Stránka 3 z 4

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 10:38
od Hanys_a_Kaca
Ono aby byl def výrazně svižnější tak kromě vyndání předního kardanu musíte ještě zapnou hodně fantaziji. Já jezdil bez předního a v podstatě největší rozdíl bych řekl, že byl v tom, že se trochu změnil tón hučení a intenzita úderů z rozvodovky, tim jak jsem jezdil v režimu uzávěrka a bylo odlehčené přední ložisko výstupního hřídele. Ale že by se ze mne stal nějaký trhač asfaltu, no nevim :shake - kardan jsem vratil, jenco to šlo.

A teda teoreticky: na rozjezdy bych uvažoval, že se da ušetřit na rotačních setrvačnostech hmot kardanu, diferaku a poloos, ale zrovna pri konstantnim stoupání do kopce - jak psal mr-tomas - to fakt nepomuze vubec, to se bavime o nejakych viskoznich a trecich silach v prevodech a tam bych to odhadnul na procento celkoveho zmareneho výkonu :?: .

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 13:07
od mr-tomas
Turbo jsem dával VNT, ale ono to stejně pořád moc nejede. To turbo pomáhá hodně v nízkejch otáčkách, ale max. výkon se moc nezměnil. To lehce poladění u mě asi nějak nefunguje, protože už jsem s tím udělal prakticky vše co jde, a pořád je to bída. Akorád to stálo kopu peněz. :sad

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 13:11
od fidzi
I se standartním turbem to dokáže jet docela dobře, takže buď máš přehnané nároky nebo je někde chyba.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 13:55
od Tim
Já osobně doporučuji si někde na jednu zimu půjčit auto, kde se předek přiřazuje "natvrdo". Opravdu výživný zážitek :Ale fuuj: Hlavně v místech, kde jsou lesem serpentiny do kopce pokryté sněhem a ledem a vyjede se z lesa a pokračují serpentiny prosté jakéhokoli náznaku sněhu či námrazy :mrgreen:

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 14:10
od Hanys_a_Kaca
fidzi píše:I se standartním turbem to dokáže jet docela dobře, takže buď máš přehnané nároky nebo je někde chyba.
Myslím, že mnohem těžší než přidat pár kilowatt je, srovnat představy a požadavky na vůz. Jeden řekne, jede to dobře, druhý řekne, vůbec to nejede - a může se jednat o jedno auto. Já mám třeba představu, že naše sériová tédépětka jezdí dobře, na lochtáka pohoda za 8-9 litrů, a když jí rozdráždím do otáček, tak předjedu koho potřebuju, ale fórum je plné příspěvků o tom, že pokud se to "nečipne" tak je ten motor "mrtvej už z výroby", tak to je těžko soudit. Já nemám problém ani s nějakou turbodírou nebo jak se tomu říká. beru to jako charakteristiku motoru, ktery jsem se naučil používat a víc od toho nečekám -to auto pořád umí víc než já.
Větší rozdíl je v uživatelích než v autech a tak tady budou věční (marní) honiči kilowattů.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 15:52
od Hubert
Nemyslím si že myšlenka 4x4 na 4x2 je zcestná. Auto bude asi svižnější a bude i nižší spotřeba. Zase zadní dif se bude více opotřebovávat proto je to asi stála 4x4. Osobně bych si to ale nedal. V tom kytu od AVM (AVM 446) jsou i díly na vyřazení mezinápravy.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 21:46
od eliott
mr-tomas píše:Turbo jsem dával VNT, ale ono to stejně pořád moc nejede. To turbo pomáhá hodně v nízkejch otáčkách, ale max. výkon se moc nezměnil. To lehce poladění u mě asi nějak nefunguje, protože už jsem s tím udělal prakticky vše co jde, a pořád je to bída. Akorád to stálo kopu peněz. :sad
Nevím, jak to jede teď, ale když jsme to doladili s původním turbem a intercoolerem to jelo jako málokterá TD5ka. Dodnes si pamatuji 140km/h (podle navigace!) v táhlém stoupání na D1 na 3/4 plynu.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 22:39
od mr-tomas
Jenže to bylo prázdný, bez roll cage, na menších a ojetejch kolech (265/70/16) a hlavně v zimě kdy to vždycky jezdí lépe. Já to poměřuju když vezu tak 400-500kg nákladu, a to pak jede úplně jinak.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 22:50
od SJ410
No tak, jestli sis tam dal nějaký větší kol než ty 265, tak bez převodů to si fakt nebude
ono.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 22:59
od mr-tomas
No původně jsem tam dal 255/85/16, ale s těma to fakt nešlo. Tak jsem dal 265/75/16, trochu se to zlepšilo, ale pořád to není ono. Teď chci dát automat, a obávám se že se to zase zhorší.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 23:05
od gibson
ja by som kludne ostal na predoslom rozmere ale urcite rozvodovku z defa TD5 :yes
jazdim na rovnakom rozmere ale na D1

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 23:07
od mr-tomas
Def TD5 má jinou rozvodovku než 300Tdi?

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 02 pro 2013 23:13
od gibson
ano, neviem ci az od nejakeho roku ale prevodovy pomer na cestne rychlosti nema 1,22 ale 1,41 co je v zaklade pneu 32 :wink:
vlastne, to mi z toho vsetkeho co som doteraz nastudoval vychadza...

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 02:34
od Johny R
Mi se líbí že auto oplácáš "nesmyslama" co mu zvednou váhu o půl tuny, nahodíš větší papuče a pak se divíš že je DEFík dýchavičný :chuckle ! Já jenom odlehčuju, DEFík sám taky hubne :roll: a jede jak střela. A to mám taky 265/75 R16. A to že by to na jednu nápravu jelo nějak rapidně lépe, je řekl bych nesmysl. Váhově si nepomůžeš a ztráty v převodech, to se mi taky nezdá. To bude jen jiný pocit z auta, když to tlačí od zadu.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 05:01
od Hubert
gibson píše:ano, neviem ci az od nejakeho roku ale prevodovy pomer na cestne rychlosti nema 1,22 ale 1,41 co je v zaklade pneu 32 :wink:
vlastne, to mi z toho vsetkeho co som doteraz nastudoval vychadza...
Já myslím že Def má (krom V8 v 90, 2,4TDCi a 2,5 v 110 ) vždy 1,41. Alespoň TD,Tdi a TD5 mají určitě 1,41.
Jedině tam dát ještě pomalejší rozvody do přídavky 1,667. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=177. Pokud se ti to zdá málo tak už jedině zaměnit převody v difech, ale to jsou úplně jiné peníze.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 07:44
od SJ410
Ten převod 1,66 by mel mít defik 130 v sérii.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 10:18
od MadTom
Doplním, mohl by mít. Já mám u 130ky, podle typu vyraženého na převodovce, 1,41. A asi s tím i souvisí maximální rychlost v TP - 140km/h, u opticky stejného auta, i stejně starého jsem v TP viděl 130km/h.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 18:40
od lukes
mr-tomas píše:Jenže to bylo prázdný, bez roll cage, na menších a ojetejch kolech (265/70/16) a hlavně v zimě kdy to vždycky jezdí lépe. Já to poměřuju když vezu tak 400-500kg nákladu, a to pak jede úplně jinak.
Proč to v zimě jezdí lépe?

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 18:47
od mr-tomas
Do motoru jde studenější vzduch, a IC má lepší odvod tepla.

Re: 4wd na 2wd

Napsal: 03 pro 2013 18:54
od mason
V chladnejsim vzduchu o stejnem objemu je vetsi obsah kysliku (lepsi horeni smesi, vyssi vykon). Proto se u vykonnych aut nasavany vzduch chladi v mezichladici - intercooleru. Uz fichtl jezdil v lete vecer lip nez v parnu pres den.;)