Stránka 15 z 22

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 08:40
od Benjamin
Tak jsem musel taky prolízt tohle vlákno. Jak obaluji Discošku začíná mi těžknout.

Začátkem týdne jsem se krásně zpotil, při předjíždění kamionu na dlouhé rovince....proti se najednou začal řítit superb přes 130 kmh, já na automatu vraženou trojku, říkám si dobrý, to nic, kick down...a nic se nedělo :shock: Milý polský kamioňák mi samozřejmě ještě přidal...oni tam snad nemaj omezovače...a já musel udělat myšku...od té doby s Disco nepředjíždím...nepředjížděl bych ani předtím, kdybych to tušil...nikdy jsem nechtěl chipovat či remapovat...ale teď nad tím vážně uvažuji...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 08:44
od DanoDEF
Benjamin píše:...ale teď nad tím vážně uvažuji...
... neskusaj lebo budes obehovat. :mrgreen:

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 09:07
od visby
MadTom píše:Dano, zkoušel jsem něco od Bella, Autologicu i od TD5Alive.
Dano má pravdu - pokud tomu přidám na naftě, může mít motor víc detonační chod, pokud tomu přidám i na vzduchu a následně na naftě, bude motor nejspíš hlučnější, protože od něj budu chtít víc výkonu = větší množství spalované směsi.
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 09:31
od MadTom
Jak přidám na vzduchu - zásahem do turba, teda u přeplňovaného motoru. TD5ky mají wastegate na turbu, který omezuje maximální tlak, co je to schopné turbo dát. Normálně je to nastavené tak, že to do sání pustí maximálně cca 220kPa (tj. o 120kPa víc než je okolní tlak vzduchu), krátkodobě TD5ka snese 250kPa (kolem 1 sekundy) a pokud se tento tlak nebo doba přešvihne, tak to spadne do nouzového režimu. To znají někteří, kteří mají D2 a přestal jim fungovat ventil, co to řídí. Funguje to tak, že přetlakem za turbem se ovládá přes membránu páka, co hýbe klapkou v turbu - u Defendera přímo, u D2 do toho ještě zasahuje ten elektrickej ventil. V obou případech je tam ale nastavovací tyč, kterou se nastavuje mechanickej limit, takže to jde ze standardních cca 220kPa poladit na cca 240kPa a auto dostane víc vzduchu. Je tady ale trochu risk, že bude auto padat do nouzového režimu. Na to se používá taková jednoduchá krabička, která ovlivní signál od čidla tlaku vzduchu v sacím potrubí (MAP) a auto potom může klidně běhat i s takto poladěným turbem. Toť stručnej popis jak to funguje. Ještě poznámka - maximální tlak za turbem je jeden z parametrů, na základě kterých řídící jednotka hlídá bezpečný rozsah funkce motoru, podobně jako je třeba teplota motoru. Řídící jednotka má několik docela složitých algoritmů, na základě kterých případně spadne do nouzového režimu.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 09:53
od Acon
visby píše:
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?
zvýšiš plniaci tlak
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 10:56
od Rosi
Zeptám se jako kretén... nakonec proč jako, že :mrgreen:
Náhodou asi némáte někdo "jen tak volně loženej" SW, resp. poladěnou mapu pro TD5, kterej bych s MadTomem zkusil nahrát do svojí Td5 stařenky výměnou švába ve staré hloupé jednotce?
Je mě jasný že za peníze lze všechno, ale tomu se právě holdám vyhnout :bandit :cool :Pohoda:
Popravdě jsem odpůrce chip tuningů, asi hlavně proto, že mi to zatím prostě jede i bez toho, ale rád bych to vyzkoušel, abych věděl co kritizuju a o co přicházím. Vzhledem k tomu, že se v jednotce teď plánujeme vrtat, tak bych to rád spojil s tím, že se pak pravděpodobně vrátím ke starýmu švábovi s původním SW... Přece jenom už taky má defík něco za sebou, tak bych mu nerad přivodil klinickou smrt :)

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 12:36
od Ivoš Def
otazka, ako pridas dieslu na vzduchu?[/quote]

Ta moznost, kterou popisuje Tom, je samozrejme naprosto spravne! A problem s pocitacem padajicim do nouzoveho rezimu kvuli vysokemu tlaku za turbem me docela potrapil, nez jsem prisel na jeho pricinu :whew
Druha moznost ktera existuje (a pomohla by i uprave s navysenym tlakem za turbem), je zlepsit prisun vzduchu k turbu. Defik ma hned nekolik "uzkych" mist na vedeni vzduchu k filtru sani, jejichz odstraneni by melo napomoci navysit prisun vzduchu k turbu a tedy i k jeho rychlejsimu nastupu.
Osobne odzkouseno jeste nemam, ale chystam se na kompletni vymenu saciho potrubi mezi mrizkou v blatniku a filterboxem, tedy jeho predelani na prumer 80-90mm v cele delce...
Ma s takovou upravou nekdo konkretni zkusenosti?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 12:51
od visby
Acon píše:zvýšiš plniaci tlak
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...
praveze to nie je tak jednoduche, ze "zvysis plniaci tlak" a ides.

2madtom: krabicka vie potom aj zriesit aj to, ked ti wastegate prestane fungovat a bude ti to plnit vysokym tlakom po dlhsiu dobu? toto je jedna z uprav do ktorej by som sa len tak nedal, ak sa ti poserie jedno cidlo odpalis si komplet motor...
okrem toho, toto ti pomoze aj ked je turbo v cinnosti a to do 1500-1700 nie je (pripadne minimalne).

99% chiptuningov ti akurat zvysi davku na vstrekoch (lebo ani o moc viac nemoze spravit), to ti sice dokaze posunut vykon a krutak nizsie ale zase ide s tucnou zmesou do valcov a to tiez nie je ideal pre motor.

neviem presne co znesie td5ka, ale vzhladom na to, ze ten motor je nachylny na vysoke teploty, ma relativne slabu hlavu, tak chiptuning tomu urcite neprospeje.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 13:02
od Rosi
Ivoš Def píše: Ta moznost, kterou popisuje Tom, je samozrejme naprosto spravne! A problem s pocitacem padajicim do nouzoveho rezimu kvuli vysokemu tlaku za turbem me docela potrapil, nez jsem prisel na jeho pricinu :whew
Druha moznost ktera existuje (a pomohla by i uprave s navysenym tlakem za turbem), je zlepsit prisun vzduchu k turbu. Defik ma hned nekolik "uzkych" mist na vedeni vzduchu k filtru sani, jejichz odstraneni by melo napomoci navysit prisun vzduchu k turbu a tedy i k jeho rychlejsimu nastupu.
Osobne odzkouseno jeste nemam, ale chystam se na kompletni vymenu saciho potrubi mezi mrizkou v blatniku a filterboxem, tedy jeho predelani na prumer 80-90mm v cele delce...
Ma s takovou upravou nekdo konkretni zkusenosti?
Pls pamatuj si Ivoši, že si o tom s tebou chci v rámci blížícího se fotovíkendu popovídat. Vlastně jsi nám o tvým "jádru pudla" ani nepověděl... S tím sacím potrubím nevím. Ztráty na filtru jsou výrazně vyšší než cokoliv jinýho. Nad rámec tvýho defíka mám snorkel s čepicí a pocitově to není žádnej handicap. Řešil bych to možná spíš tím KN filtrem jak IvanM. I třeba kvůli lepší prevenci nadechnutí H2O.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 13:28
od Benjamin
Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 13:45
od Acon
visby píše:
Acon píše:zvýšiš plniaci tlak
to sú tie výhody turbomotorov
Väčší intercooler tiež niečo pridá...
praveze to nie je tak jednoduche, ze "zvysis plniaci tlak" a ides.

....
väčšina tuningov rieši zvýšenie výkonu práve zvýšením plniaceho tlaku. Samozrejme optimálnejšie je ak sa to rieši komplexne inteligentným softom, ktorý jednak upraví mapu vstrekovanie, jednak pridá na turbe a k tomu väčší intercooler, ktorý dokáže objem vzduchu slušne zväčšiť. Dovolím si tvrdiť, že už samotná výmena IC za väčší, je cítiť.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 14:20
od Ivoš Def
Benjamin píše:Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?
U dieslu je to trochu jinak nez u motorky (tedy benzinoveho motoru, zvlast jestli mela karburator(y)-tam bez serizeni muze opravdu nastat problem). U dieslu ale cim lepsi (lehci) prisun vzduchu tim lepe, protoze dulezite je predevsim jeho mnozstvi (a teplota) za turbem, coz si uz ale reguluji westegate a dalsi cidla...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 14:55
od Benjamin
Ivoš Def píše:
Benjamin píše:Když jste zmínili ten KN filtr...je třeba ho něčím napouštět nebo seřizovat motor? Já ho jednou vrazil do motorky a byla to katastrofa...vůbec to nejelo, musely by přijít změny v nastavení...jak je to u Td5? Asi nestačí ho tam pouze vrazit a hotovo..nebo?
U dieslu je to trochu jinak nez u motorky (tedy benzinoveho motoru, zvlast jestli mela karburator(y)-tam bez serizeni muze opravdu nastat problem). U dieslu ale cim lepsi (lehci) prisun vzduchu tim lepe, protoze dulezite je predevsim jeho mnozstvi (a teplota) za turbem, coz si uz ale reguluji westegate a dalsi cidla...
Díky, jsem v tomhle, co se výkonu motorů týče, zatím úplnej amatér. Jinak máš pravdu, choppera mám ještě klasiku karburátor, musel jsem to vyndat, stala se z něj bez seřízení udejchaná mrcha. Nad tím KN pro Td5 budu přemýšlet, i když mám teď zrovna nový obyčejný...Má nějaký negativní vliv pro přísun vzduchu i SAFARI šnorchl? Omlouvám se jinak za amatérské dotazy..

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 15:06
od Honzan
Snorchl od safari by nemel mit velky vliv, mel by byt totiz dostatecne rozsireny a dimenzovany...

Co se tyka motorky, je holy nesmysl flaknout kn filtr bez otevrenyho vyfuku a doladeni, lepe vsak jeste montaz dynojetu a serizeni primo na brzde... Motorka je pomerne jemna a citliva zalezitost, narozdil od "kovariny" nasich aut...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 16:58
od visby
Acon píše:väčšina tuningov rieši zvýšenie výkonu práve zvýšením plniaceho tlaku. Samozrejme optimálnejšie je ak sa to rieši komplexne inteligentným softom, ktorý jednak upraví mapu vstrekovanie, jednak pridá na turbe a k tomu väčší intercooler, ktorý dokáže objem vzduchu slušne zväčšiť. Dovolím si tvrdiť, že už samotná výmena IC za väčší, je cítiť.
len ci to nebude tak, ze zvysuju mnozstvo vstrekovaneho paliva;-) vid chiptuningy ala powerbox, kde ti proste len predlzia dlzku signalu na vstreku, pripadne klamu mnozstvom vzduchu.
taktiez zvysit plniaci tlak na td5 nie je banalna zalezitost (ako madtom pisal).

2benjamin: pri safari s kobrou si treba dat pozor na jazdu v hustom dazdi, ma to tendenciu nasavat aerosol z cesty, ktory sa zbiera na filtri a pri vysokych otackach prejde az do motora. stalo sa mi to uz dva krat. no a samozrejme, ak mas kobru otocenu dopredu, tak zbiera komplet vsetok bordel vyhodeny autami pred tebou;-) prave z tohoto dovodu idem do cyklonu...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 25 bře 2011 20:50
od MadTom
Zhruba tak, základ na TD5 je přidat na naftě, přidat na omezovači kroutícího momentu a přidat na omezovači kouřivosti a potom trošku poladit turbo a dalo by se říct, že je hotovo. Pěkně se to povídá, prohlížel jsem si a částečně pochopil v několika mapách, co je tam upravené, ale doopravdy nevím, jak k tomu autor přišel. Prostě mi chybí trošku víc informací. Momentálně hledám takovej zajímavej dokument, kterej popisuje detailně řízení TD5ky - vychází z něj například RAVE, jestli se mi to podaří sehnat, bude to hned veselejší.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 bře 2011 08:10
od Honzan
MadTom píše:Zhruba tak, základ na TD5 je přidat na naftě, přidat na omezovači kroutícího momentu a přidat na omezovači kouřivosti a potom trošku poladit turbo a dalo by se říct, že je hotovo. Pěkně se to povídá, prohlížel jsem si a částečně pochopil v několika mapách, co je tam upravené, ale doopravdy nevím, jak k tomu autor přišel. Prostě mi chybí trošku víc informací. Momentálně hledám takovej zajímavej dokument, kterej popisuje detailně řízení TD5ky - vychází z něj například RAVE, jestli se mi to podaří sehnat, bude to hned veselejší.
Ze ty si tome chces naprogramovat vlastni mapu :wink: Koukam jak jsi paradne za tu dobu co se v tom vrtas pokrocil :yes

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 bře 2011 13:15
od Benjamin
Honzan píše: Co se tyka motorky, je holy nesmysl flaknout kn filtr bez otevrenyho vyfuku a doladeni, lepe vsak jeste montaz dynojetu a serizeni primo na brzde... Motorka je pomerne jemna a citliva zalezitost, narozdil od "kovariny" nasich aut...
Jj nezvládl jsem to dotáhnout do konce, výfuky mám laděné od ThunderBirdu...na karbce a brzdu ale už nebyl čas a protože mašina jezdí i tak skvěle, pustil jsem to k ledu...ale to je uz do jiného vlákna...pardon za OT

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 bře 2011 23:16
od tomm1
ahoj

také již uvažuji o "chipu", přečetl jsem celé vlákno a nejvíc si chválíte práci od Ivana J.
jsem ze severních čech neznáte nekoho spolehlivého odtud?
pokud se tu nikdo spolehlivý nenajde rád zajedu za Ivanem, pokud bude ještě ochotný..

díky za pomoc..

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 28 bře 2011 08:36
od Acon
myslím, že bude stačiť ak mu pošleš fifinky a RJ :wink: