Stránka 3 z 5

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 12:46
od Hunter
Nekde jsem to tu resil, me to zacalo tkto "zvonit" po vymene spojky - a dela to tycka odvetrani IRDcka a tesne nad jejim vyustenim z IRD je vedle ni kryci plech a tam se to dotyka a takto to rezonuje. Zkus se na to podivat.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 13:08
od fugín
Hunter píše:Nekde jsem to tu resil, me to zacalo tkto "zvonit" po vymene spojky - a dela to tycka odvetrani IRDcka a tesne nad jejim vyustenim z IRD je vedle ni kryci plech a tam se to dotyka a takto to rezonuje. Zkus se na to podivat.
OK díky,jen jaksi nevím kde ústí tyčka odvětrání....zkus se trochu víc rozepsat,kde přesně to najdu a co si s tím udělal. Po tvým zásahu zvonění přestalo? Dík za rady

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 13:20
od Hunter
Jak vede chlazeni do IRD, tak u toho je ten kryci plech a pred nim ta tycka, jinak ta tycka vede az nahoru do motoroveho prostoru a najdes ji hned za motorem na leve strane pohledem za predu. No vselijak jsem to tam modil,na chvili to prestalo ale uz to dela zase, chce to bud poradne poladit nebo tu tycku necim obalit.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 13:29
od fugín
Dík,zkusím co se dá dělat. Ale jezdit můžu bez obav? Může se z toho vyklubat něco horšího?

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 13:34
od Hunter
No pokud je to jenom toto, tak ne, je to pouze "kosmeticka" zalezitost, proste to tam o sebe rezonuje, ale nema to vliv na funkci :lol:

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 23 bře 2012 13:38
od fugín
Hunter píše:No pokud je to jenom toto, tak ne, je to pouze "kosmeticka" zalezitost, proste to tam o sebe rezonuje, ale nema to vliv na funkci :lol:
tak to si mě uklidnil,až budu mít čas tak to zkusím a dám vědět jak to dopadlo

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 25 bře 2012 17:27
od jancigavlas
pripajam sa aj ja jazdim bez kardanov nahadzujem ich az pred zimou v lete nepotrebujem 4kolku ale v zime spotreba je v lete mensia ked nejde vico auto toci zbytocnych 13kil je to poznat aj na spotrebe

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 27 bře 2012 12:31
od fugín
Hunter píše:No pokud je to jenom toto, tak ne, je to pouze "kosmeticka" zalezitost, proste to tam o sebe rezonuje, ale nema to vliv na funkci :lol:
Tak tou tyčkou to nebylo. Mimochodem já tam mám jen kousek trubičky a pak hadičku která vede nahoru a je zakončená zase trubičkou. Nakonec sem zjistil že to rezonuje takovej ten krycí plech mezi motorem a větrákama chlazení. Nevím na co to tam je,ale asi aby nešlo horko z motoru přímo na větrák. Tam kde je kryt chycenej šroubama mám v tom plechu díry že to vlastně drží jen silou vůle a jak se motor vrtí tak to tam rezonuje.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 19:00
od grančo
No tak ked ide free po asfalte tak je furt 4x2 a ono to spina len pri rozdieloch otacok predok zadok a tiež pri plnych rajdoch na parkovisku a na cestach s malými oblukmi sa zadok len vezie . Su aj ine typy ternych vozov kde sa odporuča do mesta dať dole kardany.IRD=prenos Mk z radialneho smeru dodiagonalneho.Na spotrebe to robi u free 2 L.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 19:20
od Maxsel
grančo píše:...ono to spina len pri rozdieloch otacok predok zadok a tiež pri plnych rajdoch na parkovisku a na cestach s malými oblukmi sa zadok len vezie...
:nech

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 20:09
od dzordzi
Maxsel píše:
grančo píše:...ono to spina len pri rozdieloch otacok predok zadok a tiež pri plnych rajdoch na parkovisku a na cestach s malými oblukmi sa zadok len vezie...
:chuckle kdo má nahovno VISCO tak sa ten zadok moc neveze :chuckle
skorej ho asi predbehne :P

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 21:08
od grančo
Tak to treba hned zložiť dole.Ked je ozubenie ird bez zataženia a len sa volne otača tak ako aj zadny dif. čo sa tam môže stať?Samozrejme nusí to byť dobre mazané.Taku konštrukciu visko spojky poddaní jej veličenstva nezvladli,prečo to nema otvoreny system ako nemci?Nagebriš tam ten gel a je pokoj. Ale už je to tak.A ku tomu jazdeniu v mestach: ked trčiš v kolone 30 minut tak ti stači alebo potlačiť alebo 4x0.5.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 22:04
od Maxsel
dzordzi píše:
grančo píše:...ono to spina len pri rozdieloch otacok predok zadok a tiež pri plnych rajdoch na parkovisku a na cestach s malými oblukmi sa zadok len vezie...
:chuckle kdo má nahovno VISCO tak sa ten zadok moc neveze :chuckle
skorej ho asi predbehne :P
Hlavně to tak není ani u nové visco. Žádnnej zadek se neveze. Viskózní náplň stále klade určitý odpor. Proto se u Free uvádí poměr předek/zadek od 80/20 do 50/50. To co píše grančo jsou další nesmysly.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 30 bře 2012 22:17
od tagr
Pravdu díš :) vždy zadek zabírá.Proto je to permanentní 4x4 at si říká kdo chce co chce. Zkuste to na sněhu a poznáte ten rozdíl.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 31 bře 2012 04:40
od grančo
80 /20 Mk by bol u free zazrak.Je to len 50/50 alebo nič.Lenže ta visko reaguje okamžite a tak sa zda že je stale pripojeny zadok .Ked sa potentuje visko tak je to furt 50/50 ato je ten problem. O tomto by vedeli rozpravat jeepaci ked si nevyradovali 4X4 na asfalte ,čo ich to potom stalo.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 31 bře 2012 07:29
od Tim
Grančo to co Ty tu popisuješ nemá s visco nic společného. Takto funguje HALDEX. Teda snad se nepletu :blush

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 31 bře 2012 09:27
od favore
Hlavně to tak není ani u nové visco. Žádnnej zadek se neveze. Viskózní náplň stále klade určitý odpor. Proto se u Free uvádí poměr předek/zadek od 80/20 do 50/50. To co píše grančo jsou další nesmysly.[/quote]
Můžu si přisolit čerstvejma informacema?Jezdil jsem teď měsíc bez spojky a kardanu-auto jezdilo "samo",bez jakéhokoliv odporu,teď tam je pár dní visko po repasi a je na autě cejtit.Klidně souhlasím že těch 20%.Lehce to přituhlo i při plným rejdu.Před repasí jsem v rejdu dojížděl a parkoval bez brzd,jak se to šponovalo.MInimálně 50% :D -možná víc :rofl !Takže z vlastní zkušenosti souhlasím 80/20 :hi

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 31 bře 2012 09:33
od zalab
A popri tom o tejto problematike je tu popísané ojojoooj,a teda by stačilo niekedy viac čítať ako písať :hmm:

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 31 bře 2012 10:58
od Safraporte
zalab píše:A popri tom o tejto problematike je tu popísané ojojoooj,a teda by stačilo niekedy viac čítať ako písať :hmm:
Náčelník má pravdu hoši. Mě to spíš přijde, že grančo trolluje
Není přece možné tohle myslet vážně, když jsou tu popsané 10-tky stran o tom, jak to funguje :wink:

Do not feed the trolls :party

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 01 dub 2012 00:14
od grančo
To velke vedla motora je prevodovka. Prosim neberte to osobne ste odbornici to je fakt a širak dole. A to male tam v strede ka rdanov vie urobiť to čo hovorite. Porovnajte to s prevodovkou: to male prd maregulovať rozvod Mk tak ako hovorite. Regulovať rozvod Mk je problem.Spolahlivo to vedia len hydraulicke meniče resp. el impu. meniče alebo planeto prevody aleb o Subaru to je 1.Ja viem že sa Vam to asi nebude pozdavat ale je to tak. Prevod visko je naplneny tzv non gravity. Tato zmes musi byť stale,,česana,, jednym smerom.Akonahle sa to poruší mení sa fyzikalna struktura a mole. tvrdnu. Ak situ pominie je znovu viskozna No atakto to CHODI FURT DOKOLA. Tieto fyz. vlastnosti POLY sa objavily nahodne. A mate to možmo aj doma,to su tie stekajuce sople pre zabavne učely.