Stránka 25 z 40
Re: Navijáky
Napsal: 12 led 2013 19:43
od Maxsel
Miky_CZ píše:mam v pi.i prezidenstke hlasovani, umrel mi noell

ale vytahl me z posledniho pruseru

A to nepůjde opravit?
Re: Navijáky
Napsal: 12 led 2013 19:51
od fidzi
mr-tomas píše:Protože jsem lama začátečník, a věřím tomu že bych syntetiku nejspíš hnedka o něco přerval.

No jestli je to jedinej argument, tak si myslím, že dost blbej. Ale dělej jak myslíš.

Re: Navijáky
Napsal: 12 led 2013 20:32
od RudaK
mr-tomas píše:Protože jsem lama začátečník, a věřím tomu že bych syntetiku nejspíš hnedka o něco přerval.

Já bych na ocelové lano průvlak nedával . Na ocel. lano dej rolny a až se přesvědčíš o tom,že je syntetické lano lepší,tak pak dej průvlak

Ono až si párkrát propícháš ruce od roztřepeného lana ,tak poznáš ten rozdíl ....( nehledě k tomu,že ti to ocelové lano za chvíli nadělá na sobě smyčky

)
Re: Navijáky
Napsal: 12 led 2013 20:46
od MadTom
Ptal jsem se na ocelové lano kamaráda, co se těmato věcmi bavil na škole a dostal jsem tip, jaké lano bych měl chtít - pevnější, netřepí se, takže slabší průměr a na naviják se vejde víc. Co mě nepotěšilo byla cena - podobná syntetickýmu lanu. A tím se všechny výhody pro mě smazaly. Z umělohmotovým lanem nepotřebuju rukavice, váží to o kus méně a hlavně se s tím podstatně lépe pracuje. Prostě né všechny ocelový lana jsou stejný, ale ty z doopravdy slušnýho železa jsou taky podle toho drahý.
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 08:14
od Miky_CZ
Maxsel píše:Miky_CZ píše:mam v pi.i prezidenstke hlasovani, umrel mi noell

ale vytahl me z posledniho pruseru

A to nepůjde opravit?
vubec netusim, nemam ho ani kde sundat v tom mrazu to opravdu delat nebudu, tahal a najednou prestal, pouze cvakaji solenoidy a nic
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 08:24
od MadTom
Jestli se dostaneš ke kontaktům, tak zkus změřit, že tam po cvaknutí máš napětí. Může to bý klidně probléém v drátech - sice tam cvakne, ale špatnej kontakt tan nepustí šťávu. To se dá i v zimě.
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 08:30
od Miky_CZ
MadTom píše:Jestli se dostaneš ke kontaktům, tak zkus změřit, že tam po cvaknutí máš napětí. Může to bý klidně probléém v drátech - sice tam cvakne, ale špatnej kontakt tan nepustí šťávu. To se dá i v zimě.
děkuji, vyzkouším:-)
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 09:22
od MadTom
Měř to až na kontaktech, né na koncovnách (kabelový oka) na kabelech. Taky se ti mohlo stát, že zamrznula vlhkost a nepustí to uhlíky.
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 09:26
od Miky_CZ
MadTom píše:Měř to až na kontaktech, né na koncovnách (kabelový oka) na kabelech. Taky se ti mohlo stát, že zamrznula vlhkost a nepustí to uhlíky.
OK, uvedu presneji, kdyz jsem se vytahoval tak tahal jak vztekly a kdyz uz jsem byl temer venku a navijak tahal uz skoro na prazdno tak konec
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 10:09
od fidzi
Měl jsem ten stejnej problém. Tahal jsem tahal, pak zasmrděl a bylo po ptákách, jen cvakaly selenoidy. Nakonec jsem zjistil, že uvnitř motoru se povolil šroub kostření uhlíku, pod ním to zoxidovalo a ten jedinej kousek, co měl ještě kontakt se při větší zátěži prostě upálil. Stačilo to rozebrat, obrousit obě plošky kontaktů, opravit závit a sestavit zas dohromady. Od tý doby zas toho natahal mrak.
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 10:16
od MadTom
Tak jestli umřel za provozu, tak bych to tipnul buďto na spálenej motor (stává se), nebo podle popisu spíš na vadnej kontakt - jak to tahalo, tak tam tekl velkej proud a ten kontakt se postupně ohříval, tím to kontktoval hůř a hůř, a tím se to víc ohřívalo, až to přestalo fungovat úplně.
Většina oprav problémů s navijákama byly upadený kabely a špatný kontakty.
Re: Navijáky
Napsal: 13 led 2013 11:13
od Hubert
MadTom píše:Ptal jsem se na ocelové lano kamaráda, co se těmato věcmi bavil na škole a dostal jsem tip, jaké lano bych měl chtít - pevnější, netřepí se, takže slabší průměr a na naviják se vejde víc. Co mě nepotěšilo byla cena - podobná syntetickýmu lanu. A tím se všechny výhody pro mě smazaly. Z umělohmotovým lanem nepotřebuju rukavice, váží to o kus méně a hlavně se s tím podstatně lépe pracuje. Prostě né všechny ocelový lana jsou stejný, ale ty z doopravdy slušnýho železa jsou taky podle toho drahý.
Vetšinou se jedná o lana typu SEAL to jsou lana jejiž konstrukce odolá tření lana o překážku. Je konstruováno tak že na vrchní vrstvu drátů se použije větší průměr drátu než na střed. Většímu průměru tvá mnohem déle než se pře dře. Slabší uprostřed jsou kvůli lepší ohebnosti lan. Další zlepšení tohoto lana je že se vyrobí např. lano o průměru 12 mm a to se za studena sválcuje na 10 mm. Tím se dosáhne toho že lano umrtvý. Umrtvý znamená to že ztratí pružnost což je u ocelových lan žádoucí. Další výhoda že se ho pak vejde do bubnu více. To všechno by bylo super ale je tu jedna nevýhoda které znemožňuje naše použití. Lano Všechna lana SEAL jsou lana tužší tzn. že se nerady ohýbají na malí průměr bubnu. Potřebují zhruba desetinásobek průměru lana což je u nejběžnější 9 mm lana buben 9cm. Sválcováním se požadovaný průměr bubnu ještě zvýší zhruba na dvacetinásobek. To už je 18 mm.

- SEAL.png (25.1 KiB) Zobrazeno 3674 x
Re: Navijáky
Napsal: 19 led 2013 09:48
od skritekcrx
to ze neco umre za provotu vubec neznamena ze je motor ko dost casto staci rozebrat vycistit a nebo vymenit solenoidy.
Me vcera taky umrel navyjak taham taham a konec a zachranil me muj panicky strach ze silnych dratu.
kdyz jsem pred 3 lety daval navijak a solenoidy rozhodl jsem se pro vodotesnou krabicku do ktere privedu kabely ale dostal jsem strach co kdyby se nekde kabel prodrel nebo se neco stalo tak jsem ji pridelal pres gumove silendbloky aby do ni nesla kostra, ale protoze solenoidy bez kostry nefungujou krabicku jsem ukostril pres pojistku slabim dratkem no a vcera taham taham najednou konec pojistka praskla tak dam druhou taky praskla tak jsem se podival dovnitr a jeden solenoid se propalil, privodni kabel (1cm v prumeru) v krabicce uplne schorelej jsem rad ze kostra byla jen pres pojistku a ne primo na kastli protoze by mi asi jinak schorelo auto
Re: Navijáky
Napsal: 21 led 2013 09:02
od teslo
privodny plusovy silovy kabel k navijaku VZDY zapajajte za poriadny odpajac...ja mam navijakovy okruh odpajany velkym mechanickym odpojovacom a za nim este jednym solenoidom. Ked ideme jazdit, tak zapnem mechanicky odpajac a az v momente ked potrebujem navijak zapnem ten elektricky.
Re: Navijáky
Napsal: 21 led 2013 09:58
od MadTom
Já tam mám jenom elektrickej odpojovač - "solenoid" původně z tanku T72 - spínal tam elektrické otáčení věže. Dimenzovanej na 200A TRVALÝHO proudu. V porovnání se solenoidy u navijáku je podstatně bytelnější. A zapínám ho, až těsně před použitím navijáku. Chtěl jsem dát původně mechanickej bateriák, ale to co se mi dotalo do rukou bylo kvalitou provedení spíš odstrašující, než použitelné.
Navijáky
Napsal: 21 kvě 2013 07:58
od vizour
amatérský dotaz mám navyjak a je k tomu ještě jakýsi 3 rolé či co po 50A na spojené na dvou plocháčích paraelně? k čemu to je (že by něco odlechčovalo - ochraňovalo) a kam to zapojit? dikes
Re: Navijáky
Napsal: 21 kvě 2013 08:13
od MadTom
Nejspíš tím chtěl někdo nahradit bateriák, ale neměl dostatečně silné relé/stykač/solenoid, tak dal 3 malé paralelně. Mít možnost odpojit napájení navijáku je velmi vhodné. Ať už mechanickým bateriákem, nebo elektricky, přes další relé/solenoid.
Re: Navijáky
Napsal: 21 kvě 2013 09:58
od vizour
mám tam bateriák to tam je k navijáku origo v krabici .na jednom konci je napsáno Batt.
Viz foto u průvlaku na pravý straně.
Re: Navijáky
Napsal: 21 kvě 2013 10:30
od vizour
jsem to kuchl a je tam bimetal takže při přetížení víc než 150A se to odpojí. což nechápu když si navyják bere od 60 - 400A.
Re: Navijáky
Napsal: 21 kvě 2013 10:38
od MadTom
Z toho obrázku to moc poznat není, ale předpokládám že to je to co jsem psal - pouze chtěli ušetřit za velké relé a tak dali 3 malé levné, místo jednoho velkého.
Vzhledem k tomu, že to budeš dávat do Defa a tam je baterka pod sedadlem, tak je podle mě lepší mechanickej bateriák a tím si rukou otočit. Já jsem dával "elektrickej", protože ho mám schovanej v kufru. Akorát to chce indikaci, kde je zapnuto a kde vypnuto. Aby jsi jako někteří nejezdil celej rok se zapnutým bateriákem a ve chvíli, kdy potřebovali naviják, tak ho vypnuli a byli překvapení, že naviják nefunguje.
