Stránka 3 z 5

Re: Koupě Defendru

Napsal: 27 dub 2014 22:45
od Trewor - ségra
Tak ono to je prostě daný tim, že Tdi má vrtání x zdvih 90.47 mm × 97 a Td5 94 mm × 71.1 mm
Nadčvereční (short-stroke) Td5 líp točí až ve vyšších otáčkách

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 09:57
od eliott
Trewor - ségra píše:Tak ono to je prostě daný tim, že Tdi má vrtání x zdvih 90.47 mm × 97 a Td5 94 mm × 71.1 mm
Nadčvereční (short-stroke) Td5 líp točí až ve vyšších otáčkách
Nevím, kde jsi čerpal, ale 300tdi má vrtání odhadem o 1cm větší, než TD5.

Oba motory jsou nadčtvercové, což by mělo být označované ''long stroke''

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 10:11
od Hanys_a_Kaca
Počtu válců jsem si všimnul taky, jako že jich je pět nebo čtyři, akorát hnedka nevím, na kterou stranu tento argument přidat. Podle mne se nedá hnedka říci, že vyšší počet válců nebo aj poměr vrtání a zdvihu něco říkají samy o sobě, ještě kompresní poměry, resp. výsledné tlaky a už by to skoro do těch pohybových rovnich mohlo začít vycházet. Ale jak píše předseda, on jich měl v ruce hromadu a já v poctatě jen tu svojí tédépětku, zbytek jsou mé úvahy z kanceláře...
Ono i průběh kroutícího momentu každej posuzuje různě. Jedna věc je jestli se to rozjede na redukovanou jedna do nějakého strmého nesmyslu s vlekem, druhá věc je, jestli když ráno na jižní spojce jedu sedmdesát na pětku, snídám párek, piju kafe a čtu si noviny a zezadu dojedu nějakého loudavého jihočecha, jestli musím podřadit nebo jestli stačí sešlápnout plyn, abych ho předjel.
U mě v obou případech TD5 stačí, ale chápu že nějakej americkej kočár s šestilitrovým osmiválcem táhne líp.

A admini by tohle vlákno mohli přejmenovat na 300tdi proti TD5 číslo 173. :skleb

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 10:34
od eliott
Hanys_a_Kaca píše:akorát hnedka nevím, na kterou stranu tento argument přidat. Podle mne se nedá hnedka říci, že vyšší počet válců nebo aj poměr vrtání a zdvihu něco říkají samy o sobě
Ale ano, říkají, při stejném objemu větší počet válců znamená horší krouťák v nízkých otáčkách...

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 10:54
od Rover
V sobotu jsem převážel Defa s načipovanou Td5 a protože pořád jezdím svým Defem s 300Tdi, tak jsem mohl začerstva porovnávat - Td5 se v nízkých otáčkách fakt moc nechce... jak se roztočí už táhne hezky a asi víc než 300Tdi... při rozjezdu mně dokonce jednou Td5 chcípla, což je věc nevídaná, pustil jsem spojku tak jak jsem zvyklý u 300Tdi, ale v tu dobu kdy třístovka by už točila kolik bych očekával, tak u Td5 ještě neprotekly všechny nuly a jedničky od plynového pedálu přes řídící jednotku ke vstřikům... to plynové lanko je nějaké rychlejší... Nicméně myslím, že s čipnutou Td5 se asi dá docela žít, ale neupravenou bych asi nedal... Jinak u mně je samozřejmě volba jasná, rozhodně dávám přednost motorům 200Tdi a 300Tdi, které oba mám... mám rád motory, které, jak říkají angličani, tak nějak poctivě "pulls like a train"... a to Td5 není, ani ta čiplá...

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:05
od MadTom
Bych doplnil to co napsal Eliott - ono to docela záleží nejenom na vrtání motoru jak uvedl, ale i na přeplňování. A hlavně na nastavení řídící jednotky kvůli emisím ne straně jedné a kvůli celému převodovému ústrojína straně druhé. Dnešní auta mají v řídící jednotce implementovaný omezovač kroutícícho momentu - ten zabírá hlavně v nízkých rychlostech a malých otáčkách a funguje jako ochrana spojky a případného dvouhmotového setrvačníku. Krásnej příklad je třeba Mondeo 2,2TDCi - na 1, 2 a 3rychlostní stupeň je maximum kroutáku kolem 330Nm, na 4,5 a 6 kolem 400Nm a ještě je tam overboost - tedy krátkodobé zvýšení výkonu a tím i kroutícího momentu. Funguje to tak, žena 1,2 a 3 auto tak nějak normálně jede a na 4 má pocitově větší zrychlení než na 3. Je to celé kvůli spojce, převodovce a hnacím hřídelím.
U TD5ky je omezovač kroutícího momentu v malých otáčkách taky.

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:07
od eliott
MadTom píše:Bych doplnil to co napsal Eliott - ono to docela záleží nejenom na vrtání motoru jak uvedl, ale i na přeplňování. A hlavně na nastavení řídící jednotky kvůli emisím ne straně jedné a kvůli celému převodovému ústrojína straně druhé. Dnešní auta mají v řídící jednotce implementovaný omezovač kroutícícho momentu - ten zabírá hlavně v nízkých rychlostech a malých otáčkách a funguje jako ochrana spojky a případného dvouhmotového setrvačníku. Krásnej příklad je třeba Mondeo 2,2TDCi - na 1, 2 a 3rychlostní stupeň je maximum kroutáku kolem 330Nm, na 4,5 a 6 kolem 400Nm a ještě je tam overboost - tedy krátkodobé zvýšení výkonu a tím i kroutícího momentu. Funguje to tak, žena 1,2 a 3 auto tak nějak normálně jede a na 4 má pocitově větší zrychlení než na 3. Je to celé kvůli spojce, převodovce a hnacím hřídelím.
U TD5ky je omezovač kroutícího momentu v malých otáčkách taky.
No Tome, ta TD5ka, na kterou tak nadávám, má jednotku přeprogramovanou od tebe :ty jeden...: :ty jeden...:

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:26
od iYary
Ja nejsem zaden znalec, ale musim uznat, ze ty rozjezdy nic moc. Obdivuji každého kdo stim jezdi po městě a hlavně po Praze. Na redukovanou mimo mesto v terénu je to v pohodě. Mozna to necham poladit :)

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:31
od Hanys_a_Kaca
Vy mi furt tu tédépětku haníte, tak jsem vám dal video do vedlejšího tématu, co mě na tom motoru baví.
Hanys_a_Kaca píše:Ono to není ani tak z terénu..., ale prdla prdla prdla - jede to.

https://www.youtube.com/watch?v=UDmvHr4 ... e=youtu.be

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:37
od eliott
Hanys_a_Kaca píše:Vy mi furt tu tédépětku haníte, tak jsem vám dal video do vedlejšího tématu, co mě na tom motoru baví.
Hanys_a_Kaca píše:Ono to není ani tak z terénu..., ale prdla prdla prdla - jede to.

https://www.youtube.com/watch?v=UDmvHr4 ... e=youtu.be
A jel jsi někdy s třístovkou?

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:42
od VencaZE
Me zas na tom zajima jina vec- když v tom stoupani a s vlekem je nutne rozjet se na redukce, tak da se potom bez zastaveni prejit z male petky na velkou jednicku ? Nebo se musi zastavit ? Nechce se mi to zkouset s prevodovkami po GO. Umi to nekdo ? ( U nakladaku se rada prepina packou na radici pace, a prevodovka je postavena tak, ze lze plynule preradit z nejvyssi redukovane a nejmensi rychlou ).

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:44
od iYary
Hanysu ja nehanit, tvoje videjko potvrzuje ma slova, no boze tak na rozjezd davam trosku vic plynu :) je to o zvyku.

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:48
od Hanys_a_Kaca
eliott píše:A jel jsi někdy s třístovkou?

Jel, a měl jsem pocit, že to vaše pověstné "lanko od plynu", je někde přetrhlé :chuckle

Já si nikdy na žádný výkon, žádného auta nestěžoval. Prostě kdyžtak počkám, než se to rozvášní, a u třístovky jsem měl pocit, že mám čekat ještě chvíli déle než u TD5. Já jsem zvyklý nastartovat, bez vyrazného šlapání na plyn tam naházet něco tak do trojky čtyřky a pak na to jezdit zbytek dne.
Debata je to na urovni, kdo má lepší ženskou. každej si zvykne na tu svojí a zná, co má ráda a co jí nevoní. Každej rozumnej s ní nějak vyjde - podpoří co má ráda, omezí co jí nevoní. kdo to dělá naopak - nevyjde s žádnou a do nekonečna bude ženský střídat a všude hlásat, že to jsou blbý krávy.
Kdo čeká, že bude s defem první na rozjezdu, když padne zelená, tak bude sklamanej s 300 i s TD5.
Kdo koupí defa, protože nerad dělá všechny věci stejně jako ostatní, bude spokojenej s 300 i s TD5.

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:49
od Hanys_a_Kaca
VencaZE píše:Me zas na tom zajima jina vec- když v tom stoupani a s vlekem je nutne rozjet se na redukce, tak da se potom bez zastaveni prejit z male petky na velkou jednicku ? Nebo se musi zastavit ? Nechce se mi to zkouset s prevodovkami po GO. Umi to nekdo ? ( U nakladaku se rada prepina packou na radici pace, a prevodovka je postavena tak, ze lze plynule preradit z nejvyssi redukovane a nejmensi rychlou ).
Z malejch na velký jde řadit i za jízdy bez větších problémů.

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:56
od Rover
Osobně to už ani nemám o tom co je lepší a co horší, ale o tom v čem je to jiný a co z toho co je jiný mně víc vyhovuje... to je vcelku všechno... :Pohoda:

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:58
od Hanys_a_Kaca
Rover píše:Osobně to už ani nemám o tom co je lepší a co horší, ale o tom v čem je to jiný a co z toho co je jiný mně víc vyhovuje... to je vcelku všechno... :Pohoda:
Tos nám hezky vysvětlil, proč i slušnej člověk má kromě ženy tři milenky, ale teď s diskuzí spátky k motorům :chuckle

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 11:59
od eliott
Hanys_a_Kaca píše:
Rover píše:Osobně to už ani nemám o tom co je lepší a co horší, ale o tom v čem je to jiný a co z toho co je jiný mně víc vyhovuje... to je vcelku všechno... :Pohoda:
Tos nám hezky vysvětlil, proč i slušnej člověk má kromě ženy tři milenky, ale teď s diskuzí spátky k motorům :chuckle
Káča to tady asi nečte, co??

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 12:06
od VencaZE
Hanys_a_Kaca píše:
VencaZE píše:Me zas na tom zajima jina vec- když v tom stoupani a s vlekem je nutne rozjet se na redukce, tak da se potom bez zastaveni prejit z male petky na velkou jednicku ? Nebo se musi zastavit ? Nechce se mi to zkouset s prevodovkami po GO. Umi to nekdo ? ( U nakladaku se rada prepina packou na radici pace, a prevodovka je postavena tak, ze lze plynule preradit z nejvyssi redukovane a nejmensi rychlou ).
Z malejch na velký jde řadit i za jízdy bez větších problémů.
Zajimala by me tedy ta posloupnost ukonů tak, aby nesla pridavka přes zuby. Kdyby to byl nakladak, tak bych to videl takhke: Rozjet az na malou pet, potom neutral na pridavce, preradit velkou prevodovku na jednotku a meziplynem si nadhodit otacky v pridavce a zaradit "velkou radu" :)). Tak jsi to myslel ?

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 12:22
od MadTom
Na malou 5 auto jede v klidu 40km/h - to už je zbytečně moc.
Přídavná převodovka je prostě nesynchornizovaná - takže stejně jako ve V3Sce.

Eliotte, pokud nemám žádnou zpětnou vazbu, že je něco špatně, tak s tím nic neudělám. Pokud si to správně pomatuju, tak se ke mě doneslo pouze něco o problému s tempomatem a tam je řešení jediné - musím dostat jednotu do rukou a doplnit do ní ty 3 součástky, aby si původně automatová jednotka četla informace o spojkovém pedálu.
Co se týče pladění, aby to jelo ještě lépe, tak to někteří nabízí jako stage2 nebo stage3 - je tam potřeba několik změn na věcech okolo motoru. Zatím to po mě nikdo nechtěl a já osobně to do svých aut neplánuju, a hlavně bez dílny a možnosti protáhnout auto na brzdě a podle toho to doladit, jsou to podle mě napůl vyhozené peníze. Pojede to sice lépe, ale rozhodně se z toho nedostane to co by se za peníze do toho vložené dalo.

Re: Koupě Defendru

Napsal: 28 dub 2014 14:07
od Trewor - ségra
Jen doplnim, že měl Eliott pravdu.
Na wiki maj špatně údaj pro Td5 :finger
vrtání 84,45
zdvih 88,95
poměr 0,949
Proti poměru 3stovky 0,932