Stránka 30 z 73

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 07:29
od moon13
Tak jsem nakonec musel přezout, protože jsem se minulý týden dvakrát vyhnul havárii a to opravdu s neuvěřitelným štěstím.
Obě události se staly snad během 5 minut, takže jsem měl docela v kalhotách. Prostě minulý týden ve středu bylo snad -4, led a trochu sněhu a nešlo to. Ale k věci, přes offroad forum jsem koupil použité Nokian WRG2. Když mi sundali ty moje UNI tak byla každá pneumatika sjetá jinak!?! Bohužel jsme na to přišli, až byly gumy dole z kol. Když to vezmu opticky, tak jedna byla úplě sjetá, že tam nebylo ani 0,2cm, druhá 0,3, třetí 0,4 a ta poslední 0,6.
Čím to je, že to bylo takhle divně sjetý?

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 08:22
od Acon
a koľko si mal na nich najazdené? Desatinky mm nie sú rozhodujúce. Nikdy sa Ti pneu nezoderú úplne rovnomerne.

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 08:27
od MadTom
ale on psal čísla v centimetrech. :!:

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 12:45
od moon13
No pokud je na jednom kole 0,2 a na druhým 0,6 tak to zase až tak normální není si myslím.
Možná je to z ježdění v terénu při různým hrabání kol...nic jinýho mě nenapadá.

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 12:54
od MadTom
Kdyby jsi tak ohrabal kola v terénu, tak by ti z toho někde ta guma musela při hrabání vyloženě lítat. Nebo jezdíš jenom v terénu. :mrgreen:
Jsou ojeté rovnoměrně po celé šířce vzorku? Jestli ne, tak máš ještě někde problém s geometrií a chce si to víc hlídat tlak v kolech.

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 13:15
od Neklan
Každopádně musí být přední výrazně víc sjeté než zadní. Friťák je přece jenom při jízdě na silnici předohrab, takže předek je víc namáhán. Dokonce jsem měl trochu víc sjeté přední gumy i na D3, kde si to vysvětluji namáháním díky řízení, což spolu s enormní vahou může mít vliv. Myslím, že v případě Free se nemusíme půl cm rozdílu mezi předkem a zadkem divit. Z rozdílu 1-2mm mezi levým a pravým kolem bych si až tak těžkou hlavu nedělal, pokud jsou gumy sjeté rovnoměrně. Po zimě si můžeš nechat zkontrolovat geometrii, párkrát jsi už s Free v terénu rajtoval rozhodně víc, než na co je stavěn, takže může být mírně hnutá a pokud jsou silentbloky uložení ramen dimenzovány tak jako v případě D3, může být potřeba je vyměnit.

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 14:01
od moon13
Děkuji za odpověď Neklane, určitě se na servis chystám, ale bude to až někdy na jaře, kdy tam budu dávat jiná kola i pneu.
A takový věci, jako že to rajtuju v terénu víc než na co je stavěn... to tady vůbec nepiš 8) Něvěřte mu... :D
Uvidíme jak dopadnou ty zimní gumy, když je budu dávat dolů. Ale ještě předtím to změřím, aby bylo jasno, kde která guma byla.

Re: Pneumatiky

Napsal: 14 pro 2010 18:40
od Marťas
Myslím, že přední pneu se u typu vozu Land Rover vcelku běžně sjíždějí víc než zadní.
Hlavním důvodem bude nejspíš brzdění, při němž se kinetická energie přenáší šikmo dopředu k zemi a tudíž převážně na přední nápravu.
Což při více jak dvoutunové váze je dost velký nápor na gumy.
Tvůj problém bude opravdu v té geometrii. Možná nevyvážeností kol?

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 14:13
od moon13
Máte prosím někdo zkušenosti s těmito pneu... GY Wrangler AT/R?

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 14:24
od matooo
a jaky chces rozmer ?

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 14:26
od moon13
matooo píše:a jaky chces rozmer ?
no zůstanu u základu tzn. 235-245/65 17
Ale zajímá mě, jak a co vydrží.

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 15:00
od Kubrtos
Kluci, poraďte, co mám hodit na DII bez liftu? MT nebo AT jaký jsou výhody/nevýhody obou variant? je tam markantní rozdíl v terénu kterej bych jako začátečník?

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 15:21
od tagr
záleží kolik najezdíš v terénu a kolik po silnici, já mám AT protože najedu cca 75% po silnici a mám to v pohodě i v terénu :D BF AT jedou zatím všude :D

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 15:43
od Kubrtos
tagr píše:záleží kolik najezdíš v terénu a kolik po silnici, já mám AT protože najedu cca 75% po silnici a mám to v pohodě i v terénu :D BF AT jedou zatím všude :D
To je to co nevím. Chtěl bych v terénu řádit co nejvíc -nezažil jsem hezčí pocit než když na mě z palubky zablikalo TC, auto se zhouplo z cesty na které ležely klády na louku, ozvalo se hlasitý PLESK a zelená disko měla nějakou podivnou vojenskou kamufláž... :twisted: Ale na druhou stranu jedna věc je chtít a druhá mít... :hmm:

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 22:17
od mikulec
nechce sa mi to tu nejak lúskať, vopred sa ospravedlňujem, ale viete mi poradiť výber medzi WISENTS MT, Goodyear Wrangler MT/R, Goodyear Wrangler MT/R Hankook - RT03 LTR/M, BFGoodrich M/T KM2 všetko v rozmere 235/85 R16.

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 22:35
od Acon
Ja som to svojho času lúskal a vychádza to na BFGoodrich M/T KM2. Ak dojazdím GY idem do nich tiež

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 22:38
od PavelU
Chybí ti tam můj favorit, Cooper STT... :wink:

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 22:47
od mikulec
ešte by som tam teda pridal NEXEN Roadian MT a COOPER STT

KM 2 neviem zohnať v tomto rozmere. A veď aj ostatné rozmery sú ako šafránu...A cena od 140 hore
NEXEN je za 102
HANKOOK za 90
WISENTA za 106
GD Wrangler za 145

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 22:54
od sloon
moon13 píše:Máte prosím někdo zkušenosti s těmito pneu... GY Wrangler AT/R?
Měl jsem je krátce na Defendru po silnici jezdili dobře, nehučeli po 20 000km vypadali pořád dobře.
Ale v terénu to bylo špatný stačilo trochu bláta a byli hned zalepený.Teď mám Cooper ST a nemůžu si je vynachválit.

Re: Pneumatiky

Napsal: 10 led 2011 23:25
od mikulec
kurnik a to chcem dať na 5,5 plecháč, dúfam, že to nie je nemožné :Ja blb: