Stránka 3 z 5

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 10:53
od stiinek
xxx píše: 27 led 2017 10:48 ... zkuste si o tom něco nejdříve přečíst :ty jeden...:
tak s tím čtením bych začal třeba tímto:
Land Rover developed a body construction method for the Discovery 3, marketed as Integrated Body Frame (IBF). The engine bay and passenger compartment are built as a monocoque, then mated to a basic ladder-frame chassis for the gearbox and suspension. Land Rover claims IBF combines the virtues of monocoque and ladder-frame – though it makes for a heavier vehicle than a monocoque construction, compromising performance and agility somewhat but adding strength, toughness and adaptability.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 11:00
od komin
Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 11:24
od Maxsel
komin píše: 27 led 2017 11:00 Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.
To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.

A pitoreskně na mě nová auta nazbrojená do terénu působí úplně stejně, jako ta stará. Podle toho stromu, co uvádí richo je vidět, že i postup zbrojení a množství doplňků je identické. A např. namontovat šnorchl na D3 je výrazně jednodušší než u aut, kde se mění i trubky, filrtboxy a nevím co ještě.

Souhlasím s MadTomem o tom servisu a servisácích a problém, kterej se spousta lidí bojí pojmenovat, jsou peníze. Nová auta prostě stojí víc. Doplňky na ně stojí víc, ale i tam se začínají rozdíly pomalu stírat.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 11:31
od MadTom
Bylo by divné, kdyby to mělo být jinak. Vždyť jsou to pořád auta a to auta velmi podobná - tedy od výrobce určená i do terénu.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 11:37
od Benjamin
stiinek píše: 27 led 2017 10:53
xxx píše: 27 led 2017 10:48 ... zkuste si o tom něco nejdříve přečíst :ty jeden...:
tak s tím čtením bych začal třeba tímto:
Land Rover developed a body construction method for the Discovery 3, marketed as Integrated Body Frame (IBF). The engine bay and passenger compartment are built as a monocoque, then mated to a basic ladder-frame chassis for the gearbox and suspension. Land Rover claims IBF combines the virtues of monocoque and ladder-frame – though it makes for a heavier vehicle than a monocoque construction, compromising performance and agility somewhat but adding strength, toughness and adaptability.
:yes asi tak....s tou boudou je to stejné jako D1 nebo D2 možná jen na první pohled...

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 12:03
od komin
Maxsel píše: 27 led 2017 11:24
komin píše: 27 led 2017 11:00 Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.
To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.




To je jasne ale tiez som videl D3 ktorej po vyzrizeni nesli zavriet 5 dvere.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 12:31
od xxx
to stiinek: acom psal integrovaný ve smyslu, že je nedílnou součástí karoserie, jako jej má třeba poslední suzuki grand vitara.

ale to máte stejně buřt, protože mi tato celá debata ohledně videa v úvodu přijde jako "závist", že to co v terénu zvládne def, d1 a d2, dokáží i novější auta - d3, d4 a rrs, ale s větším komfortem jízdy.
Ve své podstatě to je jedno, hlavně když je každý se svým autem a jeho schopnostmi spokojený.
A že jsou auta plné elektroniky a nemá to tuhé nápravy? Doma se taky už dávno nedíváte na černobílou TV.
Na srazu si stejně všichni dáme pivo nebo štamprli a nadáváme na Patroly :D

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 12:38
od richo.70
:yes

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 12:49
od stiinek
xxx píše: 27 led 2017 12:31 to stiinek: acom psal integrovaný ve smyslu, že je nedílnou součástí karoserie, jako jej má třeba poslední suzuki grand vitara.
No však ano, karoserie D3 má integrovaný rám (IBF), a celý je to posazený na klasickým žebřinovým. De facto má rámy dva.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 13:30
od marianh
xxx píše: 27 led 2017 12:31 Na srazu si stejně všichni dáme pivo nebo štamprli a nadáváme na Patroly :D
Aku skodoradost (mal by som sa hanbit, ja viem, karma :-) ) som mal vcera ked som pri ceste cez polia natrafil na Patrola ktoreho tlacili a mohol som zastavit a spytat sa "brauchen Sie hilfe?" :Pohoda:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 14:03
od MadTom
A co, šetřili naftu? :mrgreen:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 15:26
od marianh
Jemne im zmrzla :grin:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 27 led 2017 16:05
od Acon
Maxsel píše: 27 led 2017 11:24 ....

To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.
Ono ten plechový rámik ani nemôže byť extra odolný proti krutu. A keď sa z neho zloží karoséria tak duplom. Ale pozri si masívne rámy nákladiakov. Tie sa krútia násobne viac ;-) Teda mimo Tatry, 1:31 https://www.youtube.com/watch?v=Fz5FStGrNGE alebo aby to bola aj nerjaká offroadová referencia čas 9:47 https://www.youtube.com/watch?v=vtGI1jGpk0w

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 28 led 2017 17:04
od Maxsel
Range Rover Sport vs. Ford F-150 Raptor SVT

https://www.youtube.com/watch?v=M5EXXFIYgjQ

A co ta nálepka vzadu na Raptoru?

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 03 úno 2017 09:16
od Maxsel
Jeden nazbrojený RRS
RRS Nick Roberts.jpg
RRS Nick Roberts t.jpg
a jaho malá garážová exhibice na pohyblivých obrázcích

Re: ofroading D3 D4 D5 a RRS

Napsal: 03 úno 2017 09:45
od Maxsel
A už i s Dé pětkama se řádí v terénu:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 03 úno 2017 11:30
od Acon
Keď vyšla P38, napadlo niekoho, jazdiť s tým offroad? Keď vyšla D3 napadlo niekoho, že s tým bude jazdiť offroad? Dtto RRS. A dnes, vyše 10r. od výroby prvej D3 a RRS ich koľko jazdí terén? Všetci sme v tých časoch hovorili, že šetrime si Defy a D1 a 2 lebo to sú posledné offroady. O 10r budem jazdiť po Albánsku na D5 a súčasnom RRS ak ešte bude kde.

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 03 úno 2017 11:33
od Acon
Maxsel píše: 28 led 2017 17:04 ..
A co ta nálepka vzadu na Raptoru?
Tak práve je asi koniec cca 2r. obdobia čo Tatra dodávala sériu cca 2000 podvozkov na ktoré amíci montovali nadstavby pre Kanadskú armádu. Takže títo chlapíci sa s Tatrou možno stretli. A v amerike jazdí špeciál Tatra Percheron 10x10 na ťažbu bridlicových plynov, tak nálepky sa v Amerike nejaké nájdu ;-)

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 04 úno 2017 09:13
od Badus
On uz tu D5 i nekdo lehce upravuje. Nebo jestli to je skica...Obrázek
Obrázek

Re: ofroading D3 D4 a RRS

Napsal: 04 úno 2017 16:41
od Mike III
Ono se to opravdu uvádí oficiálně tak jak píše MadTom. ale je to ve smyslu pevnosti samotné karoserie. Pro crash testy je konstruovaná jako pevnostní klec kolem posádky s deformačními zonami, což není u aut na rámu samozřejmost. Takže pevná karoserie + pevný rám ´= hmotnost