Dlooouho jsem zanedbával svůj deníček. Skoro to vypadá, že se nic neděje a jen se jezdí, ale přeci jen je co doplnit. Na řadu přichází spojkový příběh, který už se teda odehrál v dubnu, ale ňák chyběl čas a chuť psát.
Ke spojce mě dohnal podivný cvakavý zvuk ozývající se při řazení a taky zesilující drnčení při volnoběhu. A taky znatelná ztráta chutě Defa táhnout do kopce.
Teda né že by to byla nějaká sláva už předtím, ale teď bylo znatelné i při jízdě na rovině, že se mu nechce, jakoby přemáhal nějakou zátěž. Koukal jsem na brzdy jestli nějaká nezatuhla, ale nic. Navíc se v rychlosti nad 80Km/h začal ozývat divný chrastivý zvuk a zvýšit rychlost bylo riskantní.
Měl jsem podezření jak na ložisko, tak na lamelu jestli není ošmýkana. Navíc to chrastění by ukazovalo i na pružinu a to už jsem věděl po zkušenosti z Pumy, že když vypadne a vzpříčí se, tak bude konec.
Na akci takového rozsahu jsem si sám netroufal, naštěstí servisní zázemí jsem našel u místního člena Vaška v Brodu. Bez jeho dílny, přípravků, rad a rukou bych todle na zahradě opravdu nedal
Jako novou spojku jsem zvolil sadu od L.O.F Clutches ve verzi Road spec pro 200/300TDi. Sada obsahuje vše potřebné pro výměnu.
Detail lamely. Ložisko vypadalo od pohledu tuctově.
Pohled, který bývá na shopech zřídka vidět - přítlačný talíř ze vnitř
Pro případ potřeby jsem objednal i novou zesílenou páku v sadě FTC2957 HD kit. To se ukázalo jako prozíravé.
Je až neuvěřitelný jak člověk zapomene jak něco dělal. A to i přesto, že to byl docela intenzivní zážitek - povolení spony hadice na spodním přívodu do intercooleru. Přestože jsem jí před půlrokem měnil a při montáži natočil, aby byla vhodně natočená, zase bylo zdržení hned na začátku na takové prkotině.
Výsledný nástroj na povolení byl jak skládačka z lega