
Pneumatiky
Moderátor: Acon
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
som natrafil na jednu tabulku. Je to síce na GY Wrangler MTR ale myslím, že orientačne sa to dá aplikovať na všetky MTéčka


Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Pneumatiky
to som zvedavy ci by to v CZ islo aj takto... u nas ti to nikto neda, pretoze pri o 2" vecsich pneu ti uz nesedi povolena odchylka tachometra (+/- 5%)
Re: Pneumatiky
mam gumy michelin synchrone 4x4 215/65/16 maji najeto 60 tisic kilometru a uz budu potrebovat novy do zatacek strasne piskaji i v male rychlosti 20 - 30km na dvojku a piska to jako svin a hlavne bude zima
Jaky by jste mi poradily? chtel bych celorocni na auto freelander 1 2006 facelift
kdyztak nejakou stranku nebo link poslete
Dekuju
Jaky by jste mi poradily? chtel bych celorocni na auto freelander 1 2006 facelift
kdyztak nejakou stranku nebo link poslete
Dekuju
Re: Pneumatiky
Na zimu zásadně zimní. Celoroční jsou špatné v létě i v zimě.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Pneumatiky
je jasny ze myt letni a zimni a prezouvat je lepsi ale taky i nakladnejsi nemam penize na to si koupit ted za 20 tisic osmery gumy a jeste platit dvakrat rocne prezuti proto bych chtel ty celorocni a navic co jsem jezdil s tima celorocnima gumama ted v lete neprisly mi tak spatny a to maj odjeto uz pres 60 tisic .Neklan píše:Na zimu zásadně zimní. Celoroční jsou špatné v létě i v zimě.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pneumatiky
to je klasicke uvazovani, ale dyt ty gumy stejne sjedes, takhle ti vydzi ne dva ale ctyri roky, a kdyz koupis na zimu plechace tak neplatis zadne prezouvanirobbad píše:je jasny ze myt letni a zimni a prezouvat je lepsi ale taky i nakladnejsi nemam penize na to si koupit ted za 20 tisic osmery gumy a jeste platit dvakrat rocne prezuti proto bych chtel ty celorocni a navic co jsem jezdil s tima celorocnima gumama ted v lete neprisly mi tak spatny a to maj odjeto uz pres 60 tisic .Neklan píše:Na zimu zásadně zimní. Celoroční jsou špatné v létě i v zimě.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Pneumatiky
no nejspis mate pravdu tak dam na vas zkuseny jelikoz jsem uplnej amater co se tyce aut (mlada generaceMiky_CZ píše: to je klasicke uvazovani, ale dyt ty gumy stejne sjedes, takhle ti vydzi ne dva ale ctyri roky, a kdyz koupis na zimu plechace tak neplatis zadne prezouvani


Dekuji
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pneumatiky
celorocni sem mel prvni zimu, nebylo to nic moc, byly ale uz docela sjete, pak sem koupil MTcka, a po prvnim snehu rychle shanel zimaky a teprve ted je to ono:-)pidibi píše:plechac = plechovy disk
ale mozna sezenes hlinikac (hlinikovy disk) od nekoho (karel slama, eliott) levneji nez novej plechac
ale mas pravdu je to celkem investice, taky to tak budu letos reist - mam celorocni, kdyz to bude stat za prd tak pudu do ciste zimnich, je toho o tom psano hodne, nekdo na ne neda dopustit jiny by to ani nezkusil
jinak zimaky mam cooper discoverer m+s a doporuci ti je asi hodne lidi
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
V zime sú na h....o a v lete sa rýchlo ojazdia. Zmes má rôznu tvrdosť za rôznych teplôt. 2in1 nikdy nebolo OKpidibi píše:chapu ze celorocni nejsoou v zime tak super jak zimni, ale co je na nich spatnyho v lete?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
AT pneu je trochu o inom a je fakt, že práve BFG sa vydarili. No uprednostňujú ich hlavne tí, čo potrebujú pneu aj do terénu a tak oželejú horšie vlasnosti na asfalte, hlavne na mokrom. Letná guma je z tvrdej zmesy, ktorá má v teple nad 7-10st tak akurátne vlastnosti. Letná potrebuje mať väčšie lamely s väľkou styčnou plochou a riedke, zato hrubé drážky pre odvod vody. Zimná pneu je z mäkkej zmesy, ktorá má práve správnu tvrdosť pod cca 7-10st no pod 15st už tiež tvrdne a jej priľnavosť k asfaltu sa výrazne znižuje. Zimná musí mať čo najviac malých lamiel, husto prerušovaných malými drážkami aby pneu dosiahla čo najväčšiu styčnú plochu so snehom a ľadom, resp záber. Univerzálna guma ma všetko tak na polovicu. Používaním univerzálnych pneu sa dá ušetriť pri malom km nájazde kedy ich majiteľ vlastne nedokáže zodrať (napr. ak si auto neplánuje nechať viac ako 3-5r. a cca 40 - 50 000km). No ak niekto najazdí 10 000km za sezónu tak jednoznačne treba voliť na to určené pneu. Takže Ty budeš ten správny kandidát na univerzálne, no len z pohľadu praktického. V lete to asi bude viac menej jedno, na Disco sa aj tak jazdí pre radosť z pohodovej jazdy. V zime ak nasneží to môže byť horšie. Na zlých gumách chce Disko dosť "driftovať"pidibi píše:co tu ctu tak si u univerzalnich BFG AT kazdej chvali vysokej kilometrovej najezd, takze tu letni pripominku s ojizdenim nehcapu
ale z jinyho soudku, jak je to s celorocnim jezdenim na zimnich? v lete se budou ojizdet ale maji treba delsi brzdnou drahu v lete? nebo kratsi
si rikam ze pri tom co rocne najedu ty zimni pneu driv zastaraji a ztvrdnou nez bych je stihl ojet

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Pneumatiky
Souhlas. Celoroční pneu budou horší v létě než letní spíš v případě dynamické jízdy a třeba výrazně vyšších teplot. Bylo by to daleko víc znát u sportovního auta, než u LR. Už jsem jezdil i na zimních v létě a vyloženě hrozné to také nebylo, jenom rychleji ubýval vzorek. Nicméně rozdíl celoroční vs. zimní na zasněžené silnici (cca 5cm) při teplotě lehce pod nulou, to je jako přesednout do úplně jiného auta. Na celoročkách jsem při brždění před zatáčkou sáňkoval i při velmi malých rochlostech, zatímco na zimních auto fungovalo vzhledem k podmínkám na silnici perfektně.
Jinak pidibi, s rozměrem pneu je to jinak, než píšeš. Při označení třeba 235/70R16 znamená první číslo skutečně šířku v mm a poslední průměr ráfku v palcích, ale druhé číslo je výška profilu pneu v % z šířky, takže pokud dám místo tohoto rozměru 245/75R16, nezmění se mi profil o 1cm, ale o téměř dva cm (235x0,7=164,5mm, 245x0,75=183,75mm). Průměr celého kola je pak téměř o celé 4cm větší a difernciál se zvedne skoro o 2cm.
Co se odchylky tachometru týká, tak teoreticky by při použití gumy 245/75R16 místo 235/70R16, měla ta odchylka být těsně nad 5-ti %, protože obvod kola je o 5 a nějaké ty desetinky % větší. Vzhledem k tomu, že tachometry ukazují běžně o 10% víc, než je skutečnost, znamenalo by použití větších pneu nejspíš přesnější měření rychlosti.
Jinak pidibi, s rozměrem pneu je to jinak, než píšeš. Při označení třeba 235/70R16 znamená první číslo skutečně šířku v mm a poslední průměr ráfku v palcích, ale druhé číslo je výška profilu pneu v % z šířky, takže pokud dám místo tohoto rozměru 245/75R16, nezmění se mi profil o 1cm, ale o téměř dva cm (235x0,7=164,5mm, 245x0,75=183,75mm). Průměr celého kola je pak téměř o celé 4cm větší a difernciál se zvedne skoro o 2cm.
Co se odchylky tachometru týká, tak teoreticky by při použití gumy 245/75R16 místo 235/70R16, měla ta odchylka být těsně nad 5-ti %, protože obvod kola je o 5 a nějaké ty desetinky % větší. Vzhledem k tomu, že tachometry ukazují běžně o 10% víc, než je skutečnost, znamenalo by použití větších pneu nejspíš přesnější měření rychlosti.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Pneumatiky
Stejně za chvíli budou zimní kola povinný všude ( zatím jen na vyznačených silnicích ) . Kola měním každý rok i když to není nařízené . Přeci jen každá je na něco určená .... 

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "