Stránka 3 z 3

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 25 lis 2011 12:03
od Kokesek
:arrow: Nejvetsi smrt pro prevodovku je teplota. Teplota atf za provozu by nemela presahovat 100stupnu. idelani je v rozmezi 60-80stupnu. To ze se prevodovka prehriva a neuchladi ji klasicky chladic je povetsinou zpusobene vadnou spojkou menice (TCC). Menic je v prokruzu kdyz nema byt a po dobu delsi nez je zdravo. Pokud clovek auto chce pouzivat a nedelat repas menice a prevodovky pak je vyborne reseni namontovat pridavny chladic. Pouzivam cca 30x40cm na gumovych hadicich. Vysledek 100procent snizeni teploty. a tim prodlouzeni zivotnosti solenoidu a lamel prevodovky a samozrejmne oddaleni uplne smrti menice. Pri mereni teploty atf je treba ujet minimalni 25-30km jinak neni teplota ustalena. automat se zahriva pomaleji nez motorovy olej. Mereni obalu neni uplne presne. Lepsi je zobrazit udaj pres diagnostiku.

Tot muj nazor na pridavny chladic. :mrgreen:

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 25 lis 2011 20:11
od Kubrtos
Uvidíme co se bude dít teď s novým větším měničem. Jestli pomůže měnič a super kryt na rozvodovku k tomu aby z auta nebyla sauna tak to bude super. :yes

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 25 lis 2011 21:00
od Acon
mám stredný menič, prevodovku po repase, cez víkend som jazdil prívesom naloženým na cca 1t po horských cestách, stúpania na 2 a 3 stupni, menič stále odomknutý a teplota prevodovky OK. Tvrdím, že ak sa prevodovka prehrieva, niekde je problém, Tie autá sú konštruované do extrémnejších podmienok ako je klíma v CE

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 25 lis 2011 21:49
od Kokesek
kdyz je velka teplota tak to nekde klouze nebo se to nedostane pres chladic. Staci trosku blbe ohla trubka, nebo pricpany redukcni ventil. A jeste k tem prevodovkam 4hp22 celkem casto odchazi volnobezka, jak se to sype tak to zacpe filtr a taky pak hreje...

kazdopadne vetsi menic ma vice oleje vetsi unosnost tim padem daleko mensi teplo.

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 26 lis 2011 08:36
od Miloš II
Acon píše:mám stredný menič, prevodovku po repase, cez víkend som jazdil prívesom naloženým na cca 1t po horských cestách, stúpania na 2 a 3 stupni, menič stále odomknutý a teplota prevodovky OK. Tvrdím, že ak sa prevodovka prehrieva, niekde je problém, Tie autá sú konštruované do extrémnejších podmienok ako je klíma v CE

S tímhle souhlasím..MIloš II

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 26 lis 2011 12:45
od RudaK
Mám na D III měnič z výroby a zatím s tím nebyl pražádný problém ( aspoň já ho nemám ) :Pohoda:

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 14 dub 2012 14:35
od Misto
Zdravim chlapi, ja mam na svojej DI 300 tdi podobne problemy. Pri prudkych stupaniach a rozbehoch v kopcoch mi zacne svietit kontrolka teploty automatickej prevodovky. Precital som diskusiu, v prevodovke som len vymenil tesnenie a olej. Ostatne veci som zatial neriesil.
Cim by som mal zacat pri rieseni tohto problemu? Pripadne nepoznate nejakeho odbornika na zapadnom Slovensku? Dakujem

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 05 čer 2012 16:52
od bobf
Uzavírám moji kauzu s přídavným chladičem.
Po 3 měsících odstávky snad vše vyřešeno.
Přídavný chladič odmontován.
Problém vznikl vadnou montáží nového automatu a to dost nekvalifikovaným mechanikem.
V servisu již nepracuje. A já mohu jezdit JUPÍÍÍÍÍ :dance
Přídavný chladič má asi opodstatnění na jihu kontinentu. U nás je zbytečný, pokud na autě pracují odborníci.

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 05 čer 2012 17:56
od Benjamin
bobf píše:Uzavírám moji kauzu s přídavným chladičem.
Po 3 měsících odstávky snad vše vyřešeno.
Přídavný chladič odmontován.
Problém vznikl vadnou montáží nového automatu a to dost nekvalifikovaným mechanikem.
V servisu již nepracuje. A já mohu jezdit JUPÍÍÍÍÍ :dance
Přídavný chladič má asi opodstatnění na jihu kontinentu. U nás je zbytečný, pokud na autě pracují odborníci.
Tak gratuluji k vyřešení problému! Někdy se stane, že člověk narazí na někoho :Ale fuuj: :? Tak přeji už jen radost z jízdy a šťastné kilometry :Pohoda:

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 29 čer 2012 20:56
od MirekNL
Ahoj chlapi, u mojí DII hřeje ventilace na nohy i přes puštěnou klimatizaci a podlaha kolem tunelu hřeje přes kobereček. Nesvítí mi žádná kontrolka a automat se chová normálně. Dělá to prakticky při jakékoliv jízdě nad 20km.....řekněte, že je to běžný projev DII!.... :sweat

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 01 črc 2012 21:21
od Acon
myslím, že to teplo je od prídavnej prevodovky a to je vlastne výhoda LR :chuckle

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 02 črc 2012 22:02
od MirekNL
Tak to je vlastně dobra zprava. Jen mi přijde, ze rozvodovka je víc v zadu. To teplo by se mělo projevovat mezi sedadly a ne pod nohama....

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 02 črc 2012 22:23
od Acon
neviem pri akej tplote sa rozsvieti kontrolka automatu, ale bežne má teplotu myslím tak do 80°

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 30 lis 2012 08:45
od Radek J1
Chtěl bych vědět jak řešíte přehřívání automatu na D1 300tdi,měnič i převodovka je originál a v běžném provozu nedojde k přehřátí.K přehřátí automatu/rozsvícení kontrolky/ dochází pouze za pomalého vyjíždění kopce řazení mezi 1 a2 u plně naloženého auta o více jak 800 výškových metrů.
Pokud jedu na redukci mohu jet do kopce 5hod a nic.
Má někdo zkušenost s přídavným chlazením? provedení atd..
Díky

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 30 lis 2012 09:14
od Acon
Aj v manuály k autu sa píše že, pokial ideš dlhšie nižšou rýchlosťou ako 40km/h je nutne jazdiť na redukcii.

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 30 lis 2012 09:17
od Miloš II
MirekNL píše:Tak to je vlastně dobra zprava. Jen mi přijde, ze rozvodovka je víc v zadu. To teplo by se mělo projevovat mezi sedadly a ne pod nohama....
No moc bych se neradoval bo to není normální, že se to tak hřeje asi bych zajel za nějakým LR mechošem,,,MIloš II

Re: Přídavné chlazení automatu

Napsal: 26 kvě 2016 11:55
od MadTom
A co zkusit pořádně vymýt chladiče? Už to pomohlo hodně autům. Třeba takové bláto z Jihlavy už uvařilo hodně aut. Akorát to chce opatrně a je potřeba se dostat i mezi chladiče, jinak to neproteče.