Stránka 3 z 11

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 12:52
od Maxsel
Jde o úbytek výkonu motoru v závislosti na nadmořské výšce. Ve výškách nad 3000m už bývá znatelný. Každoročně se to také řeší např. v souvislosti v Dakarem, který se v Jižní Americe jezdí ve vyšších nadmořských výškách.
MadTom píše:Se podívejte na Trabanty, kam s těma žlutýma krabičkama dojeli. Limitoval je pouze přední náhon. Tohle má redukci a 4x4. Spíš bych se zaměřil na brzdy pro cestu dolů. S D2 jsem v Alpách jezdil nahoru stejně pomalu jako dolů, jinak brzdy smrděly.
No a cestou dolu celou dobu pod rychlostí a brzdit motorem jak náklaďák. To znám dobře z T4 a T5, když jsme jezdili lézt do Alp a Dolomit. Po pár serpentinách byly brzdy jak na vodě i u moderního auta.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 13:24
od kamca
Maxsel píše:Jde o úbytek výkonu motoru v závislosti na nadmořské výšce. Ve výškách nad 3000m už bývá znatelný. Každoročně se to také řeší např. v souvislosti v Dakarem, který se v Jižní Americe jezdí ve vyšších nadmořských výškách.
MadTom píše:Se podívejte na Trabanty, kam s těma žlutýma krabičkama dojeli. Limitoval je pouze přední náhon. Tohle má redukci a 4x4. Spíš bych se zaměřil na brzdy pro cestu dolů. S D2 jsem v Alpách jezdil nahoru stejně pomalu jako dolů, jinak brzdy smrděly.
No a cestou dolu celou dobu pod rychlostí a brzdit motorem jak náklaďák. To znám dobře z T4 a T5, když jsme jezdili lézt do Alp a Dolomit. Po pár serpentinách byly brzdy jak na vodě i u moderního auta.
Jediná moje obava je, abych ten motor furt nejel na jeho maximálním výkonu, přeci jen to budou tisíce kiláků. Na druhou stranu nepovezeme moc zátěže a spěchat taky nebudem, tak to asi zbytečně řeším. :oops:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 14:00
od Rover
Pětiložiskové diesely se začaly vyrábět cca 1980. Měly červený blok motoru (teracota). Nebo se to dá poznat podle čísla motoru. Osobně bych byl klidnější tam mít to pětiložisko, ale pokud bylo o auto dříve dobře postaráno tak bych se nebál. A těch kopců bych se taky nebál. Pomalu ale jistě.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 14:26
od MadTom
Já bych se těch kopců vůbec nebál, co se týče poklesu výkonu motoru - prostě se pojede pomaleji, a redukce to v pohodě umožní - k překvapení některých majitelé LR se dá jezdit i na jiné redukované rychlosti, než je redukovaná jedna. To je zásadní výhoda těchto aut, podobně jako u náklaďáků, která mají fůru převodových stupňů, aby motor běžel v optimálních otáčkách. Tím že nemusíte spěchat, získáváte obrovskou výhodu. Dále oproti žlutým Trabantům nebudete mít ty auta tak moc přeložená, jako oni. A diesel má ještě jednu výhodu - když to má málo vzduchu a moc se tomu šlape na krk, tak prostě začne kouřit, to u benzínu není, tam letí nahoru teploty bez výrazného varování. Takže když začnete za sebou pokládat kouřovou clonu, chce co prostě ubrat, případně podřadit. Když jsem s přetíženou D2 jezdil po Alpách, tak většinou třetí serpentýna znamenala zařadit tam redukci a potom už v pohodě auto sunout do kopce. Rozjezdy kdekoliv naprosto plynule, bez zatěžování spojky, a redukovaná 5 znamenala, že se dá jet zhruba do 40km/h - tedy na kochačku.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 15:26
od kryten
Pokud je v autě původní motor,máš tříložiskový.Z toho bych měl malinko strach aby ta klika byla v pořádku.Rozpadlých na několik kusů jsem viděl moc.Ale určitě je to hodně o té údržbě,hodně napoví sundat vanu a vidělo by se,kolik na jejím dně bude usazenin,podle toho se dá odhadnout kolik má motor za sebou.Chce to měnit olej a filtr max.po 5000 km
Ideální by bylo,kdyby byl v autě už pětiložiskový motor,tam se není čeho bát.Pozná se to taky podle křížových žeber v odlitku bloku na levé straně ,starší typ je hladký.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 15:43
od kamca
Díky moc za rady ohledně toho motoru. Podíváme se na to jak píšete. Dá se třeba preventivně něco na něm vyměnit, abych ho uvedl do lepšího stavu, či popřípadě vyměnit motor? nevím ale, jak by to bylo finančně náročné. Nechci všechny peníze proinvestovat do auta a pak sedět doma.

Včera jsem vyndal nádrž a očistil rám.
Obrázek

Obrázek

vypadá celkem dobře.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 15:48
od Wiki
většinou ta 3 fochová prdne když se to moc netočí - víc vytáčet / dřív řadit

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 17:24
od Neklan
šasi podle fotek vypadá dobře, což je základ.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 19:14
od MadTom
Teď asi budu za kacíře, ale pokud by se měl měnit 3 ložiskovej motor za lepší, nebylo by rovnou lepší ho vyměnit za nějakej podstatně lepší? Co tam bude jednoduše pasovat?

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 19:56
od Rover
Jako třeba 200Tdi? 8)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 20:00
od Neklan
Pak by byl nejlepší 2,25 nebo 2,5 benzín

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 20:40
od MadTom
Já nenavrhuju nic, protože dostávat tam TD5ku je nerozumné. Důležité asi bude, aby to zůstalo jako veterán, jinak netuším, jak se s tím dostat do a skrz USA, jak je v plánu. Proto jsem se ptal, co tam půjde jednoduše. To že by tomu 200ka slušela, je věc jiná.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 20:42
od paramount2
mno...dyby Kamča moc chtěl, motor 200 tdi i s převodovkou tu mám... :wink:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 11 pro 2016 20:48
od kamca
paramount2 píše:mno...dyby Kamča moc chtěl, motor 200 tdi i s převodovkou tu mám... :wink:
Tome právě čtu na netu, že 200DI/ bez turba je to prý na serii lepší/ je jedna z nejlepších a nejpopulárnějších variant.

The engine's commonality with the older models makes it a popular choice for installation in older Land Rovers. This is done both in original form or with the turbo removed (when the engine becomes known to enthusiasts as a 200Di) in order to keep the power/torque output within the limits of a Series Land Rover's gearbox and for greater ease of conversion.

Convert to the 200Tdi Engine
Can be a good option for a Series Land Rover, which gives an impressive performance boost and has the same gearbox. The Defender version fits easier than the Discovery's.

A tady je více info http://www.glencoyne.co.uk/200di.htm

Zavolej někdy a myslím, že by jsme se mohli domluvit tel. 733 163 284

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 09:53
od tomáš štěpnička
a nebylo by lepší ji tam dát už i s tím turbem :wink:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 10:27
od MadTom
Možná bylo, ale co na to veteránské testace a podobné věci na straně jedné, a předpisy v zahraničí na straně druhé? V USA jsou na určité typy aut docela vysazení, a že je tam turbo pozná každý, ale že je tam jiný motor už ne.
A jestli se nepletu, tak předchůdci 200TDi jsou komůrkové diesely, a ty výkonem nebyly nikdy nic moc - z principu.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 10:31
od tomáš štěpnička
no v Domovině LR v Uk myslím něco pár kusů s 200tdi jezdí co jsem tak brouzdal po googlu . a myslím že nějaká přijela i do čr na sraz :wink:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 12:41
od Neklan
Copak na Birmabright už přijelo takových variant, třeba Nissan Turbo Diesel, benzinový Ford Essex 3,0 V6 nebo Peugeot 1,9 Turbo Diesel... Kvůli USA bych právě volil raději benzin, pozdější 5-ti ložiskový 2,5 jede výborně, nárůst spotřeby oproti s nedostatkem výkonu se trápícího Natural Asthmatic Dieselu není nijak dramatický a z hlediska historického jde zvláště u 3-ložiskového dieselu o běžnou dobovou konverzi za original LR motor.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 13:01
od tomáš štěpnička
tak ten essex tomu musel slušet :inlove

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 12 pro 2016 19:24
od kamca
Mám pořád jen nafťáky a tak bych chtěl zůstat i nafty. I ve světě se v různých končinách vždy nějaká ta nafta našla mimo benzínku, navíc často se jezdí vodu a Ti s benzíňákama pořád něco utěsňovali, mazali...

Ten 200TDI bez turba se zdá dobrá volba. Do Série prý s turbem není dobrý, neb má moc výkonu a na to Série není stavěná. Tyhle info mám jen z netu, žádná vlastní zkušenost či technické vzdělání, jen to, co jsem vyčetl. Jeho vestavba je prý jednoduchá, tak pokud Tomáš dodá "orgán", půjdu "transplantovat".

Rovnou se pak udělá elektrika, přídavné topení,....