Stránka 16 z 52

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 23 lis 2014 15:23
od MadTom
Relé fungují, tím pádem v řícící jednotce ubyly dve chyby, které stále hlásila.

A došel jsem na zajímavou věc, které jsem si dřív nevšiml, protože v D2 je relé žhavení v motorovém prostoru.

Po nastartování a přidání plynu jsem slyšel cvaknutí relé, a to se opakovalo při každé přidání a ubrání plynu. Docela blb ej pocit, když jsem právě dvě relé doplnil a cvakat nemají důvod. Pohmatem jsem došel na to, že cvaké relé žhavení. A cvaká do té doby, než se motor alespoň trošku ohřeje - TD5ka si přižhavuje, když běží studená. A to docela dlouho a né trvale.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 23 lis 2014 16:13
od DanoDEF
MadTom píše: A cvaká do té doby, než se motor alespoň trošku ohřeje - TD5ka si přižhavuje, když běží studená. A to docela dlouho a né trvale.
... ja som to popisoval niekde tu na fore. Kym nema chladiaca zmes 20°C tak zhavi furt jedine ak otacky motora stupnu nad 2000 tak vypne zhavenie. Rovnako ak vypnes motor tak na chvilky zazhavi. Ak mas realnu kontrolku zhavenia tak prides na vsetky varianty. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 23 lis 2014 19:08
od MadTom
Jo, tak nějak to bude. Docela mě to zarazilo, když začlo něco nečekaně cvakat. Dřív jsem si toho pořádně nevšimnul a u D2 to prostě slyšet není.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 26 lis 2014 22:40
od MadTom
http://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2014_06_11 ... heater_box

Doplnil jsem fotky tak jak postupně skládám upravenej box topení s výměníkem na klimatizaci.
V průběhu jsem zjistil, že by chtělo ještě před jeho finální montáží dořešit průchod blatníkem pro sání a šnorchl - teda upravit tu stávající plastovou skládačku na něco co těsní a není popraskané. A v zápětí jsem došel k tomu, že to co jsem si myslel, že je únik oleje zpod víka ventilů, je nejspíše únik nafty z regulátoru.
Takže oboje opravit, protože později už to bude velmi blbě přístupné.
Nic nemůže být jednoduché.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 20:55
od MadTom
Protože mi začalo být trošku zima venku, tak jsem začal uklízet a trošku měřit. Zatím to vypadá, že bouda za 110HT je o cca 10cm delší, než je stávající pickup. To by šlo. Dál jsem koukal na zadní převis - že bude hodně dlouhej. Tak jsem to srovnal s D2 a ono je to dneska skoro stejné . pokud si odmyslím tažné a počítám to včetně nárazníku, kterej na Defu tak nějak není. Takže to bude v pohodě.
http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... build.html

Tady je docela zajímavá úprava s vlastní tvorbou otevírací střechy - zvedací doopravdy není, ona se rovnou překlápí. A protože to auto reálně jezdí, tak jsem se ptal majitele, jestli neměl nějaké problémy s kroucením boudy a tvrdí že ne.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 21:20
od Mira 101
Mužu se prosím z neznalosti zeptat jak to že je bouda ze 110 delší než 130 o 10 cm? díky

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 21:54
od MadTom
To je jednoduché - srovnávám boudu ze 110HT - čili dvoudéřového auta a to je tedy část od konce dveří po konec auta. A vůči tomu je to 130HCPU od konce druhé řady dveří po konec auta. To je totiž to, co chci ze 130 demontovat a ze 110HT namontovat následně na auto. Jde to jenom díky tomu, že Defender je takovej velkej merkur a auto je celé šroubované. Pokud pominu motor, předovodky a nápravy, tak taková 110 má dva velké díly, a to je rám a střecha. Všechno ostatní je menší. A i střecha se dá odnést v jednom člověku, akorát je trošku neskladná.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 22:00
od Mira 101
Aha,rozumím,rozdíl je v těch druhých dveřích,tedy se to posune celé dozadu,HT/HCPU, tak tohle znamenaj ty zkratky,díky :grin:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 22:12
od MadTom
HT - hard top - tedy 110 která nemá druhou řadu dveří a většinou ani okna vzadu.
HCPU - high capacity picku up - tedy velkej pick up - vlastní korbička je šiřší než zbytek auta

Já z toho vlastně chci auto, které bude odpovídat 110HT - tedy jedna řada sedadel a dlooooouhej kufr, a k tomu jestě druhá řada sedadel. Zatím to vypadá, že za druhou řadou sedadel bude 1,9m místa a možná i kousek víc. A po sklopení druhé řady sedadel do bude 2,5m nebo víc. A k tomu užitečné zatížení minimálně 1000kg, protože celkovouhmotnost má 130 3500kg, prázdnou 2200kg a náhrada pickupu boudou by měla přidat maximálně 100kg. Teda bez interiéru a dalších ptákovin

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 30 lis 2014 22:20
od Mira 101
Jasně ,když se podíváš ze zadních sedaček dozadu tak uvidíš tu štreku co vidí ve 110 ze předních sedaček a navíc to bude na podvozku co uveze všechno,to je dobrá myšlenka,pujde to i nějak zapsat,nebo není třeba protože to nikdo neznalej nepozná,když to bude všechno def.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 13 pro 2014 09:41
od MadTom
Tak jsme byli v rámci předvánočního úklidu odvést nějaké železo, co se nahromadilo na dvoře. Bylo toho asi 300kg, takže nic moc. Ale auto při té příležitosti bylo na váze - 2040kg po vyložení - tedy bez rezervy, s cca půlkou nádrže, a dvěma malýma dětma uvnitř a bez celého boxu topení. Ať počítám jak počítám, tak mi to na holé auto vychází 2100kg maximálně (tedy bez lidí, s rezervou a plnou nádrží). A to je o 100kg méně, než v TP uvedená pohotovostní hmotnost. Podstatné to není, podstatné je, že do 3500kg zbývá ještě hodně místa a že po výměně pickupu za dlouhou boudu bych se mohl vejít do 2200kg co je dnes v TP, i kdyby to mělo být s prázdnou nádrží a bez rezervy.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 pro 2014 18:50
od MadTom
Včera jsem opět trošku postoupil - dorazilo opískované, našopované zinkem a nastříkané základovou barvou tělo zadní nápravy typu Rover. Půjde na auto místo Salisbury, spolu s uzávěrkou, jiným převodem a časem i pevnostníma poloosama.
A narazil jsem na zajímavej kompaktní výměník na topení dozadu:
http://www.t7design.co.uk/index.php?mai ... cts_id=189

Nevím, jestli si konkrétně tento koupím, ale něco takového tam chci dát. Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem. Jenom ještě zvažuju, že kromě topení tam bude rovnou i druhý výměník na klimatizaci.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 pro 2014 20:13
od DanoDEF
MadTom píše:Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem.
... original kurenie nevykuri ani 110tku a nie "tvoj wagon"

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 pro 2014 20:19
od komin
DanoDEF píše:
MadTom píše:Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem.
... original kurenie nevykuri ani 110tku a nie "tvoj wagon"
Stym musim suhlasit a ina moznost ako teplovzduch neexistuje a stym druhym vymenikom by som sa necudoval keby sa v zime motor ani nezohrial.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 pro 2014 20:46
od MadTom
Webasto už leží v krabici v regálu. Tak nějak se s ním počátalo odzačátku. Když bude zima, tak se prostě zapne, ale po vytopení auta se mi moc nelíbí, že by mělo furt běžet. A pokud se D2 v pohodě vytopí od motoru, tak u Defa zase takovej rozdíl nebude. Teda musím dostat teplo z motoru do kabiny. A hadice s teplou vodou od motoru chci stejně natáhnout dozadu, kvůli ohřevu vody pro sprchu.
A jinak počítám s tím, že boudu zaizoluju - tak tepelně tak hlukově. Ono je to podobné. Pokud bych ji nechal jenom jako plech s nějakým tapecem, tak se o nějaké topení nemusím ani pokoušet.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 pro 2014 21:22
od DanoDEF
... ano DII ma sice rovnaky motor ale nema rovnake kurenie a rozvod vzduchu ako Def a tam je hlavny problem. Moja 110tka je davno cela "odhlucnena a odizolovana" a origo kurenie proste nestaci. Mozno ked das ten dalsi radiator tak ano ale to je pokus omyl. Webasto je proste k nezaplateniu a bezne bezi aj niekolko dni bez prestavky takze ziadne obavy trvalej prevadzky.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 21 pro 2014 14:48
od MadTom
Vzhledem k tomu, že chci dát dozadu nádrž na teplou vodu ohřívanou od motoru, tak tam natáhnu hadice a připojit druhý výměník topení už je jenom drobnost.
Nicméně jsem zjistil, že jsme tady všichni tak nějak konzervativní, protože nám v těch našich výtvorech chybí dřevěné obložení, vitrážová okna a veranda:
http://oldschool.co.nz/2011/forum/index ... new-views/

Doporučuju přečíst celé až na konec - krásný postup stavby něčeho, co si v evropě s našimi předpisy ani nesnažím představit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 21 pro 2014 15:36
od Rover
To je naprosto neuvěřitelný příběh a domeček na kolečkách... Díky za odkaz...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 22 pro 2014 00:17
od mr-tomas
Pěkná chajda na trvalé zaparkování v přírodě, ale za hodně větrného dne bych jí v protisměru potkat nechtěl. :grin:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 22 pro 2014 00:30
od kovář
Moc hezký příběh. :grin: Rozdíl ve svobodném rozhodování v různých částech světa je v náš neprospěch opravdu značný. :-(