Jinak ideální Land Rover samozřejmě neexistuje, každý jsme úplně jiný a máme rádi něco jiného. Verze A i B jsou standardní modely, s tím, že B je tovární model XS, který se snaží povýšit Defa z užitkového na stylový offroad. U nás se prodává formou kitu jako příslušenství, v GB je to samostatný model. Verze C je vlastně také tovární model, protože ho postavili přímo v Solihullu, v rámci programu Land Rover Experience pro ježdění na Islandu v zimě a kromě hlubokého sněhu, nemá moc jiného uplatnění. Na Islandu je to samozřejmě velmi rozšířená úprava a podobnými přestavbami se tam zabývá několik firem. Pokud auto používáme jenom pro ježdění v těžkém terénu, tak jsou úpravy více či méně blízké verzi C smysluplné. Když vidíte, s jakým klidem projíždí na Valachách Karlova Discovera terén, kde ostatní mají problémy, uznáte, že to funguje. Na silnici si to ale vybere daň, protože to auto plave a houpe se jak zaoceánský parník a to nemluvím o spotřebě. Je bez debaty, že velká kola dostanou diferenciál výše, což je v terénu samozřejmě velké plus. O šířce se vedou polemiky. Pamatujete na Camel Trophy 110-ky a Discovery, které měly jednoduše Micheliny 7,5x16 a projely (třeba v Brazilii 1984, což byl asi vůbec nejtežší ročník ze všech Camel Trophy i G4 Challenge) neuveřitelný terén. Když jsem byl naposledy u Scorpion Racing, tak měly na dílně dva trialové Defy - speciály, oba měly Simexy, jeden 35x10,5-16" a druhý 33x10,5-16". Jinak samozřejmě Michelin je vlastníkem BF Goodrich a ne naopak.
Je mezi námi také dost příznivců značky, kterým ke štěstí stačí, že Land Rovera vlastní, nemusí s ním ani jezdit (a už vůbec ne v terénu) a mají ho jenom jako sběratelský kousek. Potom samozřejmě specifikace A je ideál. Mám rád staré Series LR, které jsou v originálním a funkčně perfektním stavu, které ale nesou patinu od pravidelného používání. Například Krytenova Malá Zelená je překrásný LR SII z roku 1959, je v perfektním stavu, ale momentálně funguje jako firemní pick-up.
Já osobně preferuji auta, která vypadají jako originál nebo téměř jako originál a úpravy mají čistě funkční. Např. můj dědek (pokud ho někdy dodělám

) bude vypadat úplně seriově, ale pod kabátem se skrývá V8, LT77 5-ti kvalt, vpředu kotoučové brzdy, parabolická pera atd. Jenom místo sedmiček mu chci dát gumy 7,5x16".
Můj "ideální" Defender by byla 110, s pozinkovaným rámem, motorem TGV2,8tdi a převodovkou LT77, přední i zadní uzávěrky ARB nebo KAM, zesílené poloosy i diferenciály, maximálně 2" suspension lift bez stabilizátorů, vzadu pomocné měchy uvnitř vinutých pružin nafouknutelné pro případ velkého zatížení nebo zdvojenoá montáž tlumičů, ty by byly Old-Man EMU, dvě sady plechových Wolf kol po 6-ti ks, jedna s BFG AT 235/85x16" a druhá s BFG MT 265/75x16" pokud by se to tam vešlo. Dále trubkový držák rezervy se závěsem pro high-lift, druhý držák rezervy na kapotě, pevnostní nárazník s Warnem 9,5XP, zahrádka se střešním stanem a světly, přídavné nádrže na naftu a vodu, v kufru zásuvkový a kontejnerový systém, lednička, vařič a samozřejmě dvě baterie s dual-split chargerem a konvertorem na 220V. Určitě by mě napadlo ještě mnoho dalšího. Ještě tak mít čas a peníze ty expedice jezdit...
