na zaslepení pořídil také... čekalo mě však nemilé překvapení v podobě chladiče. Jak ho nejefektivněji vyřadit? Pouze zaslepit vodní hadici?
Re: TD5 EGR ventil
Tiez mam te isty dotaz - ako vyradit EGR EUR3 s chladicom???
Ktore veci povyhadzovat a kam/kolko zaslepiek? Niektore EGR removal kit-y maju az tri zaslepky.
Ktore veci povyhadzovat a kam/kolko zaslepiek? Niektore EGR removal kit-y maju az tri zaslepky.