Stránka 3 z 6

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 27 lis 2018 13:45
od teslo
Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Ještě to dělá jednu věc, která možná ani není od převodovky, ale z ložiska. Nicméně občas se ozývá takový lehký hukot. Frekvence je jako když najedete na dálnici na přerušovanou čáru jen hlasitost a tón je jinačí, ale frekvence stejná.
Ak to niesu loziska, tak by som sa dokladne zameral na kardany a unasace na difoch a prevodovke. Kardan v rezonancii robi presne zvuky ake opisujes.
Prip. to mozu byt aj vylagrovane diferaky.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 27 lis 2018 16:13
od teslo
Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Netuší tu někdo co by mohlo odcházet když u P38 2,5 TDS při dobrzďování je cítit chvění/ cukání a těsně před zastavením to zmizí(po ujetí delší vzdálenosti cukání zmizí). Také to zmizí když se přestane brzdit a přidá se plyn.
Trasenie pri brzdeni mozu byt zvlnene kotuce. Treba pozriet aj samotne brzdice, ci niecu pridrete, alebo uvolnene. Ak to cukanie ide zpredu, tak aj riadenie a capy.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 27 lis 2018 16:19
od teslo
Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Auto jede v Březnu do Itálie na hory a nerad bych někde stál na dálnici v Německu na defekt vadné převodovky.
Předem děkuji za vaše postřehy.
Vlastne asi by som odporucal skontrolovat cele auto ked mas obavu.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 27 lis 2018 18:12
od Daim0nd
Brzdy jsem repasoval, kotouče nové, třmeny jsou komplet zrepasované
C62684AD-D2D3-48E4-9F3D-19A3A3099D84.jpeg

Ale to cukání to dělalo i před. Jen mi přijde že zima to vše zhoršila.
Původní majitel dal skoro všude na kardany kříže s maznicema tak jsem je promazal. Ale diferaky moc netusim jak na tom jsou... je pravda že občas při zatáčení se ozve, asi ze zádu, lupnutí
Zkusim to ještě projít.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 28 lis 2018 10:47
od teslo
Pointa je ci kardany a unasace nemaju volu.
Capy a silenbloky nemaju mat volu.
loziska v nabojoch nemaju mat volu.
Diferaky maju mat malu volu v ozubeni (hruska/tanieorve koleso), inak nie.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 08 pro 2018 00:43
od Daim0nd
Po výměně olejů jsem dospel k tomu, že by to mohl vydávat předni diferák. Po vyšroubování vypoušťáku na mě vykouklo totiž tohle:
2496B9DD-0865-433E-8596-723194FC23AF.jpeg
Jinak zadní měl teda na sobě také povlak jakoby grafitky, ale podstatně v menší míře.
Z rozvodovky vytekl kupodivu ještě olej s načervenalou barvou.
Pak jsem se ješte díval na ty vůle. A přední kolo se hne o 10 stupňů než se pohne druhé nebo kardan. Kardany, tam jak kdy. Zkoušeno když auto stalo na všech 4. Tak jednou nebyla žádná vůle. Další den se otocil jen prední a to asi o 5 stupňů. Mno a dnes se otačejí oba dva o 15?? Stupňů?? Bez rucky a automat je na P.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 10 bře 2019 17:50
od Miklosxxx
Caute.
potrebujem poradit ohladom automatu P38 4,6
Neviem ci to tak ma ale prevodovka sa mi sprava akosi divne.
Radi pekne plynule nesklbe iba mierne pri sportovej jazde,ale pri piatom stupni ostane ako keby stale zopnuta prevodovka ako keby hu nevyradilo a dolu kopcom brzdi este motorom.A ked si podradi ako keby aj na ostatnych.Pri sliapnuti na plyn sa prejavuje normalne bud podradi alebo zaradi..
Pri zaradeni z P do D a pusteni brzdy sa auto samo mierne rozbehne.

Vsimnu som si toho ked som prestupil z RR P38 2,5TDS.Na nafte ked som siel dole kopcom tak auto vobec nebrzdi motorom da sa na volnobeh a pri pridani pekne zaberie.Funguje ako volnobezka.(Babeta?)
Mne to ako keby mierne brzdilo motorom.
Mam mat obavy z toho ze prevodovka ide na Dochodok? :Sorry:

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 10 bře 2019 18:07
od pojir
Ze se takto chova na patym stupni je dost zvlastni - ten automat je totiz jen ctyrstupnovy :D

A jinak teda to co popisujes zni jako zamykajici menic, ktery se chova zcela spravne. Pokud to ta naftova nedelala, tak spis mela uz trochu v haji menic. Kdyz menic zamkne (co z by u techto aut melo byt nekde kolem 80km/h pokud nemas moc seslapnuty plyn), tak pak zustane zamceny az do doby, dokud nepadnou otacky (opet rychlost kolem osmdesatky) nebo pokud neseslapnes poradne plyn (treba pri predjizdeni).

Stejne tak to, ze se auto samo zacne pomalu rozjizdet je zcela spravne chovani automatu s hydromenicem.

Takze bych rekl, ze ta prevodovka ma duchod jeste daleko pred sebou ;)

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 10 bře 2019 18:36
od Miklosxxx
Ze se takto chova na patym stupni je dost zvlastni - ten automat je totiz jen ctyrstupnovy 
:yes
Uf spad mi kamen zo srdca.Jazdim na nej iba vykendovo takze nemam to este omrknute..Dik :yes
Uz som si myslel ze pride dalsia investicia :tmi

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 31 bře 2019 01:06
od 22lukas277
Cavte, mame automat 2.5 a jedina vec , prevodovka radi bez problemov a bez trhania ale, pri rozbehu z miesta hlavne na R auto proste umre . jak keby sa chcelo hybat ale drzim brzdu a proste zdochne, nemate stym niekto skusenost ? spravi to aj pri D cku ale len sem tam . Diky

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 01 dub 2019 08:42
od teslo
Moze to suvisiet aj s riadenim motora. Ake ma volnobezne otacky? nekolisu? Ako sa to chova ked sa zopne klima? Chova sa to rovnako aj na redukcii?

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 03 dub 2019 20:52
od 22lukas277
teslo píše: 01 dub 2019 08:42 Moze to suvisiet aj s riadenim motora. Ake ma volnobezne otacky? nekolisu? Ako sa to chova ked sa zopne klima? Chova sa to rovnako aj na redukcii?
otacky na volnobeh vedia zakolisat, na redukcii to ide rovnako ,proste na R to zadusi motor . ale nie vzdy . nechapem to.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 04 dub 2019 07:43
od uhlic
Co palivovy filter v akom je stave

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 04 dub 2019 16:51
od teslo
ake mas volnobezne otacky? (naprazdno aj so zaradenou rychlostou (je rozdiel medzi D a R?))

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 05 dub 2019 10:08
od 22lukas277
uhlic píše: 04 dub 2019 07:43 Co palivovy filter v akom je stave
filter bol menený , tak isto som robil prepady,

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 05 dub 2019 10:09
od 22lukas277
teslo píše: 04 dub 2019 16:51 ake mas volnobezne otacky? (naprazdno aj so zaradenou rychlostou (je rozdiel medzi D a R?))
ono drzi otacky rovnako ale sem tam to cukne ze prida a potom ubere . na D a R je to rovnake ja na volnobehu.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 05 dub 2019 15:59
od teslo
Moj tip je v tejto chvili vstrekovacia pumpa, ale...
co hovori diagnostika - livedata? nejake chyby? je to chipnute? Robi to stale? Rozdiel studeny/zohriaty?
Volnobezne otacky kolisu same od seba, alebo ked zapina a vypina klimu? Su 750+-50? Bolo nejako zasahovane do cerpadla, prip menene? Prip. casovanie?

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 05 dub 2019 20:06
od 22lukas277
teslo píše: 05 dub 2019 15:59 Moj tip je v tejto chvili vstrekovacia pumpa, ale...
co hovori diagnostika - livedata? nejake chyby? je to chipnute? Robi to stale? Rozdiel studeny/zohriaty?
Volnobezne otacky kolisu same od seba, alebo ked zapina a vypina klimu? Su 750+-50? Bolo nejako zasahovane do cerpadla, prip menene? Prip. casovanie?
Bude to asi čerpadlo lebo keď je zohriaty motor tak to točí dlhšie a tak isto keď nárazovo pridám a hneď pustím plyn blikne kontrolka motoru a sem tam to umre. Absolútne netuším.co.tam bolo robené s cerpadlom to auto sme kúpili pre moju polovičku . To stou klímou vyskúšame . Diagnostika tak isto netuším lebo tu u mňa v okolí nikto nemá na to diagnostiku. Chip tam není . Zohriate to pri preradení nedechne tak jak za studena.

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 12 pro 2019 00:30
od a2.a8
Čau klubaci, řeším na RR P38 2.5dse automat...tak problém mám takový, že převodovka jede v nouzovém režimu čili jenom na 3ti rychlostní stupeň, jen chci podotknout, že byl dělaný repas převodovky 2 roky zpět a celou dobu řadila v pořádku, auto mi stálo cca rok v nehybném stavu z důvodu zaklepání motoru, motor jsem vyměnil, nechal repasovat čerpadlo a auto jezdí, jen bohužel teď je převodovka v nouzáku.
Čeho jsem si všiml, tak že třeba když mi auto stojí delší dobu (cca 14 dní) pak ho nastartuji, zařadím D, tak normálně to jede na 1. rychlostní stupeň ale za 10 sekund vyskočí na displayi "GEARBOX FAULT" a zase jede v nouzovém režimu,
Ještě jsem si všiml, ručička ukazatele teploty vody mi pořád lehce chodí doleva a doprava, nikdy nezůstane třeba na 90°C ale kolísá mezi 85°C a 90°C, může to mít taky nějaký vliv?
Udělal jsem si diagnostiku, ale mám jen KTS a přes tu na P38 toho moc nezjistím, jen co mi vyskakuje pořád za závadu na motoru:
1.Regulace počátku dodávky "VADNÝ"
a druhá chyba
2.Brzdový snímač/pojist. brzd. spínač "Porovnání není OK."

KTS diagnostika se neumí ani dostat do jednotky automatu, tak nevím co tam je za chyba, když mi to vyskakuje na displayi "GEARBOX FAULT"

Neřešil už někdo tuto závadu? Budu rád za každou radu. Díky

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Napsal: 15 úno 2021 19:30
od MichalM38
Zdravím mám problém na mojí p38 2,5 dse automat, rozjížděl jsem se z místa a musel jsem rangi trochu šlápnout a někde u 4000otaček mi přeskočil řetěz v redukci což v tom tahu do převodovky koplo a vyskočila hláška Getriebe defek- závada převodovky teď jede range v nouzovém režimu, neřadí a při rozjezdech z místa se hodně táhne, na rangi se udělala diagnostika a ta nic nenašla, ale co jsem se bavil s borcem na převodovky tak usoudil že není tlak v převodovce někde mezi 1a2stupnem, od 3st. takže asi od 50kmh to tahá normálně, setkal se s tímhle už někdo ? Popřípadě v čem byl problém a zhruba cena opravy. Děkuji