Stránka 4 z 7

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 22 zář 2012 10:42
od Lassard
tak jsem našel zas něco k RR 2013
http://www.youtube.com/watch?v=1cxcTq96 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=YoLrKAS5 ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=K3e5b00p ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

asi inspirace
http://www.youtube.com/watch?v=K3e5b00p ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; :angel

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 11 říj 2012 12:35
od Neklan
Byl jsem na předvedení nového RR L405 na zámku ve Zbirohu. Zatím to bylo předvedení pouze stacionární (jízdy budou až za měsíc), ale dovnitř jsme se posadit mohli a veškeré elektronické systémy interiéru fungovaly. Mám z toho trochu smíšené pocity způsobené tím, že odcházející L322 se mi moc líbila a nový RR sice základní tradiční designové prvky RR zachovává, ale už tak trochu "aby se neřeklo". Například slavný dvojitý prolis kapoty je sice i na novém RR, ale už velmi nenápadný (laik si toho vůbec nevšimne) a díky tomu, že příď je zkosená a rohy zakulacené, tak už vůbec neplní svou funkci, kdy výrazné rohy kapoty ukazovaly, kde je konec, resp. začátek auta. Když jsme u předku, tak ten je komplet v lakovaném plastu, takže vypadá dost fórově, na druhou stranu přední převis je o dost kratší než u předchozího L322, takže by hned tak nějakou tu ránu schytat nemusel. Stejně si nedokážu představit, že by s tím majitel jezdil někde jinde než po silnici a maximálně lehké polňačce. Věřím, že terénní schopnosti zůstaly zachovány, možná ještě zlepšeny, ale myslím, že auto celkově má natolik reprezentativní charakter, že se bahno a holínky naprosto nehodí k jeho kostýmu.
LR tvrdí, že typická komandérská pozice za volantem zůstala zachována, já si to ale nemyslím. V L405 má řidič hlavu podstatně níž nad kapotou, než tomu bylo dřív a celkově má člověk pocit, že sedí spíš "V" autě než "NA" něm, což je pro většinu lidí plus, ale pro řidiče srostlé se značkou LR, je to jednoznačně minus. Interiér samotný působí jednoznačně velmi moderně - je to dál rozvinutý koncept toho v Evogue. Materiály jsou samozřejmě prvotřídní, zpracování také, nicméně LR tvrdí, že by jeho kvalitou chtělo mířit do segmentu Rolls Royce / Bentley, ale tam, kde se tyto značky drží tradice, interiér RR L405 působí strašně futuristicky, jako by do toho segmentu lezl zadním vchodem. Je vidět, že nejdůležitější trh už není Velká Británie, ale Čína, kde se na tradici nehledí, ostatně pozvaní hosté až na pár vyjímek nebyli žádní fandové značky, ale prostě bohatí klienti dealerství, kteří o historii LR vědí prd a zajímá je hlavně, jak budou za volantem nového RR vypadat a jak je bude auto reprezentovat. Já jsem tradicionalista a vůbec nejsem zákazníkem tohoto segmentu trhu, takže je ve finále úplně jedno, co si o tom myslím i tak ale nemůžu popřít, že nový Range je velmi působivé auto, v reálu vypadá dobře a určitě bude velmi úspěšný. Má k tomu všechny předpoklady.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 12 říj 2012 22:35
od eliott
Když to tak čtu, tak je mi z toho trochu smutno, i když jsem to čekal. Jednomu z posledníc aut, které mělo ''koule'' je vzali, a hodili do mixéru z kterého leze jen komerční břečka. Přesně jak píšeš, je to pro jinou sortu lidí :Ale fuuj:

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 12 říj 2012 23:21
od Rover
Taky mně je z toho smutno..., ale očividně to současný Land Rover marketingově pojal velmi dobře... tedy co se týká "kšeftu"... ty auta ale přicházejí o tu duši, kterou měly... ale na to se už dneska nehraje...

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 13 říj 2012 12:13
od Discovery1
To je pravda, že už je to jen taková spotřebka :( Ale i přesto jsem zvědavej kdo si ho tady koupí jako první :wink:

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 14 říj 2012 17:55
od spiti
Neklan píše:Materiály jsou samozřejmě prvotřídní, zpracování také, nicméně LR tvrdí, že by jeho kvalitou chtělo mířit do segmentu Rolls Royce / Bentley, ale tam, kde se tyto značky drží tradice, interiér RR L405 působí strašně futuristicky, jako by do toho segmentu lezl zadním vchodem.
No já nevím, Bentley je převlečený VW (Continental 100%, Mulsanne jsem zatím nestačil zcela prozkoumat), Rolls Royce se sice montuje v GB, avšak nejdůležitější komponenty se vyrábějí v Německu...takže úplně nevím kde se uvedené značky drží tradice.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 14 říj 2012 18:06
od Navi
Nejde o to kde se to vyrábí, ale o tradiční designové prvky.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 15 říj 2012 09:39
od Marťas
Já bych to neviděl tak tragicky, designově se mi to velmi líbí a tradiční prvky jsou také vkusně zakomponované. Všichni výrobci jsou svazováni emisními normami, které vzhledem ke krabicoidním tvarům a váze předchozích modelů nelze dost dobře plnit. Ano, nesedí se "na autě" ,ale takový je trend a co se týče bezpečí a diskrétnosti, je to dle mého názoru lepší. Terénní vlastnosti budou myslím pro tuto sortu lidí nadmíru dobré a oproti konkurenci ani nemluvě. Polní cesty, špatně udržované cesty atd. zvládne myslím s přehledem. Pokud má někdo nutkání jezdit divočinou, má na výběr z jiných modelů LR. Trh je neuprosný, vyhrává nejlepší...a my víme, kdo to je.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 23 říj 2012 17:38
od Mirko
Dnes jsem se na něho byl taky podívat na živo na brněnské prezentaci a musím říct, že mě osobně L405 spíš příjemně překvapil. A to přesto, že při prezentaci v ČR je v barevné kombinaci, která mu nelichotí, jak si ostatně stěžoval i sám prodejce. Je to velmi současný kus designu jak v exteriéru, tak v interiéru a zjednodušení či "zelegantnění" některých prvků z L322 mu rozhodně prospělo. Oproti němu vypadal venku vystavený L322 posledního ročníku opravdu už jako memento z jiné doby, je třeba to přiznat a po 12 letech výroby má i nárok na to působit někde trochu humpolácky a někde trochu násilně předesignovaný.
L 405 je svým celkovým dojmem spíš švihák než frajer a asi v této době, kdy i Discovery je považovaný za luxusní vozidlo, nebylo úniku jinam než do vyšších řad, kde už wellingtony a gola sada nepatří do základní výbavy. Celé vozidlo působí uhlazeně, sofistikovaně a koncepčně dotažené. Spojilo opět v jedno ty úspěšné prvky, které už na L322 začali v rámci všech faceliftů trochu ztrácet na souvislostech.
V detailu už to pak někde haprovalo, například plasty s povrchem kovu těžce snáším u aut jiných cenových kategorií (vystavený autobiography SC měl cenovku necelých 3,7 mil).
Ale celkově snad bude úspěšný, je to tahoun značky a pokud nebude vyhrávat všechny srovnávací testy, tak nejvíc budeme zklamáni my, skalní fanoušci. Nemohu se ale zbavit dojmu, že osud L405 bude spíš podobný druhé generace RR alias P38, která to se svým přizpůsobením se současnosti přehnala a na rozdíl od Classica a L322 nepředstavovala ve své době skok kupředu, ale spíš dorovnání konkurence a i proto se udržela na trhu "jen" 8 let. L405 se nesnaží o nastavení nových měřítek nebo vyhlášení revolucí. Snad náskok, který mu L322 vybudoval, vydrží ještě pár let.
Prezentace tady v Brně probíhala trochu jinak než v Prahé, takže vzorek klientely jsem nezpozoroval, ale předpokládám, že moje přítomná přítelkyně o značce věděla víc, než "potencionální zákazníci" :chuckle

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 23 říj 2012 18:07
od Johny R
Myslím žes to Mirko přesně vystihl :yes ! Ale ten design pořád nedávám :think , ale to auto stejně není cílené na nás co se vozíme na rámu a pevných nápravách, takže je to asi fuk :lol: ! Hlavně když se to prodá :cash !

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 23 říj 2012 18:59
od Neklan
On v podstatě konkurenci moc nemá, protože Merc GL je tak německy strohý, že asi bude mířit na trochu jinak zaměřenou klientelu. Cayenne je někde úplně jinde velikostí i zaměřením a ostatní o třídu níž, takže nemáme moc s čím srovnávat. Nemyslím si ale, že by nenastavoval měřítka, je to první SUV na světě s celohliníkovou konstrukcí, což je rozhodně husarský kousek (oproti Cayenne nebo X5 je o pomalu dvě třídy větší a váží stejně). V téhle třídě se hraje na hračky, takže vylepšení Terrain Response (což je vynález LR, který se dočkal bezostyšného kopírování ostatními výrobci) o automatický mód, kdy senzory a kamery čtou terén a počítač automaticky nastavuje motor, převodovku, diferenciály, protiprokluz a odpružení do potřebných hodnot, je zase výrazný krok kupředu. Asi se s ním půjdu jen tak ze srandy a zvědavosti projet, abych zjistil, jak je odlehčení znát na jízdních vlastnostech.
Souhlasím s Mirkem, že poslední facelifty L322 rozhodně neprospěly a nejlépe vypadala možná ta původní verze nebo ta prostřední s 3,6TDV8, ale ještě bez té děrované masky, kterou nemám rád napříč portfoliem LR/RR. Design L405 působí opravdu celistvě a přistihl jsem se, že čím víc se na něj dívám, tím se mi líbí víc.
Problém ale je, že v nedávných průzkumech spolehlivosti zánovních aut zase LR/RR propadl a to prosím ten průzkum byl britský... :ne . Takže případným nedočkavcům s dostatečně dimenzovaným kontem doporučuji počkat tak 3 roky, až si produkce nového modelu sedne a přestanou vyjíždět auta se závadami.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 24 říj 2012 10:37
od Marťas
Neklan píše:Takže případným nedočkavcům s dostatečně dimenzovaným kontem doporučuji počkat tak 3 roky, až si produkce nového modelu sedne a přestanou vyjíždět auta se závadami.
Myslím, že záruka a svolávací akce to jistí. Nového bych se nebál, spíš ojetiny.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 24 říj 2012 11:13
od Lukasino
Marťas píše:
Neklan píše:Takže případným nedočkavcům s dostatečně dimenzovaným kontem doporučuji počkat tak 3 roky, až si produkce nového modelu sedne a přestanou vyjíždět auta se závadami.
Myslím, že záruka a svolávací akce to jistí. Nového bych se nebál, spíš ojetiny.
No já myslím že to tak úplně pravda nebude, co jsem se bavil s chlapíkem který si L322 s V8 kupoval jako novou, jednu z prvních, tak říkal že nechal na vlastní náklady 3x vyměnit přední diff cca po 40ti :? Až po prodeji novému majiteli to prý uznali a vyměnili kardan na svolávačku...

Jinak L405 jse minulý týden potkal na platu na dálnici za Brnem, naštěstí to opět stálo, takže jsem si jí mohl dobře prohlédnout zvenčí. Moderní je, ale přišlo mi že se z ní dost vytratilo :( byla ve stříbrné barvě a působila až obyčejně a zdála se mi i pocitově menší jak L322 :?

Uvidíme, jsem moc zvědav až bude možné se s tím někde svést.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 24 říj 2012 16:27
od cuisine
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

RR4 byl jeden z důvodů, proč jsem se jel podívat na něj na autosalon do Paříže ... musím, říct, že mu trochu chybí ona krabicoidnost minulé generace - a i interiér je jiný . Ale tak to je holt úděl nových generací. Nikdy nebudou dobré tak, jako ty staré osvědčené. Ale moc se mi líbí tak kombinace černá s těmi hromovými doplňky a vzadu 2 samostatné sedačky. Myslím, že to je není taková revoluce jako minulá generace, ale evoluce je to povedená. Hlavně, aby ta spolehlivost byla pokud možno co nejvyšší ...

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 16 lis 2012 22:52
od cuisine
tak jsem se povozil ... a za mě palec nahoru .... mega pecka ...

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 18 lis 2012 16:30
od krestak
mně se teda nelíbí :Ale fuuj: chyběj mu ty klasický tvary RR :ty jeden...:

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 18 lis 2012 20:13
od Lukasino
Teď jsem náhodou na lr.cz našel tenhle hezkej obrázek :wink:

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 18 lis 2012 20:21
od alap
Tenhle obrázek mi přišel i v mailu od Dajbycha na upozornění že je nový RR. Už tenkrát jsem koukal že Neklanův RRC je v hodně dobré společnosti.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 18 lis 2012 20:54
od low
Po dvou dnech testovani v Maroku muzu rict, ze je to naprosta pecka. Budoucnost patri aluminiu. Tady je z hliniku naprosto vsechno. Na aute je pouzito nekolik novych technologii. A samozrejme spousta vychytavek. Trilitrovy TDV6 je pro mne opravdu prekvapenm, ze pro RR postacuje. Samozrejme pokud pak clovek sedne do Supercharged, je to trosku rozdil :-) Docela prijemne bylo i svezeni s petilitrem nepreplnovanym (ten se ale v EU prodavat nebude). Terrain response system ve verzi dve je taky docela zajimava vec, stejne tak vice vysek nastaveni podvozku. A to samozrejme je jen zlomek novinek.

Re: Range Rover čtvrté generace

Napsal: 19 lis 2012 08:22
od Lassard
ještě se ani nezačal prodávat a už to prasej http://www.autoweb.cz/fotogalerie-luma- ... e-rover/3/" onclick="window.open(this.href);return false;