Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#461 Příspěvek od DanoDEF » 02 dub 2012 12:15

peto píše:
DanoDEF píše:... skus pozriet CB ONE Winch Profesional 12000
a CBONE WINCH Premium12000 ?
... ak pisem Profesional tak doporucujem Profesional. Neboj sa oznacenia Profesional.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#462 Příspěvek od visby » 02 dub 2012 12:36

500e je za champion moc vela, siel by som teraz do toho CBone winchu. ak to nemas na sutaze, tak by to malo vydrzat a za jeden champion mas dva cbone;-)

Uživatelský avatar
marcel
Příspěvky: 255
Registrován: 03 úno 2007 22:58
tel.: 0915 833178
auto: DISCOVERY I
Bydliště: Dudince SR

Re: Navijáky

#463 Příspěvek od marcel » 02 dub 2012 13:45

Toho CB ONE winch profesional mám aj ja a som spokojný.Akurát si myslím, že stačí aj 9500.12000 je zbytočne pomalá a aj 9500 má sily dosť.

Uživatelský avatar
petriiik
Příspěvky: 864
Registrován: 08 črc 2011 22:04
tel.: +421940505112
auto: SVAŘÁK
Bydliště: Dohňany PU (SVK)

Re: Navijáky

#464 Příspěvek od petriiik » 04 dub 2012 09:31

ja ho mam tiez a som spokojny a som rad ze mam 12000
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#465 Příspěvek od Miky_CZ » 24 zář 2012 20:07

mam par dotazu, prave pacham zadni navijak :lol:

mam dve baterky spojene paralelne a porad.

predni navijak mam na tu prvni, muzu dat ten zadni na tu druhou? mam tam vic mista.

asi vim ze to neni moc dobry napad ale daji se dat oba navijaky na jeden odpojovac?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#466 Příspěvek od DanoDEF » 24 zář 2012 20:10

Miky_CZ píše:predni navijak mam na tu prvni, muzu dat ten zadni na tu druhou? mam tam vic mista.
... mozes
Miky_CZ píše:asi vim ze to neni moc dobry napad ale daji se dat oba navijaky na jeden odpojovac?
... daju, zapojenie je niekedy vecou fantazie ak vies co robis
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Navijáky

#467 Příspěvek od mr-tomas » 12 led 2013 12:00

Pochopil jsem že i na ocelové lano se dá použít průvlak. Z čeho musí být ten průvlak, nebo z čeho je vlastně nejlepší. Našel jsem litinu, ocel, a nerez.
A čím se nastavuje lano navijáku když nedosáhne kam má? Další ocelové lano? Syntetické lano? Kurta? Jak asi dlouhé to má být?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#468 Příspěvek od MadTom » 12 led 2013 12:23

Co jsem koukal, tak na ocelové lano byl průvlak litinovej. Osobně mi ocelové lano s rolnama leží v regále a na autě je syntetika. Pokud clověk nechce tahat dřevo v lese, tak je podle mě lepší.
Na prodloužní to co je - běžně se používá kurta nebo řetěz. Hlavní je, aby to bylo dost pevné. Kurta se používá i třeba na omotání stromu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Navijáky

#469 Příspěvek od mr-tomas » 12 led 2013 12:30

Řešim materiál průvlaku ve vztahu k životnosti ocel. lana. Přecijenom se to přes něj bude hodně šoupat. Kurta na strom je jasná. Pak počítám s dynamickou, a jen jsem nevěděl čím prodloužit naviják. Ještě jak pevnou vzít? Bude to na Defa který bude mít v plné polní okolo 3t. Naviják bych chtěl pro jistotu na 12tis lb, takže na jakou zátěž by z velkou rezervou měla kurta bejt? A jak silnou kladku?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#470 Příspěvek od MadTom » 12 led 2013 12:43

Já bych t viděl jednoduše - naviják má teoreticky 12000liber, to je zhruba 6tun, takže kurtu bych viděl na 8t nebo víc. Stejně tak kladku, ta musí navíc odpovídat průměru lana.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: Navijáky

#471 Příspěvek od lumberjack » 12 led 2013 12:44

Koukni třeba sem: http://www.vazaci-technika.cz" onclick="window.open(this.href);return false; A můžeš vybírat... :-) Na prodloužení lana na naviják Ti může stačit klidně i nějakej provaz. Jen si vybrat, aby se moc nepropínal, ale s navijákem na autě je to jedno. Tu pevnost nemusíš zase moc přehánět, neznamená, že když má def 3t, že potřebuješ tak silnou kurtu.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Navijáky

#472 Příspěvek od mr-tomas » 12 led 2013 12:47

Myslel jsem mít nějakou rezervu kdyby to nějak nechtěně v tahu cuklo. Tam by asi tažná síla letěla nahoru.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: Navijáky

#473 Příspěvek od lumberjack » 12 led 2013 12:53

Záleží jak tu kurtu chytneš, největší pevnost má když je rovně, pak kolem stromu oválně napůl a nejmíň když jí upneš přes nějakou ostrou hranu. Ale i tak maji kurty celkem tu nosnost poddimenzovanou a pak je lepší, když ti rupne kurta než řetěz. Já mám v autě 40m lana průměr asi 8mm, je to nějakej špagát na plachty plachetnic a tahal sem s tim kde co.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Navijáky

#474 Příspěvek od Jenda » 12 led 2013 13:02

...v plne polni 3tuny? :shock: Ja mam(def 110) s pevnostnim naraznikem,navijakem,2xbaterie,pulkou v nadrzi,bednou s naradim,drzakem rezervy a nejakejma blbostma asi 2250kg.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#475 Příspěvek od MadTom » 12 led 2013 13:11

Jenom bych to trošku doplnil - kurta určená na zvedání, na které budou napsány 3tuny, uvese tuším 4násobek. Jo to kvůli bezpečnosti při zvedání. Při vázání nebo vodorovném tahání už to ale neplatí. U osobního výtahu je toto předimenzování 10krát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#476 Příspěvek od Hubert » 12 led 2013 13:32

mr-tomas píše:Řešim materiál průvlaku ve vztahu k životnosti ocel. lana. ...
Pokud budeš často tahat tak se to lano spíš zničíš nesprávným rovnáním lana na bubnu. Lano bude místy rozmačkané a překroucené, atd.
Toho litinové průvlaku bych se nebál. Spíš se opotřebuje ten než to lano.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#477 Příspěvek od Maxsel » 12 led 2013 14:55

Hubert píše:
mr-tomas píše:Řešim materiál průvlaku ve vztahu k životnosti ocel. lana. ...
Pokud budeš často tahat tak se to lano spíš zničíš nesprávným rovnáním lana na bubnu. Lano bude místy rozmačkané a překroucené, atd.
Toho litinové průvlaku bych se nebál. Spíš se opotřebuje ten než to lano.
To jsem rád, že to píšeš. To bude asi i moje cesta.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Navijáky

#478 Příspěvek od fidzi » 12 led 2013 16:24

mr-tomas píše:Řešim materiál průvlaku ve vztahu k životnosti ocel. lana. Přecijenom se to přes něj bude hodně šoupat. Kurta na strom je jasná. Pak počítám s dynamickou, a jen jsem nevěděl čím prodloužit naviják. Ještě jak pevnou vzít? Bude to na Defa který bude mít v plné polní okolo 3t. Naviják bych chtěl pro jistotu na 12tis lb, takže na jakou zátěž by z velkou rezervou měla kurta bejt? A jak silnou kladku?
A proč nechceš syntetické lano?
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Navijáky

#479 Příspěvek od mr-tomas » 12 led 2013 16:30

Protože jsem lama začátečník, a věřím tomu že bych syntetiku nejspíš hnedka o něco přerval. :mrgreen:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#480 Příspěvek od Miky_CZ » 12 led 2013 18:42

mam v pi.i prezidenstke hlasovani, umrel mi noell :( ale vytahl me z posledniho pruseru :yes
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Odpovědět