Stránka 16 z 19

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 04 pro 2013 14:08
od mr-tomas
Když jedu, vždycky něco vezu 200-400kg nákladu (tím nemyslím vybavení auta) a na 265/75/16 MT s rool cage jedu tak za 12, když to dle svého subjektivního názoru nehoním. Maximálku jsem zkoušel nejvíc 130, né že by nešlo víc, ale nechtěl jsem ho trápit protože už jsem byl na 3800 otáčkách. Mám podezření, že mám stálej převod 1,667 takže jsem ve výrazně vyšších otáčkách. S VNT to od spodu táhne krásně, s původním turbem neporovnatelné, ale zase nevím v jakém stavu to původní bylo.

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 04 pro 2013 15:00
od cyril
Tak to si asi nemáš na co stěžovat. Já jsem naposledy měřil spotřebu, když jsem frčel plně naloženej z Islandu. Na BFG 255x85 R16 MT jsem se dostal na 12 litrů. Cestovní rychlost byla 115-125 dle GPS. Maximálku jsem zkoušel několikrát a dle GPS jsem na větších kolech uháněl i přes 140km/h. Určitě by šel i víc, ale nechtělo se mi riskovat, že domů přijedu na odtahovce. :Ja blb: Kurňa já už bych zase někam vypadnul..... :angry

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 04 pro 2013 15:12
od mr-tomas
Já jezdím dálnici tak 100-110Km/h, ve 140 by mi motor už asi vyskočil z auta.

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 05 pro 2013 21:25
od Hubert
mr-tomas píše:Jak je to s předvstřikem? Dočetl jsem se že je nastavený na 1,54mm před HÚ. A u motorů s EGR je 1,40mm před HÚ. Když mám EGR vyhozenej, nemá se tedy nastavit z 1,54 na 1,40? Nepojede to lépe?
Taky jsem s tím laboroval. Mám také odstavený EGR.
Původně tam bylo 1,4mm motor jde hladce a celkem pěkně do otáček ale nějak kolem 3000 výkon uvadá
1,54 jde více tvrdším chodem spíše traktorově do otáček nešel tak snadno ale zase ve výkon jde až někde k 3300 a pak uvadá.
A co jsem si všiml že o něco méně kouří asi se lépe spálí nafta. Údaje se změnou průběhu nárůstu výkonu jsou úplně jasně poznat to kouření není úplně dokázatelné, ale kdybych si toho nevšiml ani bych to nepsal.
Možná právě k nižší předvstřik pomáhá kultivovanějšímu chodu motoru ale emise musel řešit EGR. I když s funkčním EGRem motor více kouří.
Takže nyní jezdím na 1,45 mm a spokojenost. Nastavit se to dá jenom hodinkami. Aretací čerpadla pomocí trnu se čerpadlo nastaví v rozmezí 1,35-1,55mm pokud se to dá přesně na pocitový střed tak je to (u mě bylo) 1,45 mm.
Vzhledem k tomu že se jedná pouze o základní nastavení pro start motoru pak řídí předvstřik stejně dynamicky přesuvníkem v závislosti na vnitřním tlaku čerpadla je úplně přesné nastavení u aut které mají cca 250 tis. zcela jistě nepřesné :-) . Takže bádání zda nastavit na hodinky či trnem je asi v podstatě jedno. Kdo má hodinky ať to vyzkouší zajímá mě co to bude dělat ostatním.
Ještě abychom vyzkoušeli co to udělá na 1,54 mm jsem musel přesadit řemen o jeden zub na pohonném kole čerpadla.
Tak asi tak .

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 05 pro 2013 21:56
od Kusto
Super informace :yes

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 02 led 2014 15:03
od PatrikM
ešte aj tu som našiel niečo asi to tu nebolo ale v podstate to iste čo sa tu rozoberalo : http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=460858

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 09 dub 2014 08:08
od tomáš štěpnička
čau PAvle ....já myslím že když sundáš ze střechy zahrádku,tak budeš na krásné spotřebě :wink:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 17 kvě 2014 22:34
od Hubert

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 17 kvě 2014 22:46
od mr-tomas
To už tu proběhlo. Moje zkušenosti s laděním 300Tdi jsou že buď to nejede, nebo jede, ale žere. V horším případě hulí a žere. Takže už mám na cestě vstřik propanu. :grin:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 18 kvě 2014 17:15
od Trewor - ségra
Tak to pak poreferuj.
Já to viděl akorát na videích z jů-es-ej kde to cpou do tahačů kde to jede furt nebo u těch jejich L6 a V8 pickupů kde to maj ovládaný systémem od nitra a PB se přidává až při zátěži nebo na čudlajz.
Tady jsem o tom slyšel od kluků z Dobříše, kde to měli z PB lahve do nějaký zátky vzadu na inletu na 300Tdi snad i bez reduktoru pokud si to dobře pamatuju :idea:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 28 kvě 2014 14:25
od Honzan
Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi :lol: Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře :grin: ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.
pravdepodobne to uz mas vyresene, ale me tohle delalo zrezle a znicene cerpadlo. Po vymene za jiny kus spadla spotreba o 4 l a auto uz tak moc necoudi... pokud mu teda neslapnu pod otackama...

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 30 kvě 2014 22:52
od Kokesek
Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi :lol: Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře :grin: ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.

ahoj vem to pokazde o ctvrt otacky zpet tedy vysroubovat. a testuj do kopecka. jak ti to zacne ubirat znatelne vykon tak jednu ctvrtku pridej a mas to dobry......

tak sem to precetl poradne jeste jednou... pokud se jedna o rizeny motor tak jedine zmenou mapy... jestli ti to nekdo vycte tak ti to upravim.

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 31 kvě 2014 14:50
od Kokesek
ja myslel ze tam mechanicke cerpadlo, tam se nastavuje bohatost nafty na sroubku nahore na cerpadle. Podle TDI mas el rizene cerpadlo. u tohoto typu ti davku udava jednotka. Tlak turba neudava kourivost pokud neni mensi nez predepsany.

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 31 kvě 2014 16:23
od RudaK
Já myslím,že 200 nemá nic společného s elektronikou - tak že šroubek ...... :Sorry:
A 300 má el. čerpadlo jen s automatickou převodovkou ( je tam i váha vzduchu ) :mrgreen: a o něco málo víc koníků ( spíš míň jak víc :chuckle ).

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 31 kvě 2014 22:14
od Kokesek
ja to prave nikdy nemel tuhle motorizaci...az TD4 s comon...
pak oznaceni TDI je matouci

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 13 čer 2014 19:18
od mr-tomas
Tak se musím trochu pochlubit. Právě jsem donainstaloval vstřik propanu a musím říct, že auto teď teprve opravdu jede. Je to jako čistej adrenalin do žíly a po prvním zapnutí auto úplně zapomnělo kolik mu je a vyrazilo jako mladík co právě sjel z výrobního pásu. :grin: Při zkušební jízdě jsem u mojí 110tky (2450kg) jen tak lechtal plyn a uháněl 110 po dálnici jako nic. Ještě uvidím jak to bude se spotřebou, ale za mě :yes :yes :yes .

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 13 čer 2014 19:23
od Trewor - ségra
jak to máš udělaný? Plyn jede furt nebo se přidává?

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 13 čer 2014 19:27
od mr-tomas
Jede to na normální dávku nafty plus k tomu trochu propanu. Směs lépe prohoří. Má to nastavitelné dávkování ovládané tlakem turba a můžu si nastavit od jakého tlaku má začít plynule pouštět.

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 13 čer 2014 19:39
od jirka116
Kde máš nádrž na PB ?

Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

Napsal: 13 čer 2014 19:42
od mr-tomas
Jede to na normální flašky 5 a 10 kg. Zatím jí mám v autě, ale půjde ven na zadek 5kg. Uvidím jak rychle bude plyn ubejvat.

Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk