Stránka 28 z 34

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 08:17
od hrochado
No oni pneuservisáci, když mi obouvali ty ST-MAxx tak taky kroutili hlavou a říkali, že si to mám nechat spíš na zimu ... to ti řekne každý, když vidí ten vzorek :)
Já jsem měl vždy na zimu zimní gumy, loni jsem ty Blizzaky normálně jezdil, uklouzlo mi to jednou mírně v zatáčce, jinak pohoda ...
Akorát jsem na jaře zvednul auto a ony jsou standardní velikost 235/70R16, tam se bojím, že to bude vypadat poněkud srandovně :/

Nejezdím nějak rychle, jsem spíš takový důchodce :)
Asi je zkusím vyzvednout z uložení v pneuservise a nabídnout buď jako sadu, nebo jen gumy a disky si nechám a popř. seženu pak nějaké větší zimáky no ...

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 09:10
od TBG
Ahoj kluci, chtěl bych dát podložky pod kola, co je ještě "rozumné" , aby to seriové nápravy v pohodě snesly? Kola mám 235/85-16, ET jsem na disku nenašel a pera jsou +2"....

Obrázek

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 09:22
od MadTom
Mám dlouhodobě 30mm rozšiřovací podložky pod standardními ALU disky a pneu 235/85/R16 a 5cm lift. AT a zimní gumy v pohodě, MT protektory mají snahu škrtat a plastové kryty prahů při propružení a vytočení kol. Ale je pravda, že ty protektorované MT jsou o kus větší, než standardní kola v tomto rozměru.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 09:26
od stiinek
Asi všechny běžně sehnatelné jsou 30mm.
Do užších by se nevešly matky, širší nemají moc smysl - guma se pak nevejde do blatníku.
Originální disky mají ET57, alternativou k podložkám můžou být disky z BMW - mají stejnou rozteč a ET kolem 20 až 45 (asi podle modelu z kterýho pochází).

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 12:27
od SJ410
Akorat myslim, ze BMW ma stredovku 72,5mm a D2 ma 70mm.
Taky davat z napriklad lehky trojky bawa disky na tezkou D2
neni to pravy orechovy.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 12:53
od MadTom
Originál Al disky jsou velice pevné, v porovnání s některou druhovýrobou, i s některými plechovými disky. Na druhou stranu korodují, což je daň za použití pevné Al slitiny.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 09 říj 2018 16:02
od TBG
Kola chci nechat co mám, prahy jsem dával letos pevnostní z MP4x4 - tam by to škrtat nemělo, jde mi hlavně o "páku" na náboje kol.
Asi tedy zkusím ty 30mm....

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 09:14
od mesany
Tome, já mám podložky 30mm, gumy 265/75 r 16 MT. Sice se s autem furt seznamuju, co se týká možností, nejezdím nic hard, jak víš a vše se zdá být v pohodě.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 09:53
od habakuk
Tak z pohledu strojaře jakékoliv vysunutí kola dále od ložiska zatěžuje více samotné ložisko to je prostá fyzika, ale nikdo ti neřekne o kolik se životnost zkrátí. Řekl bych, že se jedná o akceptovatelnou úpravu. Větší problém vidím při použití nejlevnějších nábojů co jsou na trhu to je zlo a nedoporučuji je používat. Podložky nemám jezdím plechové modulary ET25.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 10:06
od MadTom
Tak s tímhle souhlasím. Já jsem podložky dával po zkušenosti z jednoho výletu do Rumunska, kdy jsem s těžkým autem se stanem na střeše, neměl vůbec dobrý pocit z bočních náklonů, zvlášť na mokré klouzavé hlíně. Ty podložky tomu pomohly, takže teď o víkendu v Zábřehu jsem tento nedobrý pocit měl zase, ale auto bylo o kus více nakloněné.
Reálně to auto snese o hodně víc, než když už mám ten nedobrý pocit. Na druhou stranu, když jsme se nepřeklopili, tak se to dětem velmi líbilo. :Pohoda:

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 19:17
od TBG
2 Láďa: díky, mám to tak podobně, s gumama jsem spokojený, zůstanu u 235/85-16, koukal jsem ted u Mopadziho na tvoje pneu a průměr máme stejný, jen ty máš o 3cm širší. Ty podložky jsi koupil (sehnal) kde??
nerad bych z netu koupil něco blbého.....

2 habakuk: jj, díky, náboje dával předchozí majitel (Tomša) nové, ale nevím jaké.... :roll:

2 MadTom: ...jak jsem tě tak pozoroval z té rokliny dole, byla to úžasná podívaná, sázeli jsme se s ženou, jestli ti nejdřív něco prdne na autě, nebo si pohneš s páteří .... každopádně díky za info..... mimochodem, po smazání chyb jela Fiona jak za mlada, i po dálnici. Než se zase asi přefouklo turbo..... zkusím mu ještě o pár závitů ubrat..... 8)

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 19:29
od hrochado
Hoši s těma podložkama opatrno, kupujte a montujte něco prověřeného!!
Letos v UK takhle jedna D1 zabila malou holku ... kolo uletělo...

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 19:33
od MadTom
To bylo v pohodě. Většinou. Nejslabší článek na autě je řidič, a potom homokinetické klouby a poloosy. Zbytek už je více či méně pevnostní. Pocity jsem neměl úplně nejlepší, a jednoznačně bylo poznat, že automat by byl lepší. Nebo alespoň spolujezdec, kterej by ovládal naviják. Ale to sem moc nepatří.
Mě se osvědčily gumy 235/85/R16 jako takovej dobrej kompromis na D2 - větší kola už jsou fůra problémů navíc. Chce si to případně pohrát s dorazy náprav - aby to umožnilo co nejvíc využít dostupný rejd. Hlavní limit na D2 je vlastní převodka řízení, zbytek nápravy by umožnil i víc, pak by to ale mohly začít odnášet homokinetické klouby, a je potřeba, aby doraz zůstal funkční, nikoliv aby jako doraz fungovala převodka, případnou ránu z boku do kola by nemusela ustát.
Položky mám od Rosomáka - se středícím kroužkem - nutnost, aby kola neházela, protože Al disky jsou středěné za díru, nikoliv za šrouby. A druhá věc je, aby se nepovolily ty šrouby, co drží podložky - není je jak zkontrolovat, bez demontáže kola. Já jsem tyhle matky dal na závitový tmel. Rosomák je má z dobrého materiálu a šrouby mají válcované závity, nikoliv jenom vyříznuté. Co jsem zatím kdy zachytil, že to někomu upadlo, tak byly povolené šrouby, nikoliv prasklá podložka.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 10 říj 2018 20:23
od Rennie
Taky budu dávat podložky 3cm. Když je někdo dává měl by být zajištěny lepidlem na zavity

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 07:24
od TBG
Takže Rosomák nějak nekomunikuje, další varianta je MP4x4, co vy na to ?



http://mp4x4.pl/dystanse-kol/252-dystan ... jacym.html

Obrázek

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 12:01
od habakuk
Chtěl bych příští rok pořešit převody v diferenciálech a z tohoto důvodu bych chtěl sjednotit gumy co používám. Letní kola mám MT v rozměru 235/85 r16. je to můj ideál a dál nepředpokládám změnu za větší. No jelikož jezdím na hory + se pohybuji v oblastech kde je solení zakázáno hledám k tomuto rozměru adekvátní zimní gumu. Co by jste navrhly? Výběr 235/85 nebo 265/75 jsou cenově mimo a cenově jsou zajímavé zimáky 265/70 R16, ale nevím zda už nebudou malé proti 235/85 rozdíl je nějakých 3,5% ale moc nevím zda je to moc nebo málo.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 12:10
od Hanys_a_Kaca
265/70r6 jsou hezký, na pohled z boku o moc menší než 235/85 nevypadaj, ale nevím jestli je to nejlepší nápad na zimu, nevim jak těžký auto máš, ale mě se zdálo, že jsem s tou šířkou měl trochu problémy odvádět z pod kol větší objem sraček (pardon za to slovo, ale třeba rozježděnej sním mezi pruhama na silnici, dalnici...) při větších rychlostech, na loukách v pohodě...
Na zimu bych klidně volil zas 235/85 nevím, co znamená že je to cenově nevhodné, nokiany hakappelity mi fungovaly dobře, ale teda nové jsem je nekupoval, to je fakt. měl jsem nějaké dvou-tříleté a dobrý.

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 12:14
od stiinek
Já jezdím na neliftovaným autě v létě AT 245/75/16, v zimě origo 255/55/18, což je průměrově stejný jako 235/70/16. Rozdíl průměru léto/zima je 5,2%, při rozjedu je to poznat ale jezdit se s tím v pohodě dá.
Takže pokud vybereš převody tak, aby to na těch zimních oproti sérii moc nezpomalilo, řekl bych že to bude ok.

Koupil jsme teda auto už se stage 1 chipem, s originál mapou nemám zkušenosti.

Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 12:50
od habakuk
Váhu mám 2,6t tedy nějakých 250kg nad standardem. Auto má poměrně ostrej chip tak ani koně nejsou problém při širších kolech. Když vezmu Nokian WR3 v 265/70 je za 3000kč za gumu tak v 235/85 je guma za 5000kč což už je moc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Pneumatiky na Disco II stále v řešení

Napsal: 12 říj 2018 13:07
od MadTom
Tohle jsem taky za načátku řešil - měl jsem OK protektorované ATčka 235/70/R16 od koupě auta, které měly sice dost vzorku, ale začaly praskat, a ve stejné rozměru i zimní gumy. Auto jsem zvednul a ATčka vyměnil za 235/85/R16 a přemýšlel jsem, co se zimníma kolama. Nakonec nejlepší řešení bylo dát zimní také v rozměru 235/85/R16. Zimní mám nějako Coopeer něco, jsou to takové ATčka s lamelama. A kromě jednoho klouznutí na ujetém sněhu a skončení ve škarpě, které mě donutilo dodělat přední pevnostní nárazník, jsem s nimi nikdy neměl žádný problém. Na druhou stranu, já toho moc nenajezdím v létě, natož tak v zimě. Většinou chodím pěšky, takže nějaké brzké ranní dojíždění do práce neřeším.
Osobně bych se podržel jednoho rozměru, je to lepší i co se týče rezervy - když udělám kolo, tak tam dám nějaké další a stále mám rezervu na autě.
Co se týče změny převodů a různých velikostí kol - si to spočítej. Ashcroft má na webu pěknou kalkulačku, kde se tohle všechno dá zadat a vypadnou grafy. Stačí zadat sériové a s tím porovnat, když to na větších kolech s pomalejším i převody bude stejné, není co řešit, když to bude o kousíček víc do rychla, tak taky ne, to utáhne čip. Ale změna z 235/70/R16 na 235/85/R16 už je hodně na to, aby se to negativně neprojevovalo. Z mého odhadu - tak do 30% této změny je to v pohodě.