Stránka 4 z 16

Re:

Napsal: 08 úno 2010 13:18
od Badus
jezbera ivan píše:
DanoDEF píše: Mas tam motor Euro3 s dvoma solenoidmi pre EGR ???
Ano mam tam euro3 s dvoma solenoidmi a chladicom spalin. Prave preto som tu prepojovaciu sadu kupil v TD5alive.com, kde bol v cene materialu aj navod prave pre tento typ motora. Podla navodu sa tam ten chladic ma nechat, vid obr. Takze:
- vyhodis trubku (1) pred chladicom spalin a zabledujes vystup z vyfuk. potrubia
- odpojis dve podtlakove hadice z EGR ventilu
- vyhodis trubku (3) za chladicom aj s EGR ventilom
- chladic (2) ostava na mieste aj s vodnym okruhom
- EGF ventil nahradis tym istym medzikusom ako aj u Euro 2
- dve podtlakove hadice nachas tam, zablendujes konce silikonom
- odpojis dva el. kable od dvoch regulatorov podtlaku na opacnom konci tychto hadic (konektory je tiez dobre niecim zablendovat, ja tam tlacim silikon, kt. sa da vzdy vylupnut prec)

To je vsetko.
Maly dotaz. Nestacilo by, dat ucpavku jenom misto hadice 1 a hadici 3 tam klidne nechat?
Dik za radu

Re: Re:

Napsal: 08 úno 2010 13:27
od DanoDEF
Badus píše: Maly dotaz. Nestacilo by, dat ucpavku jenom misto hadice 1 a hadici 3 tam klidne nechat?
Dik za radu
Aj tak sa da.

Re: ERG

Napsal: 26 úno 2010 10:33
od libovka
Miloš II píše:http://www.td5alive.com/egr.php
Miloš II
K čemu je tam ta klapka u verze Euro3.Nebude to vadit když tam pak nebude?

Re: ERG

Napsal: 26 úno 2010 11:30
od DanoDEF
libovka píše:
Miloš II píše:http://www.td5alive.com/egr.php
Miloš II
K čemu je tam ta klapka u verze Euro3.Nebude to vadit když tam pak nebude?
sluzi v case ked vypnes motor aby s nim nezatriaslo.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 26 úno 2010 20:03
od libovka
Takže mi nepříde moc vhodné ho nahradit jen trubkou při odtranění EGRu.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 09:00
od bobek
nazdar Land Rafani

rozhodl jsem se tady vyvěsit malou přednášku o přínosu EGR ventilu a to pro ty co ještě váhají zda ho sundat či né, ale zejména pro tazatele budoucí. Stáhnul jsem to z jiného fóra, tak sem házím cizí peří, jsem holt línej na přepisování, ale je to jistě přínosné.

zde jsou základní otázky, které možná budou někoho zajímat:

Co a k čemu vůbec je EGR?
EGR je zkratka anglického názvu Exhaust Gas Recirculation. V překladu to znamená recirkulace výfukových plynů. EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.

Je potřeba si uvědomit, že pokud do válců nedostaneme dostatečné množství kyslíku, není možné vyrobit stejné množství energie jako v případě, že bychom ho tam dostali - to znamená nižší výkon motoru.
EGR pracuje při nízkém a středním zatížení motoru, a tudíž, v těchto režimech jízdy dochází ke spalovaní až polovičního množství kyslíku, oproti tomu, jaké by motor dokázal přijmout. Proto je v těchto režimech výkon téměř konstantně snížen.


Výkon motoru mi stačí a nechci zbytečně poškozovat životní prostředí.

Určitě. Při provozu EGR, jak už bylo řečeno, dochází k přepouštění spalin zpět do sání a to samozřejmě s sebou přináší mimo výhody v podobě nižší produkce NOx, i nevýhody.
Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba počítat s tím, že se nám tyto mastné saze pomocí EGR dostávají do sání, kde se usazují, a pomalu a jistě snižují světlost sání, což vede k nižšímu výkonu v celém rozsahu otáček!!! a v častých případech i ke zvýšené kouřivosti právě ve vyšších otáčkách. (má za následek zvýšenou produkce škodlivých emisí)


Mimo nižšího výkonu vůz se zaneseným sáním i nadměrně kouří. Ze zkušeností zákazníků víme, že v mnoha případech situace vypadá následovně.
Když se rozhodnete problém řešit a svěříte vůz servisu (který nevyniká přílišnou odborností), tak se nejdříve na Vaše náklady vymění váha vzduchu, následně třeba turbodmychadlo s nulovým výsledkem - problém přetrvává a Vy už jste o zhruba 30.000Kč lehčí. A přitom by stačilo jen vyčistit sání nebo zaslepit EGR, se kterým se těchto problémů zbavíte nebo jim zcela předejdete.


A projde mi vůz po zaslepení EGR stanicí technické kontroly?

Ano. Pokud nemáte na motoru nějakou jinou vážnější závadu, např. značně zakarbonované nebo špatně rozprašující vstřikovací trysky, způsobující nedostatečnou atomizaci paliva zvyšující škodlivé emise, tak se není čeho obávat.


Jaký má tedy pro mě přínos zaslepení EGR? Shrnutí:

dochází ke znatelnému zlepšení nejen průběhu, ale i výkonu v nízkých a středních otáčkách
po zaslepení nedochází k zanášení sacího traktu mastnými sazemi a k postupnému snižování výkonu


(tento příspěvek je mnou mírně upraven, protože jinak se týká samozřejmě také reklamy na určitý způsob zaslepení a také propagace výrobku)

originál text je zde: http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php

Já jsem u svého auta použil daleko jednodušší, rychlejší a levnější způsob.........výrobou klasické záslepky, instalací před EGR ventil............(je více způsobů, jak EGR zaslepit, např. úpravou softwaru v řídící jednotce, zaslepením podtlakové hadičky a tím pádem nechat EGR pořád uzavřené, ale takto bych to řešil jen v případě, že vše je na 100% v pořádku........záslepka je jistota :D )

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 09:47
od Jenda
....mozna jsi tohle tema necetl od zacatku a to je skoda,neb by jsi vedel ze i bez reklam to tu piseme delsi dobu a dokonce s konkretnimi zkusenostmi :wink:
Skoda tak dlouheho prispevku k nicemu.
Honza

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 17:51
od Kakanec
Myslim, že bych si to mohl vyrobit-páč dva litry za takové nic se mi nechce dát, ale nevim z jakýho matroše...aby to nedělalo neplechu při roztažnosti nebo něco podobnýho(nevim co je namáhaný-jestli teda vůbec je :oops: )..a těsnění teda z mědi?

Re: ERG

Napsal: 01 bře 2010 17:53
od Kakanec
K čemu je tam ta klapka u verze Euro3.Nebude to vadit když tam pak nebude?[/quote]

sluzi v case ked vypnes motor aby s nim nezatriaslo.[/quote]

A co s tímhle?

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 18:12
od libovka
Já osobně zaslepím výstup ze svodů a tu klapku tam nechám.To že omezuje průtok se mi nezdá,protože to budou mít z výroby spočítaný,aby plnění bylo dostačující.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 20:48
od Acon
mne to kamoš tiež len zaslepil plechovým tesnením. Stálo to asi jedno pivo,ktoré by sme si dali aj bez zaslepenia EGR.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 21:43
od robis21
pani ked odstranite ERGcko,zo solenoidov co ovladaju podtlak odpojite aj elektriku, vytiahnete s nich len kable alebo ako?

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 01 bře 2010 21:47
od libovka
Kabely necháš připojený.Stačí jen zaslepit hadičky třeba šroubkem.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 05 bře 2010 15:16
od libovka
Tak jsem dnes zaslepil EGR a musím říct,že motor se stišil a je určitě pružnější. :Pohoda:

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 06 bře 2010 11:16
od Badus
libovka píše:Tak jsem dnes zaslepil EGR a musím říct,že motor se stišil a je určitě pružnější. :Pohoda:
A nechal jsi tam nakonec tu klapku?

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 06 bře 2010 18:09
od libovka
Jo nechal.Dal jsem tam jen plechovou blindu.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 06 bře 2010 20:27
od eliott
libovka píše:Já osobně zaslepím výstup ze svodů a tu klapku tam nechám.To že omezuje průtok se mi nezdá,protože to budou mít z výroby spočítaný,aby plnění bylo dostačující.
Z výroby mají spočítáno, že tam má být EGR a taky je to hovadina. A fyzika hovoří jasně, prostě to tam překáží. Po vyndání EGRu (komplet) a tlumiče výfuku mi auto jede znatelně lépe :devil

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 bře 2010 11:09
od Robo H
Ahojte!
Prosím Vás, máte niekto možnosť mi poslať rozmery týchto inštrumentov? Mám možnosť si to dať vyrobiť ale nemožem si dovoliť odstaviť auto aby som mohol vybrať EGR a podľa neho dať vyrobiť medzikus a záslepku. Môžte niekto pomocť? Ďakujem

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 bře 2010 14:20
od Jenda
...ja to vyndal komplet i s chladicem,bo nechci cekat az me z toho nekde zacne tect voda.
Je to bazmek navic,tak uz je pryc a auto cca 2kg lehci a stejne to nezakouri a nezakouri :wink:
H.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 15 bře 2010 23:34
od cyril
Protože jsme včera měnili na D2 netěsný přetlakový ventil nafty a měli jsme sundaný sací potrubí a já nevím co ještě (rok 04 s tou komplikovanou hadicí :Ale fuuj: ). Jsa v budovatelském elánu jsme tedy zaslepili ještě EGR. :dance
Udělali jsme to podle výše uvedenýho návodu pro euro3, s tím rozdílem, že jsme tam nechali klapku. Musím uznat, že jste měli pravdu....auto teď jede jako prase!!!! Nekouří a je to tak řečeno....jiná zábava.... :inlove Zátah od spodu je úplně kouzelnej... :yes Dneska mi ani navadilo ucpaný město. Pěkně jsem si rozjezdy na semaforech, kde mi vyšlo 1.místo užíval.... :rock.
Díky za cenné informace :hand