Stránka 20 z 24

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 16:19
od macronera
ano jak píše MadTom - proto bych to rád rozchodil ale kabel s konektorem ve svazku chybí. je nějak oddělený svazek co jde k čidlům na převodovkách od motorového? nebo je to jeden a ten samý? je možné tedy to čidlo nějak dodělat a zprovoznit?

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 16:20
od pkot
MadTom píše:Vše je trošku jinak:
ACE - reaguje na rychlost a "drncání" o redukci ani uzávěrce nic neví - bohužel.
ABS - u staré D2 se při zařazení uzávěrky a vypnutí a znovuzapnutí auta se omezí funkce ABS, TC a HDS, u nové D2 se při zařazení uzávěrky funkce ABS, HDC a hlavně TC změní tak, aby neřešili každé kolo zvlášť, ale aby řešily kola v párech - mělo by to lépe fungovat.
Neni u Dll vypnuti ABS v terenu kontraproduktivni, kdyz tim vyradime TC ?

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 16:27
od MadTom
Ono se u staré D2 nevypnou, ale pouze se omezí jejich činnost - to je docela rozdíl.
A ano, ve většině terénů TC pomáhá, ale třeba při rozjezdu v hlubokém sněhu umí být i kontraproduktivní - ve chvíli kdy potřebuješ výkon ti ho sebere.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 20:29
od Honza21
Signalizace uzávěrky slouží i k ověření, že po přeřazení páky do "základní" polohy (tj.vpravo) diferenciál opět diferencuje.
Ono ne vždy ta uzávěrka vypne spolu s táhlem ( je-li zrovna trošku v záběru ) a pak je třeba zařadit zpátečku
aby došlo k jejímu 100% vypnutí - té uzávěrky.
Tak si to myslím, v takovém bludu žiju.
Ta signalizace by se šikla. Sám ji nemám.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 21:16
od MadTom
Popis funkce kontrolky je naprosto správnej - vlastní ovládání je přes pružinu a kolečka navzájem zaskočí, až se správně natočí, občas to může i docela trvat.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 16 črc 2014 21:32
od libovka
macronera píše:netušíte jak je to s elektickým kabelem k čidlu CDL? pokud v autě ( rv.2003) není uzávěrka a nenašel jsem ani pod autem volný kabel? Rozvodovku s uzávěrkou mám připravenou ale nevím co s elektrikou.

Lze čidlo dodělat? resp. kam by se měl natáhnout kabel aby auto pochopilo, že je uzávěra zavřená nebo otevřená? Díky Pavel

Kabel pro čidlo je vytažený až do konektoru pod středový panel.Konektor se nachází pod panelem s tlačítky na okna.Myslím že je to modročerný drát.Mám za to že jsem to tu už psal o pár příspěvků zpátky.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 00:21
od vasek72
Někdo to taky připojoval na kabely od čidla přehřátí automatu co tam má myslím každá DII natažená aby aspoň něco červeně svítilo na palubce. Jinak třeba problém se změnou funkčnosti ACE jsem vyřešil tak, že jsem těch 50 kg železa odmontoval a jezdím bez stabilizátorů. Přes kopečky je docela fajn, když to auto nějaká věc nemá tendenci narovnávat, jen se nesmíš vyhejbat zajícům.. co skočí do cesty :chuckle

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 01:31
od dava
Hanys_a_Kaca píše:Jsme myslel že abs se vypíná vyndáním konektoru nebo relé.
A jakej význam má vypnutí ABS? Nějak to nechápu, podle mýho má jen TC po zavření mezidifu míň práce, vyrovnává jen mezi kolama , nemusí mezi nápravama. Výsledek je, že se tolik neztrácí výkon.
U mýho auta ale stejně nefunguje třeba TC bez plynu, nebo málo plynu, pořádně maká až mu víc šlápnu. Pak ta ztráta výkonu nebolí, akorát v tom sněhu nebo blátě je potřeba držet půl plynu a trpělivě čekat, ono se to pomalu rozplazí, což je jinej styl než u klasických špér, který buď jedou hned nebo už nic. Obrovský plus je, že na rozdíl od špér auto jede tam kam ho nasměruješ, takže to plynulý plazení nemusíš přerušovat abys se pootočil , protože tě to vyveze rovně ven ze zatáčky..

Mě se to docela líbí jak to má D2 a nemyslím že jí pomůžou nějaký kutilský řešení, to auto je stejně autobus na mírnější věci, výpravy a tahání, ale do extremu je potřeba Def90 s trianglem a vyndanejma šroubama z předních kostí do kříže

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 07:21
od libovka
Ale u automatu to výkon neztrácí.A za sebe musím říc,že TC je dobrá věc.I v terénu při třeba vykřížení je znát zapnutá a omezená funkčnost TC.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 07:52
od MadTom
Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 09:46
od cyril
Na mé bývalé D2 faceliftu 2004 s originál mezinápravovou špérou a zadním ARB to fungovalo vždy v pohodě i bez vypínání TC. Mírný úbytek výkonu to mělo jen v opravdu extrémních šlamastikách. Ale ty jsem stejně většinou jezdil na redukci, takže v pohodě. Automat si to přechroustá jak potřebuje.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 10:20
od Hanys_a_Kaca
Já sám na defovi žádný THC ani ABS nemám, tak není co vypínat. A na diskošce jsem ABS sám zatím nevypínal, bo jezdim jenom po Praze do opery. Ale jak psal madtom, ve sněhu, nebo já dodávám "v bahně" to význam může mít. Na kratším úseku v blátě, kdy je třeba se rozhoupak k nějakému lepšímu výkonu aby člověk třeba někam vyskočil, nebo se vyhoupnul, to může pomoci. Zvlášť když má člověk víc pokusů a s TC to nejde, si myslím, že to má význam zkusit bez něj. Ikdyž to není ideální, tak auto se občas někam dostane ikdyž kola "hrabou" zdánlivě zmateně rychleji než auto jede. Třeba v konstantním hustém ale ne moc hlubokém blátě ve výsledku TC udělá takovou divnou ruční brzdu.
Jinak nijak nejsem proti TC - třeba na lehce zasněžené nebo mokré louce se dostanu s asistenty s D2 do problémů později než s čistě "železným" defem. Tedy ač nerad, přiznávám, že to pokrok je.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 10:23
od MadTom
Cyrile, pokdu je to takto podané souhlasím. Mě TC omezilo dvakrát - jednou v hlubokém sněhu do kopce a podruhé v písku do kopce - oboje to bylo při rozjedech. Ve sněhu jsem to musel zkusit znovu - couvnout si asi 2m a dát tomu při rozjedu trošku víc plynu a nerozjíždět se vlastně na volnoděh. V písku to bylo horší - to už bylo na redukci a výkon chyběl. Nicméně bez TC bych se v písku skoro nehnul.
Takže za mě TC ano, ale umět ho využívat. Což mě vede k tomu, že začínám přemýšlet, jak ho dostat do 130ky.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 10:35
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše:Cyrile, pokdu je to takto podané souhlasím. Mě TC omezilo dvakrát - jednou v hlubokém sněhu do kopce a podruhé v písku do kopce - oboje to bylo při rozjedech. Ve sněhu jsem to musel zkusit znovu - couvnout si asi 2m a dát tomu při rozjedu trošku víc plynu a nerozjíždět se vlastně na volnoděh. V písku to bylo horší - to už bylo na redukci a výkon chyběl. Nicméně bez TC bych se v písku skoro nehnul.
Takže za mě TC ano, ale umět ho využívat. Což mě vede k tomu, že začínám přemýšlet, jak ho dostat do 130ky.
dyt s tim autobusem stejně nesjedeš ze silnice:-) A na vyproštění jsem uvažoval takové "manuální TC" tedy rozdělit brzdy tak aby bylo možné ručně přibrzdit jedno kolo, ale to je téma někam jinam - spíš k uzávěrkám jednotlivých náprav.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 10:39
od visby
TC je super pri kratkych vyjazdoch, s medzinapravou dokaze naozaj divy. pri dlhych vyjazdoch vsak ubera az moc vykonu, pri dlhych vyjazdoch na piesku/snehu je to skoro nepouzitelne. rozbiehanie je tiez problematicke, treba vela cviku aby to slo citlivo.
ABS je zase poriadna otrava vzdy, hlavne v tej forme ako je na Disco2.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 21:38
od libovka
MadTom píše:Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.

Nějaký zásadní úbytek výkonu jsem teda nezaregistroval.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 17 črc 2014 23:17
od dava
libovka píše:
MadTom píše:Nevím jak jsi přišel na to, že u automato to neomezuje výkon? To jako že přibrzdí kolo není ztráta výkonu? Ono totiž pokud proklouzne jedno kolo a to je přibržděno, je to v pohodě, ale pokud kloužou na sněhu všechny kola, tak je to taky všechny přibržďuje a tam už je to hodně znát.

Nějaký zásadní úbytek výkonu jsem teda nezaregistroval.

No, je to o tom, jak jsou lidi zkušení v terénu a jak to řídí. Kdo se nechá překvapit a vjede do něčeho na 1500 otáček, tak ho překvapí ubrždění motoru, částečně vlivem TC a taky tím svinstvem co do něj vlítnul. Takovej týpek neprojede s ničím, většinou to pak rozjede a prolítne. Je fuk, jestli má TC nebo ne.
Pokud umíš v terénu, vidíš kam jedeš, co máš v plánu a včas to zredukuješ nebo podřadíš, abys měl vytočeno ve výkonu, tak ten pokles je skoro neznatelnej.
A jinak, kdo někdy jel s plně zašpérovaným autem a zkusil natočit volant, ten teprve ví co je ztráta výkonu vlivem odporu, proti tomu je TC úplný... nic. DII je prostě blbuvzdornej vůz, ale bez plynu to halt nejede :rofl

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 18 črc 2014 17:17
od eveUSO
hloupý dotaz, ted jsem absolvoval Ukrajinu s 3 Amigos a vše jsem řešil CDLkem a zmáčknutím brzdového pedálu a plynu , když proklouzávaly kola (automat), tím jsem navodil jakoby efekt EC ?

Jen divný, že to pomáhalo přední nápravě, ale zadní vůbec, jako-by to nebrzdilo..., když umře přece ABS, tak by to auto mělo brzdit všechny 4 kola ne ? Tam přece žádný štelovací šrub na zadní nápravu přece není ?



Díky

Filip

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 18 črc 2014 17:26
od libovka
Zadní kola brzdí vždycky mín než přední.Je to tak udělané schválně jelikož při brždění jde váha na předek a zadek se nadlehčuje.

Re: Uzavierky na Disco II

Napsal: 18 črc 2014 17:31
od eveUSO
to je mi jasný,a le když jedu z kopce na blatě, kdy předek je zablokovaný a jede jak na saních a zadek se točí, tak je asi něco špatně ne ? (Mám odvzdušněno diagnostikou, jen ty 3 amigos sviti)