Stránka 3 z 4

Napsal: 02 bře 2009 14:09
od RudaK
Tak tak.V terénu mi chybělo to brždění motorem a po radě jsem dal za 1 na předvoliči a brzdilo to ( jinak to na můj vkus s kopce bez té jedničky mezi pařezama jelo rychle ).Na silnici netřeba nějak intenzivně brzdit,stačí to co to dělá.

Napsal: 02 bře 2009 14:44
od PavelU
Rudo v terénu mezi pařezama máš redukovanou jedničku a ta brzdí dostatečně. :wink:

Napsal: 02 bře 2009 14:56
od Acon
PavelU píše:
Acon píše:Napr. pri jazde z dlhého klesania kedy motor bez plynu zbytočne brzdí.
Při jízdě z dlouhého kopce si automat jak kdyby vyřadí sám.
No práve, že nie. V situácii, keď mi to z kopca ide na N 80-90 tak na D ma to ubrzdí na 50-60. Používam tempomat, vtedy je to o niečo kludnejšie, ale stále ide v otáčkach, ktoré sa voľnobehu ani nepodobajú. Samozrejme, väčšinou je automat OK a nemenil by som ani ja. A v teréne z kopca ma ubrzdí aj redukovaná 2ka o 1 ani nehovorím.

Napsal: 02 bře 2009 15:09
od PavelU
Tak to ti neporadím, mě z kopce bez plynu v poloze D zrychluje, proto třeba v obci dávám za 3 (podřazuji). Třeba se ještě někdo ozve se zkušenostma.

V terénu samozdřejmě záleží na situaci, někde třeba 1 ani nemůžeš dát.

Napsal: 02 bře 2009 15:44
od motohanz
Acon píše:
PavelU píše: Při jízdě z dlouhého kopce si automat jak kdyby vyřadí sám.
No práve, že nie. V situácii, keď mi to z kopca ide na N 80-90 tak na D ma to ubrzdí na 50-60. Používam tempomat, vtedy je to o niečo kludnejšie, ale stále ide v otáčkach, ktoré sa voľnobehu ani nepodobajú. Samozrejme, väčšinou je automat OK a nemenil by som ani ja. A v teréne z kopca ma ubrzdí aj redukovaná 2ka o 1 ani nehovorím.
a kde jsi četl že se převodovka může zničit když daš neutral? jina to ze ti motor neklesne do volnobehu ti vadi kvuli cemu? Spotreba? Hluk?

Jinak pozor at si pri divokem razeni nedate za jizdy R to se pak dejí veci....

Napsal: 02 bře 2009 15:45
od Acon
PavelU píše:Tak to ti neporadím, mě z kopce bez plynu v poloze D zrychluje, proto třeba v obci dávám za 3 (podřazuji). Třeba se ještě někdo ozve se zkušenostma.

V terénu samozdřejmě záleží na situaci, někde třeba 1 ani nemůžeš dát.
To samozrejme záleží od klesania. V podstate mi nejde o nič iné, len či môžem radiť N a zaraďovať D aj v bežných cestovných rýchlostiach. Ak áno, mám po starostiach

Napsal: 02 bře 2009 15:48
od Acon
motohanz píše:
a kde jsi četl že se převodovka může zničit když daš neutral? jina to ze ti motor neklesne do volnobehu ti vadi kvuli cemu? Spotreba? Hluk?

Jinak pozor at si pri divokem razeni nedate za jizdy R to se pak dejí veci....
To už neviem, kde som čítal a hlavne neviem, či je to pravda.
Vadí mi to hlavne kvôli hlučnosti v prípadoch, ako som popísal ten prvý. Jazda z kopca, 40km/h, zaradená 2 a vysoké otáčky studeného motora.

Napsal: 02 bře 2009 15:54
od PavelU
Nedalo mi to a šel jsem se podívat do chytré příručky a píšou toto:
"N" Neutrál
Páku přesouvejte do této polohy, pokud je vůz v klidu a bude krátkodobě stát s motorem běžícím na volnoběh (například na křižovatce).

Napsal: 02 bře 2009 20:29
od Acon
Manuál mám aj ja, no o technike a dovolených spôsoboch radenia N tam viac nie. Z toho by mi vyplývalo, že N len počas stánia.

Napsal: 02 bře 2009 20:45
od RudaK
Nevím jak ty starší automaty,ale u D III nedoporučujou vyřazovat na neutrál ani když stojíš na semaforech. Jak sem už psal u D 1 pokud jsem v terénu na redukci nepředvolil za 1,tak se auto mělo snahu rozjíždět a to je na kluzku s kopce mezi pařezy nedobrá věc ( motor prostě brzdil málo ).Todle sem spravil tím,zě sem předvolil 1 i když byla zařazená redukce.Toť moje zkušenost. :!: Teda u té mojí,nevím jak to funguje u jiných,ale vím že u D III je to jinak - tam sem nikdy nic neřešil ( asi ta elektronika ) Tam sem prozměnu vyřazoval " Kontrolu sjíždění svahu ",bo to brzdilo samo až moc.

Napsal: 02 bře 2009 20:53
od PavelU
Souhlas .... :wink:

Napsal: 02 bře 2009 20:53
od Acon
5valec má určite lepší brzdiaci účinok. Je to dané vyšším Nm a 5. valec tiež spraví svoje.

Napsal: 02 bře 2009 21:01
od RudaK
No právě. D III je šestivál do véčka. :lol:

Napsal: 02 bře 2009 21:33
od BSD
Mám 300TDi v automatu a sem s ním i přes počáteční nedůvěru, která pramenila v neznalosti a nikde jinde spokojený.. z jízdy sem méně unavený než z manuálu a v terénu je to šikovná věc, když člověk ví kdy využít předvolbu.Co tu nepadlo , používám často předvolbu 3 na předjíždění v prudkém kopci(3 pruhy)pod zatáčkou si uřadím na 3 a nahoru už to pěkně letí v otáčkách, dá se s tim pěkně využít výkonu kterej by tam když bych jí nechal řadit dál na polohu D nebyl... A v terénu jasná věc při sjezedch a chvílích kdy není potřeba trápit brzdy řadit 2 popřípadě 1...Křižovatky nechávám D, pokud je to na delší obu tak vyřazuju na N, ale vždycky v klidu, za jízdy sem to ani nezkoušel,nebyl důvod - přece když sundám nohu z plynu tak se to defakto rovná neutrálu, pokud nejedu nad 83 km/h...Ale TD5 není stejná, takže to pro ni platit nemusí..

Napsal: 02 bře 2009 21:34
od Acon
RudaK píše:No právě. D III je šestivál do véčka. :lol:
To je jasné, ja som TD5 porovnával s 300 alebo 200kou.

Napsal: 02 bře 2009 21:41
od Acon
BSD píše:Mám 300TDi v automatu ... .... přece když sundám nohu z plynu tak se to defakto rovná neutrálu, pokud nejedu nad 83 km/h...Ale TD5 není stejná, takže to pro ni platit nemusí..
Tu je dosť rozdiel. 5valec, vyššia kompresia a tým pádom brzdiaci výkon 4valca a 5valca je hodne rozdielny. Zistil som to, keď som volakedy Lanciu Kappu 2,5TD 4 valec vymenil za 2,4JTD 5valec. U 5 valca som brzdy používal skôr príležitostne, motor brzdí ako keby mal motorovku (ak to trochu preženiem). Viem si predstaviť, že podobné to bude aj pri Disko 200/300 vs. TD5

Napsal: 02 bře 2009 22:16
od RudaK
Acon píše:
RudaK píše:No právě. D III je šestivál do véčka. :lol:
To je jasné, ja som TD5 porovnával s 300 alebo 200kou.


Jasně a D III má volbu sekvenčního řazení ( i když to moc nevyužívám ) a v kopci stačí dát plný kotel a automat podřadí sám.A u D1 když povolím plyn,tak to přeřadí s 3 na 4 ,teda na silnici. :roll:

Napsal: 03 bře 2009 00:24
od motohanz
PavelU píše:Nedalo mi to a šel jsem se podívat do chytré příručky a píšou toto:
"N" Neutrál
Páku přesouvejte do této polohy, pokud je vůz v klidu a bude krátkodobě stát s motorem běžícím na volnoběh (například na křižovatce).
tak otazka byla takova ze jestli se prevodovka "posere" kdyz preradi za jizdy na N...coz by se proste stat nemelo....jinak vyrazovani na krizovatce je nejvetsi blbost co clovek muze delat....Automaticka prevodovka se opotrebovava casty razenim coz je prave tenhle pripad...ne kdyz stojis na D...

Napsal: 03 bře 2009 09:47
od PavelU
motohanz píše:
PavelU píše:Nedalo mi to a šel jsem se podívat do chytré příručky a píšou toto:
"N" Neutrál
Páku přesouvejte do této polohy, pokud je vůz v klidu a bude krátkodobě stát s motorem běžícím na volnoběh (například na křižovatce).
tak otazka byla takova ze jestli se prevodovka "posere" kdyz preradi za jizdy na N...coz by se proste stat nemelo....jinak vyrazovani na krizovatce je nejvetsi blbost co clovek muze delat....Automaticka prevodovka se opotrebovava casty razenim coz je prave tenhle pripad...ne kdyz stojis na D...
:?:
To jsem si nevymyslel, je to doslovný opis z uživatelské příručky (str.93). :!:

Napsal: 03 bře 2009 09:50
od PavelU
BSD píše:Co tu nepadlo , používám často předvolbu 3 na předjíždění v prudkém kopci(3 pruhy)pod zatáčkou si uřadím na 3 a nahoru už to pěkně letí v otáčkách, dá se s tim pěkně využít výkonu kterej by tam když bych jí nechal řadit dál na polohu D nebyl....
Stačí jak píše Ruda, sešlápnout plyn až k podlaze a on si sám podřadí (DII Td5). :wink: