Asi nejlepší možnost


Asi nejlepší možnost
Vypouštěcí zátky by pro měření byly lepší, protože by byla jistota, že čidlo bude v oleji. Jenže jsou na nejnižších místech, snadno přístupné vodě, kamenům, větvím. U těch napouštěcích je zase problém, že jejich spodní okraj je většinou i olejová ryska a čidlo v nich umístěné by se muselo zpevnit a ohnout, aby se ponořilo a zátka by se musela utáhnout aby to vyšlo.Kyanid Sodný píše: 09 črc 2023 19:05 Do vypouštěcí , (případně plnicí) zátky bych vyvrtal dirku na to tep. čidlo a zalepil ho tam silikonem, no a na propojení s multimetrem stačí vobyčena dvoulinka tak 3m . ,A máš perfektní měření.
To mě taky zajímalo. Co jsem koukal, tak běžná provozní teplota převodových olejů se obvykle bere mezi 70 a 80 stupni. Konkrétně jsem hledal údaje k tomu co používám - Millers Oils EE Transmission Nano 75W-90 a k mému překvapení je technický datasheet poměrně skromný (ale stejně tak i u olejů jiných výrobců). Je tam zmínka o viskozitě pro 40° a 100°. Takže tak nějak beru těch 100° jako běžné provozní maximum, při nich je viskozita oleje cca 6x nižší.vik2 píše: 10 črc 2023 12:49 Když už měříte, napadaji mě otázky:
1. jaká teplota je ještě v pohodě pro olej 75w-90?
ad2. Ja zkousel 85W-140 a mam podezreni, ze se mi kvuli tomu rozjela v naprave koroze. Mel jsem ho tam asi 2 roky a kdyz jsem sundal naboj a koukal do napravy, tak ze "stropu" visely takovy krapniky. Moje teorie je, ze jak byl olej pres zimu hustej, tak se nerozstrikoval po naprave a ta zacala reznout. Predtim jsem mel napravu rozebranou tak 6 let zpatky a nic takovyho tam nebylo..vik2 píše: 10 črc 2023 12:49 Když už měříte, napadaji mě otázky:
1. jaká teplota je ještě v pohodě pro olej 75w-90?
2. dáváte někdo na léto 75,80,85w-140?
85W-140 je na zimu moc hustý.Ja zkousel 85W-140 a mam podezreni, ze se mi kvuli tomu rozjela v naprave koroze.
Pracovne maximum pre rozvodovku udava dielensky manual 145 stupnov (spina kontrolku prehriatia). Porovnavam r380 s rozvodovkou skor kvoli tomu ze teploty su vyssie ako tu niekto odhadoval vo vlakne. R380 ma sice cerpadlo ale olej je uzavrety v tele prevodovky (standartne tam chladic v nasich klima podmienkach nebol). Rozvodovka je na tele prevodovky cize cez plochu tam vymena resp urcita regulacia tepla je, napln rozvodovky je podstatne mensia a cele to generuje vyssie teploty).MadTom píše: 11 črc 2023 14:57 Akrát R380 běhá na olej MTF94 což je olej spíš motorovej, tuší že 10w40. S LT230 bych to doopravdy nesrovnával. Navíc má olejové čerpadlo, nikoliv jenom mazání rozstřikem.
Petro píše: 11 črc 2023 23:41 Pracovne maximum pre rozvodovku udava dielensky manual 145 stupnov (spina kontrolku prehriatia).