zásuvka pro dobíjení a předehřev
Moderátor: Acon
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Kolik ampér má svíčka v tom tvém příhřevu?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Tak jsem nainstaloval příhřev se čtyřma svíčkama.Zapojil jsem teda jen dvě jelikož jedna má 300w.Při teplotách okolo 0°C jsem zkrátil ohřev o poloviční čas.
- Eddef
- Příspěvky: 62
- Registrován: 14 bře 2010 15:14
- auto: LR Defender110SW Td5
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
a kde si to na Td5 dal, na ktorú hadicu ?
Mám doma ohrievaciu špirálu, ale keď to zvarím a dám do hromady, vystáva otázka - kam s tým v Td5 ?
Mám doma ohrievaciu špirálu, ale keď to zvarím a dám do hromady, vystáva otázka - kam s tým v Td5 ?
LR Defender 110 SW Td5
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Já jsem si to s tím čerpadlem koupil , doma montáž půl hodinky. Mám na verandě v zásuvce spínací hodiny, ty sepnou ráno ohřev a čerpadlo a já startuju teplej motor jak v létě a hlavně to hned topí. No prostě bomba. Kdo má možnost připojení na síť 220 v tak vřele doporučujicesta píše:Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Jenže já to nemám na 220V.Eddef píše:a kde si to na Td5 dal, na ktorú hadicu ?
Mám doma ohrievaciu špirálu, ale keď to zvarím a dám do hromady, vystáva otázka - kam s tým v Td5 ?
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Já taky ,mám to odzkoušené při -18 1 hod nahřívání a paráda start jak v létě a do 5km prac. teplota motoru.diskous píše:Já jsem si to s tím čerpadlem koupil , doma montáž půl hodinky. Mám na verandě v zásuvce spínací hodiny, ty sepnou ráno ohřev a čerpadlo a já startuju teplej motor jak v létě a hlavně to hned topí. No prostě bomba. Kdo má možnost připojení na síť 220 v tak vřele doporučujicesta píše:Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Ježíšek přinesl Calix, tam je předehřev do mrazové zátky. Jak již bylo uvedeno výše, je to stavebnice, součástí může být i nabíječka a ventilátor, no spíš fén do interiéru. Zapojení je vcelku legrace, jen k té mrazové zátce není úplně ideální přístup
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5768
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
tak tohleto je mnohem lepsi nez ten predehrev do hadice, montaz jsi delal sam? jak jsi vyndal starou mrazovou zatku? a ta nova tam sla pekne a koukam ze tam mas jeste nejaky tmel, rozepis se trosku o te montazi.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Švédi to mají vymyšlený, objednáváš ohřev podle typu motoru, navíc je u toho blbuvzdorný návod. Vypustíš vodu z oběhu, do zátky vyvrtáš opatrně díru cca 6mm a zapáčíš. Tím se vylomí. Do toho otvoru navíkneš předehřev, který má uprostřed dlouhý šrou a na jeho konci je rozporka, která je cca o 3mm širší, než je průměr té díry. To dá asi nejvíc práce, usadit to tak, aby to sedělo přesně. Ale kdo to dával do Zetoru, tak už má zkušenosti. Ten předehřev má vlastní O kroužek, který těsní do místa zátky, ještě na okraj se mázlo trochu těsnícího silikonu a dotáhlo matičkou, čímž se zevnitř přitáhne ta rozporka. pak už jen nacvakneš kabeláž, přetáhneš sichrspojkou, všechno je součást balení a můžeš topit. Buhužel momentálně nemrzne, zkoušel jsem jen při cca 0°C a během půl hodky měl motor okolo 40°C. Mám to proto, že u nás bývá "prašivá" zima, jak říká kamarád z Děčína a s autem se jezdí ráno jen 7 km a furt z kopce. proto i ten ventilátor, aby se sedělo v teplým autě. Jen doufám, že mi díky tomu dřív neshnije 

- Miky_CZ
- Příspěvky: 5768
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
dobre to vypada docela jednoduse az na vyvrtani te diry, co ocelove spony? neni lepsi tu diru prorazit?Lochy píše:Švédi to mají vymyšlený, objednáváš ohřev podle typu motoru, navíc je u toho blbuvzdorný návod. Vypustíš vodu z oběhu, do zátky vyvrtáš opatrně díru cca 6mm a zapáčíš. Tím se vylomí. Do toho otvoru navíkneš předehřev, který má uprostřed dlouhý šrou a na jeho konci je rozporka, která je cca o 3mm širší, než je průměr té díry. To dá asi nejvíc práce, usadit to tak, aby to sedělo přesně. Ale kdo to dával do Zetoru, tak už má zkušenosti. Ten předehřev má vlastní O kroužek, který těsní do místa zátky, ještě na okraj se mázlo trochu těsnícího silikonu a dotáhlo matičkou, čímž se zevnitř přitáhne ta rozporka. pak už jen nacvakneš kabeláž, přetáhneš sichrspojkou, všechno je součást balení a můžeš topit. Buhužel momentálně nemrzne, zkoušel jsem jen při cca 0°C a během půl hodky měl motor okolo 40°C. Mám to proto, že u nás bývá "prašivá" zima, jak říká kamarád z Děčína a s autem se jezdí ráno jen 7 km a furt z kopce. proto i ten ventilátor, aby se sedělo v teplým autě. Jen doufám, že mi díky tomu dřív neshnije
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
No taky jsem o tom přemýšlel a dělalo mi to největší obavy, tak jsem vyvrtal jen díru tak, abych nebyl skrz a prorazil to špičkou a zátku vylomil ohnutým šroubovákem tak, aby mi ta zátka nespadla do motoru. Na druhou stranu, vyráběj to desítky let, tak jsem jim důvěřoval
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Průser je, že hasičák je povenej jen v belgiiMadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
http://www.predehrevmotoru220v.cz/Montazni-postup.html
Jeste tam mj pisou, ze je treba dbat na to, aby byl maly chladici okruh - vymenik topeni interieru - vzdy otevren. Nebude mi to nejak blokovat klima ? Nebo jak ji nechat nastavenou ?
PS : mate s temihle predehrevy nekdo nejake nove zkusenosti ? Diky.
Jeste tam mj pisou, ze je treba dbat na to, aby byl maly chladici okruh - vymenik topeni interieru - vzdy otevren. Nebude mi to nejak blokovat klima ? Nebo jak ji nechat nastavenou ?
PS : mate s temihle predehrevy nekdo nejake nove zkusenosti ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
tady jsme se o něm bavili......http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 9&start=20
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Jak ta ohřátá chladící kapalina ovlivní první start po studené noci u Land Roverů? Měl jsem to kdysi na Volvu (Normans) a srandovní bylo, že to paradoxně špatně startovalo. Protože byla teplá voda u nějakého čidla, tak to nepřidalo naftu pro studený start a já musel startovat s plným plynem....
(Naštěstím mám P38 v naftě a ta startuje a topí na výbornou
)
(Naštěstím mám P38 v naftě a ta startuje a topí na výbornou

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Nijak rychleji to topí. Nesrovnával bych motory ve Volze a relativně moderní motory.hrabiko píše:Jak ta ohřátá chladící kapalina ovlivní první start po studené noci u Land Roverů? Měl jsem to kdysi na Volvu (Normans) a srandovní bylo, že to paradoxně špatně startovalo. Protože byla teplá voda u nějakého čidla, tak to nepřidalo naftu pro studený start a já musel startovat s plným plynem....
(Naštěstím mám P38 v naftě a ta startuje a topí na výbornou)
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
TD5ka má více než jedno čidlo tepoty - je tam čidlo teploty chladící kapaliny, čidlo teploty naft, čidlo teploty vzduchu u filtru a čidlo teploty vzduchu v sání (za turbem a intercoolerem). Takže to řízení je doopravdy trošku složitější a inteligentnější. A dále je to motor konstruovaný LR pro terénní auta - tedy s trošku větí pravděpodobností provozu v extrémnějších teplotách, než u běžných aut.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Tak jsem taky pro svoji Disko TD5 vybral ten 2kW predehrev http://www.predehrevmotoru220v.cz/
Muzu se zeptat, kam jste ho namontovali a na kterou hadici (od radiatoru z kabiny) jste pripojili vystup teple vody z predehrevu ? ( Od radiatoru jde jedna hadice zadem k tluste hadici, vedouci od hlavy k chladici, druha pak vede k chladici/predehrevu nafty ).
Jeste bych se rad zeptal, jak dokonale odvzdusnit chladici okruh u TD5 ? Jen tim plastovym odvzdusnovakem v horni hadici ? Stat treba lepe do kopce ? Diky.
Muzu se zeptat, kam jste ho namontovali a na kterou hadici (od radiatoru z kabiny) jste pripojili vystup teple vody z predehrevu ? ( Od radiatoru jde jedna hadice zadem k tluste hadici, vedouci od hlavy k chladici, druha pak vede k chladici/predehrevu nafty ).
Jeste bych se rad zeptal, jak dokonale odvzdusnit chladici okruh u TD5 ? Jen tim plastovym odvzdusnovakem v horni hadici ? Stat treba lepe do kopce ? Diky.
Naposledy upravil(a) azni dne 14 pro 2014 00:49, celkem upraveno 2 x.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
A máš Defa nebo D2? U D2 se při odvzdušňování musí zvednout z držáků expanzní nádobka. Jde to zhruba o 10-20cm.
Co se týče toho, kam to připojit - koukni se do RAVE. Pro obě auta je tam rozmalovanej vodní okruh, případně i včetně naftovýho bufíka, použitého jako příhřívač. Já bych ten elektrickej zapojil stejně jako je originál naftovej.
Co se týče toho, kam to připojit - koukni se do RAVE. Pro obě auta je tam rozmalovanej vodní okruh, případně i včetně naftovýho bufíka, použitého jako příhřívač. Já bych ten elektrickej zapojil stejně jako je originál naftovej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev
Disko D2, uz jsem to opravil.
Ja ze jsem tam prave nasel jen ten odvzdusnovak v hadici...
V rawe je rozkresleny jen V8
Ja ze jsem tam prave nasel jen ten odvzdusnovak v hadici...
V rawe je rozkresleny jen V8

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...