Stránka 3 z 5

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 09:35
od Jenda
D) SPECIÁLNÍ AUTOMOBIL - kategorie N1, N2, N3
SPECIÁLNÍ PŘÍVĚS, NÁVĚS - kategorie O1, O2, O3, O4

Speciální vozidlo je vozidlo určené k provádění speciálních činností. Speciální vozidlo není primárně určeno k přepravě osob nebo k přepravě nákladu, ale je konstruováno na podvozku automobilu nebo přípojného vozidla s pevnou nebo výměnnou nástavbou, určenou k provádění speciálních prací nebo přepravě speciálních pevně zabudovaných zařízení. Užitečná hmotnost je využita pro nástavbu a posádku.

Speciální automobil může být např. POŽÁRNÍ (podle vyhlášky č.254/1999 Sb.)


...tolik zakon :wink:
Honza

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 09:41
od Stavros
ja bohuzel souhlasim s jendou, ze tagr je jaksi mimo.ja napriklad nedokazu dat do technicaku pevnostak a vetsi kola, takze kdo to dokaze, i treba za uplatu, at se mi ozve. Urcite se domluvime.

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 09:48
od eliott
No to že to musí být N , je snad vzhledem k hmotnosti jasný :idea: . Druhá věc je, že se tagr chce pustit do projektu takové náročnosti, že by dřív postavil od začátku dvě 110ky a ještě by mu zbylo dost peněz :mrgreen:. Rozpočet pod 700 000,- je podle mne utopie.

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 09:54
od Jenda
...ja tady nerikam vykasli se na to,ja jen tvrdim ze je to uplne mimo realitu ale ,,jak kdo chce",je to jen soukroma zalezitost.Pokud je nejaka realna sance to udelat,mel koupit tu 6x6 cos nekde nasel ty,z toho uz se da vychazet :wink:
Honza

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 11:36
od DEFIKPV
Toto je nějakej mercedes :).. ten to má docela dobře vyřešený, jen škoda že jsem nenašel víc výkresů....

Obrázek



Na těhle stránkách je rozkreslený jak to udělaly Amíci, jen mi to přijde že ty kardany i nápravy jsou poddymenzovany....
ale tak ty chceš použít co nejvíc s origo defíka co ?.... :Sorry: :mrgreen:


http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... viewfull=1

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 11:54
od cuisine
Stavros píše:ja bohuzel souhlasim s jendou, ze tagr je jaksi mimo.ja napriklad nedokazu dat do technicaku pevnostak a vetsi kola, takze kdo to dokaze, i treba za uplatu, at se mi ozve. Urcite se domluvime.
Ono je dost těžké zapsat do techničáku něco, co omezuje bezpečnost jiných účastníků provozu - což např. je u pevnostního nárazníku zřejmé. Pevnostní nárazník jsem slyšel že taky jde ale nemí to být žádné samo domo, ale musí k němu být KBA protokol - udajně to mají některé varianty od ARB.
Ale bohužel 99 % nárazníků co se vyskytují v čr jsou právě ty domádo. Dokava´d se nic nestane je to v phoo ale až se něco stane tak jsou všichni děsně chytří zvlášť když chtějí odškodnění.

Jinak vím, že se dá zapsat u některých vozidel třeba naviják nebo multi mount a jsou fimry co na to mají schválení.

Popis metody zápisu kol je popsán zde http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm
Já toto teď budu řešit na moje auto, nechávám si ráfky a mám jiný rozměr pneu. Ráfky pokud nemám k tomu žádné KBA mi nikdo nezapíše.

Jo a speciální automobil je určen pro práci - třeba jeřáb, nikoliv pro přepravu žádné nákladu.
Jinak si dovedu představit že se dokáže 6x6 dostat na papíry - na to je v zákoně formulka přestavba vozidla. le nic levného to nebude a když vidím ten odkaz od Elliotta tak bych spíš řešil to dovozem a generálko-opravou než vymýšlením nového. Ale to je věc každého do čeh se pustí :oops:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 12:51
od RudaK
eliott píše:To Jenda:
doklady je třeba řešit jinou formou, než si něco nechat kontrolovat výzkumákem, jsou i jiné cesty, když budeš mít v TP zapsáno ''speciální vozidlo'', máš dost volnou ruku :wink:

To Ruda:
Rudo, nepochopil jsi hlavní přednost 6x6, která je i důvodm vzniku této koncepce, a to je nosnost :!: . Nemůžeš na jednu zadní nápravu postavit 2t.


To Tag:
Nedavno bylo v anglii na prodej ESCARO 8x8, což jsou dva podvozky 110 ''zkžížené do sebe'', bylo to za pár korun, to jsi měl koupit.



Tak nějak chápu nosnost a zatížení náprav ,bo se v tom částečně pohybuju - teda v nákladních . Tak že vím nosnost na nápravu a to je 8 tun v ČR . ( 4 nápravy a je to celková 32 tun :wink: ) To je ale na přepravu a né na výlety.....tam bych preferoval co nejmenší celkovou hmotnost .
p.s. Už D III se svou váhou má problémy na písku ..... :coze:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 18:55
od tagr

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 19:08
od tagr
:hmm: Vidím to na hezkou dovolenou v austrálii u strýce pak jen počkám pár týdnů na jeden kontejnerek :Pohoda: :Pohoda:
Jinak k těm vlastnostem, celková bude necelých 4,5 tuny ,užitečná cca 1,7 tuny vlek bude 3,5 tuny.
Motor a vše ostatní začínám řešit jinde :) cena nebude tak jak jste mysleli :) .
Místo per tam možná už budou už měchy v pouzdrech a trocha elektroniky co je vyzkoušená a nezlobí.
Naštěstí jinde asi pujde díky vstřícnosti a pochopení lidí víc než zde.Kde se řeší proč to nejde místo aby se řešilo jak to jde .
Maci máš pravdu :ty jeden...: :ty jeden...: ,,Malý je ten kdo má malý cíl. :ty jeden...: :ty jeden...:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 19:44
od Jenda
Ty ses vazne pripad,tady te nikdo nesrazi ,vse probihalo na technicke rovine,to co tu uvadis je uz o necem jinem.Jiz nekym vyrobeny,vyzkouseny a schvaleny model,to je to co tvrdim od zacatku.Misto aby jsi odpovidal na svoje vlastni prispevky s hromadou smajliku,cti co ti lidi pisou :wink:.Takova kara jako je na fotkach je super,navic primo i delana na to cos popisoval ze auto vyuzijes.
Honza

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:10
od tagr
To ano, jenže z té káry co je na obrázku ,asi bude v realu jen obal a nápravy, zbytek bude kapánek nadupanější. :D :hmm:
Ale jedno je fakt :cry: :cry: lepší a levnější to bude zrealizovat venku a tady to jen přihlásím , při nejhorším to vemu přes Anglii , oni mají comenvelt ještě celkem rádi a pak už se mnou tady nic a nikdo :D :D :D
Jak budou podrobnosti a upřesnění tak napíšu.

Technické :
povolené zatížení na nápravu 8t ANO pokud není udělena vyjímka
technická nosnost nápravy třeba 15t pokud ji výrobce udělá - do toho stát nezasáhne
max. nosnost nápravy je daná výrobcem a tady v tom LR případě to určitě 8t není - tolik k tomu jak jsem mimo mísu :lol: :lol:

Jinak mně je uplně jedno co tam od koho bude za hnací jednotku, LR to ,,baslí" jak jim majitelé dovolí ( FREE motor BMW - převodovka japonec - VW Sharon.......) Takže podle mého dnes už auto dělá jen obal a oválek a zbytek je jen o tom co kdo očekává.
Mně se def karosérií a nějakýmy nápady líbí a ŠTVE MNĚ :evil: :evil: :evil: ,že neudělají pracovní auto co by překonalo všechny ty japonce a amiky v jak pohodlí tak pracovním nasazení a přitom na to určitě mají :P :P :( :cry:

Kombinace DEFA A RENG ROVERA s poměrem 60 :40 a většina lidí by taky raději koupila slušný evropský auták s pověstí LR než jiné.
Přijde doba kdy si lidé uvědomí , že výroba hodnot a ne jen překupování zajišťuje trvalý rozvoj a prosperitu.
Tedy pokud budem vše dovážet a nic vyrábět bude to tady od 10 ku 5 a to je opravdu VELIKÁ ŠKODA. :cry: :cry: :cry:
:Sorry: TÍM TADY MYSLÍM EVROPU :Sorry:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:26
od cuisine
pozor,pokud se dostaneš přs 3,5 tuny musíš mít auto s tachografem, omezovačem rychosti, povinně abs ....

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:37
od tagr
ANO , bude tam abs a ostatní vylomeniny :D , a záleží jen na mně kolik si dám nosnost a tím i celkovou hmotnost . Technická nosnost může být klidně větší , ale do toho už orgánům je prd .
:D vážit mně tam kam jedu nebudou a tady pak po lese a louce taky ne a na korbě bych musel vést paletu cementu a na to budu mít přeci ten teréní vozik ne :mrgreen: a tohle bude super tahač :D co se hned tak nezahrábne. :)
:hmm: :wink: lift , zesílené kardany , snad měchy na vyrovnávání, Australský teréní podvozek :D a po dálnici i s vozíkem klidně kopec nekopec 100 ofiko VOZÍK BUDE NA 100 :D , bez vozíku 120 :D a co víc si mohu přát ???
NIC to je to co chci nic víc , nic míň VÁŽENÍ.

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:40
od Acon
cuisine píše:pozor,pokud se dostaneš přs 3,5 tuny musíš mít auto s tachografem, omezovačem rychosti, povinně abs ....
A mýtnu jednotku a platiť za každý km ako chuj

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:43
od cuisine
a když se v tom budu hrabat ještě více tak u vozidel N2 ( nad 3,5 tuny) se plnení emisí dokládá na demontovaném motoru na stolici - jako u "normálních velkých" náklaďáků ... N1 má plnění emisí zkouškou motoru zastavěného v vozidle ...

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 20:56
od tagr
:Pohoda: neboj budu mít 3499 kg technická 4,5 t je pro mně že to nerozbiju :D
Motor bude mít asi euro 4 tak nemám strach a převodovka automat., :D
Redukce se uvidí co jak se vejde, ale asi bude při tom točáku a výkonu zbytečná, chci tam automat 6 kvalt a tak se dají použít 1a 2 na trhání pařezů , maximálka asi na 150 to stačí. Uvidím až jak se posoudí nápravy, ale mělo by to být OK.

Eliote jen dotaz, :?: proč Ty jsi narval do starší kastle lepší motor :?: :wink: POKUD SE NEPLETU :Sorry: asi proto že se ti ta kastle líbí ne? a s tím motorem jsi spokojen ne?
POKUD ANO TAK ASI OBA CHCEME PODOBNÉ :) :ty jeden...:


A ne že mně zase napíšete že jsem se zbláznil :mrgreen:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 21:07
od cuisine
tak to si nejsem jistej zda jde mít auto které technickou spadá do N2 ale povolenou do N1 :shock: :roll:

Re: Defender 6x6

Napsal: 27 úno 2010 22:38
od tagr
technická je oficiální v papírech, :D
:hmm: technická , je ,,vnitřní udaj " pro zákazníka.
Beru to tak že s tou oficiální mohu i do terénu a nic se neděje - vit disco přívěs v terénu 1000- jinak mnohem víc , a vím že na silnici čí polňačce uvezu bez ničení čehokoliv mnohem víc, ale do toho úřadum je prd :D

Re: Defender 6x6

Napsal: 28 úno 2010 08:21
od RudaK
tagr píše::hmm: Vidím to na hezkou dovolenou v austrálii u strýce pak jen počkám pár týdnů na jeden kontejnerek :Pohoda: :Pohoda:
Jinak k těm vlastnostem, celková bude necelých 4,5 tuny ,užitečná cca 1,7 tuny vlek bude 3,5 tuny.
Motor a vše ostatní začínám řešit jinde :) cena nebude tak jak jste mysleli :) .
Místo per tam možná už budou už měchy v pouzdrech a trocha elektroniky co je vyzkoušená a nezlobí.
Naštěstí jinde asi pujde díky vstřícnosti a pochopení lidí víc než zde.Kde se řeší proč to nejde místo aby se řešilo jak to jde .
Maci máš pravdu :ty jeden...: :ty jeden...: ,,Malý je ten kdo má malý cíl. :ty jeden...: :ty jeden...:


Hodnotíš to ve své rovině. Mě by třeba limitovalo todle : pak jen počkám pár týdnů na jeden kontejnerek !!!!! Todle si můžeš dovolit,pokud máš zdroj příjmů zaručen a o něho se holt já musím starat neustále. Nezávidím jen hodnotím. Nalajnovaný to máš hezky,taky by se mi to líbilo . Jestli si to budeš stavět sám, tak seš dobrý - jestli si to necháš postavit,tak si protiřečíš ( dokud budete jen dovážet a nevyrábět ) Ale jen v dobrým,já bych takové auto postavit nedokázal. Kdybych na něho měl,tak si ho koupím a upravím ( sice by vypadalo jinak než na tvých fotkách,ale to je jedno )
Výletům zdar,bo já stejně nikam nejezdím - malý sem a mám malý cíl :mrgreen:
p.s. K tomu zatížení - běžně jsem na návěse vozil 30 tun a vydržel taky ( i když měl napsanou 23 t. ) .....,ale už nevozím :wink: bo s ním nejezdím ! No a oni už taky začali vážit,co za nás nebylo :shock:

Re: Defender 6x6

Napsal: 28 úno 2010 17:01
od tagr
:hmm: nejsem mastňák ,a na postavení VE SPECIÁLCE taky nemám :D , ale asi bude lepší to postavit jinde na starých papírech a tam i zlegalizovat a potom sem přivést hotové.
:wink: Nevím, uvidím, objedu prozkoumám , a pak teprve do toho pujdu. když už kontejnerek tak se musí vyplatit ne:) , KDYBY TAK TO AUTO SEM NEPOJEDE SAMO :D.
Prostě kolik do toho jsem ochoten a mohu investovat je jedna věc, kde se to bude nakonec dělat a jak :?: je druhá , ale po tom všem co jste sem napsali zvažuji i to že budu u strýce pár měsíců , tedy místo a čas bude jsou taky a uvidíme co z toho vzejde :)
Vše je ve stádiu hledání prověřování ....

:evil: ALE JEDNO JE JISTÉ BEZ SNAHY A BOJE TO NEVZDÁM :) :evil: