Stránka 15 z 52
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 12:23
od visby
ake ma def prevody v diferencialoch? ine ako d2?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 13:05
od MadTom
Def a D2 mají sériově stejné převody v diferácích, liší se "pouze" převodem v přídavné převodovce. V mém případě obě auta mají kola 235/85/R16, sériové diferenciály a D2 má stálý převod v přídavné převodovce cca 1,2, Def cca 1,4 (podle typu napsaného na skříni přídavné převodovky) - nemyslel jsem si, že je to tam velkej problém a rozdíl, ale je. Umocnilo to i to, že D2 bylo naložené až nad střechu a Def prázdný. Ale i s naloženým kamením, a bylo to dost těžké, se Def rozjížděl ochotněji. Rozjížděním mám na mysli do 1500ot motoru, spíš méně, jenom s lehkým přidáním plynu a po rovině. Ani jedno auto, D2 v Alpách, Def taky naloženej kamením, jsem netrápil rozjížděníím do nějakého kopce, od toho mají obě auta redukci. Navíc kvůli nutnosti parkovat na dvoře, kde se auta musí tak nějak dost přesně skládat, jsem si zvykl řadit redukci už u brány a pojíždět při prakování tímto způsobem, na dvoře už není kam spěchat.
A TD5 se standardním turbem nemá jak přidat na výkonu pod 1300 otáček.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 13:36
od visby
cize teoreticky ti staci hodit rozvodku z defa na d2 a budes mat to iste;-)
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 13:48
od MadTom
Teoreticky ano, ale prakticky to má jeno nevýhodu - zůstane ti zrychlená redukce. Pokud dáš jiné převody do diferáků, tak zpomalíš i redukované rychlosti.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 15:34
od Hanys_a_Kaca
Což si teda myslím, že ta trochu rychlejší redukce na D2 by byla právě i fajn

.
Se dostáváš často do limitu v tahu na malou jedna?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 02 zář 2014 17:02
od MadTom
Do limitu tahe ne, to nedají gumy. Ale občas je to rychle, takže zpomalení se bude hodit.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 08 zář 2014 10:10
od MadTom
Tak o víkendu podelší době pokračování okolo klilmatizace - trubičky zavařeny, takže zbývalo udělat tlakovou zkoušku. A když jsem na to tak koukal, tak jsem vzal zbytky trubiček, že jednu na konci zavařím a u druhé přivařím kousek hliníku s dírkou a závitem pro ventilek. Nakonec se to povedlo, ale většinou jsem dělal něco, co do tlakového svaru mělo daleko a chovalo se po natlakování jako vzduchovací kámen do akvária. Holt je to trošku něco jiného, než vařit dvě placaté hliníkové věci, ale to se poddá.
Kromě jednoho sváru to vypadá, že je vše OK, takže svár během týdne opravit a o víkedndu to začít skládat do auta, aby se daly doladit držáky a podobné věci. Už bylo načase, protože v zimě to bude chtít aspoň funkční topení a ventilátor, a to tam momentálně není.
Nafoukal jsem to pumpou na kolo na cca 11At - to by mělo stačit.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n
Napsal: 08 zář 2014 12:54
od Miloš II
DanoDEF píše:MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt.

Mě se dobře osvědčilo v Africe chlazení převodovky.....
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ky#p300413 Miloš II
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 23 zář 2014 09:42
od MadTom
Tak trubičky klimatizace posvařované, odtlakované na 10At ve vaně a namontované v autě - všechno to tam sedlo, akorát jeden vývod na uzažovanou zadní klimatizaci je potřeba posunout - člověk co to dělal měl pouze sehnat díly, ale byl trošku akčnejší a rovnou to i zavařil, bohužel to kouká směrem k motoru. Ale to je drobnost.
V poště je ventil na vodu do topení z Tranzita, takže začnu pomalu skládat.
V mezidobí mi domů dorazily pozinkované vnější plechy na dveře, tak budu mít přes zimu nejspíš co dělat.
Mám pár technologických dotazů k opravě. tím že hliník půjde opatrně do pryč, se to celé zjednodušuje.
1. demontovat dveře, sundat stávají siny a kompletně odstrojit a rozebrat.
2. vyvařit to co je rezavé, případně už tam spíše není. Doplnit odpakové otvory.
3. povrchová úprava kostry?????? Opískovat a natřít? Nebo to vzít barvožroutem a následně pozinkovat? Nebo něco jiného?
4. povrchová úprava vnitřku pozikonvého skinu - hlavně v místech zahnutí na kostru? Předpokládám, že to celé půjde do základovky a laku a v místech ohybů a tam kde se to bude dotýkat rámu dveří bych to napatlal před složením nějakým tmelem, co by tyto místa uzavřel proti vodě?
5. nalakovat.
Dveře jsou napadené bývalým majitelem - započal opravu a nedodělal ji. Vzhledem k tomu, že staré skiny půjdou dolů, chci to udělat pořádně všude, abych už na to nemusel zevnitř šahat. Zvenku bude lak "provizorní", finální až ze zbytekem auta.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 07 říj 2014 23:21
od Hanys_a_Kaca
Sem se ti sem dlouho nevetřel s něčím mimo místu, takže:
http://www.traveltech.ch/de/upgrades/land-rover
dost se mi líbí, že maj to odsazení zadku do stran, na to jak je def uzoučkej, tak si myslim, že vzadu kadejch deset centimetru do šířky je plus. No a zvedací střecha... to považuju za samozřejmost.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 07 říj 2014 23:42
od MadTom
Jo hezké, a furt to ještě vypadá jako auto, narozdíl od různých jiných obytných výtvorů co jsem na webu viděl vyfocené, kde ten zadek vypadal tak nějak nalepej navíc a proporčně tak, jako by se to mělo převrátit.
O něčem podobném jsem uvažoval - tedy nástavba na stávající pickup a propojení s kabinou, ale vzhledem k ceně jenom té střechy na pickup, jsem to vzdal. Za menší peníze jsem sehnal boudu ze 110 HT, a alespoň to bude vypadat jako auto.
Docela jsem se "pobavil" na úřadě, když jsem se byl zeptat, co budou chtít k zapsání změny - chtěli nějaké papíry o homologaci skříně, že je jako vyrobená na Defender. Nakonec jim bude snad stačit kopie techničáku z nějakého zrušeného Defendera. Až pozdě mi došlo, že pán nejspíše netuší, že to nemá být krabice za kabinou místo korbičky za kabinou, ale prodloužení kabiny jako takové, a že Defender je prostě skládačka. A že na boudě těžko někde budou homologační značky, když je to prostě kus karoserie a né samostatná věc.
Takže jim buďto bude stačit kopie UK techničáku, nebo budu muset od někoho sehnat kopii českého TP, ze zrušeného Defendera. No prostě úřad. Ale aspoň mi poradili, která STK v okolí přestavby řeší a v příslušných papírech se vyzná. Tak si vytisknu pár obrázků a půjdu se tam zeptat.
Co se týče zvedací střechy, tak zatím nic. Hodně jsem to zvažoval a koupit novou je momentálně finančně mimo, a stvořit vlastní se uvidí, až to bude hotové. Protože mám střešní stan, tak to není tak bolavé. Hlavně, ale za zadníma sedadlama bude cca 1,9m místa - takže v pohodě spaní, a pokud se složí i druhá řada sedadel, tak minimálně 2,5m a to už je použitelné na rychlé přespání 4 osob i bez střešního stanu (někde na parkovišti při přesunech a podobně). Zvedací střecha už je docela nápadná věc.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 08 říj 2014 09:33
od mr-tomas
Zvedací střechu jsem taky moc chtěl, než jsem zhlédnul pár videí a zjistil že bouda je jak s papíru. Takže roll cage dostala přednost a tím končila i zvedací střecha.
odesláno z Tapatalk
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 08 říj 2014 09:37
od visby
ta 130ka to ma super riesene!
postelou nestracas tolko priestoru a vnutri sa da v pohode stat...
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 08 říj 2014 11:02
od Hanys_a_Kaca
U mne je motivace na zvedaci střechu v tom, že nemám žádnou nezvedací, resp. to co doteďka jezdilo na defovi pod zahrádkou, se dá nazvat střechou opravdu jen symbolicky.
Dost ovažuju, že bych vzadu rozšířil nápravu o takových 5-10 cm na každou stranu, nechce se mit to dělat podložkama pod kola, spíš podložky opravdu mezi nápravu a náboj a nechat si vyrobit delší polosy - je to blbost?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 09 lis 2014 10:46
od MadTom
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... ecker-quot
možná to buxde chtít přihlášení, ale podobné to bylo u mě - vypečené nebo shnilé. Řešení bylo vystříhat ty spojovací hřebínky a nahradit pájenými spoji izolovanými smršťovacími bužírkami.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 10 lis 2014 17:09
od MadTom
Tak pomalu postupuju dál - včera jsem složil ventilátor topení - dostal nové regulační odpory, aby nebyl jenom 3 rychlostní, ale dalo se rychlostí přepínat víc. Našel jsem dírku v svaru trubiček na klimatizaci - snad už poslední a vypsal si, jaké dráty a relátka musím do auta doplnit, aby to celé fungovalo - je to docela jednoduché.
K páce ovládající teplotu topení, jsem doplnil mikrospínač, kterej bude klimatizaci blokovat, když bude zapnuté topení a naopak vypne teplou vodu do dopení, když pojede klimatizace.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 10 lis 2014 22:18
od Hubert
Jak tu klimu budeš tedy regulovat.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 11 lis 2014 00:19
od MadTom
Tak jak je to u originnál klimy do Defa - jsou tam dva přepínače - jeden pro ventilátor a bduhej pro klimatizaci jako takovou. Prvvní spíná ventilátor přes odpory - proto jsem musel přidat další, druhej spíná chlazení podle teplotního čidla zasunutého do výměníku klimatizace.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 20 lis 2014 20:41
od MadTom
Malej progres - o víkendu jsem natahal dráty k ventilátoru na chladiči klimatizace a k kompresoru, jenom abych zjistil, že došly relátka a příslušenství, co má být na druhé straně.
Našel jsem docela pěknej popis:
http://www.nichtswieweg.ch/pages/reisen ... /umbau.php
A není tam jenom 130ka, ale-i další. Akorát to mají jako dvoumístné, což není pro nás, i když by to hodně zjednodušilo.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???
Napsal: 22 lis 2014 09:14
od MadTom
Včera večer instalace dvou chybějících relé - pro ventilátor na chladiči a pro spoku klimakompresoru.
Podélně rozříznutej husí krk je podstatně příjemnější na práci, než ten nerozříznutej, a navíc je o hodně ohebnější.
Mám jeden dotaz - dají se někde sehnat originál patice na relé, nebo něco hodně podobného? Všude jsem našel buďto patici, která má pouze 4 díry na kontakty a nic na upevnění relé, nebo patici určenou na skládání do bloků, které je úplně jiné, než používá LR, takže to nepasuje dohromady.