Stránka 3 z 4
Re: přírustek SIII
Napsal: 10 led 2013 09:44
od cyril
1960SeriesII píše:V ARO jsem se nikdy nesvezl a snad ani nebudu muset. Sérii jsem si koupil kvůli tomu, že je to staré auto a průvan a nepohodlí mi nevadí. Nesrovnávám to s ničím, je to prostě staré auto se šarmem a kouzlem starých časů. Ať už v Anglii nebo tady, skučení nad nepohodlím a vysokou spotřebou těhle aut mi přijde postavené na hlavu.
Je důležité, pokud si auto člověk nekupuje s tím, že buď ví, do čeho jde, nebo že je mu to jedno a je připraven vydržet vše, aby si do toho alespoň předem sedl a svezl se. Že to není pohodlná limuzína, to se dá zjistit asi na prvním nebo druhém výtluku na většině našich silnic.
Můj názor je, že kdo chce auto pro extrémní terén a auto mu nevyhovuje, tak se buď dost nesnaží (viz lidé co umí s neupravenou sérií vyjet málem i na strom, kterých u nás není úplně málo - i když já mezi ně nepatřím) nebo tomu autu připravují terén, na které prostě žádné auto bez úprav stavěné není (takový si ale nedokážu osobně představit, zkušenosti mi ale v tomto směru chybí, takže nejsem asi správný vzorek).
I já, který s těžkým terénem nemám žádné zkušenosti, mám kolikrát pocit, že jedinou překážkou, kterou tahle auta nedokážou překonat, je řidič. Koneckonců než přišly všechny tyhle vymoženosti, tak auta na listových perech (a zdaleka ne jen LR) projely půlku světa s pány v kravatě a pneumatikami, kterým by se dnes každý smál.
Jinak ta žlutá trojka je pro mě osobně hrozný paskvil, ale třeba je postavená pro závody nebo čert ví co, kde každá z úprav má svou funkci, to se samozřejmě nedá hodnotit jako staré auto. Pro přestavbu 88" i 109" sérií na vinuté pružiny existují rámy Designa (
http://www.designa-chassis.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;), ale tuším, že se moc nerozšířily - v Anglii takových aut je na prodej poskrovnu, tak buď jsou milovány majiteli až za hrob, nebo se zjistilo, že když někdo chce jezdit na vinutých pružinách, je nejrozumnější si takhle odpružené auto koupit hotové - což nejspíš platí i dnes.
Konec hlášení v dědkařském jazyce.
Tak pod to bych se podepsal....
Jen přidám mou gratulaci k Serii a doporučení parabolických per. Určitě to potom bude výrazně lepší. Mám, odzkoušeno.
Třeba si s dědkem nakonec neporozumíte a vrátíš se k ARU, nebo naopak přeskočíš k novějším terénním autům na vinutých pružinách.
Svět se nezboří. Každý máme naštěstí právo své volby. A rozdílný vkus. Jinak by byla na světě nuda a šeď....

Re: přírustek SIII
Napsal: 10 led 2013 10:02
od tomáš štěpnička
já samozřejmě věřím že na parabolikách to bude lepší,ještě pěkně namazat,trochu delší houpačky aby to líp křížilo.
neřešíto ale jeden zásadní problém .....a to malou výšku pod autem (ta příčka pod převodovkou ) na té člověk celkem často zůstává sedět.mě napadlo i listy zachovat a jen přendat nápravu pod ně ...jenže tam už by výška byla zase zbytečně veliká
popravdě kdyby mě tak netrápil ten složitý kolotoč okolo veteránstých TP,tak už bych byl zpět
na vinutejch mám RRC ...takže přeskakovat nemusím v podstatě
jinak máš pravdu každý máme jiný vkus-a zaplať pánbůh zato

Re: přírustek SIII
Napsal: 10 led 2013 11:31
od tomáš štěpnička
ještě bych se zeptal znalejších zda do přední nápravy u SIII jde místo křížů implantovat Homoklouby?
Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 09:35
od Martin_H
A nebylo by nakonec lepší tu Serii nechat být a pořídit si to Aro ?
Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 09:57
od tomáš štěpnička
já budu bojovat a tu Sérii nějak rozjezdím

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 10:30
od Martin_H
Hm,až půjdu na Vrch, budou hledat ty nejhlubší koleje v blátě

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 11:13
od tomáš štěpnička
tam žádný terén není ...to je právě to ...... to já nepovažuju za terén ...to sem jezdil s pandu 4X4
terén je pro mě trošku krkolomnější prostředí

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 20:10
od minerva
Zas jedno téma, které si říká o vymazání. Ty už se ani nemusíš hlásit do series clubu...
Myslím, že serie je skutečné víc o romantice starých časů než o extrémním terénu. (I když Tomáše Ubla jsem viděl provádět hrozné věci, respektive projíždět hrozné věci) Vždyť to auto vyvinuli jako traktor, který může svého sedláka odvézt v neděli do kostela. V tomto směru to byl neúspěšný pokus, ale naštěstí pro nás všechny postižené se serií ujali jiní a vytvořli nepřeberně variant.
Já si serii (jestli se minervě tak dá říkat) koupil kvůli filmu Bohové musí být šílení. Musím říct, že jsme s ní zažil vše co jsem si ve skrytu představoval.
Gratuluji ke koupi. Auto bych rozhodně nerenovoval. Má krásnou patinu, která se ztratí.
Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 20:31
od minerva
To už můžeš rovnou naložit hnůj, má větší měrnou hmotnost než koza
Byl by to návrat ke skutečným kořenům serie. Škoda, že mám vojáka...

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 20:39
od tomáš štěpnička
minerva píše:Zas jedno téma, které si říká o vymazání. Ty už se ani nemusíš hlásit do series clubu...
Myslím, že serie je skutečné víc o romantice starých časů než o extrémním terénu. (I když Tomáše Ubla jsem viděl provádět hrozné věci, respektive projíždět hrozné věci) Vždyť to auto vyvinuli jako traktor, který může svého sedláka odvézt v neděli do kostela. V tomto směru to byl neúspěšný pokus, ale naštěstí pro nás všechny postižené se serií ujali jiní a vytvořli nepřeberně variant.
Já si serii (jestli se minervě tak dá říkat) koupil kvůli filmu Bohové musí být šílení. Musím říct, že jsme s ní zažil vše co jsem si ve skrytu představoval.
Gratuluji ke koupi. Auto bych rozhodně nerenovoval. Má krásnou patinu, která se ztratí.
mě ta patyna na povrchu se též líbí ...ovšem už tak moc se mi nelíbí ten rám

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 20:45
od tomáš štěpnička
mimochodem kdyby se doma někomu válel zdravej rám za rozumný peníze

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 21:39
od minerva
Máš nějáký fotky zpod sukničky. Třeba ten rám není tak hrozný

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 21:50
od tomáš štěpnička
věř že je hodně hrozný

myslím že nemá asi cenu ho záplatovat-jednak by nebylo k čemu vařit a za druhé bych skončil tak že by to byla jedna velká záplata
takže uvažuji o tom že ten rám halt zkusím rovnou vyrodit nový-udělám nákup v kondoru a podle toho původního bych vyrobil novej. to že to bude dust vyměřování,nějaké řezání a trocha vaření,ale pro mě asi lepší loupit matroš za 6000,- a trochu se s tím potrápit,než kupovat rám za 40000,- to mi přijde jako raketa
Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 22:11
od krestak
za matroš dáš mín

jenom ten čas na tom strávenej

Re: přírustek SIII
Napsal: 11 led 2013 23:14
od Johny R
Známý si udělal rám na Willyse z nerezu a časem i zbytek auta

. Myslím že z nerezu by rám na SIII taky vyšel hluboko pod 40 táců a máš to na věky!
Re: přírustek SIII
Napsal: 12 led 2013 08:40
od tomáš štěpnička
krestak píše:za matroš dáš mín

jenom ten čas na tom strávenej

já to hodně nadhodnotil

a nebo v tom jsou i kotoučky plyn do COčka a barva
jen si s tím člověk pohraje no ....ovšem podle mě aspoň cesta která má smysl narozdíl od opravy starého

Re: přírustek SIII
Napsal: 21 led 2013 10:23
od tomáš štěpnička
vzhledem k tomu že u RRC se odporoučel dif,tak jsme byli trochu potrápit S3
http://www.youtube.com/watch?v=6K_8EpzzYiA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: přírustek SIII
Napsal: 21 led 2013 17:06
od Byzi
Ten ďolík vypadá takovej nevinej, ale ve skutečnosti je to kráter jak hovado

Re: přírustek SIII
Napsal: 21 led 2013 17:25
od Martin_H
Re: přírustek SIII
Napsal: 21 led 2013 18:51
od tulda
jen tak pro zajímavost, cos měl zakvaltováno? jsem laik a ta červená a žlutá my pořád není tak úplně jasná dík.....