Začátkem týdne jsem se krásně zpotil, při předjíždění kamionu na dlouhé rovince....proti se najednou začal řítit superb přes 130 kmh, já na automatu vraženou trojku, říkám si dobrý, to nic, kick down...a nic se nedělo
TD5 a "chip"
Moderátor: Acon
Re: TD5 a "chip"
Tak jsem musel taky prolízt tohle vlákno. Jak obaluji Discošku začíná mi těžknout.
Začátkem týdne jsem se krásně zpotil, při předjíždění kamionu na dlouhé rovince....proti se najednou začal řítit superb přes 130 kmh, já na automatu vraženou trojku, říkám si dobrý, to nic, kick down...a nic se nedělo
Milý polský kamioňák mi samozřejmě ještě přidal...oni tam snad nemaj omezovače...a já musel udělat myšku...od té doby s Disco nepředjíždím...nepředjížděl bych ani předtím, kdybych to tušil...nikdy jsem nechtěl chipovat či remapovat...ale teď nad tím vážně uvažuji...
Začátkem týdne jsem se krásně zpotil, při předjíždění kamionu na dlouhé rovince....proti se najednou začal řítit superb přes 130 kmh, já na automatu vraženou trojku, říkám si dobrý, to nic, kick down...a nic se nedělo
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: TD5 a "chip"
... neskusaj lebo budes obehovat.Benjamin píše:...ale teď nad tím vážně uvažuji...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?MadTom píše:Dano, zkoušel jsem něco od Bella, Autologicu i od TD5Alive.
Dano má pravdu - pokud tomu přidám na naftě, může mít motor víc detonační chod, pokud tomu přidám i na vzduchu a následně na naftě, bude motor nejspíš hlučnější, protože od něj budu chtít víc výkonu = větší množství spalované směsi.
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Jak přidám na vzduchu - zásahem do turba, teda u přeplňovaného motoru. TD5ky mají wastegate na turbu, který omezuje maximální tlak, co je to schopné turbo dát. Normálně je to nastavené tak, že to do sání pustí maximálně cca 220kPa (tj. o 120kPa víc než je okolní tlak vzduchu), krátkodobě TD5ka snese 250kPa (kolem 1 sekundy) a pokud se tento tlak nebo doba přešvihne, tak to spadne do nouzového režimu. To znají někteří, kteří mají D2 a přestal jim fungovat ventil, co to řídí. Funguje to tak, že přetlakem za turbem se ovládá přes membránu páka, co hýbe klapkou v turbu - u Defendera přímo, u D2 do toho ještě zasahuje ten elektrickej ventil. V obou případech je tam ale nastavovací tyč, kterou se nastavuje mechanickej limit, takže to jde ze standardních cca 220kPa poladit na cca 240kPa a auto dostane víc vzduchu. Je tady ale trochu risk, že bude auto padat do nouzového režimu. Na to se používá taková jednoduchá krabička, která ovlivní signál od čidla tlaku vzduchu v sacím potrubí (MAP) a auto potom může klidně běhat i s takto poladěným turbem. Toť stručnej popis jak to funguje. Ještě poznámka - maximální tlak za turbem je jeden z parametrů, na základě kterých řídící jednotka hlídá bezpečný rozsah funkce motoru, podobně jako je třeba teplota motoru. Řídící jednotka má několik docela složitých algoritmů, na základě kterých případně spadne do nouzového režimu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TD5 a "chip"
zvýšiš plniaci tlakvisby píše:
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: TD5 a "chip"
Zeptám se jako kretén... nakonec proč jako, že
Náhodou asi némáte někdo "jen tak volně loženej" SW, resp. poladěnou mapu pro TD5, kterej bych s MadTomem zkusil nahrát do svojí Td5 stařenky výměnou švába ve staré hloupé jednotce?
Je mě jasný že za peníze lze všechno, ale tomu se právě holdám vyhnout
Popravdě jsem odpůrce chip tuningů, asi hlavně proto, že mi to zatím prostě jede i bez toho, ale rád bych to vyzkoušel, abych věděl co kritizuju a o co přicházím. Vzhledem k tomu, že se v jednotce teď plánujeme vrtat, tak bych to rád spojil s tím, že se pak pravděpodobně vrátím ke starýmu švábovi s původním SW... Přece jenom už taky má defík něco za sebou, tak bych mu nerad přivodil klinickou smrt
Náhodou asi némáte někdo "jen tak volně loženej" SW, resp. poladěnou mapu pro TD5, kterej bych s MadTomem zkusil nahrát do svojí Td5 stařenky výměnou švába ve staré hloupé jednotce?
Je mě jasný že za peníze lze všechno, ale tomu se právě holdám vyhnout
Popravdě jsem odpůrce chip tuningů, asi hlavně proto, že mi to zatím prostě jede i bez toho, ale rád bych to vyzkoušel, abych věděl co kritizuju a o co přicházím. Vzhledem k tomu, že se v jednotce teď plánujeme vrtat, tak bych to rád spojil s tím, že se pak pravděpodobně vrátím ke starýmu švábovi s původním SW... Přece jenom už taky má defík něco za sebou, tak bych mu nerad přivodil klinickou smrt
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ivoš Def
- Příspěvky: 277
- Registrován: 21 zář 2009 15:42
- tel.: 728609347
- Bydliště: Kaplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?[/quote]
Ta moznost, kterou popisuje Tom, je samozrejme naprosto spravne! A problem s pocitacem padajicim do nouzoveho rezimu kvuli vysokemu tlaku za turbem me docela potrapil, nez jsem prisel na jeho pricinu
Druha moznost ktera existuje (a pomohla by i uprave s navysenym tlakem za turbem), je zlepsit prisun vzduchu k turbu. Defik ma hned nekolik "uzkych" mist na vedeni vzduchu k filtru sani, jejichz odstraneni by melo napomoci navysit prisun vzduchu k turbu a tedy i k jeho rychlejsimu nastupu.
Osobne odzkouseno jeste nemam, ale chystam se na kompletni vymenu saciho potrubi mezi mrizkou v blatniku a filterboxem, tedy jeho predelani na prumer 80-90mm v cele delce...
Ma s takovou upravou nekdo konkretni zkusenosti?
Ta moznost, kterou popisuje Tom, je samozrejme naprosto spravne! A problem s pocitacem padajicim do nouzoveho rezimu kvuli vysokemu tlaku za turbem me docela potrapil, nez jsem prisel na jeho pricinu
Druha moznost ktera existuje (a pomohla by i uprave s navysenym tlakem za turbem), je zlepsit prisun vzduchu k turbu. Defik ma hned nekolik "uzkych" mist na vedeni vzduchu k filtru sani, jejichz odstraneni by melo napomoci navysit prisun vzduchu k turbu a tedy i k jeho rychlejsimu nastupu.
Osobne odzkouseno jeste nemam, ale chystam se na kompletni vymenu saciho potrubi mezi mrizkou v blatniku a filterboxem, tedy jeho predelani na prumer 80-90mm v cele delce...
Ma s takovou upravou nekdo konkretni zkusenosti?
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
praveze to nie je tak jednoduche, ze "zvysis plniaci tlak" a ides.Acon píše:zvýšiš plniaci tlak
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...
2madtom: krabicka vie potom aj zriesit aj to, ked ti wastegate prestane fungovat a bude ti to plnit vysokym tlakom po dlhsiu dobu? toto je jedna z uprav do ktorej by som sa len tak nedal, ak sa ti poserie jedno cidlo odpalis si komplet motor...
okrem toho, toto ti pomoze aj ked je turbo v cinnosti a to do 1500-1700 nie je (pripadne minimalne).
99% chiptuningov ti akurat zvysi davku na vstrekoch (lebo ani o moc viac nemoze spravit), to ti sice dokaze posunut vykon a krutak nizsie ale zase ide s tucnou zmesou do valcov a to tiez nie je ideal pre motor.
neviem presne co znesie td5ka, ale vzhladom na to, ze ten motor je nachylny na vysoke teploty, ma relativne slabu hlavu, tak chiptuning tomu urcite neprospeje.
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: TD5 a "chip"
Pls pamatuj si Ivoši, že si o tom s tebou chci v rámci blížícího se fotovíkendu popovídat. Vlastně jsi nám o tvým "jádru pudla" ani nepověděl... S tím sacím potrubím nevím. Ztráty na filtru jsou výrazně vyšší než cokoliv jinýho. Nad rámec tvýho defíka mám snorkel s čepicí a pocitově to není žádnej handicap. Řešil bych to možná spíš tím KN filtrem jak IvanM. I třeba kvůli lepší prevenci nadechnutí H2O.Ivoš Def píše: Ta moznost, kterou popisuje Tom, je samozrejme naprosto spravne! A problem s pocitacem padajicim do nouzoveho rezimu kvuli vysokemu tlaku za turbem me docela potrapil, nez jsem prisel na jeho pricinu![]()
Druha moznost ktera existuje (a pomohla by i uprave s navysenym tlakem za turbem), je zlepsit prisun vzduchu k turbu. Defik ma hned nekolik "uzkych" mist na vedeni vzduchu k filtru sani, jejichz odstraneni by melo napomoci navysit prisun vzduchu k turbu a tedy i k jeho rychlejsimu nastupu.
Osobne odzkouseno jeste nemam, ale chystam se na kompletni vymenu saciho potrubi mezi mrizkou v blatniku a filterboxem, tedy jeho predelani na prumer 80-90mm v cele delce...
Ma s takovou upravou nekdo konkretni zkusenosti?
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TD5 a "chip"
Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TD5 a "chip"
väčšina tuningov rieši zvýšenie výkonu práve zvýšením plniaceho tlaku. Samozrejme optimálnejšie je ak sa to rieši komplexne inteligentným softom, ktorý jednak upraví mapu vstrekovanie, jednak pridá na turbe a k tomu väčší intercooler, ktorý dokáže objem vzduchu slušne zväčšiť. Dovolím si tvrdiť, že už samotná výmena IC za väčší, je cítiť.visby píše:praveze to nie je tak jednoduche, ze "zvysis plniaci tlak" a ides.Acon píše:zvýšiš plniaci tlak
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...
....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
Ivoš Def
- Příspěvky: 277
- Registrován: 21 zář 2009 15:42
- tel.: 728609347
- Bydliště: Kaplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
U dieslu je to trochu jinak nez u motorky (tedy benzinoveho motoru, zvlast jestli mela karburator(y)-tam bez serizeni muze opravdu nastat problem). U dieslu ale cim lepsi (lehci) prisun vzduchu tim lepe, protoze dulezite je predevsim jeho mnozstvi (a teplota) za turbem, coz si uz ale reguluji westegate a dalsi cidla...Benjamin píše:Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?
Re: TD5 a "chip"
Díky, jsem v tomhle, co se výkonu motorů týče, zatím úplnej amatér. Jinak máš pravdu, choppera mám ještě klasiku karburátor, musel jsem to vyndat, stala se z něj bez seřízení udejchaná mrcha. Nad tím KN pro Td5 budu přemýšlet, i když mám teď zrovna nový obyčejný...Má nějaký negativní vliv pro přísun vzduchu i SAFARI šnorchl? Omlouvám se jinak za amatérské dotazy..Ivoš Def píše:U dieslu je to trochu jinak nez u motorky (tedy benzinoveho motoru, zvlast jestli mela karburator(y)-tam bez serizeni muze opravdu nastat problem). U dieslu ale cim lepsi (lehci) prisun vzduchu tim lepe, protoze dulezite je predevsim jeho mnozstvi (a teplota) za turbem, coz si uz ale reguluji westegate a dalsi cidla...Benjamin píše:Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: TD5 a "chip"
Snorchl od safari by nemel mit velky vliv, mel by byt totiz dostatecne rozsireny a dimenzovany...
Co se tyka motorky, je holy nesmysl flaknout kn filtr bez otevrenyho vyfuku a doladeni, lepe vsak jeste montaz dynojetu a serizeni primo na brzde... Motorka je pomerne jemna a citliva zalezitost, narozdil od "kovariny" nasich aut...
Co se tyka motorky, je holy nesmysl flaknout kn filtr bez otevrenyho vyfuku a doladeni, lepe vsak jeste montaz dynojetu a serizeni primo na brzde... Motorka je pomerne jemna a citliva zalezitost, narozdil od "kovariny" nasich aut...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
len ci to nebude tak, ze zvysuju mnozstvo vstrekovaneho paliva;-) vid chiptuningy ala powerbox, kde ti proste len predlzia dlzku signalu na vstreku, pripadne klamu mnozstvom vzduchu.Acon píše:väčšina tuningov rieši zvýšenie výkonu práve zvýšením plniaceho tlaku. Samozrejme optimálnejšie je ak sa to rieši komplexne inteligentným softom, ktorý jednak upraví mapu vstrekovanie, jednak pridá na turbe a k tomu väčší intercooler, ktorý dokáže objem vzduchu slušne zväčšiť. Dovolím si tvrdiť, že už samotná výmena IC za väčší, je cítiť.
taktiez zvysit plniaci tlak na td5 nie je banalna zalezitost (ako madtom pisal).
2benjamin: pri safari s kobrou si treba dat pozor na jazdu v hustom dazdi, ma to tendenciu nasavat aerosol z cesty, ktory sa zbiera na filtri a pri vysokych otackach prejde az do motora. stalo sa mi to uz dva krat. no a samozrejme, ak mas kobru otocenu dopredu, tak zbiera komplet vsetok bordel vyhodeny autami pred tebou;-) prave z tohoto dovodu idem do cyklonu...
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Zhruba tak, základ na TD5 je přidat na naftě, přidat na omezovači kroutícího momentu a přidat na omezovači kouřivosti a potom trošku poladit turbo a dalo by se říct, že je hotovo. Pěkně se to povídá, prohlížel jsem si a částečně pochopil v několika mapách, co je tam upravené, ale doopravdy nevím, jak k tomu autor přišel. Prostě mi chybí trošku víc informací. Momentálně hledám takovej zajímavej dokument, kterej popisuje detailně řízení TD5ky - vychází z něj například RAVE, jestli se mi to podaří sehnat, bude to hned veselejší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Ze ty si tome chces naprogramovat vlastni mapuMadTom píše:Zhruba tak, základ na TD5 je přidat na naftě, přidat na omezovači kroutícího momentu a přidat na omezovači kouřivosti a potom trošku poladit turbo a dalo by se říct, že je hotovo. Pěkně se to povídá, prohlížel jsem si a částečně pochopil v několika mapách, co je tam upravené, ale doopravdy nevím, jak k tomu autor přišel. Prostě mi chybí trošku víc informací. Momentálně hledám takovej zajímavej dokument, kterej popisuje detailně řízení TD5ky - vychází z něj například RAVE, jestli se mi to podaří sehnat, bude to hned veselejší.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
Re: TD5 a "chip"
Jj nezvládl jsem to dotáhnout do konce, výfuky mám laděné od ThunderBirdu...na karbce a brzdu ale už nebyl čas a protože mašina jezdí i tak skvěle, pustil jsem to k ledu...ale to je uz do jiného vlákna...pardon za OTHonzan píše: Co se tyka motorky, je holy nesmysl flaknout kn filtr bez otevrenyho vyfuku a doladeni, lepe vsak jeste montaz dynojetu a serizeni primo na brzde... Motorka je pomerne jemna a citliva zalezitost, narozdil od "kovariny" nasich aut...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
tomm1
- Příspěvky: 403
- Registrován: 08 dub 2010 20:53
- tel.: 728134186
- auto: Toyka LC 150
- Bydliště: Klášterec n/Ohří
Re: TD5 a "chip"
ahoj
také již uvažuji o "chipu", přečetl jsem celé vlákno a nejvíc si chválíte práci od Ivana J.
jsem ze severních čech neznáte nekoho spolehlivého odtud?
pokud se tu nikdo spolehlivý nenajde rád zajedu za Ivanem, pokud bude ještě ochotný..
díky za pomoc..
také již uvažuji o "chipu", přečetl jsem celé vlákno a nejvíc si chválíte práci od Ivana J.
jsem ze severních čech neznáte nekoho spolehlivého odtud?
pokud se tu nikdo spolehlivý nenajde rád zajedu za Ivanem, pokud bude ještě ochotný..
díky za pomoc..
Tomm1
LC 150
LC 150
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TD5 a "chip"
myslím, že bude stačiť ak mu pošleš fifinky a RJ 
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.