Re: Pneumatiky
Napsal: 13 zář 2010 22:01
som natrafil na jednu tabulku. Je to síce na GY Wrangler MTR ale myslím, že orientačne sa to dá aplikovať na všetky MTéčka


Pro příznivce této anglické značky
https://nove.landroverforum.cz/forum/
je jasny ze myt letni a zimni a prezouvat je lepsi ale taky i nakladnejsi nemam penize na to si koupit ted za 20 tisic osmery gumy a jeste platit dvakrat rocne prezuti proto bych chtel ty celorocni a navic co jsem jezdil s tima celorocnima gumama ted v lete neprisly mi tak spatny a to maj odjeto uz pres 60 tisic .Neklan píše:Na zimu zásadně zimní. Celoroční jsou špatné v létě i v zimě.
to je klasicke uvazovani, ale dyt ty gumy stejne sjedes, takhle ti vydzi ne dva ale ctyri roky, a kdyz koupis na zimu plechace tak neplatis zadne prezouvanirobbad píše:je jasny ze myt letni a zimni a prezouvat je lepsi ale taky i nakladnejsi nemam penize na to si koupit ted za 20 tisic osmery gumy a jeste platit dvakrat rocne prezuti proto bych chtel ty celorocni a navic co jsem jezdil s tima celorocnima gumama ted v lete neprisly mi tak spatny a to maj odjeto uz pres 60 tisic .Neklan píše:Na zimu zásadně zimní. Celoroční jsou špatné v létě i v zimě.
no nejspis mate pravdu tak dam na vas zkuseny jelikoz jsem uplnej amater co se tyce aut (mlada generaceMiky_CZ píše: to je klasicke uvazovani, ale dyt ty gumy stejne sjedes, takhle ti vydzi ne dva ale ctyri roky, a kdyz koupis na zimu plechace tak neplatis zadne prezouvani
celorocni sem mel prvni zimu, nebylo to nic moc, byly ale uz docela sjete, pak sem koupil MTcka, a po prvnim snehu rychle shanel zimaky a teprve ted je to ono:-)pidibi píše:plechac = plechovy disk
ale mozna sezenes hlinikac (hlinikovy disk) od nekoho (karel slama, eliott) levneji nez novej plechac
ale mas pravdu je to celkem investice, taky to tak budu letos reist - mam celorocni, kdyz to bude stat za prd tak pudu do ciste zimnich, je toho o tom psano hodne, nekdo na ne neda dopustit jiny by to ani nezkusil
V zime sú na h....o a v lete sa rýchlo ojazdia. Zmes má rôznu tvrdosť za rôznych teplôt. 2in1 nikdy nebolo OKpidibi píše:chapu ze celorocni nejsoou v zime tak super jak zimni, ale co je na nich spatnyho v lete?
AT pneu je trochu o inom a je fakt, že práve BFG sa vydarili. No uprednostňujú ich hlavne tí, čo potrebujú pneu aj do terénu a tak oželejú horšie vlasnosti na asfalte, hlavne na mokrom. Letná guma je z tvrdej zmesy, ktorá má v teple nad 7-10st tak akurátne vlastnosti. Letná potrebuje mať väčšie lamely s väľkou styčnou plochou a riedke, zato hrubé drážky pre odvod vody. Zimná pneu je z mäkkej zmesy, ktorá má práve správnu tvrdosť pod cca 7-10st no pod 15st už tiež tvrdne a jej priľnavosť k asfaltu sa výrazne znižuje. Zimná musí mať čo najviac malých lamiel, husto prerušovaných malými drážkami aby pneu dosiahla čo najväčšiu styčnú plochu so snehom a ľadom, resp záber. Univerzálna guma ma všetko tak na polovicu. Používaním univerzálnych pneu sa dá ušetriť pri malom km nájazde kedy ich majiteľ vlastne nedokáže zodrať (napr. ak si auto neplánuje nechať viac ako 3-5r. a cca 40 - 50 000km). No ak niekto najazdí 10 000km za sezónu tak jednoznačne treba voliť na to určené pneu. Takže Ty budeš ten správny kandidát na univerzálne, no len z pohľadu praktického. V lete to asi bude viac menej jedno, na Disco sa aj tak jazdí pre radosť z pohodovej jazdy. V zime ak nasneží to môže byť horšie. Na zlých gumách chce Disko dosť "driftovať"pidibi píše:co tu ctu tak si u univerzalnich BFG AT kazdej chvali vysokej kilometrovej najezd, takze tu letni pripominku s ojizdenim nehcapu
ale z jinyho soudku, jak je to s celorocnim jezdenim na zimnich? v lete se budou ojizdet ale maji treba delsi brzdnou drahu v lete? nebo kratsi
si rikam ze pri tom co rocne najedu ty zimni pneu driv zastaraji a ztvrdnou nez bych je stihl ojet