Stránka 3 z 4

Re: Únik kapaliny

Napsal: 04 pro 2011 21:59
od d4rk.n3.ss
Ahoj mám stejný problém s kapalinou ale občas se mi objeví kapalina pod autem ale zachytává mi to protinárazový kryt ale něco vyteče. Koukali jsme na to a nenašli jsme nic na pumpě ani se neděla suspenze u víčka oleje takže jsme hledali a kamarád automechanik koukal co to může být a zjistil že od chladiče nebo v soustavě je dole hliníkové kolínko a u toho to rosí takže máme podezření na to. Zkoušel sem dát i do nádržky tu sračku jak by to měla zacelit ale nic se neděje a pořád kapalina chybí. Auto je teď po rozvodech ale nevim jestli zkusit tu pumpu když nikde na klíňáku neni žádná voda. Nepřišel někdo na něco dalšího? :rofl

Re: Únik kapaliny

Napsal: 09 úno 2012 16:34
od Oldman
A je to tu. Mizí chladicí kapalina, teď se v ní objevil olej a na víčku je zlehka emulze. Auto nevaří, jede na všechny válce, nikde mokro nevidím. Mám začít těsněním pod hlavou?

Re: Únik kapaliny

Napsal: 09 úno 2012 18:53
od Maflik
čau všichni.tak kapalina se mě taky začala strácet.teče to mezi hlavou a blokem.tak mě taky čeká těsnění pod hlavou.v létě nic a ted v zimě pořád něco

Re: Únik kapaliny

Napsal: 13 úno 2012 13:00
od d4rk.n3.ss
Zdar opět uniká kapalina a našel jsem mokro pod gumovou podložkou u řidiče a to auto stojí pořád v garáži a stejně to nevyschne. Koukal jsem co popisuje dzordzi ale já nemám klimatizaci takže nevim jestli by mi stejnej postup pomohl něco vyřešit. Nepřišel ještě někdo na něco??

Re: Únik kapaliny

Napsal: 13 úno 2012 18:21
od Oldman
A taky vám to bublá po startu pod palubovkou? :)

Re: Únik kapaliny

Napsal: 13 úno 2012 18:31
od d4rk.n3.ss
bublání neregistruju zatím :)

Re: Únik kapaliny

Napsal: 14 úno 2012 06:32
od Oldman
Já to mám při každém startu, když auto den stojí. Jako kdyby voda vytekla někde z topení, a pak se tam zase napouštěla. Horší je, že nikde pod autem mokro nevidím, v autě taky ne. A dolévám tak půl litru za týden.

Re: Únik kapaliny

Napsal: 06 bře 2012 07:11
od Krasty
Zdravim,
auto mam kratce, ale jedna z veci, ktera me mimo jine tez vydesila je, ze nadrzka na vodu je hnede "zasrana". Samozrejme hned strach, jestli to je tesneni nebo nedejboze hlava. Jelikoz jsem vcera nenasel kohoutek na vypusteni chlad.kapaliny, tak jsem vytahl hadickou pouze vodu z nadrzky a tu pak vymontoval a poradne vydrhnul. Ale to, co v te nadrzce bylo, to se neda ani nazvat snad chlad.kapalinou. Mozna tam nekdo nasypal ten hnus na zalepeni malinkych prasklinek, ale taky to muze byt neco z motoru. Poradite mi nekdo, kde je vypustni kohout na chlad.kapalinu. Vymenil bych ji a pak otestoval, zda se ztraci a zda se spini a jak. Motorovy olej vypada dobre, ale kdo vi.

Diky moc.

Re: Únik kapaliny

Napsal: 06 bře 2012 07:40
od tagr
:D žádný není, musíš rozpojit nejnišší místo, ale stejně to nevypustíš vše, to by jsi musel rozdělat asi na více místech.

Re: Únik kapaliny

Napsal: 20 bře 2012 15:51
od ducek
také mi uniká voda sundal jsem spodní šusplech lehl si pod auto s baterkou a kape voda mi od vodní pumpy tam kde je přidělaná ke straně motoru takže budu muset měnit,ale vyměním až za chvilku ted jsem se do to :wring ho vysypal za 8500kč :S

Re: Únik kapaliny

Napsal: 22 bře 2012 19:49
od Roťák 002
Právě jsem řešil stejnou situaci úniku kapaliny, pořád jsem to nemohl odhalit - začal jsem - nové rozvody a vodní pumpa " nic " pak nové těsnění a srovnaná hlava " nic " pak už začal motor i téměř vařit za jízdy domů jsem dojel s X zastávkamy " nakonec výměna motoru ... a při výměně jsem našel že za motorem pod sáním je plastová příruba na motor z které vedou hadice od vody a když jsem ji vyndaval upadlo hrdlo a byla pěkně popraskaná. Takže typuju že to celou dobu unikalo za moterem ale jak to pomalu teklo po motoru tak se voda odpořovala a proto pod autem ani kapka !! :angry No dnes jsem nastartoval auto s novým motorem tak se uvidí !!

Re: Únik kapaliny

Napsal: 27 srp 2012 15:05
od Tim
Tak už mi to zase blbne, ale teď hodně. Takový to bublání pod palubovkou registruju také, je možný, že je to tím jak válce tlačí vzduch do chladicího systému skrz špatný těsnění? Když sundám víčko expanzky tak to tam fest zabublá a nateče do ní trocha chladicí směsi. Mohlo by to být tím?

A ještě otázka na závěr. Když mi v servise (autorizovanym) dělají potkanej motor, je možný, že jsou to takoví idioti, že by tam vrátili starý špatný těsnění???

Re: Únik kapaliny

Napsal: 29 srp 2012 14:32
od Tim
Tak už jsme doma, v chladiči i v motoru je to cca. 50:50 voda s olejem, takže domů z práce dojedu a budu muset Lendíka na chvíli odstavit :doh Bude mít mechanik radost, zas na druhou stranu, bez mých aut by skoro neměl co žrát :D

Re: Únik kapaliny

Napsal: 01 zář 2012 17:13
od y.sajty
Pokud ti mužu poradit tak skus nejdříve dotáhnout poctivě všechny spoje na hadicích,pak zapni topení naplno a po zahřátí motoru odvzdušni okruh.Pokud to nepomuže,tak vyměň termostat a každopádně teplotní čidlo motoru,je červené vpředu nahoře pod hadicema toto čidlo spíná i ventilátory.Tyto kroky nejsou náročné odborně ani finančně.Ať se daří!

Re: Únik kapaliny

Napsal: 02 zář 2012 09:32
od Tim
Díky ale já mám vodu v oleji, a to tak že hodně, tak mi hadice ani termostat nepomůžou. Ale mne to nevadí, furt jsem si stěžoval, že už to dlouho jezdí bez poruchy :-D Akorát mi mechanik řekl, že teď nemá vůbec čas, tak mi auto stojí jak mrcha...

Re: Únik kapaliny

Napsal: 11 zář 2012 08:35
od dandee
Tak uz to padlo aj na mna.Uz je milacek u dochtora.Najprv to zacalo zrat viac a viac vody,az vcera pri ceste k mechanikovi sa zahulilo ako na formuli a len tak tak som dosiel.Je to asi udel vsetkych Landikov. Som zvedavy,ci to bude aj horsie ako tesnenie pod hlavu.

Re: Únik kapaliny

Napsal: 11 úno 2013 19:37
od kucikuFreelander1.8
Nazdar tak som sa pridal do klubu "Kde mam vodu z chladica?" voda v oleji taktiez po nastartovani bublanie jak splachovaci zachod! Znami ma hned nasmeroval hlava tesnenie prelestit mozno prebrusit zistit ci nieje skrivena ci su naiahnute sroby atd atd a to vse skrz termostat vo vnutri mi stale ukazovalo normal teplotu ale motor sa krasne prehrieval kua takze zajtra do servisu a BANG!!!! po penazenke jupiii nemat to auto rad tak hori uz dnes vecer pak napisem jak to dopadlo co to bolo aby dalsi co pridu do klubu vedeli co ich caka :-D PS: za upravu pravopis atd sa ospravedlnujem pisem z mobilu som v bare a zapijam umreteho landika ahojte a drzte sa

Re: Únik kapaliny

Napsal: 11 úno 2013 19:47
od Tim
kucikuFreelander1.8 píše:Nazdar tak som sa pridal do klubu "Kde mam vodu z chladica?" voda v oleji taktiez po nastartovani bublanie jak splachovaci zachod! Znami ma hned nasmeroval hlava tesnenie prelestit mozno prebrusit zistit ci nieje skrivena ci su naiahnute sroby atd atd a to vse skrz termostat vo vnutri mi stale ukazovalo normal teplotu ale motor sa krasne prehrieval kua takze zajtra do servisu a BANG!!!! po penazenke jupiii nemat to auto rad tak hori uz dnes vecer pak napisem jak to dopadlo co to bolo aby dalsi co pridu do klubu vedeli co ich caka :-D PS: za upravu pravopis atd sa ospravedlnujem pisem z mobilu som v bare a zapijam umreteho landika ahojte a drzte sa
Pij s mírou, ať Ti zbyde dost peněz :mrgreen:
Držím palce, není to nejlevnější oprava, teda, u 1,8i vlastně jen údržba :yes

Re: Únik kapaliny

Napsal: 12 úno 2013 08:13
od deyva
Zdravím, podle toho, co tady Tim psal postupem let (:-D) bych to viděl na těsnění pod hlavou... V létě to nedělá, protože se hlava asi chladem tak "nesrazí", v zimě to dělá minimálně než se auto zahřeje, protože hlava i blok je "sražená" zimou, až se auto zahřeje, tak se kovy roztáhnou a těsní to líp... Mě to dělá na Rapidu, mám fouklý těsnění pod hlavou, dýmí to bíle než se zahřeje, vodu dolívám často, bublá to v radiátoru topení, v zimě hodně, v létě skoro vůbec. Jinak předpokládám správně, že většina, ne-li všichni, co toto řeší mají 1.8 benzin?

Re: Únik kapaliny

Napsal: 12 úno 2013 11:27
od pikas
Zdarec, obecně motor 1,8 je velice nepovedený. Ne co se týká výkonu a průběhu točivého momentu. Tam má plus. Ale konstrukce? Většinou je problém v hlavě válců jelikož použitá hliniková slitina je nevhodná co se týká tepelnáho namáhání. Hlavy praskají např. mezi vodním a olejovým kanálem. Těsnění hlavy válců je plechové takže zde je problém minimální pokud byly při montáži hlavy použity nové šrouby a provedena kontrola roviny dosedacích ploch. Pokud máte vůz z druhé ruky a nevíte jaké již byly provedeny zásahy, tak od následujících oprav moc nečekejte. Hlava válců "použitým" materiálem je "neopravitelná". Nikdo vám na ni nedá záruku. Při provozu je třeba dbát na správný poměr nemrznoucí směsi a destilované vody i v létě. Těsnost chladícího systému (víčko expanzky, hadicové propojení, chladič IRD, výměník topení) je samozřejmostí. Spínací okruh ventilátorů chlazení je posazen tak vysoko, že s čistou vodou se vám nikdy nezapnou a dřív motor začne "vařit". A pak už je pozdě.

Pro kontrolu si nechte otlakovat chladící systém. Provádí se na cca 1 až 1,5 Atm. Zručnější si to provedou sami. Po natlakování by měl být vidět únik kapaliny. Pokud je hlava prasklá ve spalovacím prostoru tak po nastartování motor nechytne na všechny válce a zakouří bílým dýmem. Ovšem možností je hodně. Pokud netěsní sedlo válce do bloku motoru, nebo pokud je válec prasklý tak se to zjišťuje těžko jelikož olej za provozu dosahuje i více jak 100 stupňů a voda se v oleji tudíž odpařuje. Kontrolujte víčko ventilového víka tak expanzní nádoby.

Každopádně hodně zdaru při řešení problémů.