#62
Příspěvek
od Neklan » 11 říj 2012 12:35
Byl jsem na předvedení nového RR L405 na zámku ve Zbirohu. Zatím to bylo předvedení pouze stacionární (jízdy budou až za měsíc), ale dovnitř jsme se posadit mohli a veškeré elektronické systémy interiéru fungovaly. Mám z toho trochu smíšené pocity způsobené tím, že odcházející L322 se mi moc líbila a nový RR sice základní tradiční designové prvky RR zachovává, ale už tak trochu "aby se neřeklo". Například slavný dvojitý prolis kapoty je sice i na novém RR, ale už velmi nenápadný (laik si toho vůbec nevšimne) a díky tomu, že příď je zkosená a rohy zakulacené, tak už vůbec neplní svou funkci, kdy výrazné rohy kapoty ukazovaly, kde je konec, resp. začátek auta. Když jsme u předku, tak ten je komplet v lakovaném plastu, takže vypadá dost fórově, na druhou stranu přední převis je o dost kratší než u předchozího L322, takže by hned tak nějakou tu ránu schytat nemusel. Stejně si nedokážu představit, že by s tím majitel jezdil někde jinde než po silnici a maximálně lehké polňačce. Věřím, že terénní schopnosti zůstaly zachovány, možná ještě zlepšeny, ale myslím, že auto celkově má natolik reprezentativní charakter, že se bahno a holínky naprosto nehodí k jeho kostýmu.
LR tvrdí, že typická komandérská pozice za volantem zůstala zachována, já si to ale nemyslím. V L405 má řidič hlavu podstatně níž nad kapotou, než tomu bylo dřív a celkově má člověk pocit, že sedí spíš "V" autě než "NA" něm, což je pro většinu lidí plus, ale pro řidiče srostlé se značkou LR, je to jednoznačně minus. Interiér samotný působí jednoznačně velmi moderně - je to dál rozvinutý koncept toho v Evogue. Materiály jsou samozřejmě prvotřídní, zpracování také, nicméně LR tvrdí, že by jeho kvalitou chtělo mířit do segmentu Rolls Royce / Bentley, ale tam, kde se tyto značky drží tradice, interiér RR L405 působí strašně futuristicky, jako by do toho segmentu lezl zadním vchodem. Je vidět, že nejdůležitější trh už není Velká Británie, ale Čína, kde se na tradici nehledí, ostatně pozvaní hosté až na pár vyjímek nebyli žádní fandové značky, ale prostě bohatí klienti dealerství, kteří o historii LR vědí prd a zajímá je hlavně, jak budou za volantem nového RR vypadat a jak je bude auto reprezentovat. Já jsem tradicionalista a vůbec nejsem zákazníkem tohoto segmentu trhu, takže je ve finále úplně jedno, co si o tom myslím i tak ale nemůžu popřít, že nový Range je velmi působivé auto, v reálu vypadá dobře a určitě bude velmi úspěšný. Má k tomu všechny předpoklady.
-
Přílohy
-

-

-

-

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250