Stránka 20 z 22

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 18 čer 2013 14:07
od Hanys_a_Kaca
Na klimakondenzatoru muze bejt treba 50 stupnu, takze z nej nejak rozumne odvadet teplo, pokud nebude prvni na rade muze byt celkem orisek. Ja teda na plyn moc neslapu, takze na intercooleru nebudu mit o moc vic (turbo v podstate nepouzivam), ale jestli nekdo dava vetsi intercooler, tak k tomu ma ( :!: ) asi duvod - vyssi teplotu a pak muze byt klidne za klimou.

Delal jsem pro jednu nejmenovanou automobilku z boleslavi, dneska ty motory delaj dost preturbovany, z nejakej malejch objemu zdimaj kde co, dvoulitrovej oturbenej sneznej muz ma intercooler asi trikrat vetsi nes nase defy (au uz euro2 nebo 3) ale porad je za klimkondenzatorem...

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 07 srp 2013 21:43
od Hanys_a_Kaca
Tak mam jeden dotaz natolik mimo mísu, že ho loupnu sem. Kvízová otázka:
K čemu moje auto (ŘJ) používá informaci o tom, zda mám zařazený rychlé nebo redukci. Podotýkám, že mám první TD5 z roku 98, a moje auto nemá ani ABS ani TC ani ACE ani LSD, THC nebo ODS. Tedy ŘJ se dostane v podstatě jenom na motor - vstřik paliva. Jsou nějak omezený otáčky, nebo podpořený nižší otáčky - prostě jestli to mění průběh chodu motoru v závislosti na plynu (nebo dokonce i spojce) a nebo to nědělá zhola nic.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 07 srp 2013 21:54
od SJ410
Někde jsem četl, že se změní citlivost plynového pedálu.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 07 srp 2013 22:04
od petmic
Na D2 to zmeni citlivost plynu a povoli zapnut HDC. co pisu v rave pre defender? podla mna to len zmeni ten plyn

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 07 srp 2013 22:27
od MadTom
HDC řeší jiná jednotka než motor. U TD5 EURO 2 je to jenom reakce na plynovej pedál prostě by to mělo spodní část chodu - tj. tu s málo přidaným plynem roztáhnout, aby to lépe filtroval zákmity od pohybující se nohy na pedálu v terénu.
U EURO 3 už je víc map a ty se přepínají - motor se dá i lépe poladit - mapy mají jemnější krok.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 22 srp 2013 18:22
od masar
Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 22 srp 2013 18:57
od visby
masar píše:Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
krasna d2ka;-)

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 22 srp 2013 19:02
od gibson
visby píše:
masar píše:Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
krasna d2ka;-)
podla toho co sledujem forum to bude na 99% dzonova :wink:
fakt pekna :yes

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 23 srp 2013 18:12
od Jenda
Vi nekdo ci je ta Disco na fotce? Respektive jestli uz jsou nejaky zkusenosti ? Jaka je treba spotreba,teplota pri beznem provozu a vubec jizdni vlastnosti ?
U takoveho narustu uz bych ale premyslel i o mereni teploty vyf.plynu a pripadne vetsim intercooleru, neb je to pak potreba nakrmit i vzduchem. Ta teplota je taky pak na hrane.
H.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 24 srp 2013 09:52
od masar
Hned nad tebou to psal gibson :nod , je DZONOva http://www.landroverforum.cz/forum/view ... hp?t=17462" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 24 srp 2013 20:32
od Jenda
...ok,tak kdyz vime ci to je, tak plati ten zbytek otazek :wink:
Honza

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 12:07
od DZONO
Zdravím Vás chlapci,

tak môj klenot je na socialnej sieti? :mrk

Veľmi dlho som špekuloval, či si to dať vôbec chipnúť. Furt som si vravel, že ak do toho pôjdem, tak to dám urobiť renomovanej firme.
Pekný prístup, majú zázemie a skúsenosti.

Prišiel som, ukotvili auto a zmerali aktuálny výkon. Bolo tam nejakých cca 130 koníkov, trošku som bol aj sklamaný, čo to mám za tuleňa :mrk
Dvakrát to zmeral, výsledok skoro identický.

Padla otázka...čo s tým ideme robiť? Samozrejme, čo najviac, ale bezpečných koní, skôr NM!!!

Stiahol soft, cca 25 min už bol nahodený späť začalo sa merať.....prvé meranie 167 k, cca 360 NM
Motor sa choval v pohode..., žiadny dym pod záťažou, paráda. Usúdil, že sa to dobré správa, tak stiahol soft ešte raz a zase sa s tým trošku pohral.

Druhé meranie, viď graf. Ani obláčik dymu.

Spodok, kým nezačne fúkať turbo je citeľne lepší, nie je to však nejaký zázrak. Zazrak prichádza od cca 1800 ot.
Na 33" to už išlo lepšie ako pred tým na origo rozmere.
Obul som to naspäť na série a je to bomba!!!
Zrýchlenie z 0 super, ale to nejak nemusím, ale pružné zrýchlenie, predbiehanie....už som to mal mať dávno chipnuté. Je to iné auto.
Spotreba?
Na seriových kolesách: - mesto, ale v kuse rozmýšlať 8,22l/100km ( je to na palicu, skúsiť som musel)
- mesto bežné približovanie 9,3l/ 100km ( bežný reál, žiadne preteky)
- mimo mesto, bežná jazda 90-110 km/hod. cca 8,5 l/100 km
- dialnica 110-120 km/hod. 10,5 l/100km

Tiež som špekuloval nad väčším IC. Na bežné vozenie, sem tam terén, výjazd stačí séria. Robili nejaké Defy s veľmými ICečkami, ale to už bolo náradie na katózu. Uisťoval ma, že netreba, ale určite by väčší IC nepoškodil, to je jasné.
Dúfam, že tá spokojnosť mi vydrží dlho.
Cena v akcii 300 € bez DPH

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 13:23
od masar
Díky, že jsi se podělil o zkušenost. Co teplota výfukových plynů, upravovaly se třeba nějak svody?

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 13:37
od Jenda
Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 13:51
od DZONO
masar píše:Díky, že jsi se podělil o zkušenost. Co teplota výfukových plynů, upravovaly se třeba nějak svody?
Teplota vyf.plynov? Neviem, nemám teplomer a zvody sú seriové. Zatial, kým ich neporazí :mrgreen:

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 15:52
od DZONO
Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
Spotreba:
- dlhodobo som to zatial nemeral, mám to chipnuté cca 3-4 týždne. Prešiel som úsek dotankoval, vypočítal a znova ďalší úsek a znova vypočítal...

Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Myslím si, že záleží na nastavení palivovej mapy. Ak ti tam "nasype" pri 2000 ot. kopu nafty, ktorú nestihne spáliť je jasné, že bude huliť. Ale keď mu bude pridávať naftu postupne a turbo už bude pracovať ako má, tak by to asi mohlo fungovať. Jasné, nebude tam pri 2000 ot. kopanec, ale načo prechlastávať motor.
Čo sa týka teploty, to viem že stúpne. O koľko, to neviem.
Ja s tým nepretekám a jazdím s rozumom. Má to relatívne málo km, takže sa nijak nestresujem. Uvidíme, čo prinesie km nábeh.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 16:44
od visby
Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
nemyslim, ze by teplota vyfukovych plynov mala nejako radikalne stupnut. najvyssie teploty pri spalovani su prave pri vysokej lambde (vela vzduchu a menej paliva) a nie pri nizkej (vela paliva a menej vzduchu).
skor by som sa bal prehrievania, ale pri normalnej jazde a dobrom stave chladiacej sustavy v tom nevidim problem v nasich koncinach.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 17:43
od Jenda
...jeste k tomu mereni, az budes priste tankovat ,,do plne" nadrze a pistole uz bude vypinat,zahopej autem a uvidis ze tam padne jeste par litru. Ja tam takhle narvu jeste o dost vic.Proto jsem se psal na presnost mereni,je to dost matouci :wink:
Jinak ta teplota vyfukovych plynu stoupne pri takovejch konich o hodne, tusim ze renomovany ,,remapari" v UK uz to nazivaji stageII a prodavaj k tomu kit veci na dodelavku ,vcetne vetsik IC.
H.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 26 srp 2013 20:43
od DanoDEF
Jenda píše:...jeste k tomu mereni, az budes priste tankovat ,,do plne" nadrze a pistole uz bude vypinat,zahopej autem a uvidis ze tam padne jeste par litru. Ja tam takhle narvu jeste o dost vic.Proto jsem se psal na presnost mereni,je to dost matouci :wink:
... rovnako zalezi aku naftu tankujes niektore celkom slusne penia a potom tam tolko nedas co skresluje meranie. Jazdim na "chipe" od profi tuningu uz nejaky ten rok a z dlhodobeho hladiska viem povedat, ze tesne po uprave vykonu som jazdil aj o liter nad dlhodobym priemerom a teraz jazdim aj liter pod dlhodobym priemerom.
... co sa podymovania tyka rovnako zalezi kolko km ten motor ma za sebou. Moj ma uz skor 400tkm a tak uz pri akceleracii pusti trosku ciernej farby ale pri normalnej jazde nie.
... myslim, ze samotna teplota vyfukovych plynov nie je az tak zasadny problem skor je to prudka zmena teplot jak vyfuku tak chladenia. Napr. jazda do kopca a nasledne z kopca. Do kopca mu nakladas a teplota chladiacej ide az na 110° potom nasledne z kopca pada az na 88°.

Re: TD5 a "chip"

Napsal: 27 srp 2013 17:58
od Miloš II
Co se týče čipu tak ho mám od http://bellautoservices.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; před GO motoru najeto 350tis jsem jezdil na čip ... ted jezdím na základní mapu protože to stačí ...mám přepínací ECU (mapy) a funguje to parádně... ale jak jsem psal používám základ... teplota jde samo nahoru utržené štefty potrubí mám již také zasebou atd. ... jen názornej příklad teplot motorového oleje ... Mopadži v Gruzii v kopci teplota oleje 130 C já měl v 90 v základní mapě, ale pravdou je že mám přídavný chlazení motor. oleje někde tu jsou fota http://www.landroverforum.cz/forum/view ... avy+pro+D2" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II