Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A taky došlo na výměnu předních koberečků. Měl jsem tam ještě původní, asi opravdu 20let staré hadráky. Sice se kupodivu nerozpadaly, ale za to už byly pěkně nasáklé vlhkostí. Furt jsem váhal jaké gumové rohože použít jako náhradu a nakonec jsem se rozhodl pro sadu Britpart DA4423. Rohože jsou docela robustní, okraje a vyvýšená místa mají tloušťku 6mm. Docela mi připomínají ty origoše z Pumy.
Na obou stranách sedly rohože dobře, nikde nebylo třeba nic ostříhávat. Ani pod plynovým pedálem.
U spolujezdce sem dostal "supr" nápad podívat se, co je za tapecírem na footwellu. To že bude zrezlá podlaha a ten šikmý plech sem čekal. Ale zaujalo mě to místo na spodku svislé části přepážky. Proč zrovna tam je to prorezlé, kuwa ?
Tak jsem tam tak dloubal a dloubal až jsem to vyříznul oscilačkou. A ejhle, zrovna v tom místě je přibodovaný (nebo navařený) držák nadkolí. Asi se v tom žlábku drží voda, protože to bylo orezlé kam jsem ještě kolem díry prstem došáhnul. Aspoň, že už nemusím mít starost čím se bud v létě zabývat Musím říct, že ten vyndaný tapecírunk je znát, hned je znatelně víc slyšet motor v kabině. A asi to taky dělá ta díra zalepená lepenkou
Na obou stranách sedly rohože dobře, nikde nebylo třeba nic ostříhávat. Ani pod plynovým pedálem.
U spolujezdce sem dostal "supr" nápad podívat se, co je za tapecírem na footwellu. To že bude zrezlá podlaha a ten šikmý plech sem čekal. Ale zaujalo mě to místo na spodku svislé části přepážky. Proč zrovna tam je to prorezlé, kuwa ?
Tak jsem tam tak dloubal a dloubal až jsem to vyříznul oscilačkou. A ejhle, zrovna v tom místě je přibodovaný (nebo navařený) držák nadkolí. Asi se v tom žlábku drží voda, protože to bylo orezlé kam jsem ještě kolem díry prstem došáhnul. Aspoň, že už nemusím mít starost čím se bud v létě zabývat Musím říct, že ten vyndaný tapecírunk je znát, hned je znatelně víc slyšet motor v kabině. A asi to taky dělá ta díra zalepená lepenkou
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Když vyráběli Def. tak neměli 2mm silný plechy, ale za to měli mraky 1mm plechu, Tak vymysleli ,že když dají dva 1mm plechy na sebe a pěkně je zbodují , tak je problém vyřešen . Tohle opravdu geniální řešení ,však za pár let přineslo jinej problém se kterým se ted všichi pereme
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já jsem si řikal, že cítím pohmatem dva plechy, takže je to ta suprová "sendvičová technologie". Holt bude potřeba se poohlédnout po nějaké nerezové variantě.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15118
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Vyřezat celé a nahradit jedním silnějším plechem. Nepřehánět s tloušťkou, nejde o to auto pancéřovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Asi jako každého provozovatele Defíka mě začalo štvát přivírání zadních pátých dveří při nakloněném stání. A nebo při větším fouknutí větru. Pravda, nedávno jsem "dveřní automatiku" ocenil, když jsem naložil věci na korbu, odběhl připoutat caparta do sedačky, pak rovnou skočil za volant a teprve klapnutí po pár metrech jízdy mi připomnělo, že jsem asi na něco zapomněl. Ale ani tahle příhoda mě neodradila od myšlenky osadit dozadu omezovací plynovou vzpěru.
Zaujala mě sada od Britpartu DA1204, ovšem pouze formou inspirace, protože cenovka přes 2t (a leckde mnohem více) mě nezaujala vůbec. Takže dílcovou metodou jsem z fotky ve photoťopu odhadl rozměry a rozjel samovýrobu. Jedinou neznámou byla tlačná síla vzpěry, ale tu jsem vygůglil na fotce jiné sady - 400N. Počítal jsem ještě trochu kontrolně s hmotnostmi hlavních dílů - dveře 11,5kg, disk (Wolf) 16kg, pneu cca 10kg + nějaké drobnosti (motorek stěračů, okno,..) a tak nějak to na těch 40kg asi sedí.
Tohle je aretační klasika na třístovce, která ani po opravě a vylepšení nedala najevo zlepšení. Výše zmíněná sada je právě pro Defendry před rokem 2002. První je potřeba úspěšně vydolovat šrouby držáku vzpěry. Za normálních okolností by to byla montáž tak na dvě hodinky. Ovšem člověk míní a Defík mění
Z venkovní strany je na bočnici přinýtovaná platle s matkami. Přednostní prostříkání odrezovačem z obou stran nic nezkazí.
Ale řekněme si na rovinu, asi to nic moc nepřinese. První šroub se odporoučel po krátké přetlačovačce. Odvrtání proběhlo vcelku hladce.
Což bylo dobře, protože druhý šroub i po dodatečném máčení ulítnul ještě rychleji. Opět jsem použil k odvrtání Smartstepy a i jen tak z ruky to s nimi šlo hladce. U práce na druhém šroubu bylo potřeba platli zafixovat proti pohybu.
Zaujala mě sada od Britpartu DA1204, ovšem pouze formou inspirace, protože cenovka přes 2t (a leckde mnohem více) mě nezaujala vůbec. Takže dílcovou metodou jsem z fotky ve photoťopu odhadl rozměry a rozjel samovýrobu. Jedinou neznámou byla tlačná síla vzpěry, ale tu jsem vygůglil na fotce jiné sady - 400N. Počítal jsem ještě trochu kontrolně s hmotnostmi hlavních dílů - dveře 11,5kg, disk (Wolf) 16kg, pneu cca 10kg + nějaké drobnosti (motorek stěračů, okno,..) a tak nějak to na těch 40kg asi sedí.
Tohle je aretační klasika na třístovce, která ani po opravě a vylepšení nedala najevo zlepšení. Výše zmíněná sada je právě pro Defendry před rokem 2002. První je potřeba úspěšně vydolovat šrouby držáku vzpěry. Za normálních okolností by to byla montáž tak na dvě hodinky. Ovšem člověk míní a Defík mění
Z venkovní strany je na bočnici přinýtovaná platle s matkami. Přednostní prostříkání odrezovačem z obou stran nic nezkazí.
Ale řekněme si na rovinu, asi to nic moc nepřinese. První šroub se odporoučel po krátké přetlačovačce. Odvrtání proběhlo vcelku hladce.
Což bylo dobře, protože druhý šroub i po dodatečném máčení ulítnul ještě rychleji. Opět jsem použil k odvrtání Smartstepy a i jen tak z ruky to s nimi šlo hladce. U práce na druhém šroubu bylo potřeba platli zafixovat proti pohybu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak nějak už jsem počítal s výrobou nové platle z nerezu, protože jsem čekal, že bude mít blízko k rozpadu, ale nebylo třeba. Platle je robustní, dokonce na ní byla většina barvy. Jednu matku jsem přeci jen odvrtáním trefil šikmo, takže jsme navařil jinou.
Řekl bych, že díky těm distanční proužkům na platli a tudíž jejímu odskoku od bočnice nedošlo k totální destrukci otvorů pro šrouby a hliníku v jejich okolí. A asi k tomu přispěla i ta protiblátivá záclona co tam mám.
Takže stačilo jen hodit všechno do laku a styčné plochy ještě pro jistotu rovnou navoskovat.
Osadit platli v jednom člověku je trochu voser. Já jsem pro její usazení našrouboval šrouby z venku, zlámal ruku do podběhu, po chvilce bloudění nastrčil platli do otvorů a rychle chytil matkou. Jestli při tom padly dvě kurvy, tak je to hodně, takže dobrý Po ustavení a zafixování matkami jsem platli přinýtoval. Použil jsem nýty 5x16 v nerezu. Pak jsem šrouby přešrouboval standardně z vnitřní strany. Vše napakované keramickou pastou.
Řekl bych, že díky těm distanční proužkům na platli a tudíž jejímu odskoku od bočnice nedošlo k totální destrukci otvorů pro šrouby a hliníku v jejich okolí. A asi k tomu přispěla i ta protiblátivá záclona co tam mám.
Takže stačilo jen hodit všechno do laku a styčné plochy ještě pro jistotu rovnou navoskovat.
Osadit platli v jednom člověku je trochu voser. Já jsem pro její usazení našrouboval šrouby z venku, zlámal ruku do podběhu, po chvilce bloudění nastrčil platli do otvorů a rychle chytil matkou. Jestli při tom padly dvě kurvy, tak je to hodně, takže dobrý Po ustavení a zafixování matkami jsem platli přinýtoval. Použil jsem nýty 5x16 v nerezu. Pak jsem šrouby přešrouboval standardně z vnitřní strany. Vše napakované keramickou pastou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A tady je můj kit. Na držáky jsem měl jen nerezový plech o tl. 2mm a tak u vzpěry na korbě došlo ještě na vyztužení.
Vzpěru jsem zvolil kvalitní od Molitonu, typ MS08-1-6D6D-400-160-420 - https://www.moliton.cz/delka-vzpery-400 ... 14276.html
A teď kam to chytit? Originální návod doporučoval spodní profil dveří. Jenže to mě vycházelo na šikmo zrovna přes spodní matku dolního pantu.
Takže nastala rychlá improvizace. Zalíbil se mi výztužný příčník, ale bylo nutné dovrtat díru navíc v konzolce. Ten špalík jsem si tam radši dal aspoň na druhou díru, protože u té první díry mi projel vrták tak rychle, že jsem nestihl říct ani do prdele a provrtal si dveře. Ještě, že je ta ostuda schovaná za rezervou .
I když se nabízely šrouby, tak jsem konzolku taky přinýtoval (nýt 5x10). Po odměření stačilo udělat jen prořez oscilačkou na decentní prostrčení konzolky z pod tapecírunku.
Vzpěru jsem zvolil kvalitní od Molitonu, typ MS08-1-6D6D-400-160-420 - https://www.moliton.cz/delka-vzpery-400 ... 14276.html
A teď kam to chytit? Originální návod doporučoval spodní profil dveří. Jenže to mě vycházelo na šikmo zrovna přes spodní matku dolního pantu.
Takže nastala rychlá improvizace. Zalíbil se mi výztužný příčník, ale bylo nutné dovrtat díru navíc v konzolce. Ten špalík jsem si tam radši dal aspoň na druhou díru, protože u té první díry mi projel vrták tak rychle, že jsem nestihl říct ani do prdele a provrtal si dveře. Ještě, že je ta ostuda schovaná za rezervou .
I když se nabízely šrouby, tak jsem konzolku taky přinýtoval (nýt 5x10). Po odměření stačilo udělat jen prořez oscilačkou na decentní prostrčení konzolky z pod tapecírunku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tadááá, je tam. Pístnice zapadla pěkně mezi matky pantu a ani při otevření nikde neštrejchá.
A teď test funkčnosti v reálném prostředí. Na rovince a nebo třeba s pravým zadním kolem na obrubníku je to fakt lítačka. Až sem si říkal jestli ta 400N vzpěra není moc. Prostě dveře se musí přidržovat až do otevření, jinak je to o vyvrácení nebo plesknutí do tlamy.
Jenže pak jsem udělal malý test najetím na násep. A zde při cca 8-10 stupňovém náklonu se dveře plynule otevřou do plna a pak se pozvolna přivřou.
Tady při cca 13-15 stupňovém náklonu se už sotva otevřely tak do půlky a hned přivřely. To jako zase, nic moc.
Vypadá to, že na větší náklon to bude chtít stejně nějakou mechanickou závorku.
-
A teď test funkčnosti v reálném prostředí. Na rovince a nebo třeba s pravým zadním kolem na obrubníku je to fakt lítačka. Až sem si říkal jestli ta 400N vzpěra není moc. Prostě dveře se musí přidržovat až do otevření, jinak je to o vyvrácení nebo plesknutí do tlamy.
Jenže pak jsem udělal malý test najetím na násep. A zde při cca 8-10 stupňovém náklonu se dveře plynule otevřou do plna a pak se pozvolna přivřou.
Tady při cca 13-15 stupňovém náklonu se už sotva otevřely tak do půlky a hned přivřely. To jako zase, nic moc.
Vypadá to, že na větší náklon to bude chtít stejně nějakou mechanickou závorku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A ještě poznatky ke konstrukci. Přestože jsem při uchycení vzpěry nastavil cca 1cm mezeru mezi rezervou a zadnicí (LR znakem), tak po prvním testu "prudkého neřízeného" otevření se tato mezera vynulovala. Jednak se lehce přihnula nevyztužená konzolka na dveřích a taky se ukázalo, že klouby vzpěry mají docela vůli.
Nevýhoda kloubů by se dala kompenzovat vzpěrou s oky, která by se chytla do zdvojených držáků. Takhle nějak je to v návodu (asi původním) k sadě DA1204.
Ale to si myslím, že by vyžadovalo takřka precizní nastavení vzpěry do roviny, aby se oka nevydírala a nepříčila.
Pravda, fotka z návodu tomu moc nenasvědčuje, ale kdo ví jak to fungovalo, před tou modernizací úchytů. Možná měly ty konzole pod úhlem.
Při výrobě držáků vzpěry doporučuju použít plech o tloušťce aspoň 3mm, lépe 4mm, popř. nějakou kombinaci s vystužením. Původní držák na bočnici by šel použít taky, ale musel by se podložit, u mě to vycházelo cca o 10mm (osu čepu vzpěry jsem potřeboval min. 47mm od bočnice korby).
Jelikož mají dveře na rovince opravdu švih, tak už jsem si radši udělal i varovnou značku
Nevýhoda kloubů by se dala kompenzovat vzpěrou s oky, která by se chytla do zdvojených držáků. Takhle nějak je to v návodu (asi původním) k sadě DA1204.
Ale to si myslím, že by vyžadovalo takřka precizní nastavení vzpěry do roviny, aby se oka nevydírala a nepříčila.
Pravda, fotka z návodu tomu moc nenasvědčuje, ale kdo ví jak to fungovalo, před tou modernizací úchytů. Možná měly ty konzole pod úhlem.
Při výrobě držáků vzpěry doporučuju použít plech o tloušťce aspoň 3mm, lépe 4mm, popř. nějakou kombinaci s vystužením. Původní držák na bočnici by šel použít taky, ale musel by se podložit, u mě to vycházelo cca o 10mm (osu čepu vzpěry jsem potřeboval min. 47mm od bočnice korby).
Jelikož mají dveře na rovince opravdu švih, tak už jsem si radši udělal i varovnou značku
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- zidon
- Příspěvky: 1370
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dobry!! samolepka pecka
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Asi jsi použil vzpěru s nevhodným tlumením. Já když pootevřu dveře, tak je můžu pustit, a ony se samy pomalu plynule dotevřou do krajní polohy. Schválně kouknu co tam mám za vzpěru.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
mam to 10letv regalu a vzdy kdyz to uvidim si rikam kdy uz to namontujem asi na to prdim dalsich 5rokov drziak rezervy zatial plni funkciu miesto vzpery na jednicku
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ono jde i o to že otevírat dveře s rezervou v náklonu je opruz.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dobrý bude, když nikdo nepřijde o zuby
No, to se zkus prosim tě kouknout. A jakou máž sílu ?
Já byl teda rád, že jsem našel vzpěru hlavně dle mechanických požadavků. A navíc je u ní napsáno brždění při výsuvu, tak jsem neviděl problém.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Takhle to funguje. https://youtu.be/LPC-96E_QrE
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15118
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Hezké, inspirující.
Drobná poznámka - tam kde se dotýká hliník a železo to nejenom voskuju, ale vždy ještě na jednu z plochy nalepím silnou plastovou lepicí pásku, aby to vyloženě oddělila. Nespoléhám se jenom na barvu a vosk, že zabrání elektrickému kontaktu mezi hliníkem a železem a tím elektrochemické korozi.
Drobná poznámka - tam kde se dotýká hliník a železo to nejenom voskuju, ale vždy ještě na jednu z plochy nalepím silnou plastovou lepicí pásku, aby to vyloženě oddělila. Nespoléhám se jenom na barvu a vosk, že zabrání elektrickému kontaktu mezi hliníkem a železem a tím elektrochemické korozi.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No, zatím je to spíš odstrašující .
Já jsem na tu izolačku i myslel, protože už jsme se tu o tom bavili, ale když jsem viděl co to vydrželo během 20let, tak jsem od ní nakonec upustil. V tomdle případě to stejně nejvíc propojujou ty nýty a šrouby. Laky, vosk a keramika budou muset stačit.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No, tak Tobě to funguje pěkně.
U mě to vypadá na rovince tadkle:
Vypadá to, že ten tvůj tlumič od Suspy má prostě v řadě Liftline takovou funkci chování. Budu se muset po něm poohlédnout. To nevystopovatelné číslo 01615331B vypadá jako spešl zakázka pro Nakatanengu. Předpokládám, že máš tuhle sadu od nich:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Taziku huste jak som si pustil to tvoje video tak jsme oba naraz rekli Ty Vole
pekny automaticky vyrazec zubu si si udelal
pekny automaticky vyrazec zubu si si udelal
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
To je docela kvapík.
Ano koupil jsem tuhle sadu, přišlo mi to jednodužší než něco vymejšlet.
I na tom tvém odkazu nabízí i jině možnosti tlumení.
Ano koupil jsem tuhle sadu, přišlo mi to jednodužší než něco vymejšlet.
I na tom tvém odkazu nabízí i jině možnosti tlumení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.